Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb deze bij AliExpress gekocht voor 11 euro. Kan het bij Ali zo snel niet vinden.

€ 18,72 | Flextailgear Max Pomp 2 Ultralight Usb Oplaadbare Waterdichte Luchtpomp Inflate Deflate Voor Zwemmen Ring Camping Pad Matras
 
€ 18,72 | Flextailgear Max Pomp 2 Ultralight Usb Oplaadbare Waterdichte Luchtpomp Inflate Deflate Voor Zwemmen Ring Camping Pad Matras
Daar is het pompje van Bol.com zelfs duurder dan bij Bol.com... Het ding van €18,75 ziet er niet bepaald solide uit, is een heel ander pompje.

EDIT: Het duurdere pompje heeft een accu ingebouwd. Maar het goedkopere pompje werkt op batterijen, dan zou ik liever voor USB gaan.
 
Die Flextail Pump 2 van 70 gram doet het prima met luchtbedden waar weinig kracht voor nodig is om ze op te blazen.

Deze heeft een batterij en is groter, maar kan misschien ook meer aan. Ik heb deze ook besteld en zal het testen zodra het binnenkomt. Waarschijnlijk vrijdag.

 
Laatst bewerkt:
Die Flextail Pump 2 van 70 gram doet het prima met luchtbedden waar weinig kracht voor nodig is om ze op te blazen.

Ik heb hem zojuist binnen gekregen en direct even geprobeerd met mijn exped megamat.

Hij drukt helaas op eige kracht het terugslagklepje dat in de vul opening zit niet goed open. Dus kreeg hem nog niet echt lekker gevuld.
Het eerste stuk kun je zelf met de hand nog dat klepje een beetje vasthouden, maar daarna niet meer. Nog even iets voor proberen.

heb nog niet de indruk dat het veel sneller gaat dan met de pompzak, maar tis altijd goed om een alternatief te hebben wat ook in de tent kan. Die pomp zak vullen is toch handiger buiten de tent.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem zojuist binnen gekregen en direct even geprobeerd met mijn exped megamat.

Hij drukt helaas op eige kracht het terugslagklepje dat in de vul opening zit niet goed open. Dus kreeg hem nog niet echt lekker gevuld.
Het eerste stuk kun je zelf met de hand nog dat klepje een beetje vasthouden, maar daarna niet meer. Nog even iets voor proberen.

heb nog niet de indruk dat het veel sneller gaat dan met de pompzak, maar tis altijd goed om een alternatief te hebben wat ook in de tent kan. Die pomp zak vullen is toch handiger buiten de tent.
En als je het opzetstuk verlengd met het een of ander? Dan houdt dat het klepje open.
Mijn Lowland Outdoor Explorer mat kan het pompje wel goed mee overweg.
 
Ik snap het hele probleem niet???
Nooit enig probleem gehad met mijn luchtpompje.

Gewoon de pijp van de pomp in het gat van het luchtbed steken.
Stekker in de sigarettenplug 12V.
Schakelaar om en 'gaan met die banaan'.
 
Ik snap het hele probleem niet???
Nooit enig probleem gehad met mijn luchtpompje.

Gewoon de pijp van de pomp in het gat van het luchtbed steken.
Stekker in de sigarettenplug 12V.
Schakelaar om en 'gaan met die banaan'.

Aansluiting van exped bedje is net ff anders. dus daar moet inderdaad ff wat tussen gefreubeld. Daarbij gok ik dat de pomp die jij hebt fors groter iss.
 
De grootte is ongeveer die van mijn koffie-mok.
Toen ik 'm kocht zat er ook een setje verloop bij. (moet nog wel ergens liggen?)

Inmiddels heeft deze pomp mijn luchtbed(den) al tig keer opgeblazen. (en enkele keer ook leeggezogen)
Kostte weinig is een prima ding! :t

ps Dan kan de pomp mss klein(er) zijn. Maar als ie 't niet doet heb je er ook niks aan.
 
Deze heeft een batterij en is groter, maar kan misschien ook meer aan. Ik heb deze ook besteld en zal het testen zodra het binnenkomt. Waarschijnlijk vrijdag.

Ik heb de pomp binnen. Ding gaat als een tierelier, ook bij matten die lastiger op te blazen zijn. Pomp is krachtig voor zo'n klein ding. Ik weet niet hoe vaak die aan de lader moet, maar na 1 luchtbed lijkt ie nog net zo vol. Deze kan ook leegzuigen.

PhotoGrid_Plus_1622822555817.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze is idd kleiner dan het pompje wat ik heb. Die van mij is ca 50% groter.
Voorlopig ga ik de mijne niet vervangen, want die doet 't prima.
 
Dank, ziet er goed uit.

Op ali ook al gevonden, maar scheelt nauwelijks in prijs. Besteld als alternatief voor de pomp zak. Eens kijken hoe makkelijk dat gaat.
Stapel powerbanks gaat toch altijd al mee.
(Edit: verkeerd geciteerd. Hierboven staan wat links. Dit is de Flextailgear Max Pomp 2 Ultralight)

Ter vergelijking, dit is het USB pompje zonder accu.

PhotoGrid_Plus_1622827553268.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik op een klein matje moet slapen kan ik 'm net zo goed niet meenemen.
Kans van 99 op 100 dat ik halverwege de nacht gewoon op de kale grond slaap. Vlgs mij ben ik slapend altijd 'in gevecht'.
Bij aankoop Exped waren er enkele matjes die kraken. Die vielen gelijk af.
Ik heb de Exped downmat winter UL LW. De Synmat één nacht geprobeerd met een graag of 3 en dat was me te koud. De downmat moet goed zijn tot -24 graden met een R van 6,6 (uit mijn hoofd). Nog niet geprobeerd maar voor meer dan €200 mag het wel goed zijn. Er is één ding waar ik niet op bezuinig en dat is mijn nachtrust.
 
Voor wie een kwalitatief goed geïsoleerde slaapmat zoekt voor een lagere prijs dan Exped is er Lowland Outdoor, een Nederlands merk. Ze hebben verschillende modellen.

Ik heb deze en die is van zacht materiaal, stil en geïsoleerd:
Meet de breedte van je schouders maar eens en kijk dan of je er lekker op kunt liggen. Voor mij gewoon te smal
 
Ik heb de Exped downmat winter UL LW. De Synmat één nacht geprobeerd met een graag of 3 en dat was me te koud. De downmat moet goed zijn tot -24 graden met een R van 6,6 (uit mijn hoofd). Nog niet geprobeerd maar voor meer dan €200 mag het wel goed zijn. Er is één ding waar ik niet op bezuinig en dat is mijn nachtrust.
Voor €200 mag je wel iets goeds verwachten.
Heb je plannen voor extreme temps, dan moet je geen slechte spullen hebben.
Deze temp gaat mijn Exped niet halen. Dat hoeft ook niet, want als 't zo koud wordt, ben ik al lang binnen. :9
 
@Gerdien die zwarte ziet er een stuk kleiner uit dan op de foto's van Amazon(Photoshop op klein handje waarschijnlijk)

Slapen de ik op een redwood stretch limousine 10. Helaas te groot voor meenemen op de solo dus dan heb ik een luchtbedje.

Zou graag een fatsoenlijke willen maar alles is max 1,98 lang en dan lig ik dus half buitenboord :( waarom zijn er geen van 2.20
 
Voor wie een kwalitatief goed geïsoleerde slaapmat zoekt voor een lagere prijs dan Exped is er Lowland Outdoor, een Nederlands merk. Ze hebben verschillende modellen.

Ik heb deze en die is van zacht materiaal, stil en geïsoleerd:
Deze heb ik nu ook binnen, ligt goed en is in 15 sec vol met dit 12v pompje;

 
Ik zag deze liggen bij de Wit:
Geen ervaring mee. Wat ik zo zag wel een klein ding.
 
Zou graag een fatsoenlijke willen maar alles is max 1,98 lang en dan lig ik dus half buitenboord :( waarom zijn er geen van 2.20
Ik denk soms al wel eens, dat iets langer (luchtbed/ slaapzak/ binnenlengte tent wel iets groter zou mogen.
Maar oke, 't lukt nog wel. Ben je 2.00m + dan heb je werkelijk een probleem.

Overigens, slaapzakken zijn (soms) wel leverbaar in grotere lengte-maten maar ook breedte-maten.
Een goedkoop slaapzakje van 2.10x80 ben je niet blij van.
Schouders halve nacht bloot en meestal lig je 'vast' omdat ie niet breed genoeg is.
 
Alles beter dan een simpel viskrukje!
Maar die Helinox Sunset heeft wel een aardig prijsje. (€140)
Nadeel van Helinox vind ik dat de pootjes zo vreselijk dun zijn. Bij zachte(re) grond zakken die te makkelijk weg.

Ik houd 't al jaren op de onvolprezen regisseurstoel. Zit prima en heeft poten met brede onderkant. Jazeker, wel zwaar en groot!.
Komende week worden ze door Action verkocht voor €6.79. Ik ga er gelijk 4 halen. Kan ik weer een paar jaar vooruit.
Als tijdens vakantie mankementen, dan gaat ie gewoon zo in de kliko. Maar dat kan ook voor dat geld!
 
Ik denk soms al wel eens, dat iets langer (luchtbed/ slaapzak/ binnenlengte tent wel iets groter zou mogen.
Maar oke, 't lukt nog wel. Ben je 2.00m + dan heb je werkelijk een probleem.

Overigens, slaapzakken zijn (soms) wel leverbaar in grotere lengte-maten maar ook breedte-maten.
Een goedkoop slaapzakje van 2.10x80 ben je niet blij van.
Schouders halve nacht bloot en meestal lig je 'vast' omdat ie niet breed genoeg is.
Meestal zijn inderdaad ook tenten max 210 lang, dan lig je er dus altijd aan 1 kant tegenaan.... Blij met onze grote kampeertent die is binnentent 280 lang. Ook onze slaapzakken zijn 220x100 en mijn winterslaapzak is ook 220x90. Maar die bedjes blijft een probleem. Nu meestal maar stapel kleren aan hoofdeind zodat mijn kussen daarop ligt.

Denk dat de Nederlandse markt te klein is om het te verantwoorden, meeste andere landen zijn veel minder lange mensen dus te weinig afzet helaas :(
 
Alles beter dan een simpel viskrukje!
Maar die Helinox Sunset heeft wel een aardig prijsje. (€140)
Nadeel van Helinox vind ik dat de pootjes zo vreselijk dun zijn. Bij zachte(re) grond zakken die te makkelijk weg.

Ik houd 't al jaren op de onvolprezen regisseurstoel. Zit prima en heeft poten met brede onderkant. Jazeker, wel zwaar en groot!.
Komende week worden ze door Action verkocht voor €6.79. Ik ga er gelijk 4 halen. Kan ik weer een paar jaar vooruit.
Als tijdens vakantie mankementen, dan gaat ie gewoon zo in de kliko. Maar dat kan ook voor dat geld!
Ik heb de normale en de versie met hoofondersteuning, wel namaak van aliexpress. Even los van de bouwkwaliteit en discutabel verschil, vind ik het lage stoeltje veel fijner zitten. Hierin kan je meer 'onderuit' zakken, waarbij je bij de hoge variant relatief rechtop zit. Ik maakte de denkfout dat ik na een dag rijden een vermoeide nek zou hebben; dus een hoofdsteun nodig had. In de praktijk blijkt dat ik een andere zithouding veel fijner vind om mijn rug te ontlasten. Probeer zeker beiden uit, ik merk enorm verschil!
 
Terug
Bovenaan Onderaan