Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Maar ook heel vochtig, daar krijg je weer heel veel condens van in je tent.
Een kruik in je slaapzak werkt beter. En bij gebrek aan kruik kan een simpele colafles ook prima voldoen. Wel goed dicht schroeven uiteraard.
 
Het 1e gedeelte had ik niet beter kunnen zeggen.

Inregenen kan idd een probleem zijn. Ik heb daarvoor ook een tarp bijgekocht.
Al met al, de Omega+tarp+footprint, neemt meer volume dan mijn Vango Alpha.
Voor trektochten heb ik de Alpha, en voor langer op 1 plek de Omega.

Met strak zetten geen last. (of ben ik minder kritisch?)
Ik heb zelfs alle zij-scheerlijnen van de tent afgehaald omdat ik steeds mijn nek erover breek.
Mbv muskaton-haken kan ik deze lijnen, als nodig, weer heel snel aanbrengen.

Misschien ben ik ook wel te kritisch idd. We hadden de scheerlijnen er ook op staan. Dus daarom vind ik het zo raar dat precies die hoek niet strak staat. Maar goed, ik zal het binnenkort weer eens proberen.

Die tarp voor die tent is momenteel overal uitverkocht. De footprint voor de tent had ik geluk mee. Daar hadden ze bij de Kampeerhal nog even 1 van liggen dus die heb ik direct gekocht. Ze kregen eerst ook geen nieuwe meer omdat ze met de productie enorm achter lopen.
 
Ik had dat ook met mijn Nordisk tent, kreeg een hoek niet aangespannen. Nu ontwikkel je bij het opzetten van een tent vaak automatismen. Een daarvan is bv. eerst de haringen aan de voorkant van de tent in de grond slaan. Toen ik toevallig eens andersom werkte, eerst de achterkant van de tent, stond die hoek ineens wel strak. Misschien ook eens proberen?
 
Ik had dat ook met mijn Nordisk tent, kreeg een hoek niet aangespannen. Nu ontwikkel je bij het opzetten van een tent vaak automatismen. Een daarvan is bv. eerst de haringen aan de voorkant van de tent in de grond slaan. Toen ik toevallig eens andersom werkte, eerst de achterkant van de tent, stond die hoek ineens wel strak. Misschien ook eens proberen?
Beginnen met tegenovergestelde polen. Noord zuid/ twaalf zes uur eerst.
 
Ondertussen op het uiterste (zuidwest)puntje van Europa geweest, volgens google maps op 5 555km van de Noordkaap, het andere uiterste. Volgens mij de langste afstand die je over land binnen Europa kunt rijden.
Bestaat daar een speldje voor? :+

Zuidwest.png


Deze kwam ik daar overigens ook nog tegen, humor die ik wel kan pruimen:
bratworst.jpg
 
Ik had dat ook met mijn Nordisk tent, kreeg een hoek niet aangespannen. Nu ontwikkel je bij het opzetten van een tent vaak automatismen. Een daarvan is bv. eerst de haringen aan de voorkant van de tent in de grond slaan. Toen ik toevallig eens andersom werkte, eerst de achterkant van de tent, stond die hoek ineens wel strak. Misschien ook eens proberen?

Beginnen met tegenovergestelde polen. Noord zuid/ twaalf zes uur eerst.
Ik had ook al bedacht om in plaats van de voorkant te beginnen op de achterkant van de tent.

Maar noord / zuid had ik nog niet bedacht, die ga nu ik sowieso ook eens proberen. Ik zeg nu altijd de stokken tegenover elkaar vast.

Misschien dat het probleem dan over is.
 
Ik heb tegenwoordig een andere manier gevonden om mijn tunneltent op te zetten. Ik zet de voorste boog aan beide kanten vast in de grond. Dan trek ik de tent omhoog aan de voorste scheerlijn en zet deze vast maar net zover dat de boog nog iets achterover hangt. Dan til ik de achterste boog wat omhoog en zet die samen met de middelste boog op hun plek. En span ook af met de achterste scheerlijn.

Dan staat de tent eigenlijk al maar je kunt nog makkelijk het één en ander verschuiven als het niet helemaal in lijn staat. Vervolgens de achterkant helemaal vastzetten, de voorkant ook en dan de twee scheerlijnen afspannen.

De middelste en achterste boog staan dan nog los zodat je ze nog een beetje kunt verschuiven als de tent nog wat raar trekt ofzo. Dan sla ik die vast en zet zelf wel altijd alle scheerlijnen vast, maar dat is natuurlijk optioneel.

Voorheen zat ik ook altijd te klooien met de tent helemaal naar mijn zin krijgen, maar op deze manier staat hij in notime zoals ik het wil.
 
Ondertussen op het uiterste (zuidwest)puntje van Europa geweest, volgens google maps op 5 555km van de Noordkaap, het andere uiterste. Volgens mij de langste afstand die je over land binnen Europa kunt rijden.
Bestaat daar een speldje voor? :+



Deze kwam ik daar overigens ook nog tegen, humor die ik wel kan pruimen:
Je moet je braadworst wel erg goed vasthouden, het waait daar meestal flink. Ik was er een paar weken geleden ook. Ben er al vaker geweest, maar het blijft een mooie plek. Op exact jouw locatie heb ik er een gemaakt, maar dan naar de andere kant:

68601CB1-35AF-40BD-B582-AFAABD03B212.jpeg


 
Laatst bewerkt:
2 jaar terug nog geweest met de Ratbike. Goeie worst en aardige dames.
 
't Werd effe heet vandaag....
Gewacht tot de brand geblust was, in de buurt van Luzianes. Gelukkig geen gewonden of geëvacueerden en niet al te veel (klein uurtje) oponthoud gehad. Boeiend om dat eens niet op TV maar in het echt te zien. Heel efficiënt ook hoe de brandweer dat aanpakt. (Van de brand zelf geen foto ).



heliblusser.png


Dit is de reden waarom er in Spanje/Portugal niet wild gekampeerd mag worden en waarom daar zulke hoge boetes op staan.
 
Het antwoord blijkt nee te zijn. Astara ligt nog iets zuidelijker dan Baku.
"Overland" klopt ook niet natuurlijk, want je moet een scandinavische zee over en een ijszee onderdoor. Laat ons het houden op "op wielen bereikbaar".
En eigenlijk is het niet echt belangrijk. Maar wel een interessante opmerking. Azerbeidzjan is niet een land waarbij je aan Europa denkt. Tenminste, ik niet. Tot nu dus. 8-)

1632494457815.png


1632494681875.png
 
Gister was ik lekker op tijd klaar met werk en dacht ga is even bij bever kieken. Na een 3 uur rondwandelen en alles bekeken te hebben en gevoeld hebben, is de keus op de exped megasleep duo 25 gevallen. De pak maat vond ik redelijk tegenvallen maar in een vacuüm zak kun je die tot meer dan de helft kleiner krijgen waardoor die makkelijk in de top koffer past. De stof moest ik erg aan wennen we zijn dan ook die katoenen slaapzakken van nomad gewend. Voordeel is dat je redelijk bereik hebt met deze slaapzak waar een zomerkant en een winterkant aanzit.

Mijn phoebus brander heb ik toch maar vervangen voor een campingaz micro plus
Scheelt veel ruimte en gewicht.

We hadden een pannenset voor onze gewone camping uitrusting nu heb ik die vervangen voor een setje van 2 pannen waar 2 kleine bordjes in passen en 2 bekers in de beker heb ik het brandertje kunnen krijgen en ook nog het plastic bestek. Daarmee ben ik in pakmaat en gewicht giga op vooruit gegaan 2kilo.

Onze motor kampeer spullen zijn wel compleet nu. Op de stoelen na dan. Ben er in gewicht 6kilo op vooruitgegaan en pakmaat, nou ik heb nog een koffer over voor kleding en toiletspullen die grammerjager ziekte zit er bij mij toch wel een beetje in 🤣

Over iets meer dan een week gaan we 3 nachten naar Limburg. Heb er zin in lekker primitief.
 

Bijlagen

  • 20210925_081655.jpg
    20210925_081655.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 67
Het antwoord blijkt nee te zijn. Astara ligt nog iets zuidelijker dan Baku.
"Overland" klopt ook niet natuurlijk, want je moet een scandinavische zee over en een ijszee onderdoor. Laat ons het houden op "op wielen bereikbaar".
En eigenlijk is het niet echt belangrijk. Maar wel een interessante opmerking. Azerbeidzjan is niet een land waarbij je aan Europa denkt. Tenminste, ik niet. Tot nu dus. 8-)

Bekijk bijlage 1679743

Bekijk bijlage 1679746

Daar kan je dan een leuk driehoekje van maken. Met Turkijke als 'reserve-Europa' :+ (en anders rijd je maar om de Zwarte Zee heen)
Enne dit is nóg verder, qua uithoeken.

1632553484205.png
 
Zijn er nog simpele tips om een beetje warmte in je tent te brengen en vast te houden?
Ik heb dit ding, werkt goed. Ik heb niks beters kunnen vinden wat echt werkt. Nadeel is dat ik dan ook een CO-melder mee moet nemen.

€ 12,52 35%OFF | Outdoor Mini Kachel Roestvrij Staal Camping Tent Warming Fornuis Deksel Survival Gas Kachel

Deze bestaat ook, maar heb ik geen ervaring mee:

 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog simpele tips om een beetje warmte in je tent te brengen en vast te houden?
Zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens het advies gekregen om waxinelichtjes mee te nemen.
Ik zou ze dan wel in een pannetje oid. zetten tegen omstoten en wellicht iets eronder tegen smelten van het grondzeil.
 
Zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens het advies gekregen om waxinelichtjes mee te nemen.
Ik zou ze dan wel in een pannetje oid. zetten tegen omstoten en wellicht iets eronder tegen smelten van het grondzeil.

Vroeger, in de puptent dacht mijn maat dat een esbit blokje hem wel warm zou houden.😆😆
 
Aantal Coleman tentjes in de aanbieding bij bol.com

Of deze maar die is wel wat groot lijkt mij voor solo vakanties:

Niet in de aanbieding, redelijke prijs, en ook wel okay voor solo vakanties lijkt mij:
 
Zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens het advies gekregen om waxinelichtjes mee te nemen.
Ik zou ze dan wel in een pannetje oid. zetten tegen omstoten en wellicht iets eronder tegen smelten van het grondzeil.
Ooit bij heel slecht weer ook in de tent gekookt.
Wel voorzichtig voor vuur in de tent. Maar daarna effe niet nagedacht dat hete pan niet op grondzeil mag.
Met als gevolg een rare smeltplek en nog jaren "lol" van gehad. <niet dus>
 
Terug
Bovenaan Onderaan