Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik snap ook niet waarom je meer betaalt voor minder materiaal. Geldt ook voor die kleine lichtgewicht tentjes van honderden euros. Je hebt ook een ruime bungalowtent voor weinig geld. En die extra 20 kg die die tent weegt maakt ook niks uit. Gaan we gewoon wat rustiger de bochtjes nemen. Het is immers vakantie. En als we omvallen bellen we de plaatselijke brandweer om te helpen. Het is allemaal nepnieuws van de producenten die willen dat we dat spul kopen.:z8)7
Ik snap het.

Maar voor mij is een gewoon luchtbed geen optie. Ligt heerlijk hoor. Prima comfort. Maar isolatie waarde van een mars-wikkel.

Ook is twee weken weg, met twee personen op 1 motor wel iets. Dan kan gewoon niet alles. Hoeft niet super klein, maar beetje opletten moet.

En alleen weekend weg op mn eigen bouw, met nauwelijks ruimte voor bagage, dan moet alles in 1 tas passen. Ja, mijn tent, stoeltje, slaapzak, matje en kleding gaan dan in 1 tas. Klaar. Das gemak :)
 
@ Redwood stretch limousine
Dat zou de ideale mat voor zwaargewichten zijn. In tegenstelling tot (de meeste?) Expeds.

Effe de specs opgezocht.
Mijn Exped LXW12: 197x77x12cm Voorgestelde Redwood Str Lim 12: 198x78x12cm
Jullie kunnen mij niet wijsmaken dat die 1cm het echte verschil zal maken.
Maar idd, ik heb ook die mini-matjes gezien, die én te dun zijn én veel te klein zodat je er midden in de nacht naast ligt.

@ ernst33
Iets meer meenemen op de motor oke. Het kan ook doorschieten..................? Zie de foto
 
Ik ben momenteel ook op zoek naar een ander luchtbed. Vind mijn thermarest neoair trekker te dun en krakerig. Iemand toevallig ervaring met de ayacucho comfort 3D 7,5 cm? Niet meer zo compact als de thermarest maar wel een heel stuk meer ligcomfort verwacht ik.
 
Ik ben momenteel ook op zoek naar een ander luchtbed. Vind mijn thermarest neoair trekker te dun en krakerig. Iemand toevallig ervaring met de ayacucho comfort 3D 7,5 cm? Niet meer zo compact als de thermarest maar wel een heel stuk meer ligcomfort verwacht ik.

Ziet er goed uit en zal prima liggen.
Pakmaat is inderdaad wat groot/breed voor een motor ( vind ik ) met 19 x 64 én je hebt een pomp nodig.
 
Ik heb nu een paar keer gehad dat de slaapmat onderweg lek ging; Je ligt dan een nacht gewoon prut. Tot nu toe dan weer onderweg een nieuwe gehaald, de volgende keer ga ik voor een 'ouderwets'luchtbed met pomp. In de zomer is't vaak toch warm..
 
Ik ben momenteel ook op zoek naar een ander luchtbed. Vind mijn thermarest neoair trekker te dun en krakerig. Iemand toevallig ervaring met de ayacucho comfort 3D 7,5 cm? Niet meer zo compact als de thermarest maar wel een heel stuk meer ligcomfort verwacht ik.
Daar ga je goed op slapen. Heb een vergelijke met schuim gevulde mat, de Exped megamat. Pomp is geen probleem als je zo'n pompzak erbij koopt. Er hoeft maar een beetje lucht bij. Toch gebruik ik de mat niet vaak omdat de pakmaat erg groot is. Heb inmiddels alle soorten matten geprobeerd en op dit moment erg tevreden met de Sea to Summit Comfort Plus XT Insulated Sleeping Mat. Goede isolatie, ruim en 8 cm dik. Maar het bijzondere van deze mat is de constructie van dubbellaag. De onderste laag blaas je hard op en de bovenste iets zachter zodat die naar je lichaam vormt. Zeer comfortabel en erg goed isolerend. En als een laag lek mocht gaan dan blijf je toch nog van de grond. Wel behoorlijk aan de prijs maar voor mij elke euro waard gebleken.
 
Ik heb nu een paar keer gehad dat de slaapmat onderweg lek ging; Je ligt dan een nacht gewoon prut. Tot nu toe dan weer onderweg een nieuwe gehaald, de volgende keer ga ik voor een 'ouderwets'luchtbed met pomp. In de zomer is't vaak toch warm.
Ik heb de laatste jaren 3x een self-inflatable gehad. (die je trouwens met de mond moest bijblazen) Alle 3 (heel snel) lek.
Toen in Gijón bij een Decathlon weer een vertrouwd velours luchtbed gekocht. (op dat moment geen pomp bij me :X)
Het oppompen was de enkele dagen tot thuis geen feestje, maar slapen was weer prima.:z
Thuis had ik nog een pomp en sindsdien geen lekkage en niet meer doorgezakt op de grond liggen.:t
Dus voor bij warm weer was ik weer helemaal KLAAR!

Later heb ik als nog een Exped gekocht voor dagen richting vriespunt. Daarvoor moet je het veloursbed niet hebben.
De Exped heeft er een schnozzle-zak bij. Werkt ook goed en dan geen pomp nodig!
 
Daar ga je goed op slapen. Heb een vergelijke met schuim gevulde mat, de Exped megamat. Pomp is geen probleem als je zo'n pompzak erbij koopt. Er hoeft maar een beetje lucht bij. Toch gebruik ik de mat niet vaak omdat de pakmaat erg groot is. Heb inmiddels alle soorten matten geprobeerd en op dit moment erg tevreden met de Sea to Summit Comfort Plus XT Insulated Sleeping Mat. Goede isolatie, ruim en 8 cm dik. Maar het bijzondere van deze mat is de constructie van dubbellaag. De onderste laag blaas je hard op en de bovenste iets zachter zodat die naar je lichaam vormt. Zeer comfortabel en erg goed isolerend. En als een laag lek mocht gaan dan blijf je toch nog van de grond. Wel behoorlijk aan de prijs maar voor mij elke euro waard gebleken.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik 75 kg weeg. Als je 100 of meer bent dan gaan er waarschijnlijk geheel andere wetten gelden.
 
Kan ik nog iemand blij maken met 2 action velour luchtbedjes?
Het zijn de 1 persoons varianten.
Vorig jaar uit nood gekocht en 2 nachten gebruikt, nu hebben we onszelf getrakteerd op een exped megamat.
De doos moet je er zelf bijdenken.
 
Kan ik nog iemand blij maken met 2 action velour luchtbedjes?
Het zijn de 1 persoons varianten.
Vorig jaar uit nood gekocht en 2 nachten gebruikt, nu hebben we onszelf getrakteerd op een exped megamat.
De doos moet je er zelf bijdenken.
Niet wegdoen!
Megamat prima, maar een veloursbed ligt toch echt wel beter. (als het niet te koud is)
 
Helaas trekt mijn heup het slapen op die matjes niet.
Altijd lopen die dingen iets leeg en daardoor zak ik tever naar beneden.
Toen gekocht om dat de toenmalige in de nacht scheurde en dit was beter dan de grond zelf.

En we gaan altijd met de auto dus voor de ruimte maakt het niet uit.
 
Niet wegdoen!
Megamat prima, maar een veloursbed ligt toch echt wel beter. (als het niet te koud is)
Heb jij niet toevallig de megamat lite 12? Dat is namelijk een luxe luchtbed. De overige megamats zijn schuimmatrassen. Die hebben een erg grote pakmaat en een ongekend goed comfort. Daar kan geen luchtbed tegenop.
 
Heb jij niet toevallig de megamat lite 12? Dat is namelijk een luxe luchtbed. De overige megamats zijn schuimmatrassen. Die hebben een erg grote pakmaat en een ongekend goed comfort. Daar kan geen luchtbed tegenop.

Helemaal mee eens, wij hebben nu de megamat van 10 cm dik (de rode).
Toen ik daarop ging liggen was ik gelijk verkocht.
Hij is loeizwaar en duur maar wel bijzonder comfortabel.
 
Goed dat je ook een bordje achter voorruit hebt, wat voor het gewicht waarschuwt O-)
Heeft het ding niet de neiging om wheelies te maken met zoveel spul boven het achterwiel?
Ach, zolang mijn 100 kg tussen het voorwiel en het achterwiel blijft valt het wel mee. En het spul achterop is wel groot maar weegt niet meer dan 15 kg in de twee roltassen. Het zwaardere spul zit onder het zadel en in de zijtassen :Y
 
Een voordelige en -in mijn ogen- prima oplossing is een echte schapenvacht (dus niet zo'n IKEA ding); overdag heerlijk om op te zitten, "s nachts heerlijk om op te slapen. Piept niet, kraakt niet, is breed genoeg, lang genoeg voor de meesten (slapen vaak met de benen opgetrokken), lekker zacht, koel in de zomer en warm in voor-najaar.
 
Een voordelige en -in mijn ogen- prima oplossing is een echte schapenvacht (dus niet zo'n IKEA ding); overdag heerlijk om op te zitten, "s nachts heerlijk om op te slapen. Piept niet, kraakt niet, is breed genoeg, lang genoeg voor de meesten (slapen vaak met de benen opgetrokken), lekker zacht, koel in de zomer en warm in voor-najaar.
Heb je er zelf op geslapen?
 
Jazeker, ik was m'n bed verloren (pffff, 1500 km wasbord....) en toen had ik enkel de vacht nog. En dat beviel eigenlijk ontzettend goed.
 
Ik ben zelf 60kg, dus dat drukt niet echt veel door; en zolang je niet zwaarwichtig bent, dan is het m.i. het proberen waard. Maar iedereen de eigen keuze hoor!
 
Een voordelige en -in mijn ogen- prima oplossing is een echte schapenvacht (dus niet zo'n IKEA ding); overdag heerlijk om op te zitten, "s nachts heerlijk om op te slapen. Piept niet, kraakt niet, is breed genoeg, lang genoeg voor de meesten (slapen vaak met de benen opgetrokken), lekker zacht, koel in de zomer en warm in voor-najaar.
Ik ben niet echt een grote vent maar een schaap waar een vacht vanaf komt welke lang genoeg is voor mij om op te slapen, dat is een schaap waar ik een blokje voor om loop denk ik.. bbbrrr

Zonder dollen, ook met je benen op getrokken heb je een behoorlijke vacht nodig.
Het "rest stuk" vacht dat ik aantal jaren terug kocht was toch ook nog iets van 30/40 euro.
Dat is groot genoeg om op te zitten op mijn buddy maar met ook niet.
Een volledige grote vacht kost je al snel richting de 100 euro.
Dat is al een heel stuk richting een slaapmatje zeg maar.
 
  • Haha
Waarderingen: dgr
Ik ben niet echt een grote vent maar een schaap waar een vacht vanaf komt welke lang genoeg is voor mij om op te slapen, dat is een schaap waar ik een blokje voor om loop denk ik.. bbbrrr

Zonder dollen, ook met je benen op getrokken heb je een behoorlijke vacht nodig.
Het "rest stuk" vacht dat ik aantal jaren terug kocht was toch ook nog iets van 30/40 euro.
Dat is groot genoeg om op te zitten op mijn buddy maar met ook niet.
Een volledige grote vacht kost je al snel richting de 100 euro.
Dat is al een heel stuk richting een slaapmatje zeg maar.

Misschien is een Hammock toch niet zo'n slecht idee.
Dan slaap je vd grond dus niet hard en minder kou.
Nadeel is natuurlijk dat je altijd een 2 bomen of iets nodig hebt maar deze hammock kun je ook als Bivy gebruiken als die er niet zijn.

Iemand ervaring?


 
Heb diverse keren in een Hammock geslapen en het slaapt heerlijk. Minpuntjes vindt ik alleen idd de bevestiging, je bent altijd gebonden aan bomen oid, en als het wat kouder/winderig is koel je aan de onderkant snel af, Cold Butt Syndrome genaamd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan