Het grote Honda Varadero topic!

In Duitsland kun je je eigen zadel laten verbouwen voor €145,-

Kwaliteit is super en levertijd iets van twee weken. Zit er ook zo een comfort rand in en stiksels naar wens.

Stuur mijn zadel as zaterdag op..........Varadero krijgt kleine verherbouwing dus dan maar even op de x-11 de gpz of de cbr1000f.
 
ik heb iets van een 230 euro betaald denk ik, de waarborg is enkel geblokkeerd he

was een verlaagd zadel voor de driver, met gelzadel vooraan; in 2011 was dat

ik zie dat hetzelfde zadel nu een 288 euro zou kosten, erg eenvoudig in gebruik hoor om jouw zadel samen te stellen en te selecteren :)
 
In Duitsland kun je je eigen zadel laten verbouwen voor €145,-

Kwaliteit is super en levertijd iets van twee weken. Zit er ook zo een comfort rand in en stiksels naar wens.

Stuur mijn zadel as zaterdag op..........Varadero krijgt kleine verherbouwing dus dan maar even op de x-11 de gpz of de cbr1000f.

en waar is dit dan precies? (of heb ik dat ergens gemist?)
Ben wel benieuwd naar wat ze voor die prijs kunnen fabriceren.
Plaats eens wat plaatjes als je zadel terug is..
 
Dit maken ze voor dat geld.
honda-varadero-sitzbank-beziehen-mit-stickerei.jpg

Zelf doe ik hem helemaal zwart met groene naadjes en groene band erin.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik zit naar een varadero 1000 te kijken maar ik denk dat hij te groot is voor mij.
Ik ben maar 165 cm.
Iemand hier ervaringen mee?
En wat zijn de kwalen van de motoren? vanaf 2003 gaat mijn voorkeur naar uit ivm het nieuwe type.

Mvg
 
@Renelle: Wat voor n mistlampjes zijn dat? En waar heb je ze gehaald?

Ik heb de lampjes op de motorbeurs in Utrecht gezien op de stand bij Mdi. Daar waren ze als optie bij sommige H&B valbeugels leverbaar (met een roostertje ervoor).

Na wat speurwerk kwam ik ze ook tegen bij Motorlook (http://www.motorlook.nl/contents/nl/d1404_mistlampen_motor.html). De lampjes kosten daar €27,- per stuk.

Ik heb zelf de beugeltjes gemaakt en het aansluit materiaal (zekering, relais, etc.) samengesteld en gemonteerd.
 
Goedenavond,

Ik zit naar een varadero 1000 te kijken maar ik denk dat hij te groot is voor mij.
Ik ben maar 165 cm.
Iemand hier ervaringen mee?
En wat zijn de kwalen van de motoren? vanaf 2003 gaat mijn voorkeur naar uit ivm het nieuwe type.

Mvg

hoi, ik meet zelf ook slechts 1m70, dat is natuurlijk wel nog een vijf centimeter verschil maar ben toch ook naar de kleine kant voor mijn generatie; en ben ook gezegend met een voorliefde voor hoogpoters bij de motoren... misschien interessanter is de beenlengte? bij jeansbroeken neem ik lengte 30 (bv Levi's) en moet er dan niks afdoen...

ik heb er mee gereden met een normaal zadel, en stond dan wel op de uiterste tippen (enkel de tenen raakten de grond) wanneer beide voeten op de grond gezet werden; de truk is dan eigenlijk om schuin op je zadel te gaan zitten, 1 voet op je motorsteun houden en 1 voet voluit plat op de grond

ik heb bij de mijne dan wel een verlaagd zadel gemonteerd; niet alleen is dat een paar cm lager, maar ook een beetje smaller zodat je benen minder wijds open moeten staan; nu kan ik met de bal van beide voeten tegelijk op de grond staan, dat is zo wel al erg stabiel voor me

1 tip, ga eens proefrijden met een exemplaar, een dealer die er eentje tweedehands heeft staan daar kan dat imho wel (daar heb ik er ook mee gereden)
 
Dasher,
Hou je ons op de hoogte van het verloop en het resultaat van je zadel avontuur
en is er een web-site waar je die jongens gevonden hebt ?
Als dat goed verloopt mogen ze op een tweede bestelling rekenen.
Succes ermee en alvast bedankt !
 
hoi, ik meet zelf ook slechts 1m70, dat is natuurlijk wel nog een vijf centimeter verschil maar ben toch ook naar de kleine kant voor mijn generatie; en ben ook gezegend met een voorliefde voor hoogpoters bij de motoren... misschien interessanter is de beenlengte? bij jeansbroeken neem ik lengte 30 (bv Levi's) en moet er dan niks afdoen...

ik heb er mee gereden met een normaal zadel, en stond dan wel op de uiterste tippen (enkel de tenen raakten de grond) wanneer beide voeten op de grond gezet werden; de truk is dan eigenlijk om schuin op je zadel te gaan zitten, 1 voet op je motorsteun houden en 1 voet voluit plat op de grond

ik heb bij de mijne dan wel een verlaagd zadel gemonteerd; niet alleen is dat een paar cm lager, maar ook een beetje smaller zodat je benen minder wijds open moeten staan; nu kan ik met de bal van beide voeten tegelijk op de grond staan, dat is zo wel al erg stabiel voor me

1 tip, ga eens proefrijden met een exemplaar, een dealer die er eentje tweedehands heeft staan daar kan dat imho wel (daar heb ik er ook mee gereden)

Heb vorig jaar ook een Africa Twin rd07 gehad.
Dat ging redelijk goed. Niet echt veel mee gereden.
Is dat te vergelijken qua hoogte en zwaarte?
En wat kost een verlaagt zadel?

Mvg
 
nou ik heb nog niet met een africa twin gereden, durf het niet te zeggen; dit is nog maar mijn tweede motor, de vorige was (ook een hoogpoter) de kawasaki versys 650

de vara is alleszins wel een zware motor, dat wel; ik kan die echt niet houden als 'm begint te kantelen... van pure kwaadheid op mezelf en met veel adrenaline, slaag ik er dan wel in 'm op mijn eentje wel recht te zetten :)

gewoon een handelaar zoeken die een vara heeft staan en een proefrit regelen, dan weet je het meteen hoe het zit met de hoogte en of de motor zelf je ook ligt :)

het zadel dat ik heb, verlaagd en vooraan met gel, zou nu een 288 euro kosten bij topsellerie (zie ook posts hierboven ivm topsellerie en anderen)
 
De zadelhoogte van een africa twin is 870mm
En de varadero 838. Dat scheelt dus ruim 3cm.
Alleen is de varadero wel dik 35 kilo zwaarder.
 
Vanaf aankomende zaterdag ben ook ik de trotse bezitter van een Varadero bj.2003. Woohoo!
Hiervoor heb ik TA '93 gereden. Ik vond deze net te licht.

Uiteraard heb ik mij registreert op allroadtourvrienden.nl, voorheen varadero.nl
Wacht enkel tot mijn account geactiveerd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan de kenners; ;)

Zijn alle achterschokbrekers van de Varadero gelijk van lengte? Wil mijn achterschokbreker vernieuwen en kan voor redelijk bedrag een zgan sd02 veerpoot kopen. Heb zelf een SD01. Past wel maar als hij korter is ..............gaat hij op zijn gat hangen en daar heb ik geen behoefte aan :N
 
@Zenmuron: Gefeliciteerd met je aankoop

@Dasher: Ik weet niet zeker of ie gaat passen dus daar doe ik geen uitspraak over. Wat ik wel weet is dat ikzelf nieuwe veren wil en die van plan ben te kopen en te laten plaatsen door HyperPro.....dan is ie weer tiptop!

En n leuk filmpje van afgelopen weekend.....was super!

Motormeuk Filmpje: Voorjaarsrit Toerbuffels
 
Laatst bewerkt:
Ophangpunten zijn hetzelfde dus passen doet hij. Latere modellen hebben de 'verstelknop' los ipv aan de veerpoot maar dat is makkelijk op te lossen.

Dus als iemand weet of de lengte gelijk is zou mooi zijn. En anders maar linkplaten snijden met verhoging erin.
 
Zeer geïnteresseerd in de door Varaderos aangegeven HISS/ring oplossing. Mijn Vara staat al weken bij de dealer maar ze kunnen geen oorzaak vinden, ook niet met Honda NL erbij.
 
Laatst bewerkt:
Zeer geïnteresseerd in de door Varaderos aangegeven HISS/ring oplossing. Mijn Vara staat al weken bij de dealer maar ze kunnen geen oorzaak vinden, ook niet met Honda NL erbij.
Erg vervelend, Frankk. Ik zit met hetzelfde probleem en ben uiteraard zeer geïnteresseerd in een eventuele oplossing.
Start de motor uiteindelijk wel?
 
Bah, in de achterband mijn Varadero zit blijkbaar een oude prop van een bandenreparatie door de vorige eigenaar. En daar is hij weer opnieuw gaan lekken. Ik heb wel zo'n repareer kitje, dus ik kan het oude plekje weer uitboren en zien of een nieuwe plug met een onsubtiele hoeveelheid vulcaniseer prut goed blijft zitten. Of heel misschien nog een zogenaamd paraplutje, fatsoenlijk aangebracht door de motorzaak, afhankelijk van wat dat kost. Er zit nog flink profiel op, dus het zou zonde zijn om de band nu al weg te moeten doen. Maar misschien blijken die opties niet gunstig, en dan gaat het tijd worden voor een nieuwe band.

Wat zijn goeie all-weather asfalt-banden voor de Varadero?

Er zitten nu Continental Trail Attack bandjes op, maar ik ben het asfalt nog nauwelijks af geweest, en met het gewicht van deze buffel is dat toch nooit mijn doel geweest. Ik gebruik hem vooral om gewoon gericht van A naar B stukken te rijden van meestal 1 a 2 uur lang, dus helaas vaak vooral rechtdoor rijden op de snelweg. En omdat ik geen auto (of autorijbewijs heb) rij ik het hele jaar door, waaronder vaak genoeg in regen. Dus ik zoek eerder tour bandjes dan dual adventure bandjes.

Plaatjes:
Plek van het lek.
Detail fototje van het lek.
 
Ik rij zelf met de Michelin Pilot road 3. Grip is super onder alle omstandigheden en met het grootste gemak de stepjes aan de grond.

Setje kost in Duitsland €185,- en ja het zijn nw banden met dot 2014 :Y
 
Ik heb de Michelin Anakee 3 eronder liggen.

Op mn VFR had ik de Pilot Road 2 en daar was ik zeer tevreden over....heb dan ook heeeel lang nagedacht over mn bandenkeuze.

Uiteindelijk voor de Anakee 3 gekozen omdat ik toch n wat ruiger uiterlijk wilde voor de Dero en t was een nieuwe band van Michelin die 80-90% straatgericht waren en 10-20% off-roadgericht waren (lees: gravel....voor de modder zou ik m niet gebruiken).

Ik heb m er nu 2 seizoenen onder zitten en ben dr echt supertevreden over.
 
Ik heb de Trail Attack 2 eronder liggen. Heel fijn sturende banden (de Varadero wordt er serieus lichtvoetiger van) en vergeleken met de Pirelli's gaan ze ook veel langer mee...

Maar of het DE banden zijn voor het standaard woon-werk achtige verkeer, weet ik niet..
 
Hallo,

Ik heb nog een setje originele uitlaten liggen van een Honda varadero van 2010. Ze passen als goed is onder een varadero vanaf 2010. De motor is toen de tijd nieuw gekocht en er zijn toen meteen leovincie uitlaten onder gezet dus deze zijn echt splinternieuw.
Het gaat hier om een complete set dus incl hitteschild en kapjes aan de einde van de dempers(zie foto's).
Ik heb gebeld met motoport in leek en gevraagd wat ze nieuwe zouden moeten kosten en daar schrok ik van ze vertelde me dat ze nieuw zonder hitteschild en kapjes €1950,- kosten per set. Dus ik zou zeggen doe een heel goed bod en ze zijn voor u.
Voor meer Info mag u altijd mailen.

ook voor foto's even mailen naar rainaldolemmen@hotmail.com

Met vriendelijke groet,

Rainaldo
 
Terug
Bovenaan Onderaan