Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Gisteravond begon het idee al in mijn hoofd te ontstaan en toen ik vanmorgen om 6.00 wakker werd en het nog donker en koud was in de tent werd het steeds concreter. Waarom niet vandaag naar huis rijden? Het oorspronkelijke doel was naar het noorden rijden via leuke wegen en dan ergens in de buurt van Vittel een camping zoeken en morgen naar huis rijden. Maar zo vroeg wakker en dus vroeg op pad (want te fris om lekker bij de tent blijven hangen) zou betekenen dat ik al om 15.00 in de buurt van Vittel zou zijn. En nog verder doorrijden zou me al bijna in België brengen.

Dus ik ben gaan rijden met dat idee in mijn hoofd. En nadat ik om 12.00 de Jura achter me had gelaten heb ik een heerlijke baquette met tonijnsalade gescoord bij een bakker, die op een bankje zitten op eten en tegelijkertijd wat met de Garmin zitten stoeien. Een route van waar ik toen was naar huis via de snelste route maar zonder tol zou me via lokale wegen in België brengen en dan via de snelweg naar huis. Afstand 750km en iets van 10 uur rijden. Zou ik mooi om 22.00 thuis zijn. En zou is het ongeveer gegaan, behalve dat ik om 22.30 thuis was.

Het stuk door Frankrijk was leuk, veel vooral lege D wegen waar alleen af en toe wat lokaal verkeer was door stukken van Frankrijk die je niet direct zou opzoeken op de motor maar toch leuk om te rijden voor een keer. Het gaf me een roadtrip gevoel, zoals ik dat ook had toen ik met een vriend dwars door de USA ben getrokken via allerlei lokale wegen die van nergens naar nergens gaan.

Zo tegen 19.30 reed ik België in. Daar had ik eigenlijk vooraf iets beter moeten opletten wat de Garmin voor mijn petto had. Want die stuurde me via een lokale N-weg eerst naar Charleroi en vanaf daar nog met wat rare opties naar Brussel. Achteraf gezien had ik een routepunt zelf moeten toevoegen iets ten oosten van Brussel zodat ik gewoon direct op de snelweg terecht kwam. Maar ach, het was allemaal best wel leuk.

992 km gereden, volgens mij is dat mijn record.

1632001893153.png
 
Wat jij schrijft daar herken ik me wel in.
Deze zomer zou ik onderweg naar huis vanaf Lago Maggiore nog het Schwarzwald bezoeken.
Maar in Zwits werd 't zo donker dat 't wel winter leek. Ook was 't flink fris (na 3wkn 35'C) zodat ik er ineens wel klaar mee was.
Donkere wolken waren dreigend en ik had er geen zin in om met nog een nacht kamperen alsnog alles nat te laten regenen.
Mijn gedachte was dat ik met nog enkele uurtjes verder rijden gewoon weer thuis kon zijn.
's Avonds hier nog effe bij de locale Chinees gaan eten en daarna heerlijk mijn eigen bedje gevonden!

Wat jij zegt met rijden door Oost-Frankrijk op de bonnefooi naar het noorden, dat heb ik vorig jaar gedaan. Hele rustige regio.
Vooral veel erg stille wegen gereden van St Etienne naar Sedan/ Bouillon(B) Dat was leuk rijden daar!
 
Vorige week eigenlijk hetzelfde plan gehad om in 2 dagen ( za, zo) van Embrun naar huis terug te rijden. Zaterdag tot ergens boven Langres en dan zondag naar huis. Halverwege de zaterdag rit hebben we toch besloten door te rijden omdat het toch wel lekker is nog een vrije zondag te hebben voordat je maandag weer aan de slag moet. Het is een lange dag geworden en goed gegaan 1085 km van 09:00- 23:30 dus s avonds weer lekker in eigen bedje. Maar of ik het weer zou doen weet ik niet ik had zondag halve dag nodig om weer op gang te komen. Misschien toch beter de laatste nacht hotelletje kunnen nemen daar vroeg vertrekken en zondag voor 12:00 fit en uitgerust thuis komen.
 
@bommes, heb je de Guzzi en jezelf al weer een beetje rijklaar?
Ja zeker de Guzzi is weer in orde.
Voorvork is eigenlijk compleet nieuw op gebouwd door J&J Suspension.
1 bescherm kapje was kapot heb ik vrijdag nog besteld bij de dealer en een nieuwe helm die had ik meteen al gekocht.

Maar met een dochtertje van 6 maanden heb ik helaas niet heel veel vrije tijd om te gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Krabbel je nou terug? Je zoekt toch zo'n onderkomen?

Ik denk dat je Harley verkeerd begrijpt.
Volgens mij liet hij gewoon zijn tentje zien. Niet met de bedoeling om te verkopen. Althans dat idee had ik niet van zijn post.
Nope die doe ik inderdaad niet weg, eigenlijk is de pakmaat en gewicht te groot maar vind het tentje van zichzelf gewoon fijn. Staat snel, en lang genoeg voor mijn bed + verlengrol met kleding vanwege mijn lengte en genoeg ruimte aan de zijkant voor mijn zooi. En inderdaad katoen dus geen condens enzo.

Bommes wist wel waar ik op doelde, de foto is gemaakt tijdens de dutch 1000 in juli waar we naast elkaar stonden dus hij kende mijn tentje al . de Buell is van mij de Vespa van bommes .
 
@Hellracer bij de Wit in Schijndel zag ik deze staan:
IMG_20210917_164954.jpg


Laag, smal, krap, klein, benauwd, groen en 1 stok, precies wat je zoekt toch..?? :+ ;)
Vast ook op hun site of ergens anders te vinden.
 
Dat ziet er inderdaad ook goed uit.
Ideaal voor een enkel nachtje weg, TETten of naar de Brakke Zeeuw ofzo. Dan gebruik ik het echt alleen als overdekte slaapzak en verder niet.
 
Mijn kloon Helinox heeft vrij dikke doppen onder de pootjes, ik verwacht niet dat de stoel snel wegzakt. Of hebben jullie andere ervaringen?
20210919_195402.jpg
20210919_195356.jpg
 
Onze ervaring camperen is redelijk goed bevallen. Ik had een route gemaakt vanaf wijk bij Duurstede via Rhenen naar mechelen/schweiberg, we waren redelijk laat want mijn zoon moest voetballen. Ik dacht een ritje van 3 uur binnendoor lekker op tijd daar tentje opzetten en even eten, dat viel even tegen ik was vergeten dat het 2 routes waren bleek er nog een uur bij te komen. Half 6 daar tentje opzetten. ik was in de ochtend nog even bezig geweest met het gewicht en pakmaat ik kwam op bijna 40 kilo uit. ik denk dat kan anders weegschaal erbij en passen en meten uiteindelijk heb ik er nog 5 kilo af kunnen halen en alle binnentassen thuis kunnen laten en alles paste in de koffers. wil het zijn dat ik de tas van de tent ook thuis gelaten had waar de beschrijving in zat🤣 uiteindelijk in 20 min de tent opgezet.

Vango omega 350+
Fijne tent, makkelijk op te zetten, genoeg ruimte in de binnentent waar je nog iets kunt neer leggen. Genoeg opberg ruimte aan de zijkant van de binnentent. De voortent ook redelijk ruim waar je nog is in kan zitten met slecht weer
Minpunt: als je wat later in het jaar gaat en er veel douw is zit het ook aan de binnenkant van de tent waardoor je spullen alsnog nat kunnen worden. Dat komt omdat de onderkant rondom gewoon open is.

Exped mat oranje
Jeetje wat een fijn ding isoleert super goed, ligt erg comfortabel.
Nadeel: kraakt wel als een malle maar das een kwestie van wennen denk ik.
Met onze nomad slaapzakken hebben we het echt niet koud gehad en het koelde in de avond heel hard af. Zeker in de bergen.

We hadden de koffer als stoelen gebruikt voor een uurtje is het prima voor langer idd niet fijn meer. Had een wollipje gebruikt als kussen maar dat viel mij beetje tegen ben er achter gekomen dat ik daar iets meer comfort in wil.

De terugweg had ik via mijn garmin zumo xt adventure routing een route gemaakt. Die viel even tegen het begin was erg leuk door Valkenburg heen en daarna nog wat leuke bochten eenmaal verder kwam ik op een 40km lange weg zonder bochten langs een kanaal erg saai.

Ik vond het erg pittig om met bepakking en een passagier te rijden, was ook de eerste keer voor mij en was gister gesloopt toen ik thuis kwam ook dat zal wennen zijn.
Al met al is het goed bevallen en we gaan in oktober weer, 4 dagen dan.
Verder heb ik weer wat stof om over na te denken stoelen,kussen,andere slaapzakken lichter en betere pakmaat. En routes maken moet ik.me ook maar is wat meer in gaan verdiepen.
 

Bijlagen

  • IMG_20210804_171644_1.jpg
    IMG_20210804_171644_1.jpg
    251,6 KB · Weergaven: 75
  • 20210918_192510.jpg
    20210918_192510.jpg
    673,3 KB · Weergaven: 76
Onze ervaring camperen is redelijk goed bevallen. Ik had een route gemaakt vanaf wijk bij Duurstede via Rhenen naar mechelen/schweiberg, we waren redelijk laat want mijn zoon moest voetballen. Ik dacht een ritje van 3 uur binnendoor lekker op tijd daar tentje opzetten en even eten, dat viel even tegen ik was vergeten dat het 2 routes waren bleek er nog een uur bij te komen. Half 6 daar tentje opzetten. ik was in de ochtend nog even bezig geweest met het gewicht en pakmaat ik kwam op bijna 40 kilo uit. ik denk dat kan anders weegschaal erbij en passen en meten uiteindelijk heb ik er nog 5 kilo af kunnen halen en alle binnentassen thuis kunnen laten en alles paste in de koffers. wil het zijn dat ik de tas van de tent ook thuis gelaten had waar de beschrijving in zat🤣 uiteindelijk in 20 min de tent opgezet.

Vango omega 350+
Fijne tent, makkelijk op te zetten, genoeg ruimte in de binnentent waar je nog iets kunt neer leggen. Genoeg opberg ruimte aan de zijkant van de binnentent. De voortent ook redelijk ruim waar je nog is in kan zitten met slecht weer
Minpunt: als je wat later in het jaar gaat en er veel douw is zit het ook aan de binnenkant van de tent waardoor je spullen alsnog nat kunnen worden. Dat komt omdat de onderkant rondom gewoon open is.

Exped mat oranje
Jeetje wat een fijn ding isoleert super goed, ligt erg comfortabel.
Nadeel: kraakt wel als een malle maar das een kwestie van wennen denk ik.
Met onze nomad slaapzakken hebben we het echt niet koud gehad en het koelde in de avond heel hard af. Zeker in de bergen.

We hadden de koffer als stoelen gebruikt voor een uurtje is het prima voor langer idd niet fijn meer. Had een wollipje gebruikt als kussen maar dat viel mij beetje tegen ben er achter gekomen dat ik daar iets meer comfort in wil.

De terugweg had ik via mijn garmin zumo xt adventure routing een route gemaakt. Die viel even tegen het begin was erg leuk door Valkenburg heen en daarna nog wat leuke bochten eenmaal verder kwam ik op een 40km lange weg zonder bochten langs een kanaal erg saai.

Ik vond het erg pittig om met bepakking en een passagier te rijden, was ook de eerste keer voor mij en was gister gesloopt toen ik thuis kwam ook dat zal wennen zijn.
Al met al is het goed bevallen en we gaan in oktober weer, 4 dagen dan.
Verder heb ik weer wat stof om over na te denken stoelen,kussen,andere slaapzakken lichter en betere pakmaat. En routes maken moet ik.me ook maar is wat meer in gaan verdiepen.
Ben ook "basic" begonnen met een driepoots viskrukje en een opblaaskussen. Maar dat is het voor mij ook niet. Neem nu zo'n regisseursstoel en een gewoon kussen mee. Rij alleen, en pakmaat en gewicht interesseren me niet zo veel.
 
Onze ervaring camperen is redelijk goed bevallen. Ik had een route gemaakt vanaf wijk bij Duurstede via Rhenen naar mechelen/schweiberg, we waren redelijk laat want mijn zoon moest voetballen. Ik dacht een ritje van 3 uur binnendoor lekker op tijd daar tentje opzetten en even eten, dat viel even tegen ik was vergeten dat het 2 routes waren bleek er nog een uur bij te komen. Half 6 daar tentje opzetten. ik was in de ochtend nog even bezig geweest met het gewicht en pakmaat ik kwam op bijna 40 kilo uit. ik denk dat kan anders weegschaal erbij en passen en meten uiteindelijk heb ik er nog 5 kilo af kunnen halen en alle binnentassen thuis kunnen laten en alles paste in de koffers. wil het zijn dat ik de tas van de tent ook thuis gelaten had waar de beschrijving in zat🤣 uiteindelijk in 20 min de tent opgezet.

Vango omega 350+
Fijne tent, makkelijk op te zetten, genoeg ruimte in de binnentent waar je nog iets kunt neer leggen. Genoeg opberg ruimte aan de zijkant van de binnentent. De voortent ook redelijk ruim waar je nog is in kan zitten met slecht weer
Minpunt: als je wat later in het jaar gaat en er veel douw is zit het ook aan de binnenkant van de tent waardoor je spullen alsnog nat kunnen worden. Dat komt omdat de onderkant rondom gewoon open is.

Exped mat oranje
Jeetje wat een fijn ding isoleert super goed, ligt erg comfortabel.
Nadeel: kraakt wel als een malle maar das een kwestie van wennen denk ik.
Met onze nomad slaapzakken hebben we het echt niet koud gehad en het koelde in de avond heel hard af. Zeker in de bergen.

We hadden de koffer als stoelen gebruikt voor een uurtje is het prima voor langer idd niet fijn meer. Had een wollipje gebruikt als kussen maar dat viel mij beetje tegen ben er achter gekomen dat ik daar iets meer comfort in wil.

De terugweg had ik via mijn garmin zumo xt adventure routing een route gemaakt. Die viel even tegen het begin was erg leuk door Valkenburg heen en daarna nog wat leuke bochten eenmaal verder kwam ik op een 40km lange weg zonder bochten langs een kanaal erg saai.

Ik vond het erg pittig om met bepakking en een passagier te rijden, was ook de eerste keer voor mij en was gister gesloopt toen ik thuis kwam ook dat zal wennen zijn.
Al met al is het goed bevallen en we gaan in oktober weer, 4 dagen dan.
Verder heb ik weer wat stof om over na te denken stoelen,kussen,andere slaapzakken lichter en betere pakmaat. En routes maken moet ik.me ook maar is wat meer in gaan verdiepen.
@ gewicht
Met 2 op 1 motor met bagage kan idd gewicht een probleem worden.
Zelf meet ik NOOIT al het gewicht wat ik meesleep.
Zou me niet verbazen dat als ik bij start vakantie alles een keer zou wegen dat ik snel aan 60kg kom.

@ Vango 350+
Van mijn eerdere kampeer-leven zoals oa een caravan met voortent weet ik dat je altijd de grond moet afdekken.
Dat is om te voorkomen dat vocht uit de grond als condens terugkomt op de binnenzijde van de tent.
Daarom had ik in verleden altijd plastic onder mijn bolon-tapijt.

Ik heb ook een Vango omega 350. De ellende van vocht zal je ook snel hebben in het (grote) voor-gedeelte van de tent.
Dat is toch snel enkele m2! Voor de Vango bestaat ook een zgn "footprint". Deze heb ik toen direct erbij aangeschaft.
Behalve dat je geen bagger hebt in het voorstuk, houd je ook het vocht onder deze print. Werkt prima!

@ kraken van de Exped
Vreemd maar daar heb ik geen last van gehad.
Op dit forum heb ik ergens gelezen dat dit komt door materiaal van het grondzeil in combinatie met (type?) Exped-mat.
Plastic folie oid schijnt te helpen?? Zelf maar effe zoeken op MF.

@ stoel
Als stoel gebruik ik altijd een 'regisseur-stoel'. Zit perfect!
Weet alleen niet of dit past binnen jouw max gewicht?

@ kussen
Als kussen gebruik ik deze
Ik kampeer al 50 jaar. Deze had ik 48 jaar eerder al willen hebben. Prima ding!

@ route
Soms gebruik ik op mijn Zumo de 'on-route-motorkaart'. Vlgs mij bestaat die niet meer.
Meestal maakt die wel leuke routes. Wel eens geprobeerd op de Veluwe (die ik goed ken) en pakte idd wel de leuke wegen.
Vaak kan je aan de wegen die je op de kaart ziet al redelijk goed inschatten of route leuk kan zijn.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor mooie routes. Zal je voor jezelf moeten uitvinden.
Er zijn veel programma's waar je mooie(?) route mee kan maken op de PC.

Ja, zoals hierboven al geopperd zal je veel voor jezelf moeten uitvinden. Wijs worden door ervaring.
Verder is ook dat wat voor de 1 prima is, dat een ander er heel anders over denkt. Zelf keus in maken!
 
@ gewicht
Met 2 op 1 motor met bagage kan idd gewicht een probleem worden.
Zelf meet ik NOOIT al het gewicht wat ik meesleep.
Zou me niet verbazen dat als ik bij start vakantie alles een keer zou wegen dat ik snel aan 60kg kom.

@ Vango 350+
Van mijn eerdere kampeer-leven zoals oa een caravan met voortent weet ik dat je altijd de grond moet afdekken.
Dat is om te voorkomen dat vocht uit de grond als condens terugkomt op de binnenzijde van de tent.
Daarom had ik in verleden altijd plastic onder mijn bolon-tapijt.

Ik heb ook een Vango omega 350. De ellende van vocht zal je ook snel hebben in het (grote) voor-gedeelte van de tent.
Dat is toch snel enkele m2! Voor de Vango bestaat ook een zgn "footprint". Deze heb ik toen direct erbij aangeschaft.
Behalve dat je geen bagger hebt in het voorstuk, houd je ook het vocht onder deze print. Werkt prima!

@ kraken van de Exped
Vreemd maar daar heb ik geen last van gehad.
Op dit forum heb ik ergens gelezen dat dit komt door materiaal van het grondzeil in combinatie met (type?) Exped-mat.
Plastic folie oid schijnt te helpen?? Zelf maar effe zoeken op MF.

@ stoel
Als stoel gebruik ik altijd een 'regisseur-stoel'. Zit perfect!
Weet alleen niet of dit past binnen jouw max gewicht?

@ kussen
Als kussen gebruik ik deze
Ik kampeer al 50 jaar. Deze had ik 48 jaar eerder al willen hebben. Prima ding!

@ route
Soms gebruik ik op mijn Zumo de 'on-route-motorkaart'. Vlgs mij bestaat die niet meer.
Meestal maakt die wel leuke routes. Wel eens geprobeerd op de Veluwe (die ik goed ken) en pakte idd wel de leuke wegen.
Vaak kan je aan de wegen die je op de kaart ziet al redelijk goed inschatten of route leuk kan zijn.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor mooie routes. Zal je voor jezelf moeten uitvinden.

ja, zoals hierboven al geopperd zal je veel voor jezelf moeten uitvinden. Wijs worden door ervaring.
Verder is ook dat wat voor de 1 prima is, dat een ander er heel anders over denkt. Zelf keus in maken!
Bedankt voor de tip over het vocht uit de grond. Ga ik volgend jaar gebruiken!!
 
Als je maar op 1 plaats gaat staan kan je ook (op maat geknipt) bouw-plastic of 'dekzeil' gebruiken, zolang het maar geen vocht doorlaat.
Bij naar huis gaan gooi je het zeil gewoon in de kliko. Scheelt schoonmaken.
Nee, dit is een slechte optie als je enkele keren van plek verandert.

Kampeer onderleg plastic dat werkt niet. Gaat veel te snel stuk.
 
@ gewicht
Met 2 op 1 motor met bagage kan idd gewicht een probleem worden.
Zelf meet ik NOOIT al het gewicht wat ik meesleep.
Zou me niet verbazen dat als ik bij start vakantie alles een keer zou wegen dat ik snel aan 60kg kom.

@ Vango 350+
Van mijn eerdere kampeer-leven zoals oa een caravan met voortent weet ik dat je altijd de grond moet afdekken.
Dat is om te voorkomen dat vocht uit de grond als condens terugkomt op de binnenzijde van de tent.
Daarom had ik in verleden altijd plastic onder mijn bolon-tapijt.

Ik heb ook een Vango omega 350. De ellende van vocht zal je ook snel hebben in het (grote) voor-gedeelte van de tent.
Dat is toch snel enkele m2! Voor de Vango bestaat ook een zgn "footprint". Deze heb ik toen direct erbij aangeschaft.
Behalve dat je geen bagger hebt in het voorstuk, houd je ook het vocht onder deze print. Werkt prima!

@ kraken van de Exped
Vreemd maar daar heb ik geen last van gehad.
Op dit forum heb ik ergens gelezen dat dit komt door materiaal van het grondzeil in combinatie met (type?) Exped-mat.
Plastic folie oid schijnt te helpen?? Zelf maar effe zoeken op MF.

@ stoel
Als stoel gebruik ik altijd een 'regisseur-stoel'. Zit perfect!
Weet alleen niet of dit past binnen jouw max gewicht?

@ kussen
Als kussen gebruik ik deze
Ik kampeer al 50 jaar. Deze had ik 48 jaar eerder al willen hebben. Prima ding!

@ route
Soms gebruik ik op mijn Zumo de 'on-route-motorkaart'. Vlgs mij bestaat die niet meer.
Meestal maakt die wel leuke routes. Wel eens geprobeerd op de Veluwe (die ik goed ken) en pakte idd wel de leuke wegen.
Vaak kan je aan de wegen die je op de kaart ziet al redelijk goed inschatten of route leuk kan zijn.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor mooie routes. Zal je voor jezelf moeten uitvinden.
Er zijn veel programma's waar je mooie(?) route mee kan maken op de PC.

Ja, zoals hierboven al geopperd zal je veel voor jezelf moeten uitvinden. Wijs worden door ervaring.
Verder is ook dat wat voor de 1 prima is, dat een ander er heel anders over denkt. Zelf keus

sorry zit er niet bij alleen een klein kuipje ! Maar dat plastic eronder wist ik niet tnx voor tip
 
Laatst bewerkt:
Huh?
De footprint is condens-dicht! Daarvan heb je dus al geen vocht tegen het tentdoek.
Plastic kan dus hetzelfde werken, zolang er maar geen vocht doorheen kan.

Of bedoel je plastic onder de Exped?
Dat weet ik dus niet precies. Maar wel dat er iets tussen moet om kraken te voorkomen.
Effe zoeken op MF wat je precies moet gebruiken. (ik dacht dat plastic folie voldoende was)
 
@ gewicht
Met 2 op 1 motor met bagage kan idd gewicht een probleem worden.
Zelf meet ik NOOIT al het gewicht wat ik meesleep.
Zou me niet verbazen dat als ik bij start vakantie alles een keer zou wegen dat ik snel aan 60kg kom.

@ Vango 350+
Van mijn eerdere kampeer-leven zoals oa een caravan met voortent weet ik dat je altijd de grond moet afdekken.
Dat is om te voorkomen dat vocht uit de grond als condens terugkomt op de binnenzijde van de tent.
Daarom had ik in verleden altijd plastic onder mijn bolon-tapijt.

Ik heb ook een Vango omega 350. De ellende van vocht zal je ook snel hebben in het (grote) voor-gedeelte van de tent.
Dat is toch snel enkele m2! Voor de Vango bestaat ook een zgn "footprint". Deze heb ik toen direct erbij aangeschaft.
Behalve dat je geen bagger hebt in het voorstuk, houd je ook het vocht onder deze print. Werkt prima!

@ kraken van de Exped
Vreemd maar daar heb ik geen last van gehad.
Op dit forum heb ik ergens gelezen dat dit komt door materiaal van het grondzeil in combinatie met (type?) Exped-mat.
Plastic folie oid schijnt te helpen?? Zelf maar effe zoeken op MF.

@ stoel
Als stoel gebruik ik altijd een 'regisseur-stoel'. Zit perfect!
Weet alleen niet of dit past binnen jouw max gewicht?

@ kussen
Als kussen gebruik ik deze
Ik kampeer al 50 jaar. Deze had ik 48 jaar eerder al willen hebben. Prima ding!

@ route
Soms gebruik ik op mijn Zumo de 'on-route-motorkaart'. Vlgs mij bestaat die niet meer.
Meestal maakt die wel leuke routes. Wel eens geprobeerd op de Veluwe (die ik goed ken) en pakte idd wel de leuke wegen.
Vaak kan je aan de wegen die je op de kaart ziet al redelijk goed inschatten of route leuk kan zijn.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor mooie routes. Zal je voor jezelf moeten uitvinden.
Er zijn veel programma's waar je mooie(?) route mee kan maken op de PC.

Ja, zoals hierboven al geopperd zal je veel voor jezelf moeten uitvinden. Wijs worden door ervaring.
Verder is ook dat wat voor de 1 prima is, dat een ander er heel anders over denkt. Zelf keus in maken!
Dank voor je kussentip!

Mbt tot onderzeil, ik snap dat het werkt tegen optrekkend vocht. Maar wat nu als het regent en het regenwater loopt over het dekzeil onder je tent?
 
Huh?
De footprint is condens-dicht! Daarvan heb je dus al geen vocht tegen het tentdoek.
Plastic kan dus hetzelfde werken, zolang er maar geen vocht doorheen kan.

Of bedoel je plastic onder de Exped?
Dat weet ik dus niet precies. Maar wel dat er iets tussen moet om kraken te voorkomen.
Effe zoeken op MF wat je precies moet gebruiken. (ik dacht dat plastic folie voldoende was)
Sorry die footprint zit er niet bij. zit in de voortent alleen kuipje in maar die is nog open waardoor er condens door komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan