Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

ik ben het deels met je eens, ik denk dat de meeste hier wel het nut _en zich er ook zo naar gedragen_van een goed onderhouden vering zien .
en waarschijnlijk in de loop der tijd vervangingsveren er in hebben.
al is idd de achterschock wel een apart dingetje.

De voorkant kan je aardig onderhouden. De achterschokker is na 20 jaar gewoon bagger, ook met nieuwe veer.
 
De voorkant kan je aardig onderhouden. De achterschokker is na 20 jaar gewoon bagger, ook met nieuwe veer.
ik bedoelde ook niet de veer maar idd binnenwerk.
op druk brengen is dacht ik ook niet het echte probleem, maar idd vooral de olie en shims
heb bij hyperpro eens gevraagd...doen ze niet.
maar las in amerika weer succesverhalen.
 
En of het nou regent/hagelt of niet...... Rijden met dat hok!!!


PSX_20200330_163242.jpg
 
Heb wel even de instellingen gewijzigd zoals hiervoor beschreven, maar nog niet kunnen uitproberen op de weg, mij te koud en te nat brrr.
Voor mijn rijstijl komt het wss ook niet zo nauwkeurig, maar dat in de bocht vallen viel me gewoon weer.
 
vanavond even bezig geweest met de SP1. wou weer niet gelijk aanslaan. weer het FI lampje wat aan stond.
toen ook de stekkers van de computer los gehad en weer vast gezet.
FI lampje uit en starten/lopen gelijk. even de motor warm laten draaien(tot ongenoegen van de buren :) )
het valt mij op dat als ik op de kabelboom die langs de accu loopt de motor direct afslaat. start gelijk daarna en als ik dan weer op de kabelboom duw valt hij direct weer uit.
dit voelt het zelfde als ik over een hobbel rijdt dat hij afslaat.
ik krijg toch het vermoeden dat dit in de kabelboom zit................. iemand nog een goeie tip?
 
vanavond even bezig geweest met de SP1. wou weer niet gelijk aanslaan. weer het FI lampje wat aan stond.
toen ook de stekkers van de computer los gehad en weer vast gezet.
FI lampje uit en starten/lopen gelijk. even de motor warm laten draaien(tot ongenoegen van de buren :) )
het valt mij op dat als ik op de kabelboom die langs de accu loopt de motor direct afslaat. start gelijk daarna en als ik dan weer op de kabelboom duw valt hij direct weer uit.
dit voelt het zelfde als ik over een hobbel rijdt dat hij afslaat.
ik krijg toch het vermoeden dat dit in de kabelboom zit................. iemand nog een goeie tip?
klinkt lullig, maar niet zo bedoeld, je bent al een heel eind op weg !!!!

als je dit al weet is het alleen nog even uitzoeken waar de breuk zit.
kwestie van uitsluiten nu, langs die kabelboom...loopt nog een extra stekker...ik dacht die van de benzinepomp...
alles even goed nalopen.
ook ff kijken of je kan zien dat je harnas misschien ergens knel heeft gezeten?..draadjes zijn erg klein...dus zou zo maar kunnen .
kan zelfs zo zijn dat er een stekkertje niet goed zit in je ecu blok...(die twee stekkers naast elkaar)...daar dus ook ff rommelen met lopende motor.

1585734719843.png
 
Laatst bewerkt:
deze mag denk ik in de openingspost
grijze stekker is in de maak
 

Bijlagen

  • black ECU connector.jpg
    black ECU connector.jpg
    1.022,9 KB · Weergaven: 8
vanavond even bezig geweest met de SP1. wou weer niet gelijk aanslaan. weer het FI lampje wat aan stond.
toen ook de stekkers van de computer los gehad en weer vast gezet.
FI lampje uit en starten/lopen gelijk. even de motor warm laten draaien(tot ongenoegen van de buren :) )
het valt mij op dat als ik op de kabelboom die langs de accu loopt de motor direct afslaat. start gelijk daarna en als ik dan weer op de kabelboom duw valt hij direct weer uit.
dit voelt het zelfde als ik over een hobbel rijdt dat hij afslaat.
ik krijg toch het vermoeden dat dit in de kabelboom zit................. iemand nog een goeie tip?
ik heb nog ff gekeken, daar links op de kabelboom zitten 3 stekkers bij elkaar
je bankangle sensor, je brandstofpomp connector en je connector voor je achterste cilinder bobine
 
vanavond even bezig geweest met de SP1. wou weer niet gelijk aanslaan. weer het FI lampje wat aan stond.
toen ook de stekkers van de computer los gehad en weer vast gezet.
FI lampje uit en starten/lopen gelijk. even de motor warm laten draaien(tot ongenoegen van de buren :) )
het valt mij op dat als ik op de kabelboom die langs de accu loopt de motor direct afslaat. start gelijk daarna en als ik dan weer op de kabelboom duw valt hij direct weer uit.
dit voelt het zelfde als ik over een hobbel rijdt dat hij afslaat.
ik krijg toch het vermoeden dat dit in de kabelboom zit................. iemand nog een goeie tip?

Bij / aan de accubak zit een 30A zekering, heb je die al serieus bekeken?
 
ik heb nog ff gekeken, daar links op de kabelboom zitten 3 stekkers bij elkaar
je bankangle sensor, je brandstofpomp connector en je connector voor je achterste cilinder bobine
brandstofpomp stekker en die van de bobine en van de bank angel sensor heb ik allemaal los gehad en bekeken. ik denk dat ik de rest van de tupperware los moet halen en dan nog eens heel goed naar de kabelboom kijken. hij slaat af als ik op de stukje bij de accu duw. de 2 grote stekkers op de computer reageert hij niet op.
vervelende storing als het zo in de kabelboom zit.
 
komt er ook geen code tevoorschijn als je hebt gerommeld?...
dan wordt het zoeken wat makkelijker want dan weet je welke draad of verbinding de problemen geeft
 
vanmiddag weer even bezig geweest. ik kom steeds dichterbij de storing voor mijn gevoel
stekkers bij de computer geen reactie als ik daar aan beweeg.
30A zekering bedrading geen reactie als ik daar aan beweeg

ik heb even een tekening gepikt van internet. bij zeg maar het kruispunt in de bedrading boven bobine nr3 als ik daar aan beweeg valt de motor uit.
ook geprobeerd met de motor uit en het contact aan, dan gaat het inmiddels gehate FI lampje branden als ik daar aan de bedrading zit.

ik zie nergens slijtplekken ofzo en heb het tape voorzichtig open gemaakt om de draden te bekijken.
een nieuwe kabelboom kost bijna 400 euro dus mijn voorkeur gaat toch uit naar het repareren van de huidige of kijken of ik een 2e hands kan vinden.

de volgende stap is dat ik de kabelboom er tussenuit ga schroeven en dan verder de isolatie verwijderen en hopen dat ik ergens een geknikte/ bijna gebroken kabel tegenkom.
 

Bijlagen

  • honda-vtr1000sp-firestorm-2000-y-european-direct-saleskph-wire-harness-rear_bigeccfy41f__2901_...gif
    honda-vtr1000sp-firestorm-2000-y-european-direct-saleskph-wire-harness-rear_bigeccfy41f__2901_...gif
    133,5 KB · Weergaven: 12
kabelboom eruit...is niet zo een groot probleem, wel ff futselen.

dat kruispunt is ook waar er 4 stekkers uitkomen.... bank angle , fuelpomp en bobine en startrelais dacht ik
welke code gaf je f1 lampje?...die is belangrijk....dan weet je welke draad je moet hebben.
kan, als je wil wel ff foto maken van dat stuk kabelboom, wordt het misschien makkelijker, heb er hier eentje los liggen.
 
kabelboom eruit...is niet zo een groot probleem, wel ff futselen.

dat kruispunt is ook waar er 4 stekkers uitkomen.... bank angle , fuelpomp en bobine en startrelais dacht ik
welke code gaf je f1 lampje?...die is belangrijk....dan weet je welke draad je moet hebben.
kan, als je wil wel ff foto maken van dat stuk kabelboom, wordt het misschien makkelijker, heb er hier eentje los liggen.
als je een foto heb heel graag. knippercode moet ik mij even in verdiepen. ik repareer in het dagelijks leven auto,s ,bussen en vrachtwagens. ben alleen gewend om met een uitlees laptop te werken
 
als je een foto heb heel graag. knippercode moet ik mij even in verdiepen. ik repareer in het dagelijks leven auto,s ,bussen en vrachtwagens. ben alleen gewend om met een uitlees laptop te werken
uitlezen is vrij simpel...gewoon de knippers tellen. staat in wphb.
daarna niet vergeten te resetten zodat het geheugen weer schoon is , zodat je de juiste code kan zien. (misschien staan er nu wel meerdere in namelijk)
ik zal zo ff foto maken en hier plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan