Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.828
- 16.569
Er gaat een wereld aan opties voor je open.Thx beiden! Ik heb het aangepast.
Er gaat een wereld aan opties voor je open.
Gisteren deze met de auto opgehaald, motor met Suzuki 1.000 cc blok.
Met klein defect als het goed is, maar ik denk en hoop dat er helemaal niets is.
Dat ziet er goed uit.
Het zou niet de 1e keer zijn dat iets simpels defect is. Zo heb ik een keer een scooter gekocht. Zou na reparatie door een zaak ook niet meer starten. Ik gecontroleerd of hij geen vastloper had, en maar meteen meegenomen omdat ik al een vermoeden had. Eenmaal thuis aangekomen de bougie gecontroleerd en ja hoor. De Bougie zat gewoon los en de bougiedop was niet meer 100%. Na het aandraaien van de bougie startte hij al meteen.
Klopt, andere eventuele problemen komen later.. spanningsregelaar o.i.d.Gaaf ding! Hoop voor je dat het inderdaad iets kleins is! Zo te lezen is dat het ook.
Mooie binnenkomer.
Mijn tweede GSX600F was ook maar 500 euro en het nieuwe model.
Alleen vaste klauwen, verder niets defect of moeten vervangen.Klopt, andere eventuele problemen komen later.. spanningsregelaar o.i.d.
Maar daar wijst het allemaal inderdaad niet op, tijdje stilstaan, niet meer starten.
Het valt me nog mee dat er nog iets van stroom aanwezig was, en de laadcyclus van de lader afgerond is.
De eigenaar was er klaar mee, is niet technisch, wil er geen moeite voor doen.
Wel even een maandsalaris er bij in schieten.
Meer last van.Dat is dan het voordeel dat je een beetje technisch bent
Ik zorg er in ieder geval voor dat de voorvorkpoten droog zijn en spuit ze regelmatig met siliconenspray in.
Nu in de winter hou ik de tank ook wat mat met siliconenspray.
En in de tankdop rond de vulopening ligt een permanente ontroester.
Op warme delen siliconenspray, niet warme delen heb ik wat kettingvet gespoten, en verder hou ik hem niet schoon.
Poetsen is weer voor de zomer. Alle laagjes nu helpen tegen de pekel en natte invloeden.
quote:
dojrn schreef op 07 januari 2017 @ 23:43:
Versnellingen van de GSX zijn eigenlijk te kort en krap op elkaar, opschakelen? -1000/ 1500 toeren. Snelweg? 6k 120 km/h, 7k 140 km/h etc. in de 6e versnelling.
1 of 2 tandjes groter voor zetten. Ik heb hem al maanden liggen.
Het is even wat meer werk en heb geen echte sleutelplek of tijd.
In de avonden is het te donker, op de binnenplaats is geen verlichting.
Mooie verhelderende uitleg.
Ikzelf rij heel gezapig. Heb geen nood aan wijzigen van ratio.
99% gewone weg.
Maar k ben wel benieuwd hoe dat nu zal gaan in belgenland nu de snelheid overal naar 70km terug is gebracht.
Lijkt me al traag als ik met de auto rij, k ben benieuwd met de motor.
Gelukkig is wallonie en noord-frankrijk heel dichtbij.
Er veranderd in Vlaanderen betrekkelijk weinig. Meeste wegen waren al 70.Alles terug naar 70 km/u??? Dat meen je nietWaarom is dat gedaan?
Deze-->Maar wat is de permanente ontroester die je langs de tankopening gebruikt? smeer je iets in die rand?
Ik heb het spul van de lidl op m'n motor gespoten en dat laat een mooi vettige glimmende laag achter. Ik was ff bang dat het een roestverwijderingsspray was, maar blijkt dus ook een beschermer te zijn.
Er veranderd in Vlaanderen betrekkelijk weinig. Meeste wegen waren al 70.
Maar met de nieuwe wet moet er geen bord meer staan om een 70 weg aan te duiden. Maar wél om een 90 weg aan te duiden.
Gek genoeg geldt die regel NIET in Wallonië.
De reden van die nieuwe wet is, dat doordat bijna alle buitenwegen 70 zijn, er nu 30.000 '70' borden weg kunnen.
Maar dat ze nu wel overal op de grens met Wallonië van die grote borden moeten zetten met die regels erop, zoals je die bij een landsgrens hebt, hebben ze zeker niet aan gedacht
Vind ik ook ... maar ach ... dat is België heWat maakt het nou uit dat de borden weg kunnen. Als ze er al staan, staan ze er toch gewoon......
Je hebt gelijk, en mooi verhaal.Het langer maken van de versnellingen is een mogelijkheid om wat langer te rijden tussen voor je weer moet schakelen, maar je levert ook trekkracht en levendigheid van het blok in. Je krijgt er in principe wel top voor terug.
2 tandjes achter is al heel goed merkbaar, 2 tandjes voor is heel veel. Het voortandwiel is kleiner, dus elk tandje komt vaker voorbij, dus een tandje minder voor heeft meer invloed dan 2 tandjes meer achter (reken uit hoeveel procent het scheelt in de eindreductie dus hoeveel toeren je zult draaien bij een bepaalde snelheid).
Wat mij betreft in 1980, ver weg in Japan, en niet met modern verkeer.Ze hebben het niet voor niets zo bedacht.
Typisch in (zuid-oost) Aziatische steden, je haalt geen hoge snelheden....
Wat mij betreft in 1980, ver weg in Japan, en niet met modern verkeer.
Ik zag hier pas een rijschool voorbij komen met motorfietsen, en een scooter, automaatlessen stond erop.Typisch in (zuid-oost) Aziatische steden, je haalt geen hoge snelheden.
Mijn vrouw kwam met haar rijexamen ook niet hoger dan de tweede versnelling
Tijdens de lessen is ze wel een keertje tot in vierde geraakt, omdat haar instructeur even de buitengebieden met haar opzocht, om de gelegenheid te creëren om wat hoger in snelheid en versnellingen te gaan
Maar ondanks ze dus in principe met een manuele bak zou moeten kunnen rijden, hebben we toch maar geopteerd voor een automaat ... en daar heb ik zelf ook nog geen spijt gehad
Ik vermoed dat het motorblok het ook best wel aankan.Edit: ook ik wil een zwaardere vertanding op de motor. Maar dan moet wel mijn snelheidsmeting aangepast worden want die moet zo juist mogelijk gaan.
Ik doe van de 51km enkel rit, 38km snelweg. Ik zou die rpm echt wel willen zien zakken van 5500 naar 4500 aan 120km.
Ik heb er ook geen idee van of er in de "motorwereld" een rbw bestaat waar je enkel automaat mee mag besturenIk zag hier pas een rijschool voorbij komen met motorfietsen, en een scooter, automaatlessen stond erop.
Ik wist niet dat het bestond bij motorfietsen.Ik vermoed dat het motorblok het ook best wel aankan.
Ja, ging ik al vanuit dat ze gewoon 'mag' schakelen.Ik heb er ook geen idee van of er in de "motorwereld" een rbw bestaat waar je enkel automaat mee mag besturen
Let wel, mijn vrouw mag wél manueel rijden he
Het is zelfs zo dat ze door haar autorijbewijs ook een ONBEPERKT motorrijbewijs heeft, op de Filipijnen.
Hier in België is bij de omzetting naar een EU rbw wel het motorrijbesijs geschrapt
En ja hoor, ik ben er ook van overtuigd dat het blok die 1000rpm minder best aankan.
Al eens neergeschreven hier, bij wijze van test eens steeds in tweede vertrokken, zelfs met 2 personen erop en bergop
Er veranderd in Vlaanderen betrekkelijk weinig. Meeste wegen waren al 70.
Maar met de nieuwe wet moet er geen bord meer staan om een 70 weg aan te duiden. Maar wél om een 90 weg aan te duiden.
Gek genoeg geldt die regel NIET in Wallonië.
De reden van die nieuwe wet is, dat doordat bijna alle buitenwegen 70 zijn, er nu 30.000 '70' borden weg kunnen.
Maar dat ze nu wel overal op de grens met Wallonië van die grote borden moeten zetten met die regels erop, zoals je die bij een landsgrens hebt, hebben ze zeker niet aan gedacht
Op de Fliperijnen mag zij met een Boss Hoss rijden ookJa, ging ik al vanuit dat ze gewoon 'mag' schakelen.
En dat rijbewijs.. daar rijden ook wel hele andere motorfietsen.
Maar in België mag iedereen met een autorijbewijs wel op een 125cc?
In Nederland niet.
Op de wegen en dat verkeer.Op de Fliperijnen mag zij met een Boss Hoss rijden ook
Gek he ...
vier uur is beter dan niets.In België is het momenteel zo, als je je B rbw twee jaar hebt, en een 125cc (max 11kW) wil rijden, MOET je 4u les volgen. Maar er volgt geen examen op.
Mijn vrouwtje is wel van zins dat te doen, en dan een 125cc scooter misschien.
Met de GSX F kan ze niet goed overweg ... ze moet met haar kontje naast de motor hangen om dan met moeite 1 tip op de grond te krijgen
Tja, om eerlijk te zijn, ondanks het op de Filipijnen de laatste decennia "verstrengd" is, is het nog steeds zo, als je tijdens uw examen van vertrekpunt tot aankomst kan rijden zonder dat er brokken zijn gevallen, heb je bewezen dat je "kan en durft" te rijdenOp de wegen en dat verkeer.
Maar inderdaad een beetje 'vroegere tijden' toen je in NL/België een rijbewijs kreeg als je kon starten en 100 meter rechtuit reed.vier uur is beter dan niets. Geen examen.
Deze zullen haar leuk staan op de GSX-F!
[afbeelding]
Wat maakt het nou uit dat de borden weg kunnen. Als ze er al staan, staan ze er toch gewoon......
In Nederland is het niet veel beter, bij veel steden wordt er bij het bord dat je de stad verlaat eveneens een bord met 80km geplaatst. Dubbele informatie met gevolg dat mensen niet weten hoe hard je mag indien er geen 80km bord bij geplaatst isEr veranderd in Vlaanderen betrekkelijk weinig. Meeste wegen waren al 70.
Maar met de nieuwe wet moet er geen bord meer staan om een 70 weg aan te duiden. Maar wél om een 90 weg aan te duiden.
Gek genoeg geldt die regel NIET in Wallonië.
De reden van die nieuwe wet is, dat doordat bijna alle buitenwegen 70 zijn, er nu 30.000 '70' borden weg kunnen.
Maar dat ze nu wel overal op de grens met Wallonië van die grote borden moeten zetten met die regels erop, zoals je die bij een landsgrens hebt, hebben ze zeker niet aan gedacht
En dat alles om het voor de weggebruiker overzichtelijker en begrijpbaar te houden
Ik zag hier pas een rijschool voorbij komen met motorfietsen, en een scooter, automaatlessen stond erop.Typisch in (zuid-oost) Aziatische steden, je haalt geen hoge snelheden.
Mijn vrouw kwam met haar rijexamen ook niet hoger dan de tweede versnelling
Tijdens de lessen is ze wel een keertje tot in vierde geraakt, omdat haar instructeur even de buitengebieden met haar opzocht, om de gelegenheid te creëren om wat hoger in snelheid en versnellingen te gaan
Maar ondanks ze dus in principe met een manuele bak zou moeten kunnen rijden, hebben we toch maar geopteerd voor een automaat ... en daar heb ik zelf ook nog geen spijt gehad
Ik wist niet dat het bestond bij motorfietsen. Ik vermoed dat het motorblok het ook best wel aankan.Edit: ook ik wil een zwaardere vertanding op de motor. Maar dan moet wel mijn snelheidsmeting aangepast worden want die moet zo juist mogelijk gaan.
Ik doe van de 51km enkel rit, 38km snelweg. Ik zou die rpm echt wel willen zien zakken van 5500 naar 4500 aan 120km.
Ik wist wel dat er motoren met automaat bestaanLijkt ineens wel een spamtopic
...
Je wist niet dat automaat motorfietsen bestonden? Of dat er een automaat rijbewijs voor motor was?
Buiten dat een motorscooter uiteraard een automaat is, zijn er ook een aantal toerbuffels met elektronische automaat de FJR is er een van. Op het rijbewijs komt dan een code te staan om de beperking aan te geven. Net zoals bij de auto code 78.