DJ.Verhulst
BMW R1200GS 2011
Voor mooie uitzichten moet je toch echt de meerprijs van een GS neerleggen.
Denk toch dat dit in de praktijk kan tegen vallen .....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor mooie uitzichten moet je toch echt de meerprijs van een GS neerleggen.
Ik wil niet lullig doen, maar Detox rijdt daar op een ouwe € 500 Honda Dominator
Dat viel mij ook alles mee, inruilprijzen die BMW hanteert zijn echt serieus netjes, ook als het niet hun eigen merk is, maar een japanner met relatief veel kilometers en wat op leeftijd...1:25 met de 1250 gaat niet lukken, 1:20 is wel haalbaar maar je moet dan wel héél relaxed rijden.
Mijn verbruik met de 1250 is rond de 1:18 en is best ook wel zuinig voor dit vermogen.
De R1250GS is inderdaad wel prijzig om hem te kopen zonder inruil, maar ik heb m’n 1200 GS DOHC en C650 er voor ingeruild, en dan wordt een nieuwe demo showroom model R1250GS op kenteken ineens wel bereikbaar.
Als je dan over een jaar je 1200 inruilt, wordt een gebruikte 1250 ook bereikbaar.
Dat viel mij ook alles mee, inruilprijzen die BMW hanteert zijn echt serieus netjes, ook als het niet hun eigen merk is, maar een japanner met relatief veel kilometers en wat op leeftijd...
nou nee, met een R kan je ook best wat off road doen , de meeste GS gaan niet eens verder dan dit .
Over een vlakke zandweg rijden kan je nu ook niet echt offroad-rijden noemen he... daar rij ik nog met een R1 over....
Grappig hoe sterk dat kan wisselen Maar goed, iedere dealer is weer anders...nou ? ik wilde een F800GS net ding inruilen op een veel jongere F700GS maar de inruil was ruk, kreeg bij ik wilvanmijnmotoraf.nl meer geld , fijne dealer.....
uiteindelijk heb ik een acceptabel bod had , maar niet van de dealer waar ik de F800GS in onderhoud had.
Grappig hoe sterk dat kan wisselen Maar goed, iedere dealer is weer anders...
Maar wel elke dealer wil (moet) geld verdienen....
Dusja… inruilprijzen bij een dealer zijn niet altijd even interessant. We mogen als particulier alvast niet gaan vergelijken met de verkoopprijzen van onze in te ruilen motor want dan zijn we altijd teleurgesteld....
Je bent niet de enige hoor... ik ben ook meermaals serieus op mijn tenen getrapt.
Bij een BMW dealer toen we de R1200R aanboden voor overname op een splinternieuwe R1200GS LC... Wat die verkoper als een goede deal zag was gewoon schandalig. Bij twee andere, niet-BMW dealers kregen we meer... veel meer...
Onlangs mijn 3 jaar oude Mazda 3 aangeboden ter overname bij een aankoop van een nieuwe wagen... was alweer vergeten hoe belachelijk laag de overnameprijzen soms kunnen zijn.
Maar ik heb mijn les wel geleerd. Overnameprijzen bij een dealer zijn bijna altijd teleurstellend....
En "ikwilvanmijnmotoraf"... als dat dezelfde bandieten zijn als "ikwilvanmijnautoaf".... dan vrees ik ervoor dat je effectief het volledige bedrag krijgt dat er geboden werd. Heb daar al verschillende horrorverhalen van gelezen.
Dat viel mij ook alles mee, inruilprijzen die BMW hanteert zijn echt serieus netjes, ook als het niet hun eigen merk is, maar een japanner met relatief veel kilometers en wat op leeftijd...
Maar wel elke dealer wil (moet) geld verdienen....
Dusja… inruilprijzen bij een dealer zijn niet altijd even interessant. We mogen als particulier alvast niet gaan vergelijken met de verkoopprijzen van onze in te ruilen motor want dan zijn we altijd teleurgesteld....
nee ik heb er uiteraard rekening mee gehouden dat ik nooit wat zij heb voor kunnen verkopen zou krijgen ..
je bent bekend wat ikwilvanmijnmotoraf.nl vaak een bizar stuk onder de markt prijs gaat zitten ??
als je daar niet boven uitkomt ,, ben je niet goed bezig ,, ze hadden een motor kunnen verkopen en een goed verkoopbare motor kunnen inruilen en die ook weer verkocht , ja dealer verschillen onderling ,, sommige zijn van het padje af,, ze kwamen ook met dingen die niet stuk waren.
en vonden het niet leuk dat ik zelf een nieuwe accu monteerde en veel onderhoud zelf deedm banden, ketting ,, alleen beurten niet.
Je bent niet de enige hoor... ik ben ook meermaals serieus op mijn tenen getrapt.
Bij een BMW dealer toen we de R1200R aanboden voor overname op een splinternieuwe R1200GS LC... Wat die verkoper als een goede deal zag was gewoon schandalig. Bij twee andere, niet-BMW dealers kregen we meer... veel meer...
Onlangs mijn 3 jaar oude Mazda 3 aangeboden ter overname bij een aankoop van een nieuwe wagen... was alweer vergeten hoe belachelijk laag de overnameprijzen soms kunnen zijn.
Maar ik heb mijn les wel geleerd. Overnameprijzen bij een dealer zijn bijna altijd teleurstellend....
En "ikwilvanmijnmotoraf"... als dat dezelfde bandieten zijn als "ikwilvanmijnautoaf".... dan vrees ik ervoor dat je effectief het volledige bedrag krijgt dat er geboden werd. Heb daar al verschillende horrorverhalen van gelezen.
Ik vecht hevig tegen mijn tranen na de lectuur van je bijdrage...
En ik zal de eerste zijn om te erkennen dat een dealer hard moet werken en risico’s moet nemen en dat vele klanten echte kl**tzakken zijn (anders hadden ze mij professioneel niet nodig), maar als je het juiste merk verdeelt, is het toch niet allemaal kommer en kwel.
Een mijner cliënten heeft zopas, op eigen initiatief en zonder aansporing van de importeur,een nieuwe gigantische garage, annex toonzaal, gebouwd op een paar honderd meters afstand van zijn vorige plek, die ettelijke miljoenen heeft gekost... zonder dat men hiervoor bij de bank moest aankloppen... gewoon met eigen middelen....
Dan drogen mijn tranen toch redelijk snel op...
Maar ik doe niét mee aan dealer bashing : ik krijg een uitstekende service van mijn eigen dealers en dan gun ik hen ook de penning : ik ga niet het internet afstruinen om voor alles de bodemprijs te vinden.... de bluts met de buil... (*)
(*) hierop maak ik 1 uitzondering : motorbanden : 200 euro méér bij de dealer voor een setje is er over... tja...
+1Maar ik doe niét mee aan dealer bashing : ik krijg een uitstekende service van mijn eigen dealers en dan gun ik hen ook de penning : ik ga niet het internet afstruinen om voor alles de bodemprijs te vinden.... de bluts met de buil... (*)
(*) hierop maak ik 1 uitzondering : motorbanden : 200 euro méér bij de dealer voor een setje is er over... tja...
Dat heb ik dus gedaan, vrij redelijk bod van de dealer aangeboden gekregen, maar ik wou meer, en dat heb ik ook gekregen, maar je moet er zelf tijd in steken.Er zijn altijd uitzonderingen hoor, daarvan ben ik me bewust. Premium buiten beschouwing gelaten dan, want die zullen het inderdaad makkelijker hebben, als je weet wat een Fiat of Renault-dealer overhoudt na de verkoop. Da's echt huilen hoor.
Bovendien heb ik nergens willen beweren dat alle dealers sukkelaars zijn, maar dat doorgaans wel iedereen basht op lage inruilwaardes. Wat dacht je nu zelf, dat de dealer hem overneemt voor je mooie ogen? Verkoop hem dan lekker zelf, 100000 man over de vloer, allemaal eens testrijden, ...
Bovendien heb ik nergens willen beweren dat alle dealers sukkelaars zijn, maar dat doorgaans wel iedereen basht op lage inruilwaardes. Wat dacht je nu zelf, dat de dealer hem overneemt voor je mooie ogen? Verkoop hem dan lekker zelf, 100000 man over de vloer, allemaal eens testrijden, ...
De tijd dat een dealer een wagen overneemt en deze zelf terug te koop zet is ook voorbij he... de opkoper die de auto komt ophalen moet misschien rekening houden met een garantieperiode van 1 jaar... misschien.
Niemand werkt gratis hè
Dat laatste ben ik ook heel benieuwd naar, tegen die tijd als het eraan gaat komen maar eens informeren en anders maar weer eens verplicht op de koffie bij mijn motorzaak hier verder voor de bandjes.
Toch heel anders dan vroeger, toen de dealer een auto overnam om 'm op de parking te zetten om zelf verder te verkopen.