Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik twijfel er sterk aan of dat de oorzaak kan zijn,Weer die e10 ethanol rotzooi, ik hoop dat de e5 E98 voorlopig nog te koop blijft.......
Bekijk bijlage 1620801
Mooi plekje gevonden voor het slot. Hoeft die hutkoffer niet telkens mee.
Jij rijdt zeker nooit met duo? Anders zou ik ‘m een tikje hoger plaatsen, zodat die minder in de weg zit bij de voetsteun.Bekijk bijlage 1620801
Mooi plekje gevonden voor het slot. Hoeft die hutkoffer niet telkens mee.
De storing van de klep gaat niet meer vanzelf weg als hij eenmaal is voorgekomen. Die moet uitlezen en gereset worden. Zou dus iets anders moeten zijn.Ik twijfel er sterk aan of dat de oorzaak kan zijn,
Lijkt me een excuus voor iets dat Herr-BMW niet goed gemaakt heeft.
Ga bij mijn volgend onderhoud toch ook maar eens naar die (k*t)klep laten kijken, want krijg ook af en toe een motorstoringsmelding die spontaan weer verdwijnt.
Als wij een gewone overname doen, om door te verkopen, is het doel om minimum 500 euro over te houden.De Tiger van m'n vrouw is dus alweer verkocht... Iets meer dan een week geleden overgelaten aan de dealer en vanmiddag krijgt ze een bericht van een collega dat hij een nieuwe aanwinst heeft..
Blijkt het haar ex-Tiger te zijn.
Nu weet ik ook hoeveel marge zo'n (of toch deze) handelaar rekent.
Verkoopprijs 750€ meer dan wat wij ervoor teruggekregen hebben. Al weet ik niet hoeveel er bij de BMW dealer is blijven plakken.
Lijkt mij niet overdreven veel, ding moet afgehaald en gepoetst worden, 1 jaar garantie bij de verkoop...
Heeft het schakelaartje van je jiffy misschien keuren.
Ik start altijd opnieuw in zijn 1. Dus dan zou dat ook niet gaan.Heeft het schakelaartje van je jiffy misschien keuren.
Als wij een gewone overname doen, om door te verkopen, is het doel om minimum 500 euro over te houden.
Is't om zélf door te verkopen, dan tellen we 5000 euro of het weegt niet op door een opgelegde 165-punten check, 24 maanden Approved garantie, keuring voor verkoop + manuren die heen en weer moeten, ... En uiteindelijk telt dat dan nog niet mee voor het cijfer bij afrekening op 't einde van 't jaar.
Vandaag tijdens een rit mijn motor (R1200GS Rallye van 2018) 3 keer de motor afgeslagen tijdens het rijden. Het gebeurt altijd als ik de koppeling intrek en de moto in zijn 1 zet.
Dat is iets wat ik niet goed begrijp.
Toen ik vorig jaar bij een VW dealer een prijs + overname liet maken zei de verkoper me ook dat zij een bepaald bedrag (weet niet meer hoeveel) namen bij een overname door een opkoper..
Waarom denk ik dan?
Ik zou er een nieuwe wagen kopen, hoe meer inruil ik zou krijgen, hoe meer geneigd ik zou zijn om die VW te bestellen.
Waarom moeten ze daar ook nog op "pakken"? Ik laat die auto daar, de opkoper komt 'm daar halen. Dat kost de dealer toch niets? Ik zou zeggen dat hij er meer profijt uit haalt om het volledige bod van de opkoper te gebruiken om een nieuwe klant binnen te halen...
Dat begrijp ik dan weer wel... als verdeler van de merken bij uitstek waarvan je gewoon op voorhand weet dat je die garantie nodig gaat hebben...
(jammer genoeg, want het zijn prachtige wagens... )
Dat die verkoper dat dan zo open en bloot zegt vind ik wel een beetje raar, maar tot daar. Nuja, ik zeg het hier ook
't Is niet zomaar sleutel doorgeven hoor. Je zit met wat administratie, facturatie, eventueel marge-documenten bij een particuliere wagen, garage-register invullen en facturen aan elkaar linken, ...
Het (vind ik) als handelaar toch "dom" zijn om daar geen marge op te genereren? Makkelijk geld denk ik dan zo...
Tuurlijk is dat easy money....
Maar als handelaar probeer je toch in eerste plaats die nieuwe auto te verkopen, niet?
Moet je dan echt nog 500€ op dat bod van die opkoper nemen? Wie weet is die 500€ net hetgeen de klant nodig heeft om overtuigd te geraken om die nieuwe auto te kopen...
Lijkt mij toch meer waard dan 500€ (zwart) in the pocket.
Bij mij ging het vorig jaar toch om ongeveer dat bedrag. Ik had een minimum in mijn gedachte dat ik voor mijn Mazda wilde terugkrijgen. Zeker niet de hoofdprijs, maar echt het minimum.
Het was dan niet bij de VW dealer die openlijk zijn werkwijze liet weten maar bij een concullega. Den andere was mij kwijt toen 'm opbiechtte dat 'm een bepaald bedrag van mij wilde pikken (ja, zo noem ik dat), enkel en alleen om tussenpersoon te spelen.
En komaan he... administratie, documenten en een register invullen... hoeveel tijd besteed je als verkoper op FB of op een motorforum?
Waarschijnlijk handelde die tweede VW dealer ook op die manier, maar vertelde het niet, ik viel over minder dan 500€ overnameprijs, en hield mijn been stijf. Achteraf heel blij natuurlijk, want die Caddy bleek achteraf toch niet echt wat ik wilde.
Nu heb ik particulier verkocht voor veel meer... en ik heb een veel leukere auto in de plaats gekocht.
Maar zij hebben een klant misgelopen.