Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Wat zijn je eisen... Er zijn geloof ik twee topmerken, Givi en H&S ofzoiets. Ik heb voor Givi gekozen omdat bij veel fietsen, ook uit Japan, een standaardkoffer is. Dan wilde ik het "monokey" systeem, ik weet niet waarom. Dan bleef er voor mij alleen een 47 en 56 liter koffer over, die heb ik dan maar allebei gekocht. Een criterium was dat ik er twee helmen in kwijt kon, ik was het een beetje beu om bij de Race, zoals laatst in Rockanje, met die helmen te slepen, dus de 56 liter had een voorkeur, daar gaan twee helmen in. En met een beetje goeie wil ook mijn motorbroek. Klaar met zweten en slepen
 
Gebeurt dat wel vaker dat je de motor niet bij je tent mag laten staan? Heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt. Want dat betekent bijvoorbeeld dat je de koffers er af moet halen.
Een enkele keer, maar meestal zijn ze op een autovrij veld niet zo heel moeilijk met motoren, zolang je maar niet de hele dag op en neer rijdt
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Daar heb ik ook eens gestaan. Erg mooi maar idd jammer dat de motor boven moet blijven.
Bekijk bijlage 1770456
Op die plek waar jij stond staat het nu vol met caravans dus ik sta veel lager bij het water, een hoop andere kleine tentjes ook. Motor bij de tent heeft ook mijn voorkeur maar voor twee nachten vond ik het ook geen ramp. Vandaag lekker door de Harz getuft, morgen verkassen.

Screenshot_20220611-161415_Connect.jpg
 
Een enkele keer, maar meestal zijn ze op een autovrij veld niet zo heel moeilijk met motoren, zolang je maar niet de hele dag op en neer rijdt
Het verhaal was hier vooral dat ze geen motorvoertuigen willen hebben staan vanwege het gevaar van lekkende vloeistoffen die dan in het meer komen. Auto's staan op de parkeerplaats, mijn motor staat dichterbij, onder het toeziend oog van de campingbaas. Die kwam zelf al meteen met dat voorstel.
 
Nondeju, er moet toch echt wel wat aan de hand zijn wil een motor omwaaien.
 
Storm op Isle of Skye. Twee motoren, wazronder mijne, omgewaaid. Gelukkig zonder schade (stond op gras). Regen viel met bakken uit de hemel en daarbovenop s ochtends bij vertrek een platte achterband.
De rest van de dag: regen en stormwind. Reed niet echt lekker.
Dat is minder leuk. Lekke band zelf kunnen repareren?
 
Nope, gras was niet zompig, harde steenlaag eronder.
Vond het lek niet in de band, ook niet bij de garagist. Opgepompt en hele dag gereden. Ik denk aan een flauwe grap van iemand, kan het niet anders uitleggen.
En of er midges zijn? Nu, 8u s ochtends in de tent. Die zwarte puntjes dus. 😎
 

Bijlagen

  • 870C1567-112D-49EC-A1F3-DE1CB5298527.jpeg
    870C1567-112D-49EC-A1F3-DE1CB5298527.jpeg
    172,1 KB · Weergaven: 52
Deksel van een jampotjes en stuk touw. Deze gaat al 3 jaar mee en werkt nog evengoed als een van die dure “onderzetters”.
Het houtblokje vind ik ook leuk. 😎
76087C73-FE1B-4915-BF75-1DCE8B387D82.jpeg
 
Buiten toch??????
Nope, binnen in tent. Ze schuilen voor de regen denk ik. In slaaptent geen last van. Erg actief zijn ze nu overigens niet, t is nog wat fris. En straks eens goed schudden bij het inpakken, dan zijn ze ook weg.
Overigens, ik heb zo n hoofdnetje en Smidge smeerspul, en dan is het allemaal best te doen. We moeten toekomstige Schotland rijders nu ook weer niet te hard afschrikken hé.
 
Dat tâhtje is wel slim, blijkt dat ik ook nog geen kampeerder ben. Is je motor niet mede omgevallen omdat die band plat was?
 
Terug
Bovenaan Onderaan