Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik vind het een nadeel dat je de stokken door de sleuven moet voeren. Zeker als de tent nat is en je alleen op reis bent.
Dat vind ik juist een voordeel. Je kunt de binnentent in de buitentent laten zitten en hem zo in één keer opzetten, juist handig als het regent. Dat dat lastiger gaat als een tent nat is, heb ik nooit gemerkt.
 
Dat vind ik juist een voordeel. Je kunt de binnentent in de buitentent laten zitten en hem zo in één keer opzetten, juist handig als het regent. Dat dat lastiger gaat als een tent nat is, heb ik nooit gemerkt.
Ik vond dat toen bij mij koepeltent lastig g
Iemand ervaring met deze tent❓
Het is een koepeltent, daar kan weinig aan mis gaan.

Alleen zou ik zelf nooit voor zoveel geld een decathlon tent kopen. Als je toch serieus geld wil uitgeven zou ik zoiets doen: Jack Wolfskin ECLIPSE III Koepeltent – JACK WOLFSKIN
 
Ik vind het een nadeel dat je de stokken door de sleuven moet voeren. Zeker als de tent nat is en je alleen op reis bent.

Met dat verschil dat je met die eerst de binnentent moet opzetten en met de Trek 500 je alles in een opzet.
Verder lijkt hij er wel op.

De quickhiker kan je opzetten door de stokken door de buitentent te voeren en de binnentent erin te laten zitten, maar je kan ook de binnentent met de stokken opzetten en dan de buitentent eroverheen draperen. Ik kan hem in 3 minuten in m'n eentje hebben staan als de binnentent er al in zit. Met het draperen van de buitentent over de binnentent kost het me iets langer, misschien een minuut 5/6.

Maar die optie lijkt hier inderdaad niet meer op te zitten.

Ik vond dat toen bij mij koepeltent lastig g

Het is een koepeltent, daar kan weinig aan mis gaan.

Alleen zou ik zelf nooit voor zoveel geld een decathlon tent kopen. Als je toch serieus geld wil uitgeven zou ik zoiets doen: Jack Wolfskin ECLIPSE III Koepeltent – JACK WOLFSKIN

Zelf vind ik de kwaliteit van de decathlon erg goed en maken ze innovatieve producten of verbeteren ze producten net dat beetje. Daarnaast vind ik 170 en 230 euro nog wel een redelijk prijsverschil (60 euro/135%).

Neem bijvoorbeeld dit stoeltje. Dat is gewoon een verbeterde helinoxkloon voor minder dan een derde van de prijs. Bij veel merken vind ik dat je echt voor de naam betaald en er in kwaliteit of functionaliteit niet echt iets bij krijgt ten opzichte van de decathlon.
 
Zelf vind ik de kwaliteit van de decathlon erg goed en maken ze innovatieve producten of verbeteren ze producten net dat beetje. Daarnaast vind ik 170 en 230 euro nog wel een redelijk prijsverschil (60 euro/135%).

Neem bijvoorbeeld dit stoeltje. Dat is gewoon een verbeterde helinoxkloon voor minder dan een derde van de prijs. Bij veel merken vind ik dat je echt voor de naam betaald en er in kwaliteit of functionaliteit niet echt iets bij krijgt ten opzichte van de decathlon.
Ik vind het prijsverschil wel meevallen eigenlijk maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Met een beetje zoeken kom je ze wel goedkoper tegen. Bij obelink bijvoorbeeld: Jack Wolfskin Eclipse III 2019 koepeltent. En dan is het verschil nog maar 30 euro. (117%)
Het was alleen gewoon even een luie actie van mij om snel wat vergelijkbaars te vinden. Ik ben zelf tevreden over jack wolfskin en omdat wij van wc eend alleen maar aanraden wat we zelf hebben heb ik daar even gauw op de website gekeken.

Het klopt overigens wat je zegt. Decathlon maakt ook hele degelijke spullen. Ik merk alleen vaak nog wel duidelijk verschil tussen decathlon of het 'echte' merk.
 
Seatosummit wel eens geprobeerd door iemand?
Ja, ik heb de Comfort Plus XT insulated. Deze is 8 cm dik en is vrij compact mee te nemen; opgerold een pakketje van 28 x 16 cm. Wel prijzig -O- maar heb er veel plezier van. *O*
AMCPXTINSRRW_ComfortPlusXTInsualted_RectangleRegularWide_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij lijkt volgens mij heel erg op de quickhiker 3 en die bevalt mij erg goed. Wat wil je weten?
Ik heb de Quickhiker II... Betere prijs-kwaliteit kun je volgens mij niet vinden. Absolute aanrader voor motorkamperen omdat je twee 'vestibules' hebt. Eentje gebruik je om je kook gerief etc te zetten en de andere is ideaal om je motorkleding in te leggen. Hele gemakkelijke tent ivm organisatie en leefbaarheid. Ook ideaal qua verpakt volume.
 
Een stuk duurder,maar deze lijkt mij ook top.
 
Als je dan toch 3 stokken moeten zetten, had ik iets meer voortent gewild.
Vango wel top spul in mijn ogen.
 
Bij een tent wil ik altijd wel een voorportaal/voortent hebben. Bij motorkamperen heb je altijd zo veel spul wat je moet stallen, maar niet in je tent wil hebben. Pak, laarzen, helm, evt koffers, kookspul. Die wil ik dan wel droog/uit het zicht, maar niet in het slaapgedeelte hebben. Verder is het wel lekker om bij minder mooi weer ietwat beschut te zitten, zonder dat je meteen op je matje.slaapzak hoeft te zitten.
 
Die cheapo dingen gingen bij mij een jaar mee.

De dure exped (van 120 volgens mij) gaat nu al iets van 6/7 jaar mee.
Die cheapo self-inflatables haalden bij mij vaak niet eens 1 jaar.
Daarbij enkele keren midden in de nacht wakker geworden met een leeggelopen bed. Alle lucht eruit! :X

Ja, dan ben je er helemaal zat van. Oplossing: Snel een Exped halen. Einde van het gezeur!
Dan kost 't wel wat, maar dan heb je ook wat.
En raad eens? In de ochtend word ik nu niet meer wakker op de grond!
 
Bij een tent wil ik altijd wel een voorportaal/voortent hebben. Bij motorkamperen heb je altijd zo veel spul wat je moet stallen, maar niet in je tent wil hebben. Pak, laarzen, helm, evt koffers, kookspul. Die wil ik dan wel droog/uit het zicht, maar niet in het slaapgedeelte hebben. Verder is het wel lekker om bij minder mooi weer ietwat beschut te zitten, zonder dat je meteen op je matje.slaapzak hoeft te zitten.
Beter had ik 't niet kunnen zeggen!
Ik heb nu een Vango Omega 350 en een Vango Alpha 300.
De Omega dat is een balzaal. Nooit plek tekort. Liefst dan wel een tarp boven de ingang!
Prima tent voor langdurig op dezelfde camping.

De Alpha heeft idd prima voorportaal om oa laarzen en kookspul droog te houden.
Het is een 3p-tent. Haha. Als ik alleen erin slaap, dan gaat 't, maar heel veel plek is er niet over.
Ook een prima tent, maar vooral voor trektocht.
 
Zo'n tent als die Omega heb ik ook, maar dan van een ander merk. Bardani Rocca geloof ik. Ik heb ook nog een kleinere uitvoering, dus maar met twee ronde bogen. Meer een weekendtentje. Een keer in een Franse supermarkt gekocht voor een paar tientjes.
 
Ik heb vorig jaar 2 nieuwe tenten gekocht. Zullen vooral door de jeugd gebruikt worden om in de tuin te kamperen met feestjes e.d.
Probeer ze enthousiast voor kamperen...... zodat we ook eens wat weekendjes weg kunnen.
Een Robens Logde 3 (heeft geen voortent) en niet lang daarna... (wegens het gemis van een voortent) een Robens Voyager Versa 3.
Zitten goed in elkaar die tenten.....scoren goed op "waterkolom/bestand tegen langdurige regen.
 
Zo'n zelfde model maar dan van Coleman wil ik gaan aanschaffen, iets gunstiger geprijsd en het voordeel van een donkere binnentent:
 
Zo'n zelfde model maar dan van Coleman wil ik gaan aanschaffen, iets gunstiger geprijsd en het voordeel van een donkere binnentent:
Ik heb deze nog nieuw op zolder liggen,als je interesse hebt.
Over de prijs worden we het wel eens.
 
Ik vind het prijsverschil wel meevallen eigenlijk maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Met een beetje zoeken kom je ze wel goedkoper tegen. Bij obelink bijvoorbeeld: Jack Wolfskin Eclipse III 2019 koepeltent. En dan is het verschil nog maar 30 euro. (117%)
Het was alleen gewoon even een luie actie van mij om snel wat vergelijkbaars te vinden. Ik ben zelf tevreden over jack wolfskin en omdat wij van wc eend alleen maar aanraden wat we zelf hebben heb ik daar even gauw op de website gekeken.

Het klopt overigens wat je zegt. Decathlon maakt ook hele degelijke spullen. Ik merk alleen vaak nog wel duidelijk verschil tussen decathlon of het 'echte' merk.

Decathlon; zelfde fabriek, andere uitgang?. ;-)

Ik kocht via MP een gebruikte Decathlon tent, jaren oud maar nog steeds prima van kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb de Comfort Plus XT insulated. Deze is 8 cm dik en is vrij compact mee te nemen; opgerold een pakketje van 28 x 16 cm. Wel prijzig -O- maar heb er veel plezier van. *O*
AMCPXTINSRRW_ComfortPlusXTInsualted_RectangleRegularWide_02.jpg

Dat weet ik waar ik voor kan gaan sparen.

Heb nu een 5 cm Thermarest van de Decathlon. Ook prima overigens, 8 nachten op geslapen vorig jaar tijdens onze kampeerreis. Maar zou wel iets breder en dikker willen volgende keer.
 
Ik las onlangs dat het bij het moederbedrijf achter Bever rommelt. Dus hou het in de gaten mocht je fiks geld gaan uitgeven op spullen waar lange levertijd op zit.
 
Ik las onlangs dat het bij het moederbedrijf achter Bever rommelt. Dus hou het in de gaten mocht je fiks geld gaan uitgeven op spullen waar lange levertijd op zit.
Er lijkt wel weer wat lucht te zijn:


De schuldeisers nemen de helft van het bedrijf over. Dat doe je niet om de boel vervolgens om te laten vallen. Bovendien moet het investeringsfonds waar de andere helft van blijft ook een injectie van 25 miljoen doen.
 
Er lijkt wel weer wat lucht te zijn:


De schuldeisers nemen de helft van het bedrijf over. Dat doe je niet om de boel vervolgens om te laten vallen. Bovendien moet het investeringsfonds waar de andere helft van blijft ook een injectie van 25 miljoen doen.
Als je de helft van een bedrijf overneemt krijg je invloed op het business plan en het verdienmodel. Ze zullen niet op dezelfde voet doorgaan. Een ondernemer gaat geen water naar de zee dragen. Dergelijk nieuws wordt altijd positief gebracht. Wacht nog maar eens af hoe dat gaat lopen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan