inmiddels heeft de achter remklauw een revisie gehad, moet hem allen nog goed ontluchten.
Linker voorrem klauw liep ook aan, ik dacht als ik toch aan het reviseren / schonen ben pak ik die ook meteen mee. Helaas blijft het maar sneeuwen en vandaag geen tijd gehad om deze te terug te monteren.
Nu ik elke keer een hoes over de motor heb gaat het starten makkelijker; blijkbaar toch ergens een vocht probleem. Dit zoek ik z.s.m. uit.
Todo:
remklauwen terughangen, en opnieuw vullen met remvloeistof en ontluchten
luchtfilter vervangen
benzine filter vervangen
choke kabel olien (tips?)
Ik kwam er bij het achterrem testen achter; dat als de motor in zijn neutraal staat het achterwiel niet draait.
Zodra ik deze in zijn 1 zet, dan gaat uiteraard het achterwiel draaien.
Als ik dan de koppeling intrek, en druk op de voetrem staat het achterwiel stil. Zodra ik de achterrem loslaat draait het wiel zachtjes.
Is dit normaal? of moet ik de koppelingskabel afstellen? Ik weet dat het bij het handvat kan en links beneden ergens (werkplaats handboek) maar ik kan nergens vinden wat normaal is.
Het 'klunk / kloenk' geluid van N naar 1 schijnt bij motoren normaal tet zijn omdat er altijd wel beweging in je olie / blok is waardoor dat geluid er komt.
Geld dit ook voor mijn achterwiel? of heeft mijn koppeling teveel vrije slag(?!) ?
Hoe kan ik dit checken? google, twee handboeken geven mij het antwoord niet. (of ik zoek verkeerd)
Dank je!
Ik heb ook een "leuk" probleem
Mijn uitlaatcollector lekt aan de verbinding met de eindbuis.
Heb wel nog niet gecheckt of de klemlammellen rot zijn, of dat het gewoon de dichting is.
Als het de collector zelf is, kost het weer een hoopje geld.
Een tweedehands kost gemakkelijk 180 tot 250€. Ik meen ergens een linkje te hebben van een after market in RVS, ook voor 250€. Dan verkies ik die toch boven een tweedehandse.
Moet ik ook nog de dichting hebben tussen eindcollector en eindbuis, de vier dichtingen voor tegen het blok, en best ook 8 nieuwe bouten. Zal alles samen wel een grap van pakweg 350€ zijn
En net nu we uitkijken naar een nieuwe auto, komt dit er nog eens bij ...
... om nog maar te zwijgen van het feit dat ik het in de koude moet doen, al dat sleutelen
Vandaag op weg naar het werk een klein schuivertje gemaakt
Motor deksel links is geschuurd, maar niet lek. Dat is het eerste waar ik na de motor opgeraapt te hebben naar keek. Verder nog niet nagekeken. Er zullen wel de nodige (diepe) krassen bij gekomen zijn denk ik. Gelukkig is het geen bling bling bike ...
DKP in "Je mooiste weerfoto met jouw motor (deel 1)"
Dank je!
Die bedoelde ik dus, moet ik zelf niet meer zoeken
Eindelijk eens wat te doen in de Winter OperationsSucces op het vliegveld vandaag!
Komt er later zeker nog welIk wil natuurlijk een foto zien van de schade!
Ik dacht toch echt dat ik die bij Bolski eerder aan 250€ gezien had hoor?Ik zal nog zoeken waar ik mijne in het voorjaar besteld heb. Die was aanzienlijk minder duur.
Edit: prijs is inmiddels gestegen naar 221 euro.
Ik dacht toch echt dat ik die bij Bolski eerder aan 250€ gezien had hoor?
Maar als je er andere vind, laat maar weten
Vandaag op weg naar het werk een klein schuivertje gemaakt
Als dat alles is met de vingers, voor nog geen euro, bij de Action hele goede thermo klushandschoenen halen.mooi balen! Dat sleuteln in de kou is niet echt leuk nee.. gevoel in de vingers is snel weg.
(liefst originele) einddemper
Sport mag ook, neem ik die wel, mag DKP mijn originele hebben!
Als dat alles is met de vingers, voor nog geen euro, bij de Action hele goede thermo klushandschoenen halen.
Maar voor de rest vind ik buiten klussen van november tot half maart ook niet echt aantrekkelijk.
Soms zitten er natuurlijk wel mooie dagen tussen richting april.
De dames bij de IKEA / afdeling kerstbomen hier hadden ze ook aan.Goed idee!, wel jammer dat veel dingen priegelwerk is; met als gevolg dat handschoenen niet zo praktisch zijn.. voor het minder secure werk (wat er zeker nog is) wel een erg goede tip, thanks!
Tevens vandaag een goedkope partytent op de kop getikt... prima als paraplu om toch met de sneeuw te kunnen sleutelen (bij gebrek aan iets anders).
In lassen ben ik alles behalve een heldAfhankelijk van hoe goed je kunt lassen heb ik misschien wat? Heb een volledige uitlaatdemper en collector van een sv650 die in de schuur ligt te verstoffen?