Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Hoe laden jullie eigenlijk je Blue Tooth headset op , in mijn geval (Sena) tijdens het kamperen.
Als ik mijn Sena hebt aangesloten is die in principe na 6 uur leeg en dan moet ik hem weer opladen.
Gedurende het motorrijden gebruik ik mijn Sena om muziek (ipod) te luisteren, mobiele telefoon te gebruiken en route te volgen op mijn tomtom.

Ben benieuwd naar jullie ervaring en advies.
 
Hoe laden jullie eigenlijk je Blue Tooth headset op , in mijn geval (Sena) tijdens het kamperen.
Als ik mijn Sena hebt aangesloten is die in principe na 6 uur leeg en dan moet ik hem weer opladen.
Gedurende het motorrijden gebruik ik mijn Sena om muziek (ipod) te luisteren, mobiele telefoon te gebruiken en route te volgen op mijn tomtom.

Ben benieuwd naar jullie ervaring en advies.

1380088


Ik gebruik een 20.000mah powerbank, laad hem op tijdens het rijden.
 
Hoe laden jullie eigenlijk je Blue Tooth headset op , in mijn geval (Sena) tijdens het kamperen.
Als ik mijn Sena hebt aangesloten is die in principe na 6 uur leeg en dan moet ik hem weer opladen.
Gedurende het motorrijden gebruik ik mijn Sena om muziek (ipod) te luisteren, mobiele telefoon te gebruiken en route te volgen op mijn tomtom.

Ben benieuwd naar jullie ervaring en advies.
Stroom nemen op de camping, kort verloop mee en een reis verdeel blokje. Wanneer we met meer gaan nemen we overigens een verlengsnoer mee zodat er stroom in de tent is. Anders gewoon de elektronica in een plasticzak bij de paal leggen.
 
Hoe laden jullie eigenlijk je Blue Tooth headset op , in mijn geval (Sena) tijdens het kamperen.
Als ik mijn Sena hebt aangesloten is die in principe na 6 uur leeg en dan moet ik hem weer opladen.
Gedurende het motorrijden gebruik ik mijn Sena om muziek (ipod) te luisteren, mobiele telefoon te gebruiken en route te volgen op mijn tomtom.

Ben benieuwd naar jullie ervaring en advies.
Powerbank mee en op de motor opladen.
 
Dus Powerbank aanschaffen en powerbank opladen tijdens het rijden.

Bij mijn vorige motor NC 750X zat de 12 voltaansluiting in mijn bagage(tank)ruimte , zou makkelijk zijn.

Mijn huidige motor 900 tracer GT heeft een 12 volt aansluiting bij het stuur/display.
Ik gebruik wel een Sw motech tanktas tijdens vakantie, waar kleine powerbank in past en waar je eventueel kabel kan doorvoeren.
Maar de afstand van tanktas en aansluiting is niet makkelijk te overbruggen.

Wie heeft hier voor iets bedacht.
 
Dus Powerbank aanschaffen en powerbank opladen tijdens het rijden.

Bij mijn vorige motor NC 750X zat de 12 voltaansluiting in mijn bagage(tank)ruimte , zou makkelijk zijn.

Mijn huidige motor 900 tracer GT heeft een 12 volt aansluiting bij het stuur/display.
Ik gebruik wel een Sw motech tanktas tijdens vakantie, waar kleine powerbank in past en waar je eventueel kabel kan doorvoeren.
Maar de afstand van tanktas en aansluiting is niet makkelijk te overbruggen.

Wie heeft hier voor iets bedacht.

"Maar de afstand van tanktas en aansluiting is niet makkelijk te overbruggen."

Ik heb een kabel vast-ge-tie-rapt (schrijf je dat zo? :P), en gaat zo mijn tanktas in :)
 
Als je nog een powerbank moet aanschaffen zoek er dan eentje die 2 uitgangen heeft. (als ze dat niet allemaal hebben trouwens).
Ook ik gebruik zo een ding tijdens mijn motor vakanties.
Overdag op de motor opladen, s nachts met de volle powerbank mijn telefoon en com-setje tegelijk weer opladen.
Next day repeat.. ;)
 
OP die powerbank sluit je dan ook zo'n usb lampje met gooseneck aan, dan heb je een vast lichtpunt in je tent zonder dat je je gsm vast hoeft te houden. Mooie aanvulling op je hoofdlampje
1380359
 
Voor de volgende vakantie (IOM TT) :
-Stoeltje en tafel Ali check
-Bord, kopjes en bestek Ali check
-30L rugzak wordt binnenkort besteld
-Powerbank wordt binnenkort besteld.
 
Voor de volgende vakantie (IOM TT) :
-Stoeltje en tafel Ali check
-Bord, kopjes en bestek Ali check
-30L rugzak wordt binnenkort besteld
-Powerbank wordt binnenkort besteld.
Als ik zou moeten rijden met een rugzak, dan blijf ik net zo lief thuis. :X
IOM of niet, maar alle plezier is dan direct voorbij!;(
 
Voor mij geldt voor mijn motorweek eind augustus: Less is more. Juist zo min mogelijk meenemen (ter compensatie van de gezinsvakantie met sleurhut de weken ervoor....😀). Als ik op MP naar motorfietsen kijk die daar te koop staan: arme transalpen met joekels van koffers....
(Vandaar dat ze te koop staan want dat samen rijdt volgeladen voor geen meter?).

Maar ieder zijn ding hoor !
 
Dus Powerbank aanschaffen en powerbank opladen tijdens het rijden.

Bij mijn vorige motor NC 750X zat de 12 voltaansluiting in mijn bagage(tank)ruimte , zou makkelijk zijn.

Mijn huidige motor 900 tracer GT heeft een 12 volt aansluiting bij het stuur/display.
Ik gebruik wel een Sw motech tanktas tijdens vakantie, waar kleine powerbank in past en waar je eventueel kabel kan doorvoeren.
Maar de afstand van tanktas en aansluiting is niet makkelijk te overbruggen.

Wie heeft hier voor iets bedacht.

Mocht je nu geld over hebben en toevallig toe zijn aan een nieuwe tanktas. SW-Motech heeft een tanktas met 12 volt aansluiting.
De ring die je op je tank monteerd heeft een aansluiting welke op je accu komt. Twee pinnetjes maken vervolgens verbinding met je tanktas als je die plaatst.
Werkt perfect (maar niet heel goedkoop). Ik laad daar overdag idd ook mijn powerbank op (en mijn telefoon). Dan hoeft 's avonds alleen nog maar het lulijzer aan de lading en klaar ben je. Ben nog nooit stroom nodig geweest op een camping op deze manier.
 
Omdat ik nogal veel camera spul en zo mee sleep is er altijd veel op te laden. Daarom neem ik altijd een stekkerblok mee en een verlengsnoer met die blauwe stekkers. Op 8 van de 10 campings kan je dan opladen met stroom van de camping aan de paal zonder daar extra voor af te tikken. We blijven Hollanders tenslotte en de prijs die er gevraagd wordt is meestal afgesteld op mensen die een koelkast etc. willen gebruiken en niet een paar batterijtjes.
Onderweg gebruik ik voorts de aansluitingen op de motor (2 stuks) en een powerbank en nu heb ik ook nog een aanzienlijk, opvouwbaar zonnepaneel gekocht voor meer wildkamperen, eens kijken of dat wat is.
 
Ik heb nauwelijks elektronica bij me. Telefoon staat overdag op de vliegtuigstand en gaat alleen in de avond een paar uurtjes aan voor het thuisfront. Batterij gaat zo makkelijk 4 tot 5 dagen mee. GoPro laad ik in de avond aan via de motor. Kleine powerbank heb ik wel mee, maar dat is meer voor de zekerheid.
 
Ik heb nauwelijks elektronica bij me. Telefoon staat overdag op de vliegtuigstand en gaat alleen in de avond een paar uurtjes aan voor het thuisfront. Batterij gaat zo makkelijk 4 tot 5 dagen mee. GoPro laad ik in de avond aan via de motor. Kleine powerbank heb ik wel mee, maar dat is meer voor de zekerheid.

Ik worstel er wel mee. Ik zou mijn telefoon, TomTom, eReader, iPad (om routes te maken), camera (betere foto's) en action cam mee kunnen nemen. Dat is dan wel heel veel zooi. Maar meestal wil ik het beperken tot telefoon (om te bellen, navigeren, fotograferen en boeken te lezen) en dan hooguit nog aangevuld met de action cam. Telefoon in vliegtuigstand zou ik niet kunnen, wil wel bereikbaar zijn.
 
Ik wil juist niet bereikbaar zijn, het liefst laat ik hem thuis. Foto's maken doe ik er wel mee, maar dat is ook alleen omdat ik het onzin vind om een losse camera mee te nemen terwijl de telefoon ook prima foto's maakt. Zeker tegenwoordig, ik als leek zie het verschil niet tussen een telefoonfoto of een foto met een echte camera. Garmin zit vast op de motor dus wordt vanzelf geladen, lezen doe ik niet, en routes maken doe ik op de kaart, die gaan heel lang mee op één accu :+
Verlichting met hoofdlamp die makkelijk 3 weken op een set batterijen werkt, dus ook daar geen omkijken naar. Voor de GoPro heb ik 2 batterijen met zo'n dubbele lader, die kan ik aan het einde van de dag aan de motor opladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan