Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
te koop gsxf 600 bj 2007

zie hier
www.mijnalbum.nl/Album=PTYSV7PA#GE6EGO6H
www.mijnalbum.nl/Album=PTYSV7PA

www.mijnalbum.nl/Album=PTYSV7PA#7LFUYEDT
Mooi exemplaar *D

Vandaag nog is een toertje gereden ... ongeveer 3 km van huis komt mijn versnellingspookje los ...

Omdat ik dacht dat het gebroken was gewoon doorgereden, en bij rood licht reeds ver van tevoren vertragen om te kunnen doorrijden, want hij stond in zijn 6. Bij 't laatste licht toch moeten stoppen, gaat best hoor, in 6de vertrekken :P

Gelukkig toch niet gebroken, het clipsje was eraf en dus gewoon van dat asje afgeschoven, had ik dus toch kunnen stoppen en het pookje er effe terug opschuiven.
 
Mooi exemplaar *D

Vandaag nog is een toertje gereden ... ongeveer 3 km van huis komt mijn versnellingspookje los ...

Omdat ik dacht dat het gebroken was gewoon doorgereden, en bij rood licht reeds ver van tevoren vertragen om te kunnen doorrijden, want hij stond in zijn 6. Bij 't laatste licht toch moeten stoppen, gaat best hoor, in 6de vertrekken :P

Gelukkig toch niet gebroken, het clipsje was eraf en dus gewoon van dat asje afgeschoven, had ik dus toch kunnen stoppen en het pookje er effe terug opschuiven.

maar als je iemaand weet mag weg

hoe zet ik de foto neer hier heb het geweten maar weet niet meer
 
maar als je iemaand weet mag weg

hoe zet ik de foto neer hier heb het geweten maar weet niet meer
Afhankelijk van hoe je hem linkt, maar meestal de internetlink tussen
tags zetten.

Zo meteen weet ik niemand ...
... maar wat is de km-stand en de prijs?
 
Zou ook niemand weten voor die gsx..

Hier positief nieuws over de gsx:
Heeft grote beurt gehad
Nieuwe remblokken voor
Carburateurs gereinigd

Loopt volgens monteur weer als een zonnetje *O* *D :]

Morgen eens ophalen, snel in de tuin zetten en........ door met vrienden naar Ouddorp. Helaas laat het eerste uitgebreidere ritje dus nog op zich wachten..

Maar nu wel klaar om de voorkant aan te gaan pakken :9
 
heren en mischien ook wel dames
die op een gsx600f rijden

ik heb een gsx600f van bj 1996

als de motor op de middenbok staat kan ik deze gewoon starten
nix aan de hand.

maar zet ik de motor op de zij standaard
kan ik deze niet starten ook niet met ingeknepen koppeling
ook niet als de motor in de neutraal staat .

is dit normaal van dit bj of waar zou dit aan kunnen liggen

een maat van me heeft een R6 die kan de motor gewoon starten als deze op de zij standaard staat
een colega die heeft een diversion 900
die kan hem ook gewoon starten en stationair laten draaien als deze op de zij standaard staat
mvg johan
 
heren en mischien ook wel dames
die op een gsx600f rijden

ik heb een gsx600f van bj 1996

als de motor op de middenbok staat kan ik deze gewoon starten
nix aan de hand.

maar zet ik de motor op de zij standaard
kan ik deze niet starten ook niet met ingeknepen koppeling
ook niet als de motor in de neutraal staat .

is dit normaal van dit bj of waar zou dit aan kunnen liggen

een maat van me heeft een R6 die kan de motor gewoon starten als deze op de zij standaard staat
een colega die heeft een diversion 900
die kan hem ook gewoon starten en stationair laten draaien als deze op de zij standaard staat
mvg johan
Dit is ter bescherming dat je niet vergeet weg te rijden met uitgeklapte standaard.
 
Neutraal zou wel gewoon moeten kunnen.

Ook bij neutraal zal de je de koppeling moeten intrekken.
Eventueel is dit te omzeilen door bij de koppeling de 2 stekkertjes los te halen en die aan elkaar vast te maken.
Maar dan kan je altijd starten, zelfs in de versnelling terwijl deze op de standaard staat.
 
Hij zegt toch ook z'n koppeling in te trekken?
Klopt, daarom dat ik vermoed dat het contactje in zijn koppelingshendel kapot is.

Bij de modellen vanaf '98 weet ik dat je die kan starten als de jiffy uit staat EN hij in versnelling staat, als je de koppeling dan maar intrekt, vandaar dus mijn gedacht dat dat contactje kapot is.

Maar omdat het mogelijk is dat het systeem bij de modellen voor '98 misschien toch iets anders werkt heb ik hem naar hier gelokt om zijn vraag opnieuw te stellen.

@ gsx600f-johan, kijk dat contactje eens na. Kan je gemakkelijk testen, de twee stekkertjes eraf trekken, doorverbinden, en proberen met uitgeklapte jiffy, MAAR wel uit versnelling zetten voor alle veiligheid ;)
Kan je de motor dan wel starten, dan weet je meteen of het daaraan ligt :Y

Betreft onderdeeltje nummer 10 in volgend schema. Stekkertjes zitten gewoon buiten en je kan er gemakkelijk aan, dat contactje zit onderaan waar je koppelingshendel vastzit:
Suzuki GSX600F KATANA 1988 (J) USA (E03) - buy original spares online
Heeft ie dikwijls/langdurig buiten gestald gestaan, in elk weertype? Dan kan vocht (corrosie) wel het probleem veroorzaken, en geven de stekkertjes gewoon geen contact meer, maar is het contactje zelf misschien nog wel ok.

Edit: wacht nog effe met onderdeeltje 10 ... ik zie nu net dat dat ook het stoplichtschakelaartje van je remhendel kan zijn ... ga jet effe bekijken bij mijn motor ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dubbel ... :P ... maar we zullen deze ruimte dan maar effe benutten he ...

Voornoemd onderdeeltje nummer 10 is dus wel degelijk het stopcontactje onderaan je remhendel, en dus niet je koppelingscontactje.

Maar je koppelingscontactje zit wel degelijk daar waar ik zei, maar zit denk ik in de behuizing van je hendel zelf verwerkt.

Maar je kan wel heel gemakkelijk aan de stekkertjes, heb wat fotootjes gemaakt, omdat ik ervanuit ga dat die sterk gelijken (zoniet dezelfde zijn) met die van de modellen voor '98.

Hier te zien met aangesloten stekkertjes:
full


... en met de stekkertjes losgemaakt (het betreft dus twee afzonderlijke stekkertjes):
full



... maar mogelijk ziet het er bij de jouwe wel een klein beetje anders uit. Er zit zelfs verschil op mijn GSX F van '98 en die van '99.

Die van '99 heeft geen twee afzonderlijke stekkertjes, maar het zit mooier verwerkt in 1 gezamenlijk stekkertje:
Nog aangesloten:
full

... en met de stekker los:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
km stand 40987

prijs 2400
Prijs is niet van de laagste, maar de km-stand is best ok, en het betreft ook wel de jongste van die modellen GSX F, want ze werden maar geproduceerd tot eind 2006, begin 2007.

Btw: is dat de jouwe? Dacht dat jij een zwarte had, en dat ie al verkocht was ook?
 
Prijs is niet van de laagste, maar de km-stand is best ok, en het betreft ook wel de jongste van die modellen GSX F, want ze werden maar geproduceerd tot eind 2006, begin 2007.

Btw: is dat de jouwe? Dacht dat jij een zwarte had, en dat ie al verkocht was ook?

nee ik had een blauwe 2005

deze is van een vriendin

moet weg i v m schouders niet meer rijden
misschien kan er over de prijs gepraat worden dan meld ik dat door en te zien in zeeland oost-soesburg

Album=PTYSV7PA
 
Laatst bewerkt:
Beestje loopt inderdaad weer als een trein.

Helaas wel tot de conclusie gekomen nu hij weer goed loopt dat de donkere brom toch door een lekke uitlaat komt, het welbekende middenstuk. Is dit gemakkelijk te lassen?

Zag een uitlaat van Takkoni. Lost dit verbindingsstuk niet ook de lekkage op dan?

Wat kost een goede, originele uitlaat?
 
Vandaag even gereden achter mijn eigen 'te koop' ZX-10R aan. Weer wat meegemaakt. O-)

Vorige week even de vuldop van de GSX600F om bij te vullen.
Dop bovenop het zadel gelegd.

Helaas geen druppel olie hoeven bijvullen sinds januari. (wil hem verwennen :+ )

Na de twee uur rit een paar spetjes olie onder de motor in de garage, niet op gelet..
Motor was ook goed natgeregend op de terugweg..

Vandaag een iets sportiever rondje met vele rotondes.
Achterband zeiknat. Ben dus vorige week de dop vergeten terug te zetten. :r

Kan wel weer een half litertje bijvullen. *O*

Nu maar hopen dat deze Taiwanees de shipping binnen twee weken waar maakt. :9





Gelijk maar een paar handles.
De oude zijn aardig verweerd na de nodige pekeljaren bij de vorige eigenaar.
Ik weet.. het kan vast goedkoper. ;) (deze is vrij snel met bezorgen als het klopt)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even gereden achter mijn eigen 'te koop' ZX-10R aan. Weer wat meegemaakt. O-)

Vorige week even de vuldop van de GSX600F om bij te vullen.
Dop bovenop het zadel gelegd.

Helaas geen druppel olie hoeven bijvullen sinds januari. (wil hem verwennen :+ )

Na de twee uur rit een paar spetjes olie onder de motor in de garage, niet op gelet..
Motor was ook goed natgeregend op de terugweg..

Vandaag een iets sportiever rondje met vele rotondes.
Achterband zeiknat. :r

Kan wel weer een half litertje bijvullen. *O*

Nu maar hopen dat deze Taiwanees de shipping binnen twee weken waar maakt. :9

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/Olievuldop.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/Handles.jpg"]afbeelding~][/URL]

Gelijk maar een paar handles.
De oude zijn aardig verweerd na de nodige pekeljaren bij de vorige eigenaar.
Ik weet.. het kan vast goedkoper. ;) (deze is vrij snel met bezorgen als het klopt)
Die remhendels gaan wel héél mooi staan op uw GSXF'je :9 daar twijfel ik niet aan *D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
21,00 L getankt ... na slechts 383,3km B| ... stelt mij erg teleur, komt neer op 5,48L/100km (1:18,25) ... ben ik niet gewoon van een GSX F :N
 
Er zitten toch je oude carburateurs op?
Kan nog wel het e.a. aan afgesteld worden.
Terug naar de garage? :)

(luchtfilter ook niet origineel?)
 
Er zitten toch je oude carburateurs op?
Kan nog wel het e.a. aan afgesteld worden.
Terug naar de garage? :)

(luchtfilter ook niet origineel?)
Luchtfilter is origineel, en zelfs proper.
Idd, carbs van de oude, ultrasoon gereinigd, maar heb toch het gevoel dat ie niet syncroon lopen. Terug naar de garage zit er voorlopig niet in, iets met geen toestemming van "het ministerie van financiën ... " :$

Maar waar mijn ma woont op een kleine camping, zit er ene die heel goed is met die dingen, en die wil het gratis doen, misschien ga ik wel is effe tot bij hem, die heeft nog anderen hun motor gedaan, en heeft zelf een YZF (of is het een FZR?) staan, een 600 met meer dan 100.000km, en die draait zeer mooi ... lijkt mij wel het proberen waard, als ik hem hoor spreken, en de anderen daar, kan ie er echt wat van.

Maar een ander probleem ... dat met mijn xenons wordt steeds erger, en zelfs met draaiende motor aan stationair gaan ze pinken. Eens dringend de laadstroom uitmeten denk ik ... vind ik het probleem niet, gaan er gewoon weer twee H4's in B|
 
Ben er ruim een jaar geleden ook is gaan rijden ...
... heb op zich niks verbondenheid met dat dorp, maar als ik zag hoe alles daar verlaten achtergelaten is, en er staan best mooie huizen tussen die al heel wat jaren staan op te rotten, voor uitbreidingswerken van de haven ...

... die tot op vandaag nog niet eens van start zijn gegaan :X

Vooral vanwege dat laatste, de mensen onteigend, en jaren later is er nog niets gedaan :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan