Zou bij de NX volgens mij ook moeten kunnen? Klemmen aal filterkant en blokkant los draaien, chokekabel los maken en gaskabels geloof ik ook? en dan kun je 'm volgens mij genoeg draaien dat je bij de boutjes van de vlotterbak kan?Zo, hij zit er weer op en de motor draait weer zonder te lekken. Zat veel vuil in de vlotterkamer. Hopelijk gaat het nu weer een tijdje goed, want het is wel een rotklus.
Bij al mijn andere motoren kan je de vlotterkamer eraf nemen zonder de hele carb(s) er af te halen.
Soit, we zijn weer blij en mercikes aan DeClement voor de telefonische tips !
Een paar weken geleden heb ik mijn NX verkocht.
Ik heb echter nog wel wat spullen van mijn motor liggen. Het is van een model 1988, dus een MD21.
-2x de originele NX Boubine
-de spanningsregelaar.
-de CDI unit.
- MD21 Cilinderkop met nokkenassen, zuiger en cilinder. De nicasil wand is beschadigd, ideaal voor fireblade zuiger dus.
- MD21 Blok compleet, heb ik toen ik hem kocht ter test laten lopen.
Heeft een nieuwe koppakking en nokkenas ketting nodig en dan werkt alles, hij heeft al wel veel km gereden.
Laat maar horen als je iets kan gebruiken.
Ik heb er toch vanaf gezien. Ik heb ook m'n CB'tje nog (die moet ooit weer eens rijden) en om er dan nog eentje naast te zetten waar ik niet of nauwelijks op rij... dus ik heb de verkopende partij groen licht gegeven 'm aan een andere welwillende koper te gunnen. 't beestje gaat nu naar Tsjechië. Ik heb er vrede mee.Nou mensen, get this: Het ziet er naar uit dat ik binnenkort m'n oude NX'je weer terugkoop.. de huidige eigenaar houdt opruiming en ik kan 'm voor weinig weer overnemen.. en dan gaat sentiment toch een rol spelen he.
Maar ik heb wel een klein dingetje om te beginnen: de enige waar we geen vat op hebben, degene aan wie ik 'm ooit verkocht had, heeft er een andere startknop-stuurunit opgezet. Helemaal ruk, want daar zit niet eens een fatsoenlijke gaskabelhouder aan, echt je reinste beun. Dus ik mag op zoek naar een andere stuurunit... maar kan iemand hier even een plaatje delen van hoe die er uit hoort te zien? Zodat ik de juiste schakelaars heb straks.
Alvast duizend maal dank1
Als je ze koopt hebben ze vaak al wat gelopen.. de mijne had 70 k op de teller toen ik hem kocht.(geloof ik)Ga je dat ding 150 000 km bijhouden dan?
Dat werkt voor mij ook top als ik 'm een week niet gebruik. Normaal rij ik dagelijks en is het choke gebruiken en lopen binnen 2 seconden. na een weekje moet ik wat langer starten, tenzij ik 'm idd eerst verrijk met de acceleratiepomp. Dan is het ook meteen lopen.Uitgaande dat je vlotterbak niet heel vuil is en dat hij voor de rest goed is afgesteld, is dat niet abnormaal als ze een paar dagen staan. Heb ik ook bij verschillende NXen gehad in de loop der jaren. Benzinekraan altijd netjes dicht doen helpt om het te voorkomen.
Wat bij mij hielp was om voor het starten 2-3 keer het gas helemaal open te draaien om de acceleratiepomp alvast wat benzine klaar te laten zetten.
Uitgaande dat je vlotterbak niet heel vuil is en dat hij voor de rest goed is afgesteld, is dat niet abnormaal als ze een paar dagen staan. Heb ik ook bij verschillende NXen gehad in de loop der jaren. Benzinekraan altijd netjes dicht doen helpt om het te voorkomen.
Wat bij mij hielp was om voor het starten 2-3 keer het gas helemaal open te draaien om de acceleratiepomp alvast wat benzine klaar te laten zetten.
Maar het echte probleem is natuurlijk dat je er te weinig op rijdt, een maand laten staan kan natuurlijk niet. ;-) Dan kun je hem beter voor weinig aan mij verkopen, ik heb weer een beetje heimwee ondanks dat de TransAlp ook leuk is, die moet dan weer het veld ruimen ben ik bang.
Was je trouwens tevreden met de tank en heb je er al iets mee kunnen doen?