Ik dacht dat de standaard klepveren niet meer lift toelaten omdat er dan coilbinding op zou treden. En dat door het gewicht van de standaard kleppen de veren ze niet meer op tijd kunnen sluiten bij een nokkenas met langere openolingstijden. Maar dat is allemaal van horen zeggen, zelf niets nagemetenkleppen en veren van een standaard blok kunnen niet meer hebben dan 11000 toeren daarboven gaan ze zweven. ligt dus niet aan de nokkenassen.
heb je al naar het koppel gekeken dat hoort bij zulke vermogens een stuk hoger te liggen minimaal 110 nm! ik vertrouw deze dyno niet en dus ook niet het opgegeven vermogen.
Ben het met je eens dat bij een goed getuned en afgesteld blok het koppel hoger zou moeten liggen maar het kan wel... Als je de koppel vermogenskromme met elkaar doorrekend kloppen ze wel met elkaar. Kan natuurlijk een pessimistische testbank zijn. Of degene waar ik op stond wat te positief...
Als we ervanuitgaan dat in ieder geval de vermogenslijn klopt dan nog vind ik dat er voor de 7000 toeren een dip zit.. voelt natuurlijk wel lekker als het vermogen erineenkeer inkomt, goed voor de schop onder de kont