Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Mooie set, zijn de buitentassen nu ook waterdicht? Of alleen die binnentas. Wel handig dat die vastgeritst zitten.
Dan kan je ze ook losritsen en los eruit halen om in je tent te zetten en de buitentas gewoon laten zitten.
Ikzelf zat naar deze te kijken:
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik nu kan inschatten, is de kwaliteit prima. Ze voelen erg stevig aan en lijken aardig waterdicht, mede dankzij de ingebouwde en uitritsbare binnentas. Ook al lijkt die wat aan de dunne kant.
buckles en riempjes zijn solide.
Ik heb de lussen nu onder mn zitting weggewerkt.
Morgen een tripje van 150km voor de boeg met wat kleding en een laptop in een 20L tas. De 20L is groot genoeg om los mee te nemen en heeft extra straps om ook als rugzak dienst te doen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    223,2 KB · Weergaven: 14
Ziet er ook goed uit. Ben alleen zo bang dat die tassen niet zo strak zitten als je ze niet helemaal volpakt. Dan heb ik liever iets modulairs.
Er zitten wel verstevigingen die de tas in vorm houden.... maar, keuze genoeg in elk geval.
Voorlopig heb ik nu deze nog:
Ook met waterdichte binnentassen en goed vormvast aan de buitenkant. De buitenkant is niet helemaal waterdicht
maar pas na heel veel regen dringt er wat water naar binnen. Ik ga ze nog even aanpakken met NikWax Fabric and Leatherproof.
 
Grootste probleem met campings is dat toeritisch reizen naar het buitenland niet of met heel veel moeite slechts mogelijk is.

Morgen in Nederland (wel met de sleurhut) gewoon naar een (kleine) camping.
 
Ah, het zou tof zijn. Ik ben daags voor de koning jarig en tot nu toe ben ik steeds als het lekker weer is dan nog 2 daagjes gaan toeren.
 
Erg benieuwd naar je ervaringen met deze budget tassen.
De ervaring is top. 👍🏻
Vannacht weggeweest met alleen een volgepakte 20L tas. Als losse tailbag is het een prima optie waar al aardig wat in past. Met de 30+20+20 combi kan je helemaal bizar veel meenemen. Veel meer dan ik meeneem op een reis van 3-4 dagen. Misschien was 30+10+10 ook genoeg geweest 😐

Monteren is een makkie zodra je de hoeveelheid aan riempjes hebt gemonteerd. Het geheel zit dan als een huis op de fiets. Voor de liefhebbers is nog een foto bijgevoegd.

Al met al een aanrader!
 

Bijlagen

  • D3945CE4-56F5-4A34-8C29-49A8500FCF29.jpeg
    D3945CE4-56F5-4A34-8C29-49A8500FCF29.jpeg
    63,6 KB · Weergaven: 29
  • D0622511-8E37-4B63-8693-316AD9148B66.jpeg
    D0622511-8E37-4B63-8693-316AD9148B66.jpeg
    38,1 KB · Weergaven: 30
Het zit allemaal wel erg hoog, met name de zijkanten. Zijkoffers hangen meestal lager. Geen last van tijdens het rijden?
 
Hoe zijn de regels met campings op dit moment eigenlijk?

afgelopen weekend (met camper) naar een kleine Nederlandse camping geweest.
Daar is 1 toiletgebouw en dat is gewoon open, met diverse ontsmettingsmiddelen/ flesjes.
Verder waren daar geen tekenen van corona te bekennen.
 
Het zit allemaal wel erg hoog, met name de zijkanten. Zijkoffers hangen meestal lager. Geen last van tijdens het rijden?
Ik merk vaak een stuk minder van hoogte dan mensen doen vermoeden. Nou heb ik nooit veel bij, maar nu pas de eerste motor met zijkoffers en eigenlijk reed ik altijd met of zonder bagage normaal. Vaak buj te bange.
 
Het zit allemaal wel erg hoog, met name de zijkanten. Zijkoffers hangen meestal lager. Geen last van tijdens het rijden?
Het lijkt idd wel erg hoog te zitten. Maar is het dan wel goed geplaatst?
Als je de zijtassen direct aan de buddy hangt. Daarna de middentas er bovenop?

Je hebt soms wel motoren met uitlaat direct onder het zadel (ooooh, wat lekker warm aan de bips :X)
Dan is zoals op getoonde foto mss wel beter tegen wegschroeien van je draagtas.
 
Geen probleem met de hoogte. Plaatsing is volgens het boekje/video.
Voorheen reed ik met een grote drybag overdwars op de buddy; zelfde idee.
 
Ik ga morgen rijden met 2 zijtassen en een grote bagagerol op m'n K12r. Ik zal wel even een fotootje maken voor vertrek maar het is een beste puist achterop.
 
Deze:


zijn nu inclusief verzenden maar €102,73 met kortingscode EXTA25%.

Zijn exact hetzelfde als deze dus:

 
Ik zie veel tassen voorbijkomen. Nu ben ik op zoek naar een lage tanktas, omdat alle rommel zoals navi en telefoon op het stuur gemonteerd is en daarmee elke keer met een hogere tanktas ( ik heb een Held) in aanraking komt. Waarom ? Nou omdat ik gemerkt heb dat het heel handig is om naast je navi ook een ouderwetse kaart op je tank te hebben, dan heb je tenminste een idee in welke streek je bent beland.
Ik zoek dus iets met een venster ter grote van zeg een A4, met net voldoende ruimte om je portefeuille in op te bergen en ook nog met magneetbevestiging. Ik zag iets van Motodetails bij Louis, die in max 8 cm hoog, maar het mag nog lager . Iemand ervaringen om te delen ??
 
Ik zie veel tassen voorbijkomen. Nu ben ik op zoek naar een lage tanktas, omdat alle rommel zoals navi en telefoon op het stuur gemonteerd is en daarmee elke keer met een hogere tanktas ( ik heb een Held) in aanraking komt. Waarom ? Nou omdat ik gemerkt heb dat het heel handig is om naast je navi ook een ouderwetse kaart op je tank te hebben, dan heb je tenminste een idee in welke streek je bent beland.
Ik zoek dus iets met een venster ter grote van zeg een A4, met net voldoende ruimte om je portefeuille in op te bergen en ook nog met magneetbevestiging. Ik zag iets van Motodetails bij Louis, die in max 8 cm hoog, maar het mag nog lager . Iemand ervaringen om te delen ??
Het wordt dan dus meer een kaarthouder, dus misschien daarop zoeken. De door mij gelinkte lijkt me helemaal aan jouw omschrijving te voldoen, hoewel op de site staat dat hij 21-29 cm hoog is, lijkt hij me ingeklapt véél lager.

Of echt alleen kaarthouder:

Maar dan weet ik niet of het nog echt geschikt is om je telefoon in te doen...

Deze van SW-Motech lijkt wat dat betreft iets ruimer, maar die is eigenlijk bedoeld om bovenop een tanktas te knopen. Je zou dan dus moeten kijken of en hoe je die op je motor kan monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan