Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en een "normale" op de dijk die lekker zat te bumperkleven achter een auto.
Waar was dat?
Heb zondag ritje Flevoland gedaan en op de dijkweg (N701) bij de Oostvaardersplassen een stukje lopen kleven
Ergens tussen Culemborg en Hagestein?Lekdijk, dus jij was het niet
De mijne doet het iig niet. Californische import.Is het waar dat de CB-1 standaard een piepsignaal geeft bij het knipperen van de richtingaanwijzers?
Grappig. Feit is wel dat alle Amerikaanse auto's irritante (verplichte) dings en bongs hebben als je; de lampen aan laat staan, de sleutels in het slot hebt zitten, een deur open staat, de gordel niet om is, de kofferklep open staat, de motorkap niet vergrendelt is en ga zo maar door. Werd er een beetje moe van op vakantie.
Vreemd wel dat mijn Californische het niet doet..
Wie heeft ervaring met het plaatsen van een CBR400RR achterbrug in een CB-1 frame?
Scherp, ik ga die las eens aan een onderzoek onderwerpen. Het reservoir is natuurlijk heel makkelijk aan te passen, vond dit er wel strak uit zien. Hoeveel cc is het reservoir van je osco? Ik denk dat ik tevreden ben met +/- 2.000km.Geinig systeem maar heb je geen groter reservoir.
Leuk gevonden met drukknopje!
Ik rij al 8jaar met een osco (met kettingzaag olie) en zelf die is op met 5000km ,nou gebruik ik hem iedere tankbeurt dus ongeveer 240km.
Mijn slangetje hangt net na het voortandwiel dus is hij minder in beeld.
Hoort de las bij je balhoofd er zo uit tezien?
Je bedoelt deze brug?
[afbeelding]
De eigenaar vóór mij heeft deze CBR400RR brug geplaatst. Schijnt dat hij daarvoor passende bussen heeft gemaakt voor de as.
Let wel op. Bij de CBR400RR is de schokdemper met een linksysteem bevestigd. Bij de montage van deze brug in de CB1 komt dit linksysteem te vervallen. Waarom weet ik niet. Denk door andere bevestiging van de shock aan het frame.
Bij de CB1 komt de shock in een vlakkere hoek te staan zonder het linksysteem, dan bij de CBR400RR met linksysteem.
Heeft wel van invloed op de wegligging. Heb het zelf ervaren met deze verbouwde CB1. Met name bij heel snel optrekken vanuit stilstand op een beetje vochtige klinkerweg begon de CB1 heel gevaarlijk met zijn achterwiel te "kwispelen" en te stuiteren.
Remedie: gewoon niet meer doen, want die brug oogt wel ontzettend vet!
Verder stuurde de CB1 smurffighter erg goed. Zeker ook met de bredere 160 achterband. ( is ook sportiever rubber voor te vinden dan voor de originele 140 band en velg.
Door de montage van de CBR400RR brug kon er een Ducati Monster velg worden gemonteerd.
Mis je hem nog een beetje?
Ik had op de 89er cb1 van mijn vriendin meer fun dan op mijn 2007 cbr600f.
Een cb1 met enkelzijdige ophanging van een hawk gt of vfr400 lijkt mij ook wel mooi.
Je bedoelt deze brug?
[afbeelding]
De eigenaar vóór mij heeft deze CBR400RR brug geplaatst. Schijnt dat hij daarvoor passende bussen heeft gemaakt voor de as.
Let wel op. Bij de CBR400RR is de schokdemper met een linksysteem bevestigd. Bij de montage van deze brug in de CB1 komt dit linksysteem te vervallen. Waarom weet ik niet. Denk door andere bevestiging van de shock aan het frame.
Bij de CB1 komt de shock in een vlakkere hoek te staan zonder het linksysteem, dan bij de CBR400RR met linksysteem.
Heeft wel van invloed op de wegligging. Heb het zelf ervaren met deze verbouwde CB1. Met name bij heel snel optrekken vanuit stilstand op een beetje vochtige klinkerweg begon de CB1 heel gevaarlijk met zijn achterwiel te "kwispelen" en te stuiteren.
Remedie: gewoon niet meer doen, want die brug oogt wel ontzettend vet!
Verder stuurde de CB1 smurffighter erg goed. Zeker ook met de bredere 160 achterband. ( is ook sportiever rubber voor te vinden dan voor de originele 140 band en velg.
Door de montage van de CBR400RR brug kon er een Ducati Monster velg worden gemonteerd.
De mijne is bijna 40cc, ik denk dat ik daar de 2000km dus precies mee ga redden. Hou het in de gaten, anders een groter remvloeistofreservoir kopen.Volgens mij 100cc maar dat weet ik niet zeker.
Osco zegt dat hij in je kettingbeschermer moet zodat hij boven op de ketting druppelt,hij zal er niet af vliegen want smeren moet tot 15kmpu.
Ik had nog nooit van een primer bulb gehoord en weet eigenlijk ook niet waar hij nog meer voor is.
Nou, missen is een groot woord. Vind het wel jammer dat ik 'm niet meer heb. Zeker als je de foto's weer ziet. En dat lichtvoetige stuurgedrag was natuurlijk leuk voor de dijkjes hier in NH.
Ik heb nog wel een zwak voor die kleine blauwe smurf. Waar ik ook een CB1 zie, ik moet er altijd met een glimlach naar kijken. Blijven leuke fietsjes.
De huidige eigenaar van de Smurffighter heeft toch een best wereldberoemd fietsje in huis. Deze omgebouwde CB1 was bekend over de gehele wereld. Van USA tot Filipijnen.
Maar de meeste fun heb ik toch echt gehad op mijn beide V-Raptors 1000. Dat verslavende V twin blok en power icm met ook zeer scherp stuurgedag was voor mij echt genieten. En je kon er ook in de bergen zoveel mee gooien en smijten. Daarvoor was de CB1 toch teveel underpowered.
Ja en een CB1 met een enkelzijdige achterbrug a la VFR400R is zeker gaaf. Maar dan moet de rest ook aangepast worden bij zoals de Smurffighter. Anders is de balans een beetje weg. Een mooie achterbrug en verder standaard voorvork is niet zo fraai. Dan moet er op z'n minst ook een USD vork bij komen.
Heb jij de Hawk GT nog? Is toch ook een fijn gooi en smijt fietsje. En heeft ook nog eens een V twin blok.
Na de hawk gt kwam een sv650s en nu een 2007 cbr600f4i maar die gaat weer te koop.
Hij doet alles perfect maar ik wil weer een v-twin.
Maar misschien binnenkort weer ruimte voor een hawk gt als 2de motor.