Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

afgelopen weekend mijn carburateurs uit elkaar gehaald, ultrasoon gereinigd en weer in elkaar gezet. Nu kwam ik bij de laatste carburateur een onderdeel tegen die ik bij de eerste 3 niet tegen ben gekomen... zie de foto.

Heeft iemand misschien een idee waar dit onderdeel hoort te zitten? Ik kan hem niet vinden op exploded views, en ik heb met 3 man lopen zoeken maar ik kom er niet uit... :')

full



Het lijkt een soort sproeier, 3,5mm diameter groot met aan de ene kant een groot gat en aan de andere kant een kleine. Hij heeft geen schroefdraad, dus hij moet ergens invallen of hij hoort uberhaupt niet los te komen, dat hij bijvoorbeeld met een strakke passing ergens hoort te klemmen.

Advies is meer dan welkom :)
 
@boudtje: Worldbeater bedoelt dus ... gewoon compleet uitbouwen die voorvork :+

Geintje he :P
Zó dan maar. :+



Achterkant toch. :?

Oh de vork laten zitten. O-) _O-

Heb een dubbele set. ;)
Blijf het gewoon verbazend mooi vinden dat blauw kleurtje 8-)
Ik vind haar ook serieus mooi :9 en dat voor een '98'er.
Gisteren ook weer tot volle tevredenheid prive gereden en mis mijn ZX-10R dan niet. :N

Plaatje van januari dan maar.. ongewassen maar best wild. :9

Damn.. blauw komt niet uit op de GSM foto. :')
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ook ik ben een "blijde rijder" en in het bezit van een gsx-f 750 uit 2003.
Deze heb ik nu bijna 5 jaar en naar volle tevredenheid!
Er wordt wel eens gezegd onze motoren "out off date" zijn maar persoonlijk
vind ik dat ondanks dat het model al sinds '98 (dacht ik?) op deze aardkloot
rondrijdt het een pracht van een model!!!


Ook de techniek is nog te begrijpen. Als je een nieuwe motor pakt en je wilt daar
iets aan gaan doen moet je eerst een computercursus gaan volgen, specifiek
voor het merk/model waar je aan wilt gaan werken.
Het is nog niet zo erg als bij de tegenwoordige auto's maar het scheelt niet veel meer...
Kijk, daar ben ik het nu helemaal mee eens :Y

Velen vinden het zelfs een model voor vrouwen ... weet niet waarom ... misschien de ronde vormen?
Voor mij is het een feit dat het een volledig ingekuipte toermotor is, ik vind hem qua model tijdloos, in die zin, hij was heel geslaagd in zijn eigen tijd, hij is nu nog steeds heel mooi, sportief maar niet agressief, en binnen 15 jaar ben ik ervan overtuigd dat ik die nog mooi vind.
 
Zó dan maar. :+

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/DSC_0381.jpg"]afbeelding~][/URL]

Achterkant toch. :?

Oh de vork laten zitten. O-) _O-

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/DSC_0347.jpg"]afbeelding~][/URL]Heb een dubbele set. ;)Ik vind haar ook serieus mooi :9 en dat voor een '98'er.
Gisteren ook weer tot volle tevredenheid prive gereden en mis mijn ZX-10R dan niet. :N

Plaatje van januari dan maar.. ongewassen maar best wild. :9

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/2014-01-12145354.jpg"]afbeelding~][/URL]Damn.. blauw komt niet uit op de GSM foto. :')
Ge moet het wel is gaan weten he ... ofwel is uw voorwiel eruit ... ofwel uw achterwiel _O-

Maar die laatste foto aan de pomp, ook daar komt de kleur naar mijn mening goed uit ...
maar ... moeten we nu raden welke pomp je getankt hebt? :+
 
een gokje dan Pagn.3-12 onderste rijtje foto's (8.50) in het midden. Een stukje van de choke

Maar dan zou het inderdaad denk een deel zijn wat eigenlijk niet los kan.

Hee bedankt voor t meedenken, onderdeel vd choke is t niet. Aan de choke zit namelijk nog een klein pinnetje (niet zo duidelijk te zien op de foto) en is een massief staafje plus alle choke plunjers zijn bij mij nog intact.

Het onderdeel wat ik over heb is ook niet een onderdeel van iets anders (niet afgebroken bedoel ik daarmee).
 
Heb het gelezen ... tja, dan zet je je helm al uit eigen beweging af, is het weer wat anders he :')

Zelf stap k meestal wel af omdat ik dat op de meeste plaatsen ook moet, betaalautomaat staat bij de pomp waar ik meestal tank (tank praktisch altijd bij een onbemande pomp, in B zijn die doorgaans goedkoper dan bemande), niet aan de pomp zelf.

Verder snap ik idd ook wel dat de motor laten omvallen een probleem kan geven ... dat gebeurt eens een keer en plots is het dus gevaarlijk ... dus ook maar niet meer een overweg oversteken, want het is een keer gebeurt dat er een trein passeerde maar de slagbomen en lichten bleven op open staan ...

Tijdens een lange vakantierit vind ik afstappen dan weer interessant, na een ritje van 400+km even de benen strekken en een drankje nemen lijkt mij wel aangenaam :Y
 
Nog nooit staande gehouden vanwege die kentekenplaten? :+

Maar die laatste foto aan de pomp, ook daar komt de kleur naar mijn mening goed uit ...
maar
... moeten we nu raden welke pomp je getankt hebt? :+
"Cool Diesel" natuurlijk. :Y
[img=350]http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/2014-01-12145354.jpg[/img]
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal, boutje los, liefst helemaal eruit, desnoods (liever niet) na de eerste slag of twee een klein tikje met de hamer op de borgbout en dan de as linksom (van links gezien) losdraaien.

Komt deze niet los, dan misschien een grotere sleutel/ratel gebruiken en laten schrikken. (komt die hamer weer op de kopste kant) (of niet de kracht in de ratel opbouwen maar ineens volle kracht – tikje met de hamer op een Engelse sleutel)

De hamer klinkt agressief, maar die kan je best doseren. (liefst een beetje massieve) :)

Blijf voorzichtig maar niet té. ;)


Mag ik vragen HOE je de as kan losdraaien?
Ik heb namelijk niet zo'n grote inbus....
Heb het dus geprobeerd met een bout die
er in paste maar helaas, met geen "miljaar"
los te krijgen.
Dus als ik het goed begrijp:
een passende inbus en dan de zaak laten
"schrikken"? Eigenlijk ben ik daar een beetje
huiverig voor...! Is toch niet normaal dat je
met een hamer een as moet los slaan?

Goed, ik hoor het wel weer,
gr. Boud
 
Volgens mij stond die laatst op MP toch?
Zat er nog naar te kijken om te kopen.
Ja en al twee keer verkocht op een dag.
Daarna komt er echter geen geld over de brug. ;)
Vandaag met een beetje geluk de voet en de zuigers verwijderen uit het soesblok, misschien als de tijd ervoor is ook de krukas, maar eerst maar eens wat bakken scoren voor onderdelen.
Lekker klussen.
Ben benieuwd wat je allemaal tegen komt aan ervaring. :9

Kan je een keer mijn kleppen stellen voor een paar centen? :P
 
Mag ik vragen HOE je de as kan losdraaien?
Ik heb namelijk niet zo'n grote inbus....
Heb het dus geprobeerd met een bout die
er in paste maar helaas, met geen "miljaar"
los te krijgen.
Dus als ik het goed begrijp:
een passende inbus en dan de zaak laten
"schrikken"? Eigenlijk ben ik daar een beetje
huiverig voor...! Is toch niet normaal dat je
met een hamer een as moet los slaan?

Goed, ik hoor het wel weer,
gr. Boud
Met een hamer doe je alleen als het dus niet loskomt.
Juist voordat je dingen kapot gaat draaien.

En als ik een klap met de hamer geef is dat niet kapot timmeren.
Gewoon één doffe klap, en afhankelijk van het onderwerp soms met een blokje hout erop.

In het geval van een bout dus op de kopse kant in de lengte van de draad.
En de tweede schrikmethode is in de draairichting.

Maar als je niet met het juiste en goed passende gereedschap werkt dan snap ik het ook.
Dit is principe nummer 1. Gebruik goed gereedschap. ;)

full

Race-Shop.nl | Inbus voorwielas

Je hoeft je leven lang geen ander meer te kopen van deze. :P
Ik heb deze voor de Kawa, de 1998 GSX-F heeft weer een andere as. Dus maat checken.
 
Laatst bewerkt:
Ja en al twee keer verkocht op een dag.
Daarna komt er echter geen geld over de brug. ;)Lekker klussen.
Ben benieuwd wat je allemaal tegen komt aan ervaring. :9

Kan je een keer mijn kleppen stellen voor een paar centen? :P

Haha, ja ik zat te kijken aangezien ze die van mij op de buis in de bankschroef hadden gezet, maar was buiten de veerweg dus geen probleem uiteindelijk.
Met brommers hebben we het vaker gedaan, motorblok is een eerste, maar zal in mijn geval niet de laatste zijn.

Betreft de klepspeling, wil ik gerust doen, moet je alleen wel ff hierheen komen of je moet een brug hebben :P
 
Voor een gsx750es voorvork ombouw ben ik op zoek naar een complete gsx600f voorvork van de eerste types. Voorwiel met schijven heb ik al.

Heeft iemand een complete voorvork in kroonplaten/remklauwen/spatbord enz te koop stuur dan even een pb. :)
 
Nou Worldbeater, dat is dan vrij duidelijk.....
Allereerst het JUISTE stukje gereedschap aanschaffen!
En zo te zien kost dat nu ook weer niet een rip uit mijn lijf, is weer een gelukkie, niet waar?

Aangezien we binnenkort weer met de vlieger weg gaan zal ik daarná pas mij gaan begeven aan het verwijderen van het voorwiel. Tegen die tijd zal ik mij dan ook weer hier melden mocht het op de een of andere manier niet lukken. Misschien is er ook ergens wat documentatie te krijgen onder de noemer: "het verwijderen van het voorwiel van een GSX-F voor dummies!!!"

In ieder geval bedankt voor zover en tegen die tijd meld ik mij wel weer. Voor nu ga ik mij weer bezighouden met het volgen van deze topic, misschien leren we nog wat....wie weet....

gr. Boud
 
Hee bedankt voor t meedenken, onderdeel vd choke is t niet. Aan de choke zit namelijk nog een klein pinnetje (niet zo duidelijk te zien op de foto) en is een massief staafje plus alle choke plunjers zijn bij mij nog intact.

Het onderdeel wat ik over heb is ook niet een onderdeel van iets anders (niet afgebroken bedoel ik daarmee).


Weet je het al waar het vandaan komt en thuis hoort :?
 
Nope.... die carburateurs lijken niet echt op degene die ik heb, maar ik heb inderdaad op cmsnl de exploded views bestudeerd en allerlei andere filmpjes en how-to's van mensen die de bst33ss carbs reviseren maar zonder succes.

Ik heb maar besloten dat het onderdeel er niet terug in hoort :') de komende 2 weekenden op vakantie en t weekend daarna kijken hoe hij loopt zonder het onderdeel erin... fingers crossed!
 
Hoi allemaal!

Na een tijdje lurken, stel ik me toch maar even voor.
Ik ben Anne, 26 jaar en sinds 5 april in bezit van een GSX600F uit 1994.
De paars-zwarte variant. Op het moment moet er best een hoop gebeuren, maar wel allemaal kleine dingetjes. Rijden doet ze nog perfect ;) Morgen weer eens ritje Amersfoort - Apeldoorn maken.

au85lw.jpg


Groetjes Anne
 
Laatst bewerkt:
te koop gsxf 600 bj 2007

zie hier
www.mijnalbum.nl/Album=PTYSV7PA#GE6EGO6H
www.mijnalbum.nl/Album=PTYSV7PA

www.mijnalbum.nl/Album=PTYSV7PA#7LFUYEDT

afbeelding

zo tijd je geleden maar hoe krijg nu een foto hier

mensen de motor mag weg voor 1900 euro
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan