Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dat mijn achterwiel zachtjes draait is normaal. Er zit dan geen weerstand op de band met de grond waardoor de koppelingsplaten toch nog lichtelijk met elkaar draaien, misschien omdat er olie in zit (wat hoort). Hetzelfde als wanneer je in een pot met water roert dat dan hetgeen wat er in drijft ook draait.

Ik snap niet wat je punt is met die 'klunk'. Dit gebeurt alleen aan de achterwiel aangezien daar de aandrijving zit.
 
Dat is precies wat ik bedoelde met die 'klunk'. Het is een tik /klik als je van de N naar de 1 gaat. Bij het lessen werdt verteld dat het normaal is dat je dit geluid hebt.
Het geluid komt omdat de tandwielen toch bewegen ondanks je de koppeling ingeknepen hebt, het deel met de olie wat inderdaad draait en de tandwielen vrij mee kunnen draaien.

Ik zal toch even een controle doen van de kabel omdat het wiel redelijk hard draait wel zachter dan gekoppeld.


Dank!
 
Ik heb ook een "leuk" probleem

Mijn uitlaatcollector lekt aan de verbinding met de eindbuis.
Heb wel nog niet gecheckt of de klemlammellen rot zijn, of dat het gewoon de dichting is.

Als het de collector zelf is, kost het weer een hoopje geld.

Een tweedehands kost gemakkelijk 180 tot 250€. Ik meen ergens een linkje te hebben van een after market in RVS, ook voor 250€. Dan verkies ik die toch boven een tweedehandse.

Moet ik ook nog de dichting hebben tussen eindcollector en eindbuis, de vier dichtingen voor tegen het blok, en best ook 8 nieuwe bouten. Zal alles samen wel een grap van pakweg 350€ zijn

En net nu we uitkijken naar een nieuwe auto, komt dit er nog eens bij ...

... om nog maar te zwijgen van het feit dat ik het in de koude moet doen, al dat sleutelen
 


mooi balen! Dat sleuteln in de kou is niet echt leuk nee.. gevoel in de vingers is snel weg.
 

Succes op het vliegveld vandaag!

Ik wil natuurlijk een foto zien van de schade!
 
Ik zal nog zoeken waar ik mijne in het voorjaar besteld heb. Die was aanzienlijk minder duur.

Edit: prijs is inmiddels gestegen naar 221 euro.
Ik dacht toch echt dat ik die bij Bolski eerder aan 250€ gezien had hoor?

Maar als je er andere vind, laat maar weten
 
Ik dacht toch echt dat ik die bij Bolski eerder aan 250€ gezien had hoor?

Maar als je er andere vind, laat maar weten

Had m destijds via ebay, door de wisselkoers was die toen aanzienlijk goedkoper. Is helaas niet meer lucratief.

Ik ga straks nog even kijken of ik mijn originele nog hier heb en in welke staat deze verkeerd.
 
Laatst mijn onderkuipdeel via dit topic verkocht voor een min of meer symbolisch bedrag en nu zoek ik zelf iets dat mogelijk iemand van jullie nog heeft liggen te verstoffen. Een setje remschijven voor het voorwiel van de GSX600F of 750F van bouwjaar 1998 - 2003 (modellen W/X/Y/K1/K2). Als je een nog bruikbare , niet versleten set hebt en daar niet de Boonstra-hoofdprijs voor wilt graag even een berichtje. Liefst niet al te ver van de lijn Arnhem - Utrecht.
 
Vandaag op weg naar het werk een klein schuivertje gemaakt
mooi balen! Dat sleuteln in de kou is niet echt leuk nee.. gevoel in de vingers is snel weg.
Als dat alles is met de vingers, voor nog geen euro, bij de Action hele goede thermo klushandschoenen halen.
Maar voor de rest vind ik buiten klussen van november tot half maart ook niet echt aantrekkelijk.
Soms zitten er natuurlijk wel mooie dagen tussen richting april.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de kans gehad eens naar de verbinding tussen uitlaatcollector en eindbuis te bekijken ...

... ik was verbaasd! Niet de collector, maar de eindbuis is kapot
Ik denk dat het nietveel gaat schelen of hij is ringrond doorgescheurd

Iemand hier die toevallig nog een tweedehandse (liefst originele) einddemper heeft liggen?
 
Afhankelijk van hoe goed je kunt lassen heb ik misschien wat? Heb een volledige uitlaatdemper en collector van een sv650 die in de schuur ligt te verstoffen?
 

Goed idee!, wel jammer dat veel dingen priegelwerk is; met als gevolg dat handschoenen niet zo praktisch zijn.. voor het minder secure werk (wat er zeker nog is) wel een erg goede tip, thanks!

Tevens vandaag een goedkope partytent op de kop getikt... prima als paraplu om toch met de sneeuw te kunnen sleutelen (bij gebrek aan iets anders).
 
De dames bij de IKEA / afdeling kerstbomen hier hadden ze ook aan.

Sleutelen onder een partytent, gezellig!
Kaarsje erbij.

Pas alleen op met de gluhwein.
Anders zit straks je uitlaat achterstevoren.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn dezelfde als deze van Portwest, maar dan oranje en 'iets' goedkoper.

 
wordt snel weer tijd dat het sneeuw en ijsvrij is!

Vandaag benzinefilter, luchtfilter vervangen. Choke kabel ge-olied en koppelingskabel afgesteld.

Remklauwen voor zijn inmiddels ook gereviseerd, en wat een wereld van verschil. Aan de hand lopen met de motor gaat lekker licht, en kan hem dus nu makkelijker achter het huis zetten :-)

Alle kappen er weer op, rondje gereden.. linker knipperlicht doet het niet. Draaitje was uit de fitting losgeraakt. Kan het verschil wel merken met het nieuwe luchtfilter en benzinefilter. Hij loopt stationair wat rustiger.

Nu alleen nog de banden wisselen en we hebben weer een goed motortje :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.