Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Heb inmiddels een paar 100 km gereden op mijn nieuwe (voor mij dan) GS en een paar dingen vallen me op:

1- Ik heb elke rit meegemaakt dat hij 'uit de versnelling schiet'. Dat gebeurd vrijwel alleen met op schakelen. Meestal rond de 4e versnelling. Ik schakel op naar zijn 4 of 5... hij trekt even en knalt dan terug in de vorige versnelling. Dit heb ik ook al een keer meegemaakt met een inhaalactie. Best lijp eigenlijk. Komt iemand dit bekend voor? Met mijn vorige motor in 10 jaar niet voor gekomen.

2- Als ik met een redelijke vaart op een bocht af kom (lees rotonde nadat ik iemand ingehaald heb) en wil wat aan remmen om een goed aanvangssnelheid te hebben merk ik regelmatig dat ik iets in mijn achterrempedaal voel. Het doet mij denken aan ABS (even voor de duidelijkheid.. dit is mijn allereerste motor mét ABS). Dit gebeurd ook iedere rit wel een paar keer. Klopt dit en is dit ABS of is het iets anders? En als het dan ABS is... is deze zo gevoelig afgesteld of rij ik gewoon als een dolle?

1) Hij moet niet uit de versnelling schieten. Wat al eerder is gemeld dat het geen Japanner is en dat je we ferm dient te schakelen.
2) Dat zal zeker het ABS en ASC kunnen zijn. Afhankelijk van de rij modus die je hebt gekozen zal deze in meer of mindere mate ingrijpen. Ik gebruik bijna primair mijn voorrem maar op de board computer zie ik dat de achterrem vaker wordt gebruikt dan de voorrem.
 

Bijlagen

  • IMG_2153.JPG
    IMG_2153.JPG
    449,1 KB · Weergaven: 20
Hij rijdt zeker super! Ik durf bijna wel te beweren dat ie op sommige vlakken zelfs beter rijdt dan mijn gs :X
 
gefeliciteerd met de nieuwe fiets!

@Proosst: ABS kan uiteraard inschakelen bij hard remmen, zoveel druk staat er dan niet meer op het achterwiel, gebeurt mij ook wel eens. Wellicht even testen door alleen de achterrem in te trappen?

Schakelen lijkt mij niet normaal, wellicht een versleten schakelvork
 
offroad is offroad *O*

Een gs van mijn K maken zie ik niet zo zitten. vind het jammer om motoren zo om te bouwen dat ze niet meer te herkennen zijn als wat het origineel ooit was. Daarom heb ik een hekel aan streetfighters en mensen die van een honda dominator een scrambler maken |(
 
1) Hij moet niet uit de versnelling schieten. Wat al eerder is gemeld dat het geen Japanner is en dat je we ferm dient te schakelen.
2) Dat zal zeker het ABS en ASC kunnen zijn. Afhankelijk van de rij modus die je hebt gekozen zal deze in meer of mindere mate ingrijpen. Ik gebruik bijna primair mijn voorrem maar op de board computer zie ik dat de achterrem vaker wordt gebruikt dan de voorrem.
Ik heb het nu in twee ritten niet meer meegemaakt. Maarrrr... die waren dan ook maar 8 a 10 km per stuk (woon werk). Ik zal eens proberen wat forser te schakelen en kijken of het dan uit blijft.

Dan rijst mij wel de vraag. is het met een japanse geest van schakelen mogelijk om 'er tussen in' te schakelen??

Overigens erg vette stats. Ik denk niet dat wij dezelfde uitvoering hebben ;). Mijn BC geeft heel wat minder info.
@Proosst: ABS kan uiteraard inschakelen bij hard remmen, zoveel druk staat er dan niet meer op het achterwiel, gebeurt mij ook wel eens. Wellicht even testen door alleen de achterrem in te trappen?

Schakelen lijkt mij niet normaal, wellicht een versleten schakelvork
Ik heb begrepen dat de rem integraal is geregeld. Dus wanneer ik voor rem remt achter mee. Alleen achter weet ik niet. Ga ik dus ook eens proberen.
 
Weet ik. Bedoelde meer dat ik niet uit ervaring kon vertellen of ik dat ABS gevoel ook achter heb terwijl ik enkel de achterrem gebruik.

Anders zou de verklaring over de dynamische aslastverplaatsing wel een aannemelijke en logische zijn.
 
Gaan er hier nog mensen naar de Intermot? Ik ga de zaterdag de 6e. Vrijdag heenreis, zaterag met toerrit naar Keulen, zondag heen. Overnachten in Lindlar, nabij Keulen.
 
De vrouw en ik gaan donderdag even kijken. Aansluitend weekendje toeren in de Eiffel. Aangename met het aangename verenigen, zeg maar ;-)
 
Ik twijfel.....ben wel vrij....Dacht eraan om ook op vrijdag te gaan...Hotelletje pakken en dan zeterdag naar de beurs en daarna naar huis..
Maar dan uiteraard samen met mrs M en met het koekblik....ben nog nooit in Koln geweest.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan