Het grote Husaberg topic 2

Buiten wezen spelen samen met Jasper
10931705_10153026168678118_3115422682444540655_o.jpg
 
Heb gisteren ff een ritje gaan maken met een husqvarna smr 450 omdat de 570 nog altijd uit elkaar ligt...
Conclusie I love my hsb *D moet nog altijd een sm vinden die ik beter vind rijden dan de 570 :)
Enigste waar ik nog niet mee gereden heb is een tm of zo'n aprilia motard maar boeit me eigenlijk weinig ik blijf zoiezo bij men husaberg ook al trekt ktm de stekker eruit :W
 
Heb een Beringer 6 zuiger klauw te koop (axiaal,blauw, husaberg tekst erop)
Inclusief rempomp en leiding, compleet systeem op druk.
Foto volgt

300€
 
mss zat er zo'n beugel bij naar radiaal O-) maar op fs zal het dus wss niet passen :N
Niet dat ik niet tevreden ben van men remmen maar beringer is mooier dan magura :+
Ik heb de Beringer BRO10 pomp op m'n FS gezet, wat een verschil is dat :}
Zeker de moeite waard, zoveel meer gevoel..
 
Ik had ook een beringer rempomp op men 650 (in combinatie met beringer remschijf/originele klauw).
Idd super spul :}
Nu op de 570 heb ik 2dehands beringer schijf op de kop kunnen tikken en een brembo rcs pomp erop niet dat de originele rem setup niet goed is maar heb men ori wielset met ori schijf verkocht en men magura pomp was naar de vaantjes :P .... )
Als ik mocht kiezen zou het ook een beringer pomp geworden zijn maar die zijn zo duur nieuw :o
 
Als ik mocht kiezen zou het ook een beringer pomp geworden zijn maar die zijn zo duur nieuw :o

Ik rij met de OEM FTE pomp/radiale klauw op m'n FS 650 [07],
Remt echt goed , maar kan beter.
Ik gebruik daar drie verschillende schijven bij
de OEM KTM 315mm, die slijt best snel
een 320mm en dikkere [6mm] schijf remt prima
een 315mm beringer die pakt minder hard aan maar remt wel door,
alleen veel speling op de busjes, bij stilstand met in geknepen rem
geeft dat een raar los gevoel,doordat je een stukje voor en achteruit speling voelt
Met rijden merk ik er niks van

Ik heb ook wel met de OEM brembopomp/axiale Beringer 6-zuiger
van FS650 [05] gereden, das zeker qua aangrijpen minder
vooral door de pomp denk ik.

Laatst met 2014 beringer schijf/pomp/klauw set gereden ,
Nou dat is bijna eng , grijpt heel heftig aan en remt keihard door.
Ik mis wat gevoel in de set , en vindt de vinger rondjes in
de handle niet prettig[m'n dikke vingers passen er niet goed in :$ ].
Als je er aan gewend ben dan heb je echt een ~TOPPER
Maar idd Duur :X
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met de OEM FTE pomp/radiale klauw op m'n FS 650 [07],
Remt echt goed , maar kan beter.
Ik gebruik daar drie verschillende schijven bij
de OEM KTM 315mm, die slijt best snel
een 320mm en dikkere [6mm] schijf remt prima
een 315mm beringer die pakt minder hard aan maar remt wel door,
alleen veel speling op de busjes, bij stilstand met in geknepen rem
geeft dat een raar los gevoel,doordat je een stukje voor en achteruit speling voelt
Met rijden merk ik er niks van

Gebruik je bij de verschillende schijven ook verschillende remblokken?
Ik gebruik bij mijn Beringer schijf EPFA blokken van EBC en die grijpen heel goed aan!
 
Haha, ik heb jaren op m'n Husky met deze combinatie gereden, 2-zuiger off-road klauw en een Moto-Master schijf. Als je dan overstapt op een Husaberg met 6-zuiger Beringer ga je er pas echt op vooruit. :+

full
 
Gebruik je bij de verschillende schijven ook verschillende remblokken?
Ik gebruik bij mijn Beringer schijf EPFA blokken van EBC en die grijpen heel goed aan!

Ik rij met SBS blokken, maar wel aparte setje blokken bij elke schijf,
Er is voor de FTE klauw niet heeel veel keuze qua blokken ,
Golfren vindt ik niet lekker remmen , SBS zijn goed.
misschien EBC sinter proberen maar die zijn bijna 60€ p setje -O- ,

De SBS blokken gaan zo'n 5000 km mee , ik bestel ze per 4 ivm verzendkosten
 
Haha, ik heb jaren op m'n Husky met deze combinatie gereden, 2-zuiger off-road klauw en een Moto-Master schijf. Als je dan overstapt op een Husaberg met 6-zuiger Beringer ga je er pas echt op vooruit. :+

[afbeelding]

:+ , dat zal flink schelen , die twee zuiger klauwen/schijf
worden pisheet, meteen blauw en fading
 
Terug
Bovenaan Onderaan