ehmm.. als je dit weet dan hoor ik het ook graag.. ik wil graag de carbs reviseren, maar ben inderdaad bang voor de verhoudingen..
Een tip die ik ergens las was een doorzichtige bougie zodat je de kleur van de explosie kon zien.
meting van uitlaatbochten (indien er een plek voor is, dacht ik niet..)
iets met hoogste stationair toerental zoeken (voor die tijd warm draaien??)
standaard afstelling, dichtdraaien en 2,5 slag terug? (staat dit niet in wph?)
wegbrengen naar een motor monteur?
Hoogste standaard waarde aanhouden voor alle vier.
Boek geeft 2 verschillende waardes aan.
Cilinders willen niet gediscrimineerd worden
Tenzij je andere aanpassingen hebt gedaan aan het brandstofsysteem zijn de standaard waardes prima.
Ik heb een colortune gehad, maar dat was met een 1 cilinder.Zo'n colortune bougie zou een optie kunnen zijn. Iemand hier ervaringen mee?
Ik denk aan (benzine)koeling, eventueel i.c.m. milieuvoorwaarden.Goede tip. Luchtfilter, naalden etc. zijn allemaal standaard.
Weet jij toevallig ook waarom ze voor de buitenste cilinders andere waarden hebben voorgeschreven?
Heb jij een 1998+ GSX F?Weet iemand de specificaties van de dynamo?
Heb nu dubbele h4 koplamp met stadslicht ook 2x dus én 72 watt led vandaar. Gok als ik de hele kerstboom tegelijk aan heb dat ik niet ver kom
de binnenste twee cilinders koelen minder goed dus worden heter. Ik kan me voorstellen dat die een iets rijker mengsel moeten krijgen om die reden.
Bij mij GSX heb ik het nooit opnieuw afgesteld, reed er nooit meer dan een ton mee, en dan hoeft dat eigenlijk nog niet bij 25 dkm/jaar of wat ik toen reed.
Heeft de CV van de GSX de luchtschroef aan de cilinderkant?
Als je de schoef indraait gaat het stationair toerental omlaag?
In dat geval hetzelfde al bij mijn kawa, en die heb ik recent wel gedaan.
Afstellen hoort eigenlijk op een bank en eigenlijk ook synchroniseren, maar als je dat niet wilt kun je het volgende aanhouden:
- stel alle schroeven gelijk af, bijvoorbeeld allemaal 2 slagen geopend vanaf dicht.
- laat de motor warm draaien zodat ie zonder de choke stationair blijft lopen.
(doet ie dit niet zonder bij te gassen met de gasschuiven dan staat de schroeven te ver dicht).
Als je de schroef indraait krijg je minder lucht , neem je minder benzine mee uit het stationair kanaaltje , armer mengsel en een lager stationair toerental.
Als je de schroef opent krijg je meer lucht in langs het stationairkanaal en neem je mee benzinenevel mee en heb je een rijker mengsel.
De bedoeling is om met de luschtschroeven dusdanig ver open te draaien tot het maximale stationaire toerental is bereikt, dus het zo rijk mogelijke mengsel bij stationair toerental.
- tov. een bepaalde stand (bijvoorbeeld twee omwentelingen geopend) draai alle 4 een halve slag dicht. het toerental moet nu dalen. tov 2 slagen open. Dit is niet nodig, maar wel even fijn om te testen of het reageert, en een verlaging van toerental is gemakkelijker te horen dan een stijging, vooral als ie al best mooi loopt. Het toerental volgt een afvlakkende (asymptotische) curve).
- draai nu allemaal naar 2 slagen open, kijk wat het toerental is.
- draai nu allemaal een extra halve slag open. controleer het toerental. Als het goed is wordt dit iets hoger.
- draai alle 4 nog een halve slag open. stijgt het toerental verder nog een halve slag etc etc.
- dit net zo lang herhalen tot het toerental bij de de volgende halve slag niet verder stijgt. Dan is de vorige stand goed.
- is het stationair toerental te hoog regel dan met de statinair afstelschroef (de terugval van de gaskabel dus).
- Als dat heel veel is heb je mogelijk met deels geopende gasklep afgesteld en kun je beter even opnieuw testen met een 'dichte' gasklep.
Dit is een methode die zonder apparatuur werkt. Het blijft een idicatie.
Proefritje maken en voelen hoe ie het doet zegt veel.
carburateurs synchroniseren en op een rollenbank afstellen (stationair en de sproeires/naalden) is wel beter uiteraard.
Er staat ook heel veel op youtube over het afstellen van de stationairschroef.
Succes!
Ja , klopt, maar werkt exact hetzelfde. Als de boel goed synchroon staat moet het werken. Succes!Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ga ik dit weekend doen. Had al veel op youtube gevonden maar alleen voor één cilinder motorfietsen
Heb jij een 1998+ GSX F?
Indien ja, heb je er dan een Katana koplampunit in zitten?
Ik heb bij mij 2 bi xenon projectors a 35W per lamp, dat maakt al 70W. Komen daarbij nog de twee LED DRL's a 10W per stuk, dus alles samen aan de voorkant geeft 90W.
Geen idee wat de specificaties van de dynamo zijn, maar het geeft geen enkel probleem
Weet iemand de specificaties van de dynamo?
Heb nu dubbele h4 koplamp met stadslicht ook 2x dus én 72 watt led vandaar. Gok als ik de hele kerstboom tegelijk aan heb dat ik niet ver kom
Ok ... dat is dus wel iets meer dan bij mijIk heb het oude type maar iets hoger wattage. Stadslampjes branden altijd à 2 x 4 is 8 watt. Als ik dimlicht ontsteek dan komt hier 110 watt bij dus 118 watt (grootlicht 2 x 60 watt plus 2 x 4 is 128 watt). Hiernaast heb ik nog 4 x 18 watt led. Bij normaal dimlicht 118 watt en alle led aan heb ik 190 watt verbruik aan koplampen... oja die 72 watt led is vergelijkbaar met 400 watt halogeen qua lichtopbrengst zeggen ze
mag ik je vragen wat je ervaring is met de led lampen? ik wil dit ook graag, maar twijfel erg aan de kwaliteit. Welk merk/type heb je gekocht? waar heb je op gelet bij de aanschaf? Zou je achteraf wat anders gedaan hebben?
Welkom in het grote GSX F topic!!Goeiedag,
Allemaal mijn beste wensen nog voor het nieuwe jaar en veel veilige km’s!
Ik heb me enkele maanden geleden een GSX600F aangeschaft als eerste motor, daarvoor al enkele honderden km’s gereden met BMW R1150R van mijn vader. De Suzuki had bij aanschaf 18300km gelopen, ik heb hem 1600€ betaald met een tanktas erbij. Hoewel de motor bijna 20j oud is rijdt hij nog zeer soepel.
Ik ga binnenkort zelf een beetje het onderhoud gaan proberen, dus jullie zullen me hier vast en zeker nog op het forum tegenkomen en hopelijk bijstaan met raad en daad. Hieronder enkele fotoNs van vanmorgen, het eerste zonnetje van dit jaar!
[~[url="https/preview.ibb.co/gaUnxR/114_F5_DDF_8415_4_AB0_B62_B_A5_A8_CDC369_BA.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https/preview.ibb.co/eNFGrm/AC304_F59_8854_4_A0_F_B0_B6_0_F17_AB1841_A8.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https/preview.ibb.co/e1ey46/753688_F9_402_C_413_B_9_C97_1_EE1_FAD05557.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https/preview.ibb.co/bCRNWm/6_A74_D6_F3_8673_42_CF_95_EE_8_BBA5_BAEA825.jpg"]afbeelding~][/url]
Ge meent het!?!? Mijn grootvader (van vaders kant) is van Willebroek!Klopt, Hofstade is een deelgemeente van Zemst nabij Mechelen. Ikzelf woon in willebroek, dacht Mechelen te gebruiken omdat dat voor velen makkelijker te situeren is.
Ha ja, idd, de "Leuvense Vaart" ligt een eind verder oostwaarts. Idd, Mechelen kunnen de meesten zich wel visueel voorstellen waar het ligt.Foto’s zijn getrokken op de kaai van de Willebroekse Vaart in Kapelle-op-den-Bos. Ook wel zeekanaal Brussel-Schelde genoemd.
prachtige foto!