A
Anoniempje177
Guest
- Onderwerp starter
-
- #2.276
Ik vertrok net met de motor (uurtje of twee terug), enkele km's later, begint die weer op drie cilinders te draaien
Zaterdag ben ik echter in hevige regen naar huis gereden van het werk, dus ik dacht, "ok, wéér water in bougiekoker nr.2 zeker?"
Rechtsomkeer gemaakt, naar huis en meteen alles eraf om er dit keer goed aan te kunnen.
Echter, geen druppel water bij bougie nr.2 ... maar ook niet bij alle andere.
Alle bougiekabels er weer op, de tank er ook effe op en proberen maar. Draait weer zoals het hoort. Alles weer gemonteerd, en weer willen rijden ... nog geen 500m verder, weer op drie cilinders
Thuis nog eens aan de uitlaatbochten gevoeld, blijkt het toch cil 2 te zijn die niet meer mee wilt. Dus ik vermoed dat ik misschien de kabel van bougie 2 heb geforceerd toen ik op mijn werk die kop van de bougie getrokken heb, oftewel is die bougie kapot door het water ...
Ben het effe een beetje beu ...
Had echt goede hoop dat deze op 99.999km te laten resetten en dan misschien niet nog eens klokje rond, maar toch nog een extra jaartje á 30.000km. Maar ik begin er voor te vrezen ...
Ja, aan de bobines dacht ik ook al.Toch zou ik die bobines eens controleren op eventuele scheuren. Je zou niet de 1e zijn waarbij zoiets voorkomt. Je zou het niet daar zoeken meteen in ieder geval. En inderdaad de kabels en bougiedoppen nog eens nagaan. Misschien een dop waarbij de aansluiting enigszins los zit.
Ja, aan de bobines dacht ik ook al.
Zou het kunnen dat de bobin voor bougie 2 kapot/beschadigd is doordat ik de vorige tijd toch enkele 10tal km's op 3cilinders reed?
(had geen keuze, anders had ik dat nooit gedaan uiteraard).
Misschien doordat die de hoge stroom voor de bougie wilde leveren, maar te lijden had onder de (lichte) kortsluiting veroorzaakt door het water?
Ben nu aannhet afwassen. Effe van de motor blijven ... stress ... en dat helpt niet om goed te werken
Daarna alles weer open maken, en zien wat ik kan doen. Indien ik de motor moet wegbrengen moet ik iemand vragen me te helpen, heb wel een kleine remorque, maar mijn nieuwe auto heeft nog geen trekhaak
Net 47 testkilometertjes achter de rug.
Daarbij heb ik ook een aantal keer vanuit stilstand opgetrokken tot verschrikkelijk hoog in toeren ... 7000 ongeveer, en dat ging allemaal goed.
Ook een keertje over langere afstand goed doorgetrokken en tot pakweg 8000rpm geweest, dat was een goede test die echter een bepaalde aanleiding had
Maar ik weet nu dat ze weer goed rijd
Al hoop ik dat het nu weer niet tegenzit na een paar 100km, want morgen vroeg ga ik er dus mee naar het werk, en het "vertrouwen" is er nu toch wel een beetje uit
Ondanks de situatie het er toelaat, geef ik toe dat het er wel wat over was ... maar ja, ondanks mijn over het algemeen rustige rijstijl, ben ook ik niet heilig ...Ik ken de situatie niet, dus ik oordeel ook niet. Hier in Deventer is ook een weg ..
Tja ... voor mij is het veel, ik kom zelden boven de 5500rpm (120km/u)maareh.. tot 8k rpm? ik jank hem wel wat vaker door naar 9 a 10.. gewoon omdat het zo'n leuk geluid geeft...(zou hij daarom zoveel zuipen? )
Gekuist en terug gestoken. Ze zitten er nog geen 2000km in. Als bougie nr.2 het na verloop van tijd weer begeeft, vervang ik die wel.Blij dat je het probleem hebt gevonden, blijft altijd spannend in de hoop de oorzaak te pakken hebben.. heb je die bougie schoon gemaakt, gewisseld met een ander of vervangen?
Soms doe ik dat ook eens wegens omstandigheden, zonder kuip rijden, dus ook zonder kuipruit.Ahh beetje gas geven kan geen kwaad
Ik hoop juist zonder kuip minder hard te gaan rijden
Ga je voor een honda pc800 die heeft genoeg kuip gok ik
Zo, ik ben op het werk aangekomen, motor deed volkomen normaal. Hopen dat het nu zowat blijft ...
Ik heb de gehele rit van 51 km zelfs gereden met een lege tank, en nog gaf ze het niet op
(maar ik kan dat oplossen, straks thuis maar eens dat fichke van de vlotter aankoppelen)
Wat voor een 33??
Nja ik heb ook nog nooit echt dure of nieuwe auto's gehad.
Meestal laag prijssegment. Maar die gaan vaak als je goed oplet toch nog heel wat jaartjes mee.
Ik heb als daily een suzuki swift summum uit 2001. ook wel lekker 1.3 16v 86pk op 800kg.
Hobby auto Nissan Skyline R33 GTR series 2. Dat is een 2.6L 6in lijn twinturbo.
Motor de Gsx600F in 2014 gekocht met 13000 op de teller. Nou toch al 30000erop staan.
En dan heb ik nog ergens een scooter die ik vanaf mijn 16e heb.
Zowiezo worden de slagvolumes alsmaar kleiner. Ik zag net op het werk een bmw 316 uit 2016 staan. Ik was benieuwd wat voor motorblok het was, want ik zag alleen de voorkant. Dus ik het kenteken ingevuld. Een 1.5 3cil variabele turbo, net zoals in de mini's tegenwoordig. En dat voor een BMW van 1400kg. Dan begin ik al te twijfelen aan de levensduur. Overal kleine cilinder inhoud en maar turbo's erop gooien. Ze kunnen nog beter een hayabusa blok in een auto bouwen volgens mij.~
Bougie nr.2 ...
[afbeelding]
1 van de 2 elektrodes is overbrugt met vuil, zou dat door de onverbrande benzinemengsel kunnen komen?
Maar zo kan de bougie alvast niet de nodige ontsteking geven. Toch?
Alfa 33, 1.3V uit 91. 4 stortkokers voor benzine, ontsteking met contactpuntjes, 8 kleppen, geen kat. Veel ouderwetser ga je ze niet vinden.. Maar in die tijd waren elektrische ramen gewoon standaard. Centrale vergrendeling, deelbare achterbank en verstelbare hoofdsteunen dan weer niet.
Volgens de boekjes 89 pk en 109 NM op 930 kilo (wegens de airco en de dubbele Webers, die momenteel vervangen zijn door dubbele Dell'Orto's, is het de zwaarste uitvoering van de sterkste versie van het instapmodel met de kleinste motor.) Bijeengeraapt zootje dus
Maar omdat het een boxertje is heeft die een vrij vlakke vermogensafgifte en komt ie nog best leuk van zijn plek af. 0-100 lukt ergens tussen 9.5 en 10.5 seconden, 200 is haalbaar(er zijn er die 230 op de GPS hebben gehaald met de 1.3) en daarvoor hoef je niet eens een kalender mee te nemen om bij te houden hoe lang het duurt.
Maar die ene keer dat ik een leeg, recht stuk asfalt (afsluitdijk) had liet ik bij 190 op de teller (180 in het echt) het gas los, er zat nog meer in het vat maar de kans het rijbewijs in te moeten leveren zat me niet lekker. Daarnaast kwam ik ook al aardig in de buurt van het rode gebied en zit er geen toerenbegrenzer op.. Of die is stuk, zou ook best kunnen.Dat vuil was waarschijnlijk kool ophoping/ grafiet en grafiet geleidt elektriciteit.
Stroom zoekt de weg van de minste weerstand en gaat dus doodleuk door het grafiet heen. Nou zou je denken, maar ik heb toch 2 pikkies waar ie overheen vonkt? Nja, nee dus, je hebt 2 mogelijkheden om een vonk te trekken, maar de stroom zal altijd degene kiezen met de minste weerstand. Dus eigenlijk zit een van die pikkies er meestal voor de kat zijn viool.
Daarom ben ik dus heel blij dat ik twee projectors ingebouwd heb.Zeker! ik wil ook nog steeds led.. maar twijfel aan licht opbrengst en kwaliteit van die dingen. Deze was in de zoektoch nog niet voorbij gekomen..
Wat zijn Oslampen?ik zat naar die oslampen te kijken