Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35


Deze jongen op de SP1 is hemelvaartsdag omgekomen (ik ben verder gaan zoeken bij Duitse bronnen) Het is een leeftijdsgenoot en komt uit hetzelfde dorp dus kreeg via socialmedia veel vragen of ik OK was.
Ik rij ook Honda, maar een FireBlade
 
Goedendag allemaal,

Ben al jaren ‘stil lid’ van het forum en zo staat mijn vtr evenzo al enkele jaren stil in een hoekje.
Echter wil ik deze graag weer tot leven brengen en vraag me af waar ik dat het beste kan doen.

Heb deze in 2001 nieuw gekocht en heeft nu slechts en kleine 6000km op de teller. En op de Leo Vince dempers na nog helemaal origineel.

Wie weet een goed adres waar ze juiste kennis van deze motor hebben om deze weer op te starten.

Ben woonachtig in Drenthe.

Groet Arjan.
 
Je mag bv van een Ten Kate verwachten dat ze Honda kennis en kunde hebben.
Als je een kleinere zaak prettiger vindt zijn er vast ook nog opties.
Een grote beurt met alles erop en eraan lijkt me wel aan te raden. Oude benzine eruit ook.
 
klein stukje gedaan vandaag, wel goed gas erop.
 

Bijlagen

  • eff .jpg
    eff .jpg
    363,1 KB · Weergaven: 40
Goedendag allemaal,

Ben al jaren ‘stil lid’ van het forum en zo staat mijn vtr evenzo al enkele jaren stil in een hoekje.
Echter wil ik deze graag weer tot leven brengen en vraag me af waar ik dat het beste kan doen.

Heb deze in 2001 nieuw gekocht en heeft nu slechts en kleine 6000km op de teller. En op de Leo Vince dempers na nog helemaal origineel.

Wie weet een goed adres waar ze juiste kennis van deze motor hebben om deze weer op te starten.

Ben woonachtig in Drenthe.

Groet Arjan.
Ik zou @NC35 Race eens vragen.
 
vanavond nog even het laatste restje van de winter benzine eruit gereden, heerlijk even een rondje kunnen rijden en net voor de bui weer thuis :)
 

Bijlagen

  • 284669202_5053945411392808_1284659156805683099_n.jpg
    284669202_5053945411392808_1284659156805683099_n.jpg
    272,3 KB · Weergaven: 19
Ja had hem ook gezien ,was nog aardig
aan de prijs,dat wel ja
Koop een nieuwe van carbon
Laat ,(of ga) hem ook netjes spuiten
En nog een dure H.R.C sticker erop ,
Ben nog al wat meer kwijt
 
Vandaag een paar rondjes op Spa, helaas maar een paar omdat de ontsteking af en toe hapert.
Quickshifter losgekoppeld omdat ik dacht dat dat de oorzaak was, maar helaas. Eén ronde ging bijna vlekkeloos, toen ging ie weer.
Ging wel vol vertrouwen de bochten in, dat zit goed.

20220610_085533.jpg
 
Vandaag een paar rondjes op Spa, helaas maar een paar omdat de ontsteking af en toe hapert.
Quickshifter losgekoppeld omdat ik dacht dat dat de oorzaak was, maar helaas. Eén ronde ging bijna vlekkeloos, toen ging ie weer.
Ging wel vol vertrouwen de bochten in, dat zit goed.

Bekijk bijlage 1770361
Licht je Fi lampje in het dashboard ook op op het moment dat ie hapert?
Zo ja, je 30A zekering die op je accu bak gemonteerd zit nakijken of vervangen, ook als deze nog goed lijkt.
Deze stuurt oa je brandstofpomp aan en het kan lijken dat het uit de ontsteking komt maar als de pomp stopt stopt ook de motor vrij abrupt.
 
Da's een goede tip, maar geen idee of er een lampje brandde.
Preventief vervangen dan maar, dat hebben ze vast wel liggen hier, kan ik hem morgen nog ff testen.
 
En op de RSV ook geen straf ;)
Ik heb bijna 4 jaar geleden geleden de SP1 ingeruild voor een Tuono, 2e generatie, idd ook geen straf om te rijden.
ik kreeg te vaak last van tintelvingers en kramp in de benen, de kramp schiet er nog wel eens in maar veel minder vaak.
Gelukkig doet de Tuono niet veel onder qua rijkarakter en gedrag. :t :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan