Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Campingtip Zwarte Woud: Gügel Dreiländercamping in Neuenburg am Rhein. Grote camping met zwembad, goed restaurant en lekker bier. :9~ Voor mij en mijn motormaten al jarenlang een vaste tussenstop op weg naar Italië, want de camping ligt aan de A5 tussen Freiburg en de Zwitserse grens (Bazel). Vorig jaar een paar dagen blijven staan en wat rond gereden (schitterende wegen in het zuidelijk deel van het Zwarte Woud en slechts 30 km verwijderd de Vogezen).
 

Bijlagen

  • 011-IMGP9006.jpg
    011-IMGP9006.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 18
Pincet, anti-teek middelen, slippers en luchtige kleding.
Zelf heb ik ook NOOIT last van teken.
Echter wel bij mijn kat. Maar die snurkt vele uren in de bosjes..................

Voor verwijderen van teken bij de kat heb ik zo'n klein haaks vorkje.
(nee, het beessie gaat niet mee op vakantie)
Dat werkt heel erg goed!
 
Nog nooit een teek gehad, maar gezien de laatste paar paginas is dat toch wel handig bij te hebben.

Stoel of een tafel gaan helaas niet passen, ik neem maar 1 hike pack van 35 liter mee en daar moet ik alles in kwijt. Op de motor kan natuurlijk niks op slot zonder koffers, dus mocht ik halverwege in de eifel of in het zwarte woud een stuk willen hiken moet alles meeneembaar zijn.

Ik denk dat je het snel beu bent om met je gehele uitrusting op je rug een hele dag lang op de moter te zitten. laat staan er ook nog eens een stuk mee te hiken. Ik vind het niet fijn in ieder geval, die 100 euries voor een zadeltas is het me na 1 dag al waard.
 
en ik heb een heel dun kabelslotje door de handvatten van de tas aan mn motor zodat ie er niet gemakkelijk en snel afgejat kan worden.
Maar als iemand écht iets wil stelen, dan is zelfs een harde motorkoffer met een schroevendraaier zeer gemakkelijk open te krijgen. Sloten zijn er meer om brave mensen braaf te houden, een echte dief steelt het toch wel.
 
Nadeel met zo'n kabeltje is dat de dief wel ZIET wat er meegenomen zou kunnen worden.
In een gesloten koffer kan het interessant zijn, maar er kan ook NIETS in zitten of alleen een zweet-helm.

Dat viel me op in Zuid Italië. Daar staan tig brommers/ scooters/ motoren geparkeerd met koffer achterop.
Zelfs in Palermo-Sicilië staan er hele rijen langs de weg met een koffer.
Die van mij heb ik er maar gewoon tussen gezet. Wel met NL-kentekenplaat tegen de muur, want dat trekt natuurlijk aandacht.
Na mijn stadsbezoek was alles nog gelijk als bij vertrek!
 
Wat je minimaal nodig hebt zijn natuurlijk wc-papier, toiletspullen met handdoek, verlichting voor in de tent, hoofdkussen voor slapen en een stoeltje. Tafeltje is ook fijn maar niet noodzakelijk.
WC papier is vaak maar minimaal nodig, neem geen hele rol mee. En neem het alleen mee als je naar het zuiden gaat. Zelf in polen hing er gewoon steeds netjes een rol.
Verlichting in de tent = je telefoon
Hoofdkussen = een oprold vest / trui.
Stoeltjes zijn niet noodzakelijk.
Tafeltjes ook niet.
 
Ik denk dat je het snel beu bent om met je gehele uitrusting op je rug een hele dag lang op de moter te zitten. laat staan er ook nog eens een stuk mee te hiken. Ik vind het niet fijn in ieder geval, die 100 euries voor een zadeltas is het me na 1 dag al waard.

Bij het rijden gaat hij gewoon achterop met een spanband! Ik ben 1 keer met een 70l tas van 25+kg naar de grens van spanje gereden, dan ben je de tas op je rug heel snel zat ja.
 
Nadeel met zo'n kabeltje is dat de dief wel ZIET wat er meegenomen zou kunnen worden.
In een gesloten koffer kan het interessant zijn, maar er kan ook NIETS in zitten of alleen een zweet-helm.

Dat viel me op in Zuid Italië. Daar staan tig brommers/ scooters/ motoren geparkeerd met koffer achterop.
Zelfs in Palermo-Sicilië staan er hele rijen langs de weg met een koffer.
Die van mij heb ik er maar gewoon tussen gezet. Wel met NL-kentekenplaat tegen de muur, want dat trekt natuurlijk aandacht.
Na mijn stadsbezoek was alles nog gelijk als bij vertrek!
In Italie en veel andere landen is het ook de gewoonte om je helm gewoon aan je spiegel te hangen, cultuur of gewoon te veel keus voor dieven dat de kans je dat ze jou hebben klein is. Maar dat zou ik er hier of in duitsland ook niet op wagen. Helaas, zou wel makkelijk zijn.
 
Ik denk dat je het snel beu bent om met je gehele uitrusting op je rug een hele dag lang op de moter te zitten. laat staan er ook nog eens een stuk mee te hiken. Ik vind het niet fijn in ieder geval, die 100 euries voor een zadeltas is het me na 1 dag al waard.
en daarnaast gevaarlijk... mocht je gaan rollen dan kan alles n zo'n zak je ruggenwervel slopen. Vandaar dat ik nooit met een rugzak om rijdt met daarin harde voorwerpen (alleen camelbag met water)
 
WC papier is vaak maar minimaal nodig, neem geen hele rol mee. En neem het alleen mee als je naar het zuiden gaat. Zelf in polen hing er gewoon steeds netjes een rol.
Verlichting in de tent = je telefoon
Hoofdkussen = een oprold vest / trui.
Stoeltjes zijn niet noodzakelijk.
Tafeltjes ook niet.
Jij hebt het over survivallen. Ik over kamperen.
 
WC papier is vaak maar minimaal nodig, neem geen hele rol mee. En neem het alleen mee als je naar het zuiden gaat. Zelf in polen hing er gewoon steeds netjes een rol.
Verlichting in de tent = je telefoon
Hoofdkussen = een oprold vest / trui.
Stoeltjes zijn niet noodzakelijk.
Tafeltjes ook niet.
Als al genoemd, dat is 'survival'.
Via Marktplaats 2 dikke zijkoffers gekocht.
Met wat laswerk het rek voor mijn motor aangepast. Nu gaat alles gewoon mee!

En dan vind ik dat alles nog erg minimaal is. Paar jaar terug een keer met de auto weg geweest.
Dan worden de spullen allemaal luxer. (lees: Is ook groter en zwaarder)
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit een teek gehad, maar gezien de laatste paar paginas is dat toch wel handig bij te hebben.

Stoel of een tafel gaan helaas niet passen, ik neem maar 1 hike pack van 35 liter mee en daar moet ik alles in kwijt. Op de motor kan natuurlijk niks op slot zonder koffers, dus mocht ik halverwege in de eifel of in het zwarte woud een stuk willen hiken moet alles meeneembaar zijn.

zou een tafel of stoel zo diefstalgevoelig zijn? Als ik zie wat ik allemaal op en aan mijn camper geknoopt heb wat ze zo mee kunnen nemen, daar is nog nooit iets van weggehaald. En al wordt het wel gejat dan heb je er tenminste tot dat moment nog plezier van ;)

Mijn helm leg ik altijd gewoon op mijn tank trouwens (tenzij veel kans op regen), die is ook nog nooit gestolen.
Ik moet erbij zeggen dat ik zo goed als nooit in de stad kom.
 
Als al genoemd, dat is 'survival'.
Jij hebt het over survivallen. Ik over kamperen.
Ik vind het niet bepaald survivallen. Zo slaap ik prima. Volgens mij neemt lang niet iedereen stoeltjes en tafeltjes mee.

Een hoofdlamp is toch wel heel handig vind ik, er zijn genoeg situaties waarbij je beide handen vrij wilt/moet hebben.
Dan leg ik hem meestal op mn luchtbed, naar boven gericht. De tent reflecteerd dan genoeg om overal fatsoenlijk licht te hebben.
 
Hier nog een. Met vrienden of familie oké, maar in mijn eentje in een restaurant gaan zitten hoeft van mij niet. Duurt vaak lang, en het is duur. Klinkt stom, maar ik heb niks met eten, het is nodig om overeind te blijven staan, maar anders had het van mij niet gehoeven.

Ja dat laatste heb ik eigenlijk ook wel.
In een restaurant vind ik eigenlijk ook nooit gezellig op 1 of andere manier. Bij iemand thuis is altijd beter
 
Ik neem geen kookspullen mee en hou van minimaal, lekker met tentje (elke kilo voel je in haarpins denk ik). Ik ga ook maar 8 dagen: vlak na onze gezinsvakantie met sleurhut en teveel zooi mee. Dus dan lekker ff compenseren !

Zelfs koffie en ontbijt op terrasjes, beetje praten en hup, weer lekker kilometers maken.
(Ik kijk toch stiekem naar de Spaanse Pyreneeën, maar die aanlooproute zie ik tegenop... Het wordt toch naar Jafferau/Salbertrand.)
 
Ik kijk niet op een kilo. Ook niet bij bagage :')

Wel vind ik het prettig als t fatsoenlijk mee kan. Dus alles in een grote roltas. Ev tent los er nog opbinden.

Dat is eigenlijk de reden dat ik klein matje en klein stoeltje mee heb. Die prop ik in de roltas.

Aan de andere kant, ik heb nu al drie jaar motoren met koffers :)

En volgend jaar motor met aanhangertje.
 
Als elke kilo echt zou schelen, dan zouden er veel minder motorrijders zelf een kilootje te veel hebben.......of niet dan?O-)

Sorry dat ik na zoveel delen van dit topic, die obsessie over die paar kilootjes extra van sommige niet begrijp.....zal wel blond zijn.....oja, dat ben ik.:+
Net zoiets als dat carbon voor spatbord, en toch die 2 kroketten, of andersom 🤣
 
Als elke kilo echt zou schelen, dan zouden er veel minder motorrijders zelf een kilootje te veel hebben.......of niet dan?O-)

Sorry dat ik na zoveel delen van dit topic, die obsessie over die paar kilootjes extra van sommige niet begrijp.....zal wel blond zijn.....oja, dat ben ik.:+
Ik heb het al vaker benoemd: kilo's kijk ik meestal niet naar, maar het is vaak wel een afgeleide van de pakmaat.

En de pakmaat vind ik wel interessant. Hoe kleiner, hoe makkelijker mee te nemen.

Ook kijk ik graag naar de hoeveelheid spullen. Hoe minder ik meeneem hoe minder ik me irriteer aan al die zooi die ik bij heb en waardoor ik de echte spullen die ik nodig heb niet kan vinden.
 
Net zoiets als dat carbon voor spatbord, en toch die 2 kroketten, of andersom 🤣
Juist, dat bedoel ik:Y

Ik heb het al vaker ......
Neem al 22jaar te veel mee, alleen ik vertik het om mij er aan te storen, misschien is ontkennen een betere uitdrukking:+.

Maar komt misschien ook omdat mijn motor 50kilo zwaarder is dan de gemiddelde sportfiets. Maar ook dat stoort mij niet. :]
 
Ja dat laatste heb ik eigenlijk ook wel.
In een restaurant vind ik eigenlijk ook nooit gezellig op 1 of andere manier. Bij iemand thuis is altijd beter
Inderdaad.
Hier nog een. Met vrienden of familie oké, maar in mijn eentje in een restaurant gaan zitten hoeft van mij niet. Duurt vaak lang, en het is duur. Klinkt stom, maar ik heb niks met eten, het is nodig om overeind te blijven staan, maar anders had het van mij niet gehoeven.
Inderdaad. Het duurt vaak lang. Is gewoon duur voor wat je krijgt. En vaak erger ik me ook nog aan de bediening. Dan zit ik liever voor mijn tentje met een simpele hap, en een blikje bier of wijntje uit een pak.
 
In Italie en veel andere landen is het ook de gewoonte om je helm gewoon aan je spiegel te hangen, cultuur of gewoon te veel keus voor dieven dat de kans je dat ze jou hebben klein is. Maar dat zou ik er hier of in duitsland ook niet op wagen. Helaas, zou wel makkelijk zijn.

Ik doe dat ook altijd, aan de spiegel of ik klik hem met het bandje aan de handkap. Ook gewoon in NL, Duitsland of waar dan ook in Europa. Nog nooit problemen mee gehad. Zou niet weten wie zo'n muffe helm mee zou willen nemen.
 
Beetje aan het proef pakken:
1593010176-600-x-379px-IMG_20200624_164800255~2.jpg


Eerste zijtas er op. Met daarin mijn tent + haringen + scheerlijnen, opblaasbaar hoofdkussen en regenpak. Bovenop de tas de tentstokken.
Andere zijtas gaan denk ik mijn kleren en toiletspullen, handdoek en eventueel wat gereedschap + compressortje + bandenschuim.
In de topkoffer krijg ik dan hopelijk mijn slaapzak en matje. Een brandertje, mokka espresso potje, een pannetje, + wat electronica meuk.
Eigenlijk hoop ik de losse roltas die ik ook meestal bij heb thuis te kunnen laten.
Topkoffer plus zijtassen zou gewoon genoeg volume moeten zijn.
Zeker omdat er ook nog wel wat zooi in losse tasje boven op de zijtassen kan gebonden worden. Regenpak bijvoorbeeld.

Zit wel een beetje in mijn maag met wat ik aan eventuele warme kleding moet meenemen. Ik ga over 1,5 week, naar Noord Italië en de Franse Alpen.
Denk dat het meer dan warm genoeg zal zijn. En ik dus helemaal geen trui hoef mee te nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan