IndianScout
Tot ziens , klimaat freaks !
- 11 mei 2011
- 2.272
- 2.154
Achter een schokbreker van een Bandit 1200, die was voor mij met 80kg te veel van het goede (gebruik nu van een 600). NX650 en Transalp en zo gaan niet passen, zijn net te lang.
Voor kun je de korte veren vervangen door bussen, dat scheelt al veel. Zwaarder kan met veren van een of andere Honda crosser, maar het precieze model ben ik even kwijt.
Dat zijn onze NXjes toch ook gewoon?Hallo Clement .
Ik heb ze helaas allemaal al zwart geverft .
Deze waren ook niet mooi meer , vol krassen etc .
en de rechter kap miste de ophangpunten ook van .
Nu zit ik met het volgende ,
Ik wil best tijd en geld hier in stoppen .
maar ik ben +- 1.92 en stevig gebouwd .
Met een bandit 1200 veer en evt een CR80 voorvork komt hij niet veel hoger
op zijn poten te staan of wel ?
ik heb een husqvarna Te610 gehad + zijn grote broer de NX650 en heb nu nog een Armstrong MT500 , deze hebben een 21 inch voorwiel en 18 achter .
deze heeft 19 voor ? en 16 achter ?
Ik ben bang dat dit altijd een grote brommer zal blijven (geen rare bedoeling)
Is er iemand die een Goeie NX250 zoekt ? ik wil hem evt wel verkopen als er een netjes bod komt . Foto's van de huidige staat zal ik morgen maken als het weer wat opknapt .
accu is nieuw , wielen zijn opnieuw gespaakt , nieuwe achterband , frame gepoedercoat .
geen verknipte kabelboom mooi origineel , zitten nieuwe vork seals bij + olie . achterveer origineel is nieuw , een kawasaki demper erop gelast met beschaafd geluid .
kappen zijn zwart geverft (matig , maar ik ging er van uit dat hij november toch uit elkaar ging )
Hij hoeft niet weg maar ik ben stiekem toch opzoek naar een grotere .
Wil hem ook wel ruilen met geld aan mijn zijde voor een 1 cilinder of 2 cilinder.
Rijdt prima , lekker licht en snel .
Sorry, was ik vergeten te melden, dynamo doe je meten met de regelaar ontkoppeld. 12.38V bij 5000tpm op de accu is iig veel te wei nig, dit moet 13.5-14v zijn. Of 55-60 V~ voldoende is weet ik zo niet, ik geloof (maar weet niet zeker) dat je de door mij genoemde waarde bij ca. 2000Tpm moet halen. als ze alledrie dezelfde waarde geven LIJKT het mij ok en is de regelaar de oorzaak, maar ik ben hier ook geen specialist in. heb je ook al een keer weerstand gemeten van de dynamo? En of je sluiting hebt naar massa?Hoi , op wisselstroom meet ik tussen 2 draden 7 volt en 11 volt (wissel EN gelijk) , naar massa zelfde verhaal .
als ik goed gas geef dan loopt de stroom langzaam 12.21v 12.22v 12.23v als ik echt bijna volgas is 12.38
dus er gebeurt wel wat maar pas bij 5000 toeren ?
gelijkrichter kapot ?
Hij heeft vanmiddag wel even 10 min stationair gelopen , maar dat kan toch niet de accu leeg trekken ? staat nu aan de lader . maar ik heb al een dynamo op het oog .
Accu is wel van een armstrong MT500 , deze is volgens mij 4AH , is dat ook erg ?
EDIT : als ik de stekker los trek van de dynamo hebben ze alle 3 mooi 55~60 volt met een beetje gas . regelaar ? of sterkere accu ?
Dat zijn onze NXjes toch ook gewoon?
heeeeeeeeeeeerlijk
Mbt ombouwen tot tracker. Let op dat de NX250 een flink nadeel heeft namelijk de vloeistofkoeling.
Ben ook bezig en daar moet je aardig mee pielen. Dus even een headsup!
Maar je hebt straks wel een vrij unieke fiets. Veel luchtgekoelde fietsen w.o. de NX650 zijn al verbouwd, de NX250 ken ik maar 2 mooie exemplaren van. Hopelijk kan de mijne straks nr3/4 worden afhankelijk of jij eerder klaar bent :-P
Hi Timy,
ook ik ben bezig met de NX om er wat leuks van te fabrieken, geen idee wat nog.
welke 2 mooie NX'jes ken jij?.. ik kan er niet zo veel vinden.meeste op ADV is allemaal origineel.