Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Kwaliteit van BMW's is tegenwoordig ook nu meer zo als vroeger. 😳

Vriendin gisteren door zeer oplettende automobilist, althans hij had dat gaatje goed gezien , er reed alleen nog iemand naast hem. Gevolg opzij gebeukt en tot stilstand gekomen tegen een andere auto. Zooitje blauwe plekken en "ietwat" schade.
Ben benieuwd wat het gaat worden.

FB_IMG_1539099582113.jpg
 
het kan beter breken... misschien is het frame nog recht.
Gelukkig maar wat blauwe plekken en succes met de rest.
 
Kolere, daar wordt je net niet blij van. Ik zou vooral blij zijn dat het bij een paar blauwe plekken is gebleven. :$
 
Ik kan dit -helaas- bevestigen. De remklauwen voor zijn van Hayes geworden. Achter is nog wel brembo.

Vreemd dat ze 2 merken combineren dan eigenlijk...
Zit beetje te kijken maar Hayes doet veel met tweewieler remmen...de tweewielers met trappers zie ik. :?
 
Vandaag de GSA in de 10d km beurt. Hebben ze geen vervangen vervoer ...

... moest ik maar even wachten op de afdeling verkoop. Krijg ik de F850GS mee in full-options (TFT display, schakelassistent, enz., enz.). :)

Moet ik zo maar weer wat rondjes op de kameel rijden voor ik mijn eigen Dickschiff ga ophalen. :]
 
:t

Die staat hier ook op de wishlist, heb je een 1.5 of een 2.0?
Hoor hier en daar dat om en bij de 6l/100km perfect haalbaar is, zelfs met een 2.0.

Mijn Mzd 3 skyactive is ook zuinig, 6.5l/100km bij gewoon woonwerkverkeer. Gaan we grotere wegen nemen zakken we een stuk onder de 6l/100km.

Eigenlijk een beetje spijt dat we een Mzd 3 hebben gekocht en geen MX5, de achterbank blijft bij ons toch steeds leeg... wellicht in de nabije toekomst eens kijken wat de mogelijkheden zijn. :P

Hier is het de 1.5, maar het is niet de mijne. Ik was met de motor en mijn sleutel was verdwenen. Even met mijn moeders wagen de reservsleutel 150km verderop gaan halen.

Een verbruik van 5.5l/100km is realistisch als je een aanvaardbare rijstijl hanteert. Ikzelf zit nog met mijn diesel, maar die gaat ook wel vooruit.
 
Vandaag de GSA in de 10d km beurt. Hebben ze geen vervangen vervoer ...

... moest ik maar even wachten op de afdeling verkoop. Krijg ik de F850GS mee in full-options (TFT display, schakelassistent, enz., enz.). :)

Moet ik zo maar weer wat rondjes op de kameel rijden voor ik mijn eigen Dickschiff ga ophalen. :]
Altijd leuk de vervangmotoren. bij het vorige onderhoud had ik op dag 1 een R1200RT en op dag 2 een S1000XR (ze dienden een onderdeel te bestellen en de vervangmotor was op dag 2 geboekt voor verhuur).
 
Proficiat !

Proefrit gemaakt ?

Wanneer heb je hem ???

Dankjewel.

Geen proefrit gemaakt. Meestal rijd ik er een jaar tot anderhalf jaar op en dan gaat ie weer de deur uit. Mocht het tegenvallen dan is misschien nog sneller weg. Ik ga daar niet van uit...

Ik heb niet de HP uitvoering maar de exclusive met kruisspaakwielen ipv de gegoten wielen. Verder alles erop en aan behalve de SOS voorziening.

Wat ik begrijp is de productiemaand december 2018 en mijn aanname is dat ie ergens feb 2019 wordt geleverd. Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen voorzover dat op mij van toepassing is als woon werk rijder.
 
Dankjewel.

Geen proefrit gemaakt. Meestal rijd ik er een jaar tot anderhalf jaar op en dan gaat ie weer de deur uit. Mocht het tegenvallen dan is misschien nog sneller weg. Ik ga daar niet van uit...

Ik heb niet de HP uitvoering maar de exclusive met kruisspaakwielen ipv de gegoten wielen. Verder alles erop en aan behalve de SOS voorziening.

Wat ik begrijp is de productiemaand december 2018 en mijn aanname is dat ie ergens feb 2019 wordt geleverd. Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen voorzover dat op mij van toepassing is als woon werk rijder.
Ze hebben mijn volledig planning om zeep geholpen. Ik zal de mijne nu langer moeten houden daar ik wacht op de 1250GSA terwijl ik normaal in maart moet veranderen.
 
Gefeliciteerd Henk...ben benieuwd wat je ervan vindt !!!
Erwin....rijdt lekker he die 850..?
Vorige week heb ik.er ook op proef gereden..heerlijke motor..alleen in die uitvoering met alles erop toch over de 20k... vind ik te duur en zou dan toch voor de 1200 kiezen...
 
Vreemd dat ze 2 merken combineren dan eigenlijk...
Zit beetje te kijken maar Hayes doet veel met tweewieler remmen...de tweewielers met trappers zie ik. :?

Ja, ik snap het ook niet echt.
Ze zijn ook tweedelig nu, tov de monoblocks van voorheen...
Hoeft niet per sé slechter te zijn trouwens.
 
Hier is het de 1.5, maar het is niet de mijne. Ik was met de motor en mijn sleutel was verdwenen. Even met mijn moeders wagen de reservsleutel 150km verderop gaan halen.

Een verbruik van 5.5l/100km is realistisch als je een aanvaardbare rijstijl hanteert. Ikzelf zit nog met mijn diesel, maar die gaat ook wel vooruit.


't Is ook de 1.5 waar ik voor zou gaan... mijn MZD3 is ook een 1.5 en vind dat wel een aangenaam motortje.
Gezien het lagere gewicht van de MX5 en 31pk extra meer dan pit genoeg voor een roadster….
 
Erwin....rijdt lekker he die 850..?
Vorige week heb ik.er ook op proef gereden..heerlijke motor..alleen in die uitvoering met alles erop toch over de 20k... vind ik te duur en zou dan toch voor de 1200 kiezen...


Hmmm, mixed emotions ...

Hij is lekker licht en smal, dus goed wendbaar. Boven de 4½ - 5 duizend toeren wil het beestje rap vooruit. Quickshifter doet het prima, omdat je het blok op hogere toeren rijdt.

Maar
- ik mis het koppel van onderuit, je moet 'm echt boven de 3 duizend toeren houden wil die wat doen
- ik miste de windbescherming, want met dat mini ruitje zit je continu in de wind = herrie
- koppeling had ongeveer een cm vrije slag daarna pakte deze meteen vol op. Dat doet mijn 1200 veeeeel beter
- die vering :X Tjemig de pemig wat een kameel. Met de vering in dynamic is die nog zacht afgeveerd en met remmen duikt ie enorm voorover. Had z'n voorganger ook. Ik zal wel verwend zijn de afgelopen 19 jaar met telelevers en duolevers ...
- met mijn 1200 kan ik gedoseerder en harder remmen.
 
Hmmm, mixed emotions ...

Hij is lekker licht en smal, dus goed wendbaar. Boven de 4½ - 5 duizend toeren wil het beestje rap vooruit. Quickshifter doet het prima, omdat je het blok op hogere toeren rijdt.

Maar
- ik mis het koppel van onderuit, je moet 'm echt boven de 3 duizend toeren houden wil die wat doen
- ik miste de windbescherming, want met dat mini ruitje zit je continu in de wind = herrie
- koppeling had ongeveer een cm vrije slag daarna pakte deze meteen vol op. Dat doet mijn 1200 veeeeel beter
- die vering :X Tjemig de pemig wat een kameel. Met de vering in dynamic is die nog zacht afgeveerd en met remmen duikt ie enorm voorover. Had z'n voorganger ook. Ik zal wel verwend zijn de afgelopen 19 jaar met telelevers en duolevers ...
- met mijn 1200 kan ik gedoseerder en harder remmen.

Ik heb ook een weekend met een 850 gereden en kan dit eigenlijk allemaal beamen.

De fiets is nu een stuk interessanter door de opties als TFT en schakelassistent. Maar kwa rijden vind ik er weinig aan. De windherrie zal met een 750 scherm wel minder zijn maar de vering is echt waardeloos. Hard remmen is door het extreme duiken echt eng.

Ik denk eigenlijk dat als je hoofdzakelijk op de weg rijdt je met een 750 beter af bent.. :)
 
tills.de injectoren ingebouwd, nu nog hyperpro voorveren en ik ben helemaal blij :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan