Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een motor zonder stalen remleidingen is voor mij geen motor waar ik op rijd.

Dat is het eerste wat altijd vervangen wordt wat mij betreft.

Die F remmen zijn toch al niet al te best dus die kunnen die steun wel gebruiken

En wat zeker ook de moeite loont dat is je koppelingskabel vervangen door een stalen versie.
 
F remmen zijn niet al te best?? hmmm, ik heb een bijna 20 jaar oude F'je en net nieuwe remblokken voor gemonteerd en remt als de beste. hoef alleen maar met m'n vinger te remmen en dat zonder stalen remleidingen.
 
Yahoo,

Net m'n linkpijp met scorpion demper gemonteerd, echt een super sound..!

*O* *O* *O*
full
 
F remmen zijn niet al te best?? hmmm, ik heb een bijna 20 jaar oude F'je en net nieuwe remblokken voor gemonteerd en remt als de beste. hoef alleen maar met m'n vinger te remmen en dat zonder stalen remleidingen.


Mag jij een keertje met me meerijden. Je stapt groen van je motor af. 100% garantie.
 
Mag jij een keertje met me meerijden. Je stapt groen van je motor af. 100% garantie.

Mag jij een keertje met mij meerijden, je hebt de binnenkant van je vizier dan ondergekotst. Stalen remleidingen zijn leuk, maar hebben geen enkele meerwaarde dan nieuwe gewone remleidingen. Het is gewoon een urban legend dat die dingen veel beter zijn. Zet maar eens normale en nieuwe remleidingen erop, gegarandeerd dat je niets meer of minder voelt dan met stalen. Wat wel waar is dat normale remleidingen slapper en minder worden, dan komen de stalen remleidingen naar voren. Omdat die stalen nog goedkoper zijn dan originelen, ben je gek dat je weer de originelen koopt. Maar dat die beter remt met stalen, bull.
 
Hey Beekie, die bike van jou ziet er strak uit, en die pijp is :} Zie ook dat je al die originele stickers hebt verwijderd, en daar knappen die Fjes echt wel van op! (heb ik zelf ook gedaan, ik had van die hele schreeuwerige paarse stickers, brrrrr)

Jammer dat ik net zelf iets anders heb gekocht want anders was ik daar ook even heengegaan, hoogezand is vlakbij voor mij.

Keep it up!

Mzzlz
T
 
Oh, en ik ga er sowieso stalen remleidingen onder zetten.
Ik ga straks een setje HEL leidingen bestellen bij motorbazaar.nl, met een dubbele leiding aan de voorkant.

Ben reuze benieuwd hoe alles straks dan reageert, uiteraard laat ik het weten,

mzzlz
T
 
Oh, en ik ga er sowieso stalen remleidingen onder zetten.
Ik ga straks een setje HEL leidingen bestellen bij motorbazaar.nl, met een dubbele leiding aan de voorkant.

Ben reuze benieuwd hoe alles straks dan reageert, uiteraard laat ik het weten,

mzzlz
T

Dat zal je zeer zeker wel merken, na een tijd beginnen de originele leidingen uit te zetten, de stalen blijven mooi in vorm. Veel geluk met het ontluchten |( Als je slim bent dan druk je de remvloeistof van onderen erin, in plaats van boven. Zo heb je het minste last met onluchten. Daarna remhendel intrekken, trekbandje eromheen en aantrekken en dit twaalf uur laten staan. Na twaalf uur nogmaals ontluchten, je weet niet wat je merkt.
 
Hey Beekie, die bike van jou ziet er strak uit, en die pijp is :} Zie ook dat je al die originele stickers hebt verwijderd, en daar knappen die Fjes echt wel van op! (heb ik zelf ook gedaan, ik had van die hele schreeuwerige paarse stickers, brrrrr)

Jammer dat ik net zelf iets anders heb gekocht want anders was ik daar ook even heengegaan, hoogezand is vlakbij voor mij.

Keep it up!

Mzzlz
T

Ja van mij was ook paars, paarse seat , paarse velgen..
Is nu bmw zwart heb ik me laten vertellen..

Hoogezand is ook nie ver voor mij..
 
Zo, mijn dag kan niet meer stuk *D Ik heb de laatste hand gelegd aan het motorblok. De stelschroef van het stationair toerental heb ik weer gangbaar kunnen maken, dus ik hoef de oude carburateurs niet te kanibaliseren. De boel op 1200 toeren afgesteld en de rest op het gehoor afgesteld. De motor loopt als een zonnetje :} Alleen nog een nieuwe kettingset en deze jongen kan weer cruisen :] Denk wel dat ik de achterbrug laat coaten, nu ik toch bezig ben geld over de balk aan het gooien.
 
Bedankt voor de tip Bok001, dat ontluchten gaat vast goedkomen!
De achterbrug staat ook nog op mijn lijstje, maar ik zie er een beetje tegenaan om die uit elkaar te halen, het is weer zo'n grote operatie en en er komen vast weer extra kosten achter vandaan zoals bij alle grote projecten.

Maar, alles op zn tijd, eerst die leidingen straks en daarna zien we wel weer!

Mzzlzz
T
 
Bedankt voor de tip Bok001, dat ontluchten gaat vast goedkomen!
De achterbrug staat ook nog op mijn lijstje, maar ik zie er een beetje tegenaan om die uit elkaar te halen, het is weer zo'n grote operatie en en er komen vast weer extra kosten achter vandaan zoals bij alle grote projecten.

Maar, alles op zn tijd, eerst die leidingen straks en daarna zien we wel weer!

Mzzlzz
T

Ff een grote maat spuit bij de apotheek halen, als je ze lief aankijkt dan geven ze je het wel. Althans bij mij wel O-) En dan met die spuit van onderuit naar boven drukken, komt helemaal goed. De achterbrug stelt echt geen drol voor. Als dat het enige was wat ik moest doen dan was het in iets meer dan een uurtje voor elkaar.
 
Hmjah, het zal wel weer lukken, onze Fjes zijn ook weer niet zo moeilijk om aan te werken. Ik wil de achterbrug dan demonteren en opnieuw spuiten, goudgeel net als mn voorpoten. Ook wil ik er dan steuntjes op zetten voor de paddockstand, das even wat stabieler allemaal.

Ik maak me alleen wat zorgen om de achterveer, deze werkt volgens mij nog goed, maar hij ziet er echt niet meer uit, het is een ranzig ding, dus die zal ik dan wat op moeten frissen. Vervangen is haast geen optie, ze zijn niet bepaald goedkoop he.

Mzzlz
T
 
Hmjah, het zal wel weer lukken, onze Fjes zijn ook weer niet zo moeilijk om aan te werken. Ik wil de achterbrug dan demonteren en opnieuw spuiten, goudgeel net als mn voorpoten. Ook wil ik er dan steuntjes op zetten voor de paddockstand, das even wat stabieler allemaal.

Ik maak me alleen wat zorgen om de achterveer, deze werkt volgens mij nog goed, maar hij ziet er echt niet meer uit, het is een ranzig ding, dus die zal ik dan wat op moeten frissen. Vervangen is haast geen optie, ze zijn niet bepaald goedkoop he.

Mzzlz
T

Ik vind de schokbreker van de 750F communicatiever (pfff... kreeg het uit m'n strot) dan de 600F. Misschien een optie om er eentje van een 750F erop te zetten. Als je het helemaal goed doet dan zet je er eentje van een GSX-R750 op, dan staat de motor ook iets meer naar boven.
Wat betreft de achterbrug, ik raad je aan om deze te laten coaten, kost je niet zoveel en het blijft ook stukken mooier.
 
Ik heb vandaag het frame klaar gemaakt om gestraald en gepoedercoated te worden...

DSC01952.jpg


Daarna heb ik samen met mijn dochter de motorheftafel in de rode verf gezet...

DSC01957.jpg

DSC01960.jpg


Van het eindresultaat heb ik nog geen foto
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag het frame klaar gemaakt om gestraald en gepoedercoated te worden...

Ven het eindresultaat heb ik nog geen foto

Kewl! Wordt het gewoon weer zwart? Zorg dat je overal oude schroeven er weer indraait, anders haat je jezelf als het klaar is :Y Weet je toevallig de RAL-code van zwart?
 
Halloo mede genieters.

Ik ben zoekend naar onbeschadigde, en als niet anders is licht gekraste, kuipdelen voorlinks en voorrechts.

De mijne zien er iets minder compleet uit zeg maar.....

Alvast bedankt en groetjes Adriaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan