Dat is mijn gemiddelde zo'n beetje, tenzij mijn rustige rijstijl overeen zou komen met jouw sportieve stijl heb je denk ik gewoon een erg zuinige motor te pakkenDan rijd je toch continue tegen de rodo zone
Een beetje in circuitstijl of zo
Ik weet dat ik ooit eens een tank heb leeggereden op vrij sportieve wijze, goed optrekken vanuit stilstand, bij hernemen ook, en regelmatig 150 a 160, en kwam toen amper biven de 6L/100km uit (1:16,67)
Nee hoor, de volle 68kW!Dat is mijn gemiddelde zo'n beetje, tenzij mijn rustige rijstijl overeen zou komen met jouw sportieve stijl heb je denk ik gewoon een erg zuinige motor te pakken
Is je motor niet stiekem begrensd op 35kW?
serieus hoor 1 op 12, hoe rijd jij dan?
Als ik het ten opzichte van de 600 zie valt het wel mee.Nee hoor, de volle 68kW!
Maar misschien vind jij mijn sportieve rijstijl idd gemiddeld/rustig
Ooit eens een documantaire gezien over de koudste streken in Rusland (Siberië?).Ons geheim zit hem in de motor uitzetten als we op het werk of thuis aangekomen zijn.
Ons geheim zit hem in de motor uitzetten als we op het werk of thuis aangekomen zijn.
Als je op de snelweg evenBtw: deze morgen nieuw record met de E10 opgetekend:
20,50L getankt na 471,8km.
Verbruik;
4,35L/100km
1L/23,01km
53,56miles/gallon (USA)
En nochtans iets minder rustig dan normaal. Maar wel meer snelweg dan gewoonlijk, wegens inactiviteit in het TRG topic
Soms denk ik, laat ik die "verwendheid" aan de kant schuiven, en laat mijn volgende GSX F een 600 zijn. Wie weet hoe zuinig rijd ik danAls ik het ten opzichte van de 600 zie valt het wel mee.
25% meer vermogen en zo'n 12% meer verbruik, zo lijkt het weer positief
Ooit eens een documantaire gezien over de koudste streken in Rusland (Siberië?).
Mensen reden er met hun auto naar het werk, namen twee autosleutels mee. De ene lieten ze op de auto en die bleef draaien. Met de andere sloten ze de auto af
Ja ik rijd rustig op de snelweg.Als je op de snelweg evenhardzacht rijdt als op secundaire wegen telt dat natuurlijk niet mee
serieus hoor 1 op 12, hoe rijd jij dan?
Er zit nogal verschil in vermogen in de oudere modellen ja.vandaag weer getankt, 17 liter en 186 km verder en nee ik zit niet boven in de toeren.
Ik rij met de suzuki net zo sportief als met de Ducati, misschien dat dat de oorzaak is.
Daarnaast levert hij ook niet de standaard 90pk aan het achterwiel maar 103pk en weet ik dat hij wat te rijk staat boven de 9000 toeren.
Er zit nogal verschil in vermogen in de oudere modellen ja.
103 aan de kruk neem ik aan, anders zit je rond de 120pk aan de kruk. Dan is het bijna een gsxr van dat bouwjaar.
En sportief rijden en meer pk's schelen wel idd.
Zit met het nieuwe model ook aan 102 pk met andere uitlaat filter en dynojet, ietwat rijk afgesteld. Daardoor is het verbruik ook gestegen van 1 op 18 naar 1 op 16,5.
Idd, en inmiddels bijna een halve ton op de klok, maar totaal geen olieverbruik.Met zoveel vermogen begin in het verbruik al meer te begrijpen. En de motor is alweer 25 jaar oud.
Standaard 106 aan de kruk idd.103 aan het achterwielopen dempers van superpole
laatste 20 seconden zie je de uitdraai van de run.
Monotoon rijden scheelt aanzienlijk in verbruik ja.Ja ik rijd rustig op de snelweg.
Maar gek genoeg, hoe meer verkeer hoe sportiever het eraan toe gaat
Zal wel te maken hebben met "met het verkeer mee te willen" ... "en ertussendoor te kunnen want je hebt een motor"
Als ik heel vroeg naar het werk moet is er zo goed als geen verkeer. 38km aan monotome snelheid, dus niks lastwissel. Dat haalt je verbruik echt wel sterk omlaag
De 12 km vóór ik de snelweg opga zijn ook monotoom en aan 70 en 50. De laatste km op terrein van de luchthaven is ook weer 50. Je ziet dus, 's morgens 51km's die best monotoom zijn.
Bij warm weer zal ik in het naar huis rijden wel eens bochtige wegen opzoeken, ga daar lekker vlot door, maar ook weer niet in circuitstijl. Weinig verkeer ook en zo goed als geen verkeerslichten.
Op secundaire wegen ga je dikwijls meer verbruiken terwijl je gemiddelde echter veel lager ligt, dan op de snelweg aan een hoger gemiddelde.
Bij mijn vorige GSX F'en ook al gemerkt. Het verbruik schiet pas de hoogte in als je echt boven de 130 gaat.
Rena in Dordrecht.Wie is je monteur? Hemo?
Gaat erom of je zelf tevreden bent, niet wat anderen vinden toch. Klinkt idd als prima kerel. Sommige mensen zijn gewoon moeilijk tevreden te stellen.Rena in Dordrecht.
Een goeie vent, hoewel niet iedereen op dit forum datzelfde beeld heeft
Ik heb van die dode-hoek-spiegeltjes op m'n spiegels geplakt (drie dubbeltjes dingen van ebay), daarvan had'ie er één afgestoten bij het verplaatsen van een motor die ernaast stond. Heeft 'ie bij een automaterialenzaak twee nieuwe plakspiegels gehaald ter vervanging!
Vanmiddag de motor opgehaald. Het bleek dat de derde carb was overgelopen, de bougie (die er een paar weken geleden nog als nieuw uitzag) was compleet zwart. Alleen geen idee hoe dat kon gebeuren, helaas...
Zojuist m'n oliepeil nog gecontroleerd, dat staat nog hetzelfde als begin dit jaar. Dus waarschijnlijk is er geen benzine in de olie terecht gekomen.
Ze zijn er ruim drie uur mee bezig geweest, de carbs schoongemaakt en doorgeblazen, brandstofleidingen en carbs gecontroleerd op lekkage, niets te vinden. Een beetje onbevredigend...
Maar goed, hij doet het weer. Zondag wordt het 19 graden dus als Max bijtijds uitvalt heb 'k ruim de tijd om een stevige proefrit te maken
Rena in Dordrecht.
Een goeie vent, hoewel niet iedereen op dit forum datzelfde beeld heeft
Ik heb van die dode-hoek-spiegeltjes op m'n spiegels geplakt (drie dubbeltjes dingen van ebay), daarvan had'ie er één afgestoten bij het verplaatsen van een motor die ernaast stond. Heeft 'ie bij een automaterialenzaak twee nieuwe plakspiegels gehaald ter vervanging!
Vanmiddag de motor opgehaald. Het bleek dat de derde carb was overgelopen, de bougie (die er een paar weken geleden nog als nieuw uitzag) was compleet zwart. Alleen geen idee hoe dat kon gebeuren, helaas...
Zojuist m'n oliepeil nog gecontroleerd, dat staat nog hetzelfde als begin dit jaar. Dus waarschijnlijk is er geen benzine in de olie terecht gekomen.
Ze zijn er ruim drie uur mee bezig geweest, de carbs schoongemaakt en doorgeblazen, brandstofleidingen en carbs gecontroleerd op lekkage, niets te vinden. Een beetje onbevredigend...
Maar goed, hij doet het weer. Zondag wordt het 19 graden dus als Max bijtijds uitvalt heb 'k ruim de tijd om een stevige proefrit te maken
[~[url="http/i1001.photobucket.com/albums/af133/dojrn/20170429_164901_zps6vr0hv2t.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ook maar eens geïnvesteerd in een navigatiehouder voor op de motor.