Het grote Honda Varadero topic!

Bedankt Bascy en Legalstar voor jullie reacties. Komende week maar eens aan de slag met de bedrading om de accu er niet uit te hoeven halen.

@Legalstar: als ik de + en de - draden los neem van de accu en deze doorpiep naar de Garminhouder, piept er alleen signaal als ik de - op het tweede contactpunt en de ene laatste van onder meet. De + is nergens terug te meten. Met het plaatsen van de Zumo in de houder geeft deze wel aan dat er verbinding is met de houder. Het batterijteken verdwijnt uit beeld.
 
@Bjork: En toch loopt die leeg. Of te wel hij gaat over op batterij gebruik. Alleen is dit elke keer van zulke korte duur dat de zumo geen waarschuwing geeft. Hij krijgt binnen een x aantal seconden weer laadstroom.

Maar herhaal het vaak genoeg en je batterij loopt daadwerkelijk leeg.

Doormeten heb ik nooit gedaan. Tijdens het rijden heb ik hem op het welkomstscherm laten staan. Toen zag ik het icoontje steeds wisselen.

Later is het probleem groter geworden bij mij dat ik wel waarschuwingen kreeg, dat de garmin overschakelde op de accu. Ik bleek beweging in de houder te hebben, het contact viel dus steeds weg.
Met erin zetten niks aan de hand. Zelf kon ik ook bijna niet voor zorgen dat die storing optrad. Maar denk het trillen van de motor wel.

Maak je contactjes schoon. Kijk uit dat je deze niet naar binnen duwt (dan kun je een nieuw draad kopen a 30 euro). Doe er vaseline op, aangezien het geheel niet goed tegen water kan. En plak die tape.
Als je voor je houdertje staat, aan het onderste opstaande randje, aan de binnenzijde.

Mocht het niet werken kun je altijd nog geld gaan uitgeven ;)
 
@Legalstar: mijn complimenten voor jouw Varadero. Mooie kleurstelling. Met de aangegeven opties die je nog wil toevoegen wordt het helemaal een topmotor!

En nogmaals bedankt voor jouw verhaal. Komend weekend zal ik de tape gaan plakken op het onderste gedeelte van de houder en een dun filmpje vaseline op de contacten aanbrengen.

Het vervangen van de originele snelheidssensor heeft geholpen, want de wijzer van de snelheidsmeter is tijdens een flink stuk toeren niet terug naar 0 gegaan en ook de GiPro is continue in bedrijf gebleven. Wat ik wel opmerkte tijdens het rijden is een iets bokkerig gedraag bij het rijden in lage toeren. Voor dit probleem sla ik het Haynes boek er eerst eens op na.
 
Laatst bewerkt:
Dag Bjork,

ik heb voor het laden een (waterdichte) sigarettenaansluiting in het dashboard gemaakt en deze rechtstreeks (gezekerd) op de accu aangesloten en een stekker hiervoor aan de lader gemonteerd. Dit werkt perfect, ziet er netjes uit en is ook handig wanneer je onderweg je telefoon ofzo op zou willen laden.
 
@ BjOrk: Bedankt! Had idd even terug moeten kijken. Ik ben van plan om de GiPro mbv een beugeltje naast mn GPS te plaatsen

@ Legalstar: Nice!! :9~ :9~ :} :} Mooie kleur. Daar ga je veel plezier aan beleven!

@ All: Mn accu haal ik eruit als ik lange tijd niet rijd. Ik heb geen verwarmde garage oid maar n houten hok aan mn schuur (die trouwens ook niet verwarmd is ;) )...dus in de winter kan t er erg koud zijn.
Daarom haal ik (als ik lange tijd niet rijd) mn accu eruit en gaat ie binnen op n droge, temperatuurstabiele plek aan de druppellader...werkt prima voor mij

(als ik erover nadenk klopt mn temperatuurstabiele plek niet, in de slaapkamer kan het er heet aan toe gaan...hahahaha)
 
Morgen ga ik een proefrit maken op een Varadero uit (volgens de advertentie) 2004....
Mijn vrouw en ik hebben het afgelopen jaar veel te weinig samen gereden. Aangezien ze achterop moet omdat ze het steeds 'te druk' heeft voor rijlessen is de Fireblade te sportief en mist de 750 wat vermogen.
Met de Varadero waarschijnlijk genoeg vermogen en een fijne houding voor de passagier...
Ik ben heel benieuwd!
 
De kogel is door de kerk: de Dero gaat de deur uit. Er komt wel een andere motorfiets voor terug, maar ja wat rijdt er lekkerder dan een Dero? Doordat het lichamelijk met vrouwlief niet goed gaat kan zij niet meer op de Dero komen. De ene zal nu denken: lekker toch, maar wij maken samen de nodige ritten en daar geniet je dan van. Al met al een vervelend besluit, maar dat er iets anders voor terug gaat komen maakt veel goed.
 
ja hoor Kermit, geen probleem op de vara met een duo, en mijn vrouw is er ook zeer tevreden over wat zitcomfort en -houding betreft (heb wel een topkoffer met een kussentje waar ze vaak tegen aan leunt)

he bjork, jammer dat te horen van je vrouw, maar inderdaad als er toch een motor mag blijven en de vara rijdt idd zo lekker, waarom dan überhaupt wisselen van motor?
 
@StarLight: om op de Vara te komen is voor de vrouw te hoog. Met bekkeninstabiliteit is het een te hoge motorfiets. Nu opzoek naar een lager modelletje of een motorscooter Burgman 650 (moet wel wat pit hebben natuurlijk)
 
@pigmaat, dank je wel!

Overigens heb ik nog een set Dunlop banden te koop.
Voorband is praktisch nieuw, achter op 70%.

Ik kwam er al snel achter dat Dunlop niet mijn merk is, vandaar.

Slechts honderd euro! Daar heb je normaal alleen de voorband voor.
 
full

full

Hoi Vara's ik heb nog een originele Honda GPS steun, zie foto's. Garmin Zumo 550
Indien interesse laat maar weten.
 
Nou beste Vara rijders, vandaag bij Motoport Wormerveer gaan kijken wat daar voor leuke vervangers staan. Na veel opstappen en vooral geen last hebben is het een Burgman 400 uit 2009 geworden. Over een kleine 2 weken gaat de Dero daar ingeruild worden en mag de Burgman mee naar huis. Toch wel jammer, maar ja ook de wederhelft wil lekker mee tijdens het touren.
 
ik heb vooraan de hyperpro veren en bijpassende olie, het verschil is enorm bij het remmen, de neus duikt niet meer zo naar beneden... het geheel reageert nu strakker en progressiever

achteraan is nog de originele vering, daar had en heb ik niet zo'n probleem mee; maar de vering vooraan, die is binnen het jaar na aankoop al vervangen :)
 
Heb je ook het idee dat het de oneffenheden wat beter opvangt? Ik heb nu een vara op 30.000 km en dat ding lijkt af en toe knetterhard geveerd
 
mmm, niet echt, zoals gezegd is het strakker dan voorheen maar dat heb ik liever zo

misschien doet dit eerder aan de achtervering denken? bij mij staat die op de laagste stand omwille van mijn reusachtige lengte van 1m70 en filtert die dus quasi niks meer weg van oneffenheden :)
 
Beste Varadero rijders...ik loop met de gedachte om mijn Fazer in te ruilen voor een Varadero.
Reden, ik wil iets anders, allroad, betaalbaar, relax zit positie. Denk aan eentje van 2008. Hoor graag van jullie wat de goede en wat de mindere kanten van deze fiets zijn. Ik rijd woon-werk en af en toe richting Eifel.
 
Ik heb er juist eentje gekocht(zaterdag ll) geweest gaan halen iets over Mechelen( sint katelijne waver). Eerste indruk na 170 km te hebben gereden is allezins positief. Ik ben vol verwachting op mijn nieuwe kentekenplaat. Die wordt morgen geleverd. weeral nieuwe platen die met het nummer 1 mxx xxx verdwijnen terug. Het is nu MXXX XXX. 56000km
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan