Het grote Honda Varadero topic!

Ondertussen lekker opgeschoten met de Varadero.

Motor is nu bijna zoals ik hem wil. Heb de remvloeistof vervangen,valbeugels geplaatst, nieuwe ketting en tandwielen erop gezet, Extra lampen zijn binnen maar moet ik alleen nog monteren.

Hij moet alleen nog een keer uit elkaar omdat hij stationair nog steeds te laag loopt. Hij valt niet meer uit dus dat is al wel een verbetering.

Samen met de kleppen stellen en nokkenas kettingspanners controleren is dit een mooi klusje voor aankomende winter. :)
 
zo, na de middag wordt het voorschot betaald,
en mag ik mezelf toch ( vrij trots) eigenaar noemen van een Varadero ;)

Eentje uit 2008, 19900km, 3-delige kofferset, abs, vario ruitje erop in het mooie zwart/oranje.

Aangezien ik Belg ben, is het nog even wachten op de nummerplaten, maar ik kijk er alvast naar uit...
Na de vfr moet dit een gemakkelijkere periode worden voor mijn knietjes :D

Benieuwd wat hier allemaal te leren valt over de varadero :)
 
Zodra de Varadero in mijn garage staan worden er foto's genomen en geplaatst natuurlijk...
eerst update zal zoiezo een gps houder zijn, 'k heb gezien dat er zoiets bestaat om deze boven de kilometertellers te plaatsen?

Nieuwprijs 80euro? Maar misschien ergens 2ehands te vinden?
 
zo, vandaag de varadero gaan afhalen...

_MG_6238.jpg

_MG_6237.jpg


nu nog even afwachten voor de nummerplaten en dan kan ik hem eens goed uitlaten...

Banden zijn trailwings, (bridgestones) iemand hier ervaring mee?
 
Sinds kort ben ik ook eigenaar van een Varadero uit 1999.
full


De motor gekocht van de vorige eigenaar met de melding dat hij motorschade had.
Thuis meteen aan de slag gegaan en de kleppendeksels losgehaald. Geen schade te zien nog.
Met de sleutel de krukas rondgedraaid, de distributieketting van de voorste cilinder schoot over de tandwielen. Spanner van de ketting van de voorste cilinder eruit geschroeft, hiervan bleek de veer geknapt.
Hierna de spanner vervangen en de distributie weer op tijd gezet. De boel leek hierna mooi rond te draaien. Vervolgens een compressietest uitgevoerd. Compressie van de voorste cilinder is nagenoeg gelijk aan de achterste dus er lijkt geen schade te zijn.

Gisteren geprobeerd om de motor te starten maar de benzinepomp blijkt het niet te doen. Losgehaald en het blijkt de bekende contactpuntjes te zijn. Nu wachten op het vervangingssetje wat ik heb besteld zodat ik verder kan.

Ben heel benieuwd hoe het rijden gaat bevallen :]
 
Goedemiddag heren en dames Dero rijders!

Ik heb een, waarschijnlijk, hele domme vraag maar daar zal ik zo even op terug komen. :/

Misschien handig om eerst een beetje achtergrond te verschaffen. :)

36 jaar, woonachtig in Hengelo en werkzaam als account manager in de arbeidsbemiddeling gericht op de technische industrie.

Na 5-6 jaar fireblades te hebben gereden, het inmiddels hebben van een eega die graag achterop de motor zit en ikzelf tegen de 2 meter aanzit, heb ik afgelopen weekend na een tijdje twijfelen een Varadero aangeschaft.
Het betreft de injectie versie uit 2003, zwart, 20K op de stand en met de euvels verwijderd of aangepast (nokkenaskettingspanner, power commander, k&n filter etc.
Prachtmachine, ik had sowieso eerder een overstap moeten maken. Het rijdt aanzienlijk prettig en stuurt als een malle (foto's volgen nog)

Goed, nu komt de rare vraag...

Hebben deze versie's nog een handmatige choke? Gisteren bij het starten gleed hij tot 2x toe uit en moest ik opnieuw starten, komende van alleen maar automatische choke's bedacht ik mij dit vanmorgen als enige optie.
Bijkomend punt: een choke is mij niet opgevallen aan het stuur (ik zit nu op m'n werk dus kan het ook niet gelijk nakijken) dus ik vraag me af of ik iets mis?
1 keer rijdend is er trouwens niets aan de hand, ook het stationair bij koude start spint soepeltjes rond 1000/1100.

Ik hoop dat ik hier het antwoord vind (sommige simpele dingen breek je soms je nek over :') )

*Edit* mijn vraag is inmiddels beantwoord. Ja, hij heeft een choke, en aan het stuur, alleen niet waar ik verwacht had: aan de koppeling.

Opgelost!

Nogmaals aangenaam! :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de MRA X-Creen Spoiler en dat bevalt me goed, het ontlast vooral mijn nek, ik ben 1,85 mtr. Ik had hem eerst met de verstelbare armpjes vastgezet, dat gaf teveel beweging/onrust naar mijn zin, nu 'direct' op het scherm zitten en dat gaat goed.
Ik merk dat het bij regenachtig weer soms wat lastiger is om goed zicht op de weg te houden, dit hangt echter ook van je houding/kijkhoek af, goed schoonhouden helpt hier zeker ;)
 
Een Honda Varadero uit 2003 is het eerste type met injectie, deze heeft een 6 bak en deze heeft nog een handchoke zover ik weet.
Ik zie net met mijn duffe kop dat je het al weet |(
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met een Puig ruit, met hierop weer een Mra opzetspoiler gemonteerd.

Voor ik de Mra spoiler erop had stond de ruit op de hoge stand, maar na montage van de spoiler heb ik de ruit op de lage stand gemonteerd, anders kon ik er niet meer overheen kijken.
Door de ruit heen kijken vind ik vooral in het donker en met regen niet fijn rijden, net of je toch wat zicht mist.
 
Zijn er hier mensen die met de Varadero soms een veldbaantje/bosbaantje nemen?
en wat zijn de ervaringen?

Heb nog nooit offroad gereden, maar om 1 of andere reden daagt de varadero met zijn allroad banden mij een beetje uit :p
 
Aalst - Oost Vlaanderen - België :p

ben gewoon benieuwd of anderen hier zo'n dingen proberen?
ik heb hier in mijn buurt enkele leuke baantjes liggen, maar zomaar er ingaan durf ik niet,
eerst wat tips meepikken lijkt mij veiliger :D
 
Ah, ik heb ooit nog een aantal jaren in Zele gewerkt. Is daar weer niet heel ver vandaan. Tips heb ik (nog) niet voor je. Komt nog wel. Als je wilt gaan een keer, roep maar. Dan kijk ik wel of ik mee kan op mijn Dero.
 
Heeft iemand hier ook de givi valbaren?

Ik had deze besteld, en gisteren alles gemonteerd...
Echter komt de opstaande kant (die linkse en rechtse beugel verbind) tegen de uitlaat...
Daar is geen papiertje meer tussen te krijgen?
Lijkt mij dus niet normaal, en ik zou eens willen vergelijken of ik iets "verkeerds" gemotneerd heb.
 
Ik rij met een Puig ruit, met hierop weer een Mra opzetspoiler gemonteerd.

Voor ik de Mra spoiler erop had stond de ruit op de hoge stand, maar na montage van de spoiler heb ik de ruit op de lage stand gemonteerd, anders kon ik er niet meer overheen kijken.
Door de ruit heen kijken vind ik vooral in het donker en met regen niet fijn rijden, net of je toch wat zicht mist.

En hoe zijn je bevindingen wat betreft windgeruis ? En misschien domme vraag maar is het nodig om een Puig ruit te monteren voor de opzet spoiler? m.a.w. wat is voordeel van deze combinatie t.o.v. gewoon ruit met opzetspoiler

Nog bedankt voor reactie overigens *D
 
koeno, ik woon vlakbij in affligem en heb de givi valbaren op mijn 2011 vara, je kan zeker eens komen kijken volgende week op een avond na 19u00 (we vertrekken straks tem maandag naar centerparcs voor een weekendje met het gezin, jaja in maart papa geworden voor het eerst, en nu voor het eerst ook naar iets famile-achtigs voor een weekendje :) )

gsm 0476/503.291
 
En hoe zijn je bevindingen wat betreft windgeruis ? En misschien domme vraag maar is het nodig om een Puig ruit te monteren voor de opzet spoiler? m.a.w. wat is voordeel van deze combinatie t.o.v. gewoon ruit met opzetspoiler

Nog bedankt voor reactie overigens *D

83nf.jpg

IMG_4629s.jpg

Bovenste foto is mijn eigen motor, onderste foto komt van google, maar geeft verschil mooi aan.

Zoals je op deze foto kunt zien is de Puig ruit gewoon wat hoger als de standaard ruit.
Er was bij mij geen specefieke reden om voor een Puig ruit te gaan, deze zat erop bij aankoop motor.
Als ik zelf een ruit zou kopen zou ik deze nemen.
http://www.bs-motoparts.com/en/wind...0-v-varadeo-03-11-light-smoke-i674-2984-0.htm

Over de windruis, dit hou je toch een beetje, het blijft een hoge motor, maar de turbulentie is voor het grootste gedeelte weg, en dat veroorzaakt de meeste herrie tegen je helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan