Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Kan, maar op 2.3 en 2.7 hetzelfde resultaat. Ik rij ze op en stap dan over op Pirelli.
Verstandige keuze in mijn optiek.
De Bridgestone zetten bij mij te vaak een stap(je) opzij bij nat weer.
De Pirelli's echt nooit, als ik het in de nattigheid wel mooi vind, zitten deze nog beslist niet aan de limiet.
Ook bij droog weer een heerlijke band die zich super stabiel en lekker sportief laat rijden.
Intussen aan de 5e set bezig, 3 op de Triumph Tiger en nu bezig met de tweede set op de GSA.
 
Heeft er iemand ervaring met airbagvesten die je onder of over je motorvest kan dragen? Zoals bvb Dianese D air enzo...
Zoals draagcomfort en warmte in de zomer....

Ik draag het vest van Klim ism In&Motion.

Onder het vest, zonder kabeltjes en met een abonnement. Vrij tevreden van, zit goed.
Met echt heel warme temperaturen heb ik het nog niet gedragen, maar dan lijkt het mij wel wat warm te zijn...
 
Heeft er iemand ervaring met airbagvesten die je onder of over je motorvest kan dragen? Zoals bvb Dianese D air enzo...
Zoals draagcomfort en warmte in de zomer....
Vriend heeft een rib gebroken omdat z'n airbag vest onder z'n uitging. Z'n pak was iets te strak waarschijnlijk waardoor de ribben naar binnen werden gedrukt. Dus hou rekening met de ruimte onder je vest hiermee
 
Vriend heeft een rib gebroken omdat z'n airbag vest onder z'n uitging. Z'n pak was iets te strak waarschijnlijk waardoor de ribben naar binnen werden gedrukt. Dus hou rekening met de ruimte onder je vest hiermee

Da's iets om over na te denken ja... Volgens de voorschriften mag je jas en broek ook niet aan mekaar ritsen met zo'n airbag... al denk ik dat die rits snel los schiet wanneer die airbag open gaat maar goed...
 
Da's iets om over na te denken ja... Volgens de voorschriften mag je jas en broek ook niet aan mekaar ritsen met zo'n airbag... al denk ik dat die rits snel los schiet wanneer die airbag open gaat maar goed...
Oei,
Zou dat schade berokkenen aan het klokkenspel?
(Heb ooit op TV bij één van de voorbeschouwingen van GP gezien dat een reporter een demo kreeg hoe zo'n race-pak aanvoelt als de airbag afgaat, die voelde een serieuze klap op gans zijn torso...
Dus aangenaam zal het niet zijn maar nog altijd beter dat dan hard contact met asfalt.)
 
Da's iets om over na te denken ja... Volgens de voorschriften mag je jas en broek ook niet aan mekaar ritsen met zo'n airbag... al denk ik dat die rits snel los schiet wanneer die airbag open gaat maar goed...
Volgens de verkoper was het aan elkaar ritsen geen probleem, maar zelf rits ik mijn jas niet aan mijn broek. Ik heb bretellen voor de broek omhoog te houden. :)
 
Vriend heeft een rib gebroken omdat z'n airbag vest onder z'n uitging. Z'n pak was iets te strak waarschijnlijk waardoor de ribben naar binnen werden gedrukt. Dus hou rekening met de ruimte onder je vest hiermee
Je zou een 5 cm ruimte moeten hebben rondom als je de vest onder je motorjas draagt. De meeste textiel jassen geven je die ruimte, maar lederen pakken kunnen al wat strakker zitten. Je kan ze natuurlijk ook over je motorjas dragen, de dainese is waterdicht, nadeel hiervan is dat je dan na een ongeval ook schade aan de airbag vest hebt.
 
Als je je druk maakt over schade aan je pak na een ongeval moet je het in de kast laten hangen en met de auto gaan. Of maak je je dan zorgen over de schade aan de kreukelzone van je auto als je een botsing hebt?
 
Als je je druk maakt over schade aan je pak na een ongeval moet je het in de kast laten hangen en met de auto gaan. Of maak je je dan zorgen over de schade aan de kreukelzone van je auto als je een botsing hebt?
Voor mij maakt dat niet uit. Ik denk dat ik het eerder over dan onder mijn jas zou dragen. Maar dat is wat de verkoper mij vertelde. Dan moet je ipv 250 euro voor de vest opnieuw klaar te maken, een nieuwe vest kopen van 629 euro.
 
Goedemiddag allemaal,
Zal mij even kort voorstellen : ik ben Maarten, 38 jaar en ga mijn Kawasaki Versys 650 inruilen voor onderstaand exemplaar, hopelijk gaan we er veel van genieten :)
 

Bijlagen

  • BD8D4E89-9B15-45E3-A642-48A4A2400A19.jpeg
    BD8D4E89-9B15-45E3-A642-48A4A2400A19.jpeg
    386,5 KB · Weergaven: 92
Goedemiddag allemaal,
Zal mij even kort voorstellen : ik ben Maarten, 38 jaar en ga mijn Kawasaki Versys 650 inruilen voor onderstaand exemplaar, hopelijk gaan we er veel van genieten :)
Domme beslissing om in één keer voor een GS te gaan.... Want daarna (hoger) is er niets meer. ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan