Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

@Kibbe hoe raap je dat op als je wegrijdt? Of ben jij zo n lenige slangenmens? 🤪
Toutje is ook een hulpstuk bij het plaatsen denk ik, ik gooi mijnes op de grond en die rolt, hoe je je best ook doet, meetal buiten bereik van de jiffie en jezelf
 
Ik neem altijd een plankje van zo'n 40 X 8 cm ofzo. Past precies in de koffer en neemt geen ruimte in. Alleen de dikte van het plankje. Zet hem eigenlijk altijd op de middenbok😅
 
Ja in principe wel op de middenbok. Met een volbepakte fj lig ik dan de rest van het weekend wel met een hernia vanuit mijn tent de omgeving te bewonderen...
 
Ik heb al jaren een 10x10cm aircraft grade 2024 alu plaatje bij, met (echte) paracord gewoon omdat het kan.8-)

Al heb ik vanalles al geprobeerd, van platgeslagen blikje tot pannen. Als het oppervlak maar groter wordt.
 
Laatst bewerkt:
De vakantiestemming zit er goed in. Onderweg naar een camping in het Thüringerwald en een klein hotel met Biergarten langs de weg gevonden in Bad Bibra. Heerlijke Duitse maaltijd en een alcoholvrij Weizen. Dit bevalt mij toch het allerbeste, op de camping vanavond gewoon een krentenbol met kaas 🤪
PCIMG_2022-06-12_12-58-14.JPG
 
Mike, welke kant ga je op? Polen? Ik zit zeer binnenkort in Görlitz, weet alleen mijn vertrektijd nog nie helemaal
 
Mike, welke kant ga je op? Polen? Ik zit zeer binnenkort in Görlitz, weet alleen mijn vertrektijd nog nie helemaal
Nee, ik heb maar een weekje. Hierna denk ik naar Zuid-Beieren en nog het zwarte woud. Overal een dag of 2-3 toeren en dan is de week snel om.
 
Nondeju, er moet toch echt wel wat aan de hand zijn wil een motor omwaaien.
Ik was een paar jaar geleden op Cap Fisterra (meest NW punt Spanje) daar werd jezelf al bijna ondersteboven geblazen. De motor heb ik gezet achter een schuurtje met de neus naar de wind. Ik denk dat ie daar vol in de wind nog geen 10min rechtop zou blijven staan.

Onderweg in de vakantie heb ik altijd een plankje in de tanktas tegen omvallen.
Kan ik altijd er zo uithalen en onder de jiffy schuiven als de ondergrond heel erg zacht lijkt.
 
1CFACFD3-B551-42BB-9B7E-590333658E42.jpeg


Bij Ali kosten die dingen tegenwoordig niks meer. Altijd bij me, hoef niet te bukken en vergeet het ook nooit bij wegrijden. Enige nadeel, bij mijn andere motor liet hij een mooie diepe groef in de achterbrug achter toen ik een schuivertje maakte.
 
Bekijk bijlage 1771027

Bij Ali kosten die dingen tegenwoordig niks meer. Altijd bij me, hoef niet te bukken en vergeet het ook nooit bij wegrijden. Enige nadeel, bij mijn andere motor liet hij een mooie diepe groef in de achterbrug achter toen ik een schuivertje maakte.
Heb ik ook op beide motoren. Die van Wunderlich voor mijn GS was nog best prijzig maar Givi maakt ze tegenwoordig ook en dat was goed betaalbaar.

Op de vorige, niet watergekoelde, GSen zat een standaard die zo was ontwerpen dat hij zich sowieso niet ingroef, er zat een knik in waardoor hij zich meer zijwaarts verplaatste en niet recht de grond in verdween.

Toen ik deze GS kocht heb ik één keer gekampeerd met zo'n losse plaat en toen meteen de Wunderlich verbreder er onder geschroefd. Gemak dient de mens!
 
Ik was van de week bij een camping (enzo) winkel en zag dit luchtbedje Wilderness Mat Ultra Light 3ASS? Die vind je bij Vrijbuiter - Vrijbuiter maar, kan je daar nou echt lekker op slapen? Ze hebben ook nog soortgelijke bedjes van 80 tot 200+ euro maar kon zo snel niet echt verschil ontdekken behalve de kleur dan 😁
wat een onnozelen dat ze de afbeelding van de complete mat naast een ingepakt exemplaar zetten . Het lijkt wel een opblaasbaar kussen :P
Ding is enorm smal, ik zou er 2 nodig hebben.

De merken die ik hier het meest langs zie komen zijn thermarest en Expad, met die laatste loop je echter wel het risico dat het weer 4 bladzijdes lang over kraken van de mat gaat..
Bij nacht temperaturen van 20 graden maakt het geen hol uit waar je op, onder of in ligt , qua kampeer materiaal dan ;)
Ik heb zelf een synmat van expad , in een lengte en breedte maat die voor mij geschikt zijn, 9LW uit mn hoofd.
de Down/dons variant was 40 a 50 euro meer tov de 170 ofzo die deze kostte maar zo koud zou ik toch niet gaan camperen, oftewel ver onder 0.

dr zit ook een pomp ingebouwd. met beiden handen ongeveer 90 keer indrukken, alsof je eerste hulp verleent dat idee, maar vind en vond het goed te doen, tegen de tijd dat je dat zat word kan je beter een dag blijven staan ipv elke dag doorrijden.

die wildernis ASS ligt over een jaar bij het vuilnis of op marktplaats of gratis op te halen, die exped blijft altijd nog geld waard, als je dr uberhaupt van af wil.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Maar als je hem de hele dag op je rug moet dragen is het wel de meest praktische oplossing. Op de motor geen je wat meer ruimte en is gewicht al helemaal niet het probleem, dus ik zou iets comfortabels zoeken.
op het moment dat je dat typt mag je best een foto van die pakezel van jou erbij zetten ter referentie he ;)
dr zijn ook mensen met een ybr125 he ;)
 
Ik was van de week bij een camping (enzo) winkel en zag dit luchtbedje Wilderness Mat Ultra Light 3ASS? Die vind je bij Vrijbuiter - Vrijbuiter maar, kan je daar nou echt lekker op slapen? Ze hebben ook nog soortgelijke bedjes van 80 tot 200+ euro maar kon zo snel niet echt verschil ontdekken behalve de kleur dan 😁
Als je nu al weet dat je alleen in zomerse omstandigheden gaat kamperen dan is een goedkoop bed voldoende.
Gewoon zo'n dik paars luchtbed met een prijs van slechts €10 is genoeg!
Ik zag nog een aanbieding voor €8.99 luchtbed Meer heb je dus niet nodig, maar isoleren dat doet deze dus niet.
Als ik midden zomer naar zuid Europa vertrek, dan blijft mijn Exped thuis en neem ik de paarse mee. Slaapt heerlijk!
O ja, heel makkelijk is dat je dan ook een pompje erbij hebt. Met de mond blazen kost je wel een kwartiertje.

Ga je in vroeg voorjaar of wil je winterkamperen dan komt oa Exped in aanmerking. Maar dan wordt de prijs al snel €100+
 
Ik kom effe terug op dat omvallen: zeeeer zelden waait een motor links om.
Ik heb dat eigenlijk maar één keer gezien. Bij een motor die in een storm stond met de regenhoes er over heen. Ik vermoed dat die hoes wind heeft gevangen en de motor min of meer over de standaard heen heeft getild.

Als er geen hoes over zat denk ik toch dat de motor is weg gezakt in de grond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan