Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Mooie verhalen om te lezen! Ga deze ervaringen ook zeker meenemen en zoals het nu ernaar uit ziet klinkt het echt wat voor mij, gewoon op de bonevooi en lekker zoeken en als nood een kampje ergens van de bewoonde wereld opzetten ^^
Wij gaan met de motor kamperen trouwens
 
Ooit in Frankrijk samen met een maat geen camping kunnen vinden.
In het donker een bospad ingereden en op een open stukje, een heel eind van de doorgaande weg, de tentjes opgezet.
Midden in de nacht de gendarmerie aan de tent.
Zo goed en zo kwaad als het ging de zaak uitgelegd en we mochten blijven staan tot de ochtend.
In de ochtend bleek dat we tegen een vuilstort aan stonden.
En hoe die gendarmerie ons daar heeft gevonden is me nog steeds een raadsel
Ja, zo werkt dat!
Wel eens in Spanje op een plek heel ver van de bewoonde wereld in het gras gaan slapen.
Staat er 's morgens om 05.00h ineens een tractor voor je neus met een boer die wil gaan melken. Shit happens. :X
 
EDIT:
Ik heb het later op marktplaats gezet en de tent was meteen verkocht.

Ik ga mijn tent verkopen, is slechts 6 nachten gebruikt.
Het is de Eureka Scenic View 3 SUL (Super Ultralight). Vorig jaar gekocht bij Bax Recreatie. Nieuwprijs van deze tent was € 599. Mag weg voor € 280.
Het is een tent waar je altijd droog in en uit kunt.
Slechts 3,3 kg en kleine pakmaat. Hoogte 120 cm. Het is een driepersoons tent, dus lekker ruim.
Voor mij is ie te laag, ik heb rugklachten gekregen. '(

IMG_20220609_133049.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie verhalen om te lezen! Ga deze ervaringen ook zeker meenemen en zoals het nu ernaar uit ziet klinkt het echt wat voor mij, gewoon op de bonevooi en lekker zoeken en als nood een kampje ergens van de bewoonde wereld opzetten ^^
Wij gaan met de motor kamperen trouwens
Vooraf een goede camping app installeren, bijvoorbeeld die van Archies. Staat zo goed als alles op, gebeurd mij zelden dat die een camping niet kent. Ik heb het vrijwel nooit meegemaakt dat een camping geen plek heeft, hooguit misschien als je hartje hoogseizoen op een heel toeristische plek komt. Ik rij meestal door tot 5 uur of half 6, dan tik ik de dichtstbijzijnde camping aan en dat gaat eigenlijk altijd goed. Alleen vorig jaar werd het lastig, campings zat maar allemaal gesloten wegens die overstromingen. Dan houdt het op natuurlijk, maar gelukkig zijn er altijd nog weilanden. Uitwijken naar een hotel omdat je echt geen andere slaapplek kan vinden is mij nog nooit overkomen
 
Dank voor de tip. Mooie wereld hier, Campo Imperatore is zeker een aanrader!
 

Bijlagen

  • 20220611_110500.jpg
    20220611_110500.jpg
    406,3 KB · Weergaven: 35
Vooraf een goede camping app installeren, bijvoorbeeld die van Archies. Staat zo goed als alles op, gebeurd mij zelden dat die een camping niet kent. Ik heb het vrijwel nooit meegemaakt dat een camping geen plek heeft, hooguit misschien als je hartje hoogseizoen op een heel toeristische plek komt. Ik rij meestal door tot 5 uur of half 6, dan tik ik de dichtstbijzijnde camping aan en dat gaat eigenlijk altijd goed. Alleen vorig jaar werd het lastig, campings zat maar allemaal gesloten wegens die overstromingen. Dan houdt het op natuurlijk, maar gelukkig zijn er altijd nog weilanden. Uitwijken naar een hotel omdat je echt geen andere slaapplek kan vinden is mij nog nooit overkomen
Ik heb het 1x gehad in Nederland. Maar toen zat 100 meter verderop nog een camping.
 
Ik kijk meestal voor vertrek thuis even snel en onderweg zie ik het dan wel, no problem tot dusver.
En anders idd ruraal.
 
Ik had het er pas met mijn maat over: voor 1 nacht heb je bijna net zo veel nodig als voor twee weken... alles hetzelfde, alleen een riedel onderbroeken, sokken en shirten meer
Onderbroeken bij de action halen en wegpleuren…..hou je steeds meer ruimte over. Voor 2wk heb je er 7 nodig….hou ze 2 dagen aan…..Verder overdag merino aan dus daar heb je maar 1 setje van nodig. Spijkerbroek, korte broek, gympen….en klaar
 
Vooraf een goede camping app installeren, bijvoorbeeld die van Archies. Staat zo goed als alles op, gebeurd mij zelden dat die een camping niet kent. Ik heb het vrijwel nooit meegemaakt dat een camping geen plek heeft, hooguit misschien als je hartje hoogseizoen op een heel toeristische plek komt. Ik rij meestal door tot 5 uur of half 6, dan tik ik de dichtstbijzijnde camping aan en dat gaat eigenlijk altijd goed. Alleen vorig jaar werd het lastig, campings zat maar allemaal gesloten wegens die overstromingen. Dan houdt het op natuurlijk, maar gelukkig zijn er altijd nog weilanden. Uitwijken naar een hotel omdat je echt geen andere slaapplek kan vinden is mij nog nooit overkomen
Is er ook een gratis camping app die aan te raden is?
 
Onderbroeken bij de action halen en wegpleuren…..hou je steeds meer ruimte over. Voor 2wk heb je er 7 nodig….hou ze 2 dagen aan…..Verder overdag merino aan dus daar heb je maar 1 setje van nodig. Spijkerbroek, korte broek, gympen….en klaar
mja , als je even een paar bladzijdes terugleest zie je dat niet iedereen meer van de wegwerp maatschappij is.
dat dat niet weer opnieuw word aangehaald.
Ook weinig zin om een remsporen discussie te moeten lezen die niks met banden te maken heeft.

en de slippers voor naar het douchegebouw heb je ook gemist ;)
 
beter een nachtje met de tent ergens wild staan dan die toestanden op schiphol zeg... wat doen de mensen zichzelf toch aan.
Ik heb jaren de illusie gehad dat met de motor kamperen een low budget vakantie is. Dat is natuurlijk niet waar, met slijtage van de banden, onderhoud en natuurlijk benzine kun je goedkoper all-inclusive naar Turkije gaan. Maar echt, dat lijkt me zo dramatisch dat ik het geld er graag voor betaal om op vakantie te gaan zoals ik dat wil.
 
Ik ga mijn tent verkopen, is slechts 6 nachten gebruikt.
Het is de Eureka Scenic View 3 SUL (Super Ultralight). Vorig jaar gekocht bij Bax Recreatie. Nieuwprijs van deze tent was € 599. Mag weg voor € 280.
Het is een tent waar je altijd droog in en uit kunt.
Slechts 3,3 kg en kleine pakmaat. Hoogte 120 cm. Het is een driepersoons tent, dus lekker ruim.
Voor mij is ie te laag, ik heb rugklachten gekregen. '(

Bekijk bijlage 1771380
Vervelend zeg.
En voor mij net twee maanden te laat. Ik had je tent graag overgenomen maar ik heb net een andere.
 
Vast wel, maar voor een goede app betaal ik graag een paar euro en daardoor nog nooit de behoefte gehad om andere apps te proberen.

Het POI bestand wat je rechtstreeks op je navigatie kan zetten is trouwens wel gratis
Ik ben niet beroerd om te betalen. Ik heb calimoto en kurviger ook gekocht. Maar ik koop pas als de demo of gratis variant me bevalt..

Welk poi bestand heb je het over?
 
Welk poi bestand heb je het over?

Zie: Archiescampings

Daar kun je de pois downloaden en op je navigatie zetten. Dat gebruik ik al zeker 10 jaar en het bestand wordt meerdere keren per jaar geüpdatet.

Nu er in Europa geen roamingkosten meer zijn gebruik ik ook de app van Archie. Makkelijk zoeken, ik heb bv. "kleine campings" aanstaan. En je kunt doorklikken het zoeken op naam van de camping of snel en routebeschrijving via Google om in te schatten hoe ver weg het is. Met de pois op de navigatie weet je dat je altijd de camping onder dezelfde naam kunt vinden.
 
In principe heeft de app en het POI bestand dezelfde inhoud, alleen de app zoekt wat makkelijker omdat je meteen op het kaartje kan zien wat op je route ligt. Ik gebruik ook beiden, meestal in de app kijken welke camping ik kies, en via de Garmin erheen navigeren. Het is een vrij basic app, maar ik vind het ideaal.,
 
Archies ken ik
Wat ook beviel.
Was campings zoeken in Osmand.
Kon je ook aantal sterren invoeren.
Dan kom je gelukkig niet op die mega parken terecht.
Hoe kleiner de camping hoe leuker vaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan