Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wow DKP dat is echt een strak lichtbeeld. Als ik dat vergelijk met de mijne. Nou is dit niet te vergelijken natuurlijk. Op de foto staat mijn motor maar 1 m van de garage poort af. Maar je ziet het verschil tussen xenon en halogeen wel duidelijk.

Waarschijnlijk bedoelt hij OSRAM lampen. Is een bekend merk mbt losse lampen.


 
Laatst bewerkt:
als ik nou naar de lichtbundel kijk, lijkt het net also dat stuk wat bij halogeen aan de onderkant uitsteekt, bij Xenon aan de bovenkant uitsteekt. Misschien kijken of ik toch iets aan de lamp kan veranderen, hoe het lampje zelf in elkaar zit.
 
@DKP, wat bedoel je precies met de reflectoren? ik heb nog die af-fabriek koplamp units erin zitten, lichtopbrengst valt dan ook echt tegen (standaard halogeen nog)

Oslam, was geen typo het is wel typisch chinese uitspraak, hehe


deze had ik in in mijn wishlist staan, maar twijfel ernstig:
Oslamp H4 H7 H11 H1 H3 9005 9006 COB Auto LED Koplamp Bollen Hi Lo Beam 72 w 8000LM 6500 k Auto Koplamp Led Auto Lichten DC12v 24 v in Oslamp H4 H7 H11 H1 H3 9005 9006 COB Auto LED Koplamp Bollen Hi-Lo Beam 72 w 8000LM 6500 k Auto Koplamp Led Auto Lichten DC12v 24 v van Koplamp Lampen op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
@DKP, wat bedoel je precies met de reflectoren? ik heb nog die af-fabriek koplamp units erin zitten, lichtopbrengst valt dan ook echt tegen (standaard halogeen nog)
Dat dus, de originele koplampen. Dat noemt met reflectors (ook wel spiegels genoemd). Lichtopbrengst is idd niet te veel. Nog heen minuut spijt gehad van mijn projectors!

Maar daar komt wel wat werk (waar het niet mag misgaan, of je koplampunit is om zeep), en kosten bij te pas.
Lijkt mij niet slecht. Is ongeveer diezelfde die ik heb liggen (H1's bedoeld om in mijn projectors te proppen, maar omdat mijn xenons het weer doen liggen die er nog ...).

Je zal uiteraard niet het projectorbeeld krijgen, maar de lichtopbrengst zou aanzienlijk kunnen verbeteren.
 
als ik nou naar de lichtbundel kijk, lijkt het net also dat stuk wat bij halogeen aan de onderkant uitsteekt, bij Xenon aan de bovenkant uitsteekt. Misschien kijken of ik toch iets aan de lamp kan veranderen, hoe het lampje zelf in elkaar zit.
Eens nakijken of het lampje er goed inzit, het zou kunnen dat het niet volledig in de pasvorm zit en daardoor lichtjes naar boven gekanteld zit. Zie je bij auto's ook wel eens, 1 licht schijnt te hoog want de bulb zit niet goed ...

Verder vind ik het persoonlijk best een mooi lichtbeeld
 

dankjewel.
Het Halogeen lichtbeeld zag er zowiezo goed uit. Ik had ook altijd zeer goed licht met halogeen. Maar met de kijk op veiligheid/zichtbaarheid en een luxere uitstraling heb ik toen eens xenon gemonteerd. Zover ik weet zit hij goed in de fitting. Valt eigenlijk meteen in die inkepingen, maar er kan altijd iets fout zijn gegaan. In het weekend maar eens kijken ernaar. Raar dat die bult bij Halogeen aan de onderkant zit en bij xenon aan de bovenkant. maar eens kijken wat ik eraan kan doen.
 
Laatst bewerkt:
@DKP, thanks voor de uitleg!

ik twijfel of ik wel wil hobby'en.. heb geen reserve onderdelen en al helemaal geen zin om iets nieuws te moeten bestellen

Voor twee tientjes.. tja.. ik denk gewoon uitproberen dan maar.. Ik mis ergens een goed overzicht / ervaringen.
 
Idd ook wat ik ervan zou denken. Als je je koplamp om zeep helpt is het maar te hopen dat je ze tweedehands vind, want nieuw kosten ze rond de 400€

En ja, voor twee tientjes is het het proberen waard

Ik ga immers ook voor twee tientjes dat risico nemen met mijn auto, beginnend met de dimlichten. Die projectors zijn niet zoals die bij de motor. Maar ik heb goede verwachtingen qua lichtbeeld. Mijn grootste zorg is dat ze storingen op de radio gaan geven. 'T schijnt gebeurt da wel eens met die after market LED's ...

... ik hoop van niet, en indien niet, zullen de groot-, bochten-, en mistlichten ook nog volgen. Die laatste liefst met wit/geel switchers
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begrijp ook niet goed hoe die "bult" zo verplaatst is ...
 
Begrijp ook niet goed hoe die "bult" zo verplaatst is ...


Ja het valt mij nou pas op eigenlijk. Eens goed tijd voor maken, maar ik vraag mij af of het met een goeie ledlamp misschien stukken beter is. Als ik het lichtbeeld van halogeen bekijk, zou ik zeggen dat het ook met led of xenon goed zou moeten kunnen worden.
Wat je laatst zei DKP, als ik met halogeen verstrooiing heb, dan heb ik dat met xenon of led ook.
 
Als ik een extern benzinetankje gebruik en de vacuumleiding vanaf de carburateurs op de tank afkoppel, moet ik die dan afdoppen of juist open laten?
 
Als ik een extern benzinetankje gebruik en de vacuumleiding vanaf de carburateurs op de tank afkoppel, moet ik die dan afdoppen of juist open laten?
Goede vraag. Maar de benzinekraan op de externe tank, werkt die ook op vacuüm?
Als je het vacuüm slangetje niet nodig hebt denk ik dat je die best gewoon dichtmaakt, anders gaat ie vuil binnen zuigen denk ik.
 
Als ik een extern benzinetankje gebruik en de vacuumleiding vanaf de carburateurs op de tank afkoppel, moet ik die dan afdoppen of juist open laten?
Indien die niet op je externe tank aangesloten wordt moet je deze afdoppen.
Of van de carb afhalen en daar ook een vacuumdopje op zetten zoals op de andere drie ook zit.

Als je deze niet afsluit zal deze cilinder valse lucht aanzuigen en minder goed lopen dan de rest.
 
Suzuki GSX750F KATANA 2001 (K1) USA (E03) CARBURETOR - buy original CARBURETOR spares online
Nr.37? En het clipje nr.38 , al zit er wellicht ook op de vacuümslang al zo een clipje?

Gewoon bij Suzuki dopje en clipje bestellen, hebben ze binnen enkele dagen, en samen voor ongeveer 5€. Dan is die vacuümslang meteen ook uit de weg, wat me beter lijkt indien je ze niet nodig hebt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee is tijdelijk.

Ik heb na roest en lekkage de tank eens gecoat. Die coating kan niet tegen forté. Zodoende laat ik de motor graag af en toe op een extern tankje lopen met deze benzinetoevoeging. Koop wel dit jaar andere tank zodat het daar weer gewoon in kan
 
In dat geval, op een of andere manier dichtklemmen
 

Specifiek bij die coating?
Aangezien de meeste coatings er geen enkel probleem mee hebben.

Als je m weinig gebruikt, misschien de nieuwe tank direct voorzien van een coating die er tegen kan?
Kom je nooit stil te staan door roest.
 
Zit tankcure in en bij mijn weten kan die daar niet tegen.

Braaf met google even gezocht o.a. op dit forum en forté is niet handig om in een gecoate tank te gooien. Vandaar dat ik destijds ook dit externe tankje gekocht heb
 
Laatst bewerkt:
dank voor de leuke reacties

knutsel vrolijk door ermee voorlopig want nog lang niet klaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.