Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Daarom heb ik inderdaad ook een Primus Optimus benzine brander.

De gasflesjes van de driepoot hierboven koop je bij de Action voor haast niks. Het voordeel ten opzichte van de ouderwetse prikfles is dat je deze kunt demonteren zonder dat hij leeg loopt. Daarnaast zijn ze handzamer in formaat.
 
Gewicht-neukers, dat klinkt heel vies..

1618585445985.png
 
Dat dacht ik ook altijd.
Totdat ik er ineens toch naar moest gaan zoeken......................😳

BTW Mijn Camping-Gaz brandertje is inmiddels 51jr oud.
Gebruik 'm nog steeds. Afgelopen week nog bij test koelwater-thermostaat een pannetje water in de schuur verhit.
Ik heb wel 2 jr geleden de afdichtring die op het blikje drukt vervangen. Die was keihard geworden.
 
Voor een knaak is het raak😁 goedkoop beginnen, en als het wat voor je , in de loop van de tijd zaken "upgraden" 😎
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1503519202278.jpg
    FB_IMG_1503519202278.jpg
    127,3 KB · Weergaven: 38
Ik zat zelf te denken aan die 6-standen camping-stoel voor €30.
Heerlijk zitten op de camping. Dat wel!
Alleen ietsje moeilijk met opbinden achterop. 🤪
 
qua tent zweer ik de laatste jaren bij een eenvoudige tipitent. Niet duur, niet groot in pakmaat en een zee aan ruimte, inclusief bijna stahoogte in het midden. Dit model heb ik getest met drie man inclusief motorbagage in de regen, ging nog best. Alleen bij het openen van de deur komt er wat water binnen als het regent, daar leg je de jongste van het clubje. Verder een megadikke slaapmat, een luxe stoel en ruimte tafel met kookspullen. Oh ja, de koeltas met inhoud is ook geen probleem. Zijspannen hebben echt voordelen :)

groeten,

Benno

 
Maar geen binnentent. Niet te koud in de bergen dan?
Bij kou en enkeldaks heb je ook veel condens aan binnenzijde tegen het doek.....................?
Ik heb er alleen in de tent al last van bij een koude nacht. Gelukkig bij mij vooral aan binnenzijde van buitendoek.
Wrs met 3 man slapen in enkeldaks in de kou, dan de halve nacht 'dweilen'.
Ook met een binnentent merk je duidelijk temp-verschil van in de tent en buiten. Bijv. bij plasje doen.

In Z.Afrika had ik een grote enkeldaks-koepeltent met aan de bovenzijde een groot gat van 50x50. (wel afgedekt voor regen)
Toen idd niet veel last van condens, maar wel dat 't kleine beetje warmte van binnen ook zo naar buiten vloog.
Het was toen (op ca 1500m hoogte) stervenskoud. IJs stond dik op de tent in de ochtend. (Bij ZAf denk je aan warmte/ nou mooi niet!)
 
Ben ook een tijdje met de Tipi onderweg geweest, het is wel een behoorlijke pakmaat ( op een tweewieler😁)en in voor en najaar is condens wel een klein ongemak. Voordeel is rap opzetten, 6 haringen en de stok omhoog , zeer ruim 2,70x 2,70 en stahoogte, in zo'n ruime tent hoef je bij condens niet perse de wanden aan te raken. Bij kampeer weekend een prima tent, voor trekken vind ik de pakmaat te groot.
 
qua tent zweer ik de laatste jaren bij een eenvoudige tipitent. Niet duur, niet groot in pakmaat en een zee aan ruimte, inclusief bijna stahoogte in het midden. Dit model heb ik getest met drie man inclusief motorbagage in de regen, ging nog best. Alleen bij het openen van de deur komt er wat water binnen als het regent, daar leg je de jongste van het clubje. Verder een megadikke slaapmat, een luxe stoel en ruimte tafel met kookspullen. Oh ja, de koeltas met inhoud is ook geen probleem. Zijspannen hebben echt voordelen :)

groeten,

Benno


laat ik afgelopen vrijdag nou precies zo'n tent van @nightmare overgenomen hebben voor €60,-
 
Ja, die dus. Prima ding voor een weekeinde. Ik heb een hekel aan op mijn knieën zitten, die hebben al last genoeg van wat. Motor ongelukken in mijn jonge jaren
 
Weekend zonder vrouw en kind, en na al die verhalen over kamperen.... waar zal ik es heengaan voor een nachtje met de tent? Binnen NL natuurlijk...
 
elke camping in Nederland? Alles lijkt me goed bereikbaar vanaf Amersfoort 8-)

Natuurcampings zijn wel leuk over het algemeen, vaak mag je dan ook nog een vuurtje stoken voor de tent s avonds. Dat vuur voor de tent zou voor mij een selectie criteria zijn. Waar die camping precies ligt is dan een beetje bijzaak. Lekker stukje sturen, hapje eten voor de tent, vuurtje stoken en de volgende dag andere route terug, komt altijd goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan