Niet alweer verwijderd door de vorige eigenaar?,andere manier van begrenzen was eenGoeienavond, even een vraag voor de sleutelaar.
Mijn F is een aantal jaren geleden door de vorige eigenaar laten terugvoeren naar 35kw.
Nou heb ik gehoord van een pro/monteur racemotoren dat deze suzuki's met plaatjes achter de carburateurs worden begrenst.
Ik heb hem losgehaald maar achter carbs zit niet.
Iemand een idee??
Dat deed ik bij mijn eerste auto gewoon in de openbare parkeergarage achter mijn werk.Motorolie erein gieten voor je de aftapplug weer hebt teruggezet is ook zo'n klassieker.
Wat gaat er toch veel olie in dat blok voor ik het in het peilglaasje zie verschijnen
De buis, of de spanringen?@DKP, Ik kan het niet beoordelen op de foto maar gebruik beter geen RVS (klemmen) op ijzeren uitlaatdelen.
Contactcorrosie tussen staal en RVS is in combinatie met pekel moord voor het materiaal, binnen no-time weggerot.
Zo, uitlaat vervangen. Toekomst zal uitwijzen of het goed zit. Want ondanks alle moeite voel ik onderaan nog steeds een beetje verlies ...
Zoals verwacht is het klem beugeltje natuurlijk kapot gegaan ...
[afbeelding]
Het was niet simpel om dat stukje buis er uit te krijgen ...
Moest het eerst samen krullen en de dichting er tussen uit pulken ...
[afbeelding]
Net als de vorige keer dat ik dit werk deed universele spanringen erop gedraaid, 2 gewoon, en een derde eroverheen voor extra sterkte ...
[afbeelding]
Daarna testritje ... ging even goed, en toen hield de motor meer en meer in, tot ie gewoon stilviel en niet meer starte ...
Ohw wacht ... voor een testritje moet er benzine in de tank, en die blijkt nu gewoon leeg te zijn ...
Batterij intussen leeg door de startpogingen. Batterij aan de lader gehangen, intussen met een jerrycannetje met de auto 5L gaan halen, erin gekapt, en in dat half uurtje wass de batterij weer goed voor startpogingen.
Na enkele pogingen deed ie het weer en draait redelijk mooi. De lader er voor de zekerheid weer aangehangen, want moet nu een korte slaap doen, want om 3u moet ik alweer op de luchthaven zijn, oproep Winter Operations ...
oe gefeli! altijd leuk!
Die van mijn vriendin is een jaartje en een maandje oud nu.. moest wel eenmalig binnenkomen.. (ze rijd er niet zo heel veel km's mee, denk dat er nu 8k op de teller staat ofzo)
Ja idd, afhankelijk van wat je eerst bereikt. Bij mijn auto is het 30.000km of na twee jaar.
We doen rond de 25.000km per jaar. Al wil ik proberen dat wat te minderen, en meer op de motor met het vrouwtje ...
... of nog liever, ze 4u les laten volgen en een 125cc voor haar aanschafen
ze wil zelf ook wel, maar "het ministerie van financieën" wil momenteel niet echt mee
Zelf wilde ik liever een jonge tweedehamds auto met nog niet te veel km's erop, maar omdat we de laatste 3 tweedehands auto's heel wat miserie gezien hebben ...
Bij motorfietsen ligt dat gewoon anders, 2006 is behoorlijk recent, maar oud voor een koekblik.Hetzelfde schuitje dus.. Vriendin lief heeft altijd pech met voertuigen.. ze was er zo zat van dat ze toch maar nieuw heeft gekocht..
Alleen haar motor is niet zo nieuw.. hopelijk daar geen gedonder mee (een er-6f uit 2006) :-)
Tegenwoordig moet je dat niet meer doen, maar in de negentiger jaren speelde dat nog niet zo...
Ik had nog net genoeg olie om naar huis te komen zo laat in de avond.
(Olie eruit voor werktijd, afgevuld na werktijd)
Geen idee hoe het met die plas olie die eruit kwam is goedgekomen.(1993)
Niet alweer verwijderd door de vorige eigenaar?,andere manier van begrenzen was een
gat in de zijkant van de gasschuif van de carburateur.
[afbeelding]
Hoi,
Vandaag een 1100f opgehaald, ziet er voor z’n leeftijd prima uit. Niet te hoge km st iets van 48000 dus eigenlijk net ingereden.
Paar zaken valken op, namelijk valt sterk bij langzaam rijden “in de bocht” en carbs beetje smerig maar niet storend. Carbreiniger door de benzine gedaan en morgen verse benzine ee bij dan zal t vast goed of beter zijn. Geluid is ook prima it namelijk een volledig sebring 4-2-1 systeem onder en dus duidelijk aanwezig.
Andere dat opvalt is dat ie als het ware door de koppeling loopt en niet lekker naar z’n vrij wil.
Wat kan ik hiertegen doen? Nieuwe platen erin of ontluchten van koppeling?
Waar ik ook naar benieuwd ben is, heeft iemand van jullie ook 17” velgen gemonteerd in een 1100f en zoja welke wielen zijn er dan gebruikt?
Zie vraag jullie reactie wat betreft koppeling en wielen
Mvg/Jaap
Ja theoretisch wel, maar in dit geval volgens mij niet. De einddemper en de pijp daar naartoe zijn ook van RVS, dus dan maakt dat extra RVS klemmetje niet uit. Daarnáást is het blok van aluminium en dat is nog onedeler metaal dan normaal ijzer (staal). Het onedelste metaal oxideert, mits wel goed elektrisch geleidend contact natuurlijk.@DKP, Ik kan het niet beoordelen op de foto maar gebruik beter geen RVS (klemmen) op ijzeren uitlaatdelen.
Contactcorrosie tussen staal en RVS is in combinatie met pekel moord voor het materiaal, binnen no-time weggerot.
Niet zo nieuw zeggen ze dan
Het nieuwste wat hier ooit voor de deur heeft gestaan staat er net een paar maanden.
De Fiat Puno met nu alweer 220k op de teller..
Maar goed, zit in het prijssegment te rommelen dat het meestal al meevalt als ze een paar jaar meegaan, maar al met al.. De 33 staat toch alweer 4 jaar voor de deur (dat het meer hobby is en ik er aardig op leeg loop laten we even buiten beschouwing)
Momenteel is het: '91 4carb, '94 4 carb, '01 1 carb 2 kokers, '03 injectie 16v!
De slagvolumes zijn ook nog nooit zo klein geweest trouwens, haalde voorheen mijn neus op voor alles minder dan anderhalve liter (2 wielers uitgezonderd natuurlijk) maar er staat nu een 1.3 en een 1.2 buiten, en 750 en 650 onder het afdakje.
Bij motorfietsen ligt dat gewoon anders, 2006 is behoorlijk recent, maar oud voor een koekblik.
Ik heb ook altijd geluk met mijn auto's.
Twee tot vijf mille en dan vier, vijf jaar zonder kosten en/of pech rijden.
Alleen elk jaar APK en verse olie..