Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Alternatief ipv een benzinebrander: campingaz Twister echt super snel: Op marktplaats voor weinig en afkoppelbaar terwijl die nog bijvoorbeeld halfvol is. Schoon, simpel, compact, stankvrij etc.
Hetzelfde geldt voor die Primus brander die ik linkte, die kan echter op meerdere typen gastankjes (waaronder Campinggaz), en heeft een optie voor koudere gebieden.
 
Niets vervelender dan iemand die denkt muziek te kunnen maken en denkt dat zijn buren daarvan moeten meegenieten
Meestal zijn die camping-muzikanten verschrikkelijk. :X
Ze kennen 1 1/2 accoord, en dat met moeite. Vervolgens wordt je daar de hele avond mee lastig gevallen............Brrrrrrrrrr:(
Beter is om thuis de buren eerst maar eens te trakteren op de herrie die uit het instrument komt.
 
Niets vervelender dan iemand die denkt muziek te kunnen maken en denkt dat zijn buren daarvan moeten meegenieten
Daarom, als je zo nodig muziek wilt maken; de Korg Monotron. Kun je gewoon oortjes in doen.
Ding neemt ook geen ruimte in beslag, dus kan zo in de binnenzak mee.
 
Ik vind muziek op 1 instrument eigenlijk al gauw vervelen, ookal kan diegene het goed. (Wat meestal niet is op een camping)
Dus voor mij hoeft het niet, maar ik zal er niks van zeggen. Als diegene dat graag doet mag hij van mij.
 
Ik vind muziek op 1 instrument eigenlijk al gauw vervelen, ookal kan diegene het goed. (Wat meestal niet is op een camping)
Dus voor mij hoeft het niet, maar ik zal er niks van zeggen. Als diegene dat graag doet mag hij van mij.
Er iets van zeggen heeft meestal weinig zin. Ze voelen zich dan in hun muzikale talent gekrenkt.
Beste is in zo'n geval om maar een rondje te gaan lopen in het dorp. Daarna hopen bij terugkomst dat een snaar is geknapt.
 
Niks aan de hand, niet op de BBQ gebruiken:
Esbit's Material Safety Data Sheet states combustion can create formaldehyde, ammonia, nitrogen oxide, hydrogen cyanide and ingestion may cause nausea, vomiting, gastrointestinal disturbances, and kidney damage. When burned, the chemical oxidation of the fuel yields noxious fumes, which requires cooking foods in a container, such as a pot or pan, with a tight fitting lid

Bron: Hexamine fuel tablet - Wikipedia
Er staat dat je wel een deksel op je pannetje moet doenen niet in afgesloten ruimte moet gebruiken. En ik gebruik het hoogop voor de bialetti, het is vakantie en dat eet ik graag 's avonds '" buiten de deur". Of dat nu op een camping is of in een restaurant, is beide goed.
 
Meestal zijn die camping-muzikanten verschrikkelijk. :X
Ze kennen 1 1/2 accoord, en dat met moeite. Vervolgens wordt je daar de hele avond mee lastig gevallen............Brrrrrrrrrr:(

Ik lees dat jij hem ook een keer getroffen hebt. Gelukkig had ik vantevoren inkopen inclusief verdovende drank gedaan.
Maakte het deel van zijn optreden in "mongols got (no) talent " wat ik nog meekreeg er niet beter op maar ik kon er wel vervroegd door naar bed zonder de rest aan te hoeven horen.
 
Ik lees dat jij hem ook een keer getroffen hebt. Gelukkig had ik vantevoren inkopen inclusief verdovende drank gedaan.
Maakte het deel van zijn optreden in "mongols got (no) talent " wat ik nog meekreeg er niet beter op maar ik kon er wel vervroegd door naar bed zonder de rest aan te hoeven horen.
Johnny of Jack zijn soms heel plezierig !
 
Maar ook het verbranden van loodvrije benzine is ongezond toch? Ik zou denk ik liever Coleman fuel verstoken of anders wasbenzine.
Coleman Feather 442 ziet er goed uit dus die ga ik me in het echt bekijken. Is me niet helemaal duidelijk of er meerdere uitvoeringen van zijn, sommige zij geschikt voor loodvrij en andere voor loodvrij en Coleman Fuel?
 
Volgens mij kunnen ze sowieso allemaal op Coleman Fuel. Ik stook zelf alleen loodvrije benzine omdat ik dan geen extra fles hoef mee te nemen. Als je het goed doet volgens de gebruiksaanwijzing, heb je nauwelijks laat van geur of damp. Wordt op zeer hoge temperatuur verbrand.
 
Maar ook het verbranden van loodvrije benzine is ongezond toch? Ik zou denk ik liever Coleman fuel verstoken of anders wasbenzine.
Coleman Feather 442 ziet er goed uit dus die ga ik me in het echt bekijken. Is me niet helemaal duidelijk of er meerdere uitvoeringen van zijn, sommige zij geschikt voor loodvrij en andere voor loodvrij en Coleman Fuel?
Veel gebruiken de euro 95 ook als backup.
 
Prullen met benzine die je dan af kan tappen of moet tanken... sorry doe mij maar gewoon mijn campingaz twister...topding (alhoewel de ontsteking kapot is) superkrachtig en makkelijk los te koppelen van het flesje. Ik ga qua bepakking altijd erg beperkt kamperen, maar hiervoor heb ik gewoon de ruimte... (wat eigenlijk ook niets is)
 
Ik gebruik al jaren een peak one brander. Dat ding heeft al het nodige meegemaakt maar nog nooit enig probleem mee gehad. Zit in een stevige koker die al de nodige smakkers heeft overleeft. Qua robuustheid geef ik daarom de voorkeur aan een benzinebrander.

Qua koken kun je er vrij snel hoge temperaturen mee bereiken. Heb er zelfs voor meerdere mensen biefstukken mee staan bakken. Ook onder heel koude omstandigheden is het met coleman fuel of aspen 4 geen enkel probleem om hem snel aan te krijgen. Met een hitteschild(je) of warmtereflector kun je er nog redelijk warm van worden ook.

Motorbenzine gebruik ik alleen als backup en dan ook alleen mits goed geventileerd. Hoewel de nafta die vroeger werd verstrekt vast en zeker gewoon euro 95 was.. Benzinebrander heeft dus mijn voorkeur als het gaat om primitief kamperen. Maar het ligt denk ik ook aan wat je gewend bent te gebruiken.. een simpel gasstelletje lijkt me ook een prima alternatief in ons klimaat.
 
Gas of benzine? Beiden hebben hun voor- en nadelen. Ik gebruik beiden (niet tegelijkertijd). Voor langere reizen meestal de benzinebrander omdat ik onderweg niet naar gastankjes wil zoeken en de gasbrander voor korte tripjes vanwege het gemak en omdat het schoon is. Maar je kunt natuurlijk ook voor één soort brander kiezen. Niks mis mee.
 
Ik heb een hele verzameling branders. Gewoon omdat ik dat leuk vind.
Maar het meest gebruik ik mijn jaren 60 primus.

1588239153092.png
 
Ik heb er zelf een dekseltje bij gemaakt van nog een ander messtinnetje. Makkelijk als ik op open vuur kook, dan valt er geen as in.
 
Koken en eten uit aluminium wordt al jaren ontraden. Schijnt niet goed te zijn voor je gezondheid. Ik zeg het maar voor het geval je dit nog niet wist.
 
Veel gebruiken de euro 95 ook als backup.

Ik vul hem thuis meestal met Colemanfuel of wasbenzine, en heb nog een klein flesje (300ml ofzo) mee voor onderweg. Daar doe ik bij elkaar ongeveer 2 weken mee. Ongeveer 3x koffie en 1x koken per dag. Hangt er uiteraard een beetje vanaf hoe "uitgebreid" ik kook. Dus voor de meeste trips red ik het wel met tussendoor 1x brandstof halen. Als ik in de supermarkt iets van wasbenzine vind gebruik ik dat, anders heb ik een klein hevelpompje om wat uit de tank van de motor te halen. Wasbenzine brandt wat schoner en stinkt iets minder, met name bij het aansteken en uitzetten. Als hij op temperatuur is merk je geen verschil.
 
Koken en eten uit aluminium wordt al jaren ontraden. Schijnt niet goed te zijn voor je gezondheid. Ik zeg het maar voor het geval je dit nog niet wist.

Ik heb het al eens eerder gepost maar dan doe ik het gewoon nog maar eens:


Conclusie
Het moge duidelijk zijn: er is geen wetenschappelijke consensus over een verband tussen aluminiumblootstelling en de ontwikkeling van de ziekte van Alzheimer, kanker, genetische afwijkingen of andere gezondheidsproblemen.

Kortom: bangmakerij.
 
Ik ben ook een beetje aan het rond kijken.
Benzine brander is iets duurder maar als je morgen ineens zin hebt om weg te gaan dan pak je wat wasbenzine en je pakt de boel in en je bent weg. Maar wat mij tegen staat is het in pakken. Gaat je bagage niet stinken naar wasbenzine ?

Dan een gasbrander . Je moet wel een gastankje op voorraad hebben wil je ineens weg. Het zal niet stinken tussen de bagage.

Nu ga ik meestal een dag of 4 weg dus meestal zal de brander voor de koffie en een gebakken ei zijn. Geen uitgebreid koken in ieder geval.

Dus de ham vraag is stinkt de benzine brander in de bagage
 
Gaat je bagage niet stinken naar wasbenzine ?

... ...

Dus de ham vraag is stinkt de benzine brander in de bagage

Als de brander zonder te morsen is gevuld, nee. Anders even afvegen en laten uitwasemen. Verder vervliegt benzine vrij snel, het is geen diesel.. dat blijft stinken en vettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan