Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tips, zal van 't weekend eens kijken of ik er wijs uit kom. Heb zoals gezegd (bijna) nul verstand van de techniek, maar wil 't graag leren. Zal niet gelijk de hele motor uit elkaar schroeven :D. Benzine zal 't niet zijn, ik rijd 5 dagen per week Utrecht-Amsterdam v.v. dus hij krijgt meer dan genoeg verse benzine...

Punt is ook dat ik nog garantie heb, maar ik wil ook niet nodeloos naar Motoport gaan rijden. De rest van de week ga ik nog maar iets meer testen tijdens de file, kijken waar de problemen zich precies voordoen.

Nog een andere vraag: ik hoor altijd veel goeds over de werkplaatshandboeken, maar ik kom er geen tegen voor 'n 750F uit 2003. Nou geloof ik niet dat er grote verschillen zijn tussen 't 2002 model en 't 2003 model, of vergis ik me dan? Sterker nog, bestaat er eigenlijk wel 'n 2003 model, of heb ik gewoon 'n overjarig 2002 model. Kan namelijk nergens info vinden over de 750F van na 2002. En hoe nuttig zijn die boeken voor iemand als ik, die nog niet veel sleutelervaring heeft?

het boek is voor alle nieuwe modellen vanaf 1998 t/m 2006

handboek marktplaats
 
Hehehe, geen ervaring met de techniek, en dan begint mr Hawkeye over het synchroniseren van de carburateurs en het meten van de ohmages, haha! poser ;) Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld het verwijderen van de tank al een hele uitdaging zou zijn, of valt dat nog mee?

Maar het antwoord lijkt me heel eenvoudig, als je nog garantie hebt, dan gewoon ff naar motoport en overleggen, daar heb je immers die garantie voor :)

Mzzlz,
T
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje tussendoor..

een GSX1100F met 103.000km op de teller, bij een dealer vandaan, die zegt dat hij in nette staat verkeert, is dat betrouwbaar? :)

103.000km is veel, klokje rond, maar is dat ook veel voor zo'n tourbuffel?

Ben even aan het neuzen naar koffers voor de GSXF maar kom vooral motoren met koffers tegen :')
 
103.000.... B| Zou geen probleem hoeven zijn want die suzi blokken zijn op zich oersterk, maar, je weet nooit wat ze ermee hebben uitgespookt, misschien wel elk weekeinde keurig in de was, maar motorisch helemaal afgetrapt, het uiterlijk zegt niet altijd alles. Misschien was de vorige eigenaar wel een echte gearhead en is alles prima bijgehouden, maar bij dealers weet je het nooit, het eerste dat ze doen is de motor stevig poetsen en er mooi uit laten zien, en je mag al blij zijn dat ze de teller niet terug hebben gedraaid.

Mijn idee, kan je wel doen maar je kan van zo'n "oud" blok geen wonderen meer verwachten en de prijs moet er ook naar zijn... Er zijn ook methoden om de staat van de motor te testen, zoals o.a. een compressietest, maar dan zal die dealer je vast wel even raar aankijken.

Verder heb je bij 103.000km ook andere mogelijke problemen waar je aan moet denken, zoals versleten wiellagers, ruimte in de remmen en remcilinders, versleten balhoofdlagers, oude lekke of lamme voorpoten, kortom alles eigenlijk wat maar kan slijten, meer als een ton is gewoon een serieus aantal km's.

Succes,
T
 
Hehehe, geen ervaring met de techniek, en dan begint mr Hawkeye over het synchroniseren van de carburateurs en het meten van de ohmages, haha! poser ;) Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld het verwijderen van de tank al een hele uitdaging zou zijn, of valt dat nog mee?

Maar het antwoord lijkt me heel eenvoudig, als je nog garantie hebt, dan gewoon ff naar motoport en overleggen, daar heb je immers die garantie voor :)

Mzzlz,
T

Om eerlijk te zijn, dat stukkie kon ik nog redelijk volgen, alleen geen idee hoe ik bij de betreffende onderdelen zou moeten komen :P. Laat ik 't zo zeggen, ik heb 'n redelijk idee hoe een motor in principe werkt, maar hoe 't daadwerkelijk in elkaar steekt, daar heb ik nog geen kaas van gegeten.

Maar goed, ik ga idd zaterdag maar ff langs motoport. Zoals je zegt, daar is die garantie tenslotte voor.
 
Even een vraagje tussendoor..

een GSX1100F met 103.000km op de teller, bij een dealer vandaan, die zegt dat hij in nette staat verkeert, is dat betrouwbaar? :)

103.000km is veel, klokje rond, maar is dat ook veel voor zo'n tourbuffel?

Ben even aan het neuzen naar koffers voor de GSXF maar kom vooral motoren met koffers tegen :')


Eeen gsx1100f met 103000 km op de teller gebruikt 100% olie (meer dan normaal) Die apparaten gebruiken olie als je aan het gas hangt al af fabriek en als ze zoveel km'ters er op hebben zitten zonder nieuwe zuigerveren en honen gebruiken ze op 100% meer olie dan normaal.

Weet alles van die fietsen


Enne Faithy die fiets is met alle respect te zwaar voor je. Het is een beul van en fiets die daarbij ook nog behoorlijk hard gaat. Maar het is een echte werkfiets.

balhoofdlagers zijn op zeker op als die niet vervangen zijn intussen


En het zwakste punt van die 1100f zijn die waardeloze voorbochten die rotten al weg als je een zout traantje laat.
 
Laatst bewerkt:
He, verdorie B| .
Vandaag nog steeds geen kuipruitje bij de post :N .

Wat een ergenis is dat toch, altijd maar wachten op onderdelen.
 
Misschien een domme vraag, maar wat is er qua uiterlijk voor verschil tussen het nieuwe model 600 en 750, en ik bedoel geen kleur, maar afmetingen of vorm o.i.d.
 
ha, geweldig. een GSXF forum. kan ik gelijk vragen of er iemand een verhogingssetje heeft voor m'n stuurtje van m'n GSX600F
 
Welkom Johja!

Slecht nieuws! B| Het kuipruitje is niet meer leverbaar, kreeg net een mailtje, en hun leverancier heeft ze vrijwel zeker uit het pakket gehaald. Dus helaas vrienden, geen double bubble raceruitjes voor onze fjes, althans, ik kan ze verder nergens vinden.

Mzzlz
T
 
Laatst bewerkt:
Welkom Johja!

Slecht nieuws! B| Het kuipruitje is niet meer leverbaar, kreeg net een mailtje, en hun leverancier heeft ze vrijwel zeker uit het pakket gehaald. Dus helaas vrienden, geen double bubble raceruitjes voor onze fjes, althans, ik kan ze verder nergens vinden.

Mzzlz
T

Hoe ziet zo'n ruitje eruit?

met een mal toch vrij makkelijk zelf te maken??
 
Ik zat nog even na te denken over het BBQ idee van en is het niet een goed idee er een paar datums aan te hangen, kans is groot dat het er anders bij blijft....

Voor Dokkum zit ik te denken aan 6 september, ik weet dat het een eind weg is, maar de komende maanden staat het bij nog vrij vol. Zowel de agenda als de loods en om ook bij regen het gezellig te hebben is het wel zo fijn dat we de ruimte hebben....

dus GSX-F drivers zet het even in de agenda en laat mij ook even weten of je komt....
 
Ik kom!
Zelf prik ik nu nog geen adres, maar het gaat zeker door, juli/augustus.

Dat kuipruitje zal ik eens over gaan broeden, zelf een mal maken is ook wel een uitdaging, en idd best te doen. Ik zit nu wat te broeden over stalen remleidingen, dat lijkt me ook nog wel een nuttige updrade. Had er ook een topic over gestart, zie: Stalen remleidingen, pro of show?

Mzzlz
T
 
Laatst bewerkt:
Je schijnt met de stalen remleidingen iets harder te kunnen remmen. Doordat ze minder uitzetten dan de orginele, ik weet niet of het op onze F uitmaakt. Wij gaan niet met 320 zoals een R1 dan zou het misschien wel nuttig zijn. Maar het werkt wel.
 
Je schijnt met de stalen remleidingen iets harder te kunnen remmen. Doordat ze minder uitzetten dan de orginele, ik weet niet of het op onze F uitmaakt. Wij gaan niet met 320 zoals een R1 dan zou het misschien wel nuttig zijn. Maar het werkt wel.

Het werkt, je hebt meer controle. Je voelt het beter (je kan het beter doseren)
 
Klinkt eerlijk gezegd wel goed, daar kan ik wel inkomen, en 150,- tegenaan knappen om het uit te proberen :$ Dan ben ik misschien een motorfreak!
 
Laatst bewerkt:
Klinkt eerlijk gezegd wel goed, daar kan ik wel inkomen, en 150,- tegenaan knappen om het uit te proberen :$ Dan ben ik misschien een motorfreak!

150 Euro is toch wel echt veel hoor.

Ik heb er 2 jaar geleden laten maken voor 52 Euro (Goodridge).

En remt idd echt stukken beter (nu zeker met 6-zuigers). Je hebt een betere dosering en geen fading meer na een paar keer doorremmen. Vroeger met de rubberen leidingen was die fading er wel.

Gz
 
Hey Tambugsx,

Ja klopt, vind 150,- eigenlijk ook te veel en heb ze dus nog niet besteld hoor.

Ik heb de goodridge site even bekeken, en kwam tot de conclusie dat ik YSU-5290-2FR en YSU-5290-1R moet hebben, een enkele achterleiding en een dubbele race voorleidingset.

(SUZUKI GSX 600 FJ-FV 1988- 1997 / standard front YSU-5290-3F / race front YSU-5290-2FR / rear YSU-5290-1R)

Maar, de dealerlinks waren nogal kansloos, allemaal ver weg en ook geen webshops.
Kan jij me misschien vertellen waar ik deze 2 leidingen het beste kan bestellen?

Groetens,
T
 
Laatst bewerkt:
Hey Tambugsx,

Ja klopt, vind 150,- eigenlijk ook te veel en heb ze dus nog niet besteld hoor.

Ik heb de goodridge site even bekeken, en kwam tot de conclusie dat ik YSU-5290-2FR en YSU-5290-1R moet hebben, een enkele achterleiding en een dubbele race voorleidingset.

(SUZUKI GSX 600 FJ-FV 1988- 1997 / standard front YSU-5290-3F / race front YSU-5290-2FR / rear YSU-5290-1R)

Maar, de dealerlinks waren nogal kansloos, allemaal ver weg en ook geen webshops.
Kan jij me misschien vertellen waar ik deze 2 leidingen het beste kan bestellen?

Groetens,
T

Ik heb ze bij mijn Suzuki-dealer gehaald (Jacqmaer in Munsterbilzen, Limburg, België). Ik denk dat dat een beetje ver is. Hij maakt ze trouwens nog zelf :+ .

Kijk anders mss eens op Bike Design. Daar hebben ze ze ook wel en voor minder dan 150 Euro.

Gz
 
Ik moet even thuis kijken, want ik weet een adresje die ze op maat maakt, daar laat ik ze voor mijn Manta ook maken
 
Hee, ik heb ff rond gezocht, maar kom veel verschillende prijzen varierend van 100 euro tot 650+ euro tegen, om een gsx600f op 25kw (kenteken) te zetten.

Ik wil graag weten hoe duur dit is, voor het nieuwe model, vanaf 1998 dus



En nog even mijn vorige vraag, is qua afmetingen of model nog verschil tussen de nieuwe modellen 600 en 750?






:]
 
Over Bike Design, deze zouden ze idd moeten hebben, maar ik moest er voor mailen want ze hadden geen prijs op de site staan. Dus ik wacht even af wat ze me terugmailen.

Ik ga ze er sowieso op zetten, ik sprak vanmiddag iemand die ze er ook net op had gezet en die was ook erg enthoustiast, dus nu alleen even de scherpste aanbieder zoeken.

Mzzlz
T
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan