Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.


Ik heb deze, Ideaal. Van al mijn camping spullen vind ik dit toch wel 1 van de betere aankoop. Gekocht bij Bever of Obelink dacht ik.

Qua bestek heb ik deze set trouwens. Ook zeer tevreden over

rsz_d5da08bf9e65446b8080d6f10f2d6d50.png
 
Rvs pannetje van decathlon wil wel.
Maar dan moet je er nooit met afwasmiddel in gaan zitten dan blijft hij aanbranden.
Heet water weken of koken en dan laagje vettigheid erin.
Je hebt ook Skilet koekenpan van dutch oven ijzer.
Gietijzer.
Wel enigzins breekbaar.
Weet niet of Quist outdoor nog bestaat ergens bij zwolle.
 
Was vroegah lkr goedkoop maar dat is eigenlijk wel over.
Zat toen veel met Petromax lampen te spelen.
Heb nog een HK150 van Geniol.
Op mp vragen ze er €225 voor.
Ik wacht nog wat jaartjes met verkopen.
 
Niet echt voor de motor.
Maar gebruik hem wel veel als we kamperen in Scandinavië met de auto.
Als je hout goed droog is warmt hij sneller op als thuis op het gas.
Heb hem nog nooit vergeleken met waterkoker maar het zal niet veel schelen qua tijd.


 
Was vroegah lkr goedkoop maar dat is eigenlijk wel over.
Zat toen veel met Petromax lampen te spelen.
Heb nog een HK150 van Geniol.
Op mp vragen ze er €225 voor.
Ik wacht nog wat jaartjes met verkopen.

Hier ook nog wel een paar van die dingen, Geniol, Petromax, Tilley. M'n vader spaarde en restaureerde ze, stormlantaarns, druklampen, (soldeer)branders, eigenlijk alles wat kon branden. Nadat hij is overleden heb ik er een aantal bewaard en her en der in huis opgehangen.

0F8514A5-DB2C-4C02-B814-873C30723A90.jpeg
 
Gewoon een simpel pannetje van de hema. Als de anti aanbak kapot is koop ik wel weer een ander. En bestek... ik ga echt niet met van dat legerbestek eten. Het beetje ruimte en gewicht dat een fatsoenlijke mes lepel en vork uit de keukenla in beslag nemen is verwaarloosbaar. Ook gewoon een fatsoenlijke kunstof roer/bakspatel en daarnaast voor de scherpere zaken gewoon een goede Opinel (fuetjes en andere worstjes).
 
Ohja en bordjes... deze zijn ideaal! Onbreekbaar en perfect in elkaar te stapelen en lichtgewicht. En voor de prijs...
 
Mijn kampeerkeuken.
Bakpannetje van de blokker. Titanium bekers, borden en bestek van Ali (omdat het kan...), brandertje van de Decathlon, houten plankje kado gekregen en opinel messen.
20220928_094936.jpg
 
Pannetje en bestek van de kringloop. Dat leger- of campingbestek vind ik sowieso niks. En een knap pannetje "voor weinig" is in de kringloop ook wel te vinden. Ik heb alleen maar een pannetje nodig om wat op te warmen en water te koken voor koffie of thee. Dus voor mij hoeft het niet zo fancy.
 
Gewoon korrels heet water erbij.
En op vakantie vind ik m.n koffie dan wel prima.
Hoeft allemaal niet zo luxe.
Anders ging ik wel in een hotel.
Of met een camper kan je ook je eigen zak aardappels nog mee nemen.
 
Ik heb een MSR Stowaway RVS pannetje (welliswaar geen koekenpan). Voordeel is dat ie ook op een vuurtje kan en op electrische pitjes (vaak op Skandinavische campings aanwezig). Meestal heb ik de MSR whisperlite benzinebrander erin zitten. Maar ook nog wel eens de pasta +saus kliekjes van de vorige dag. Even opwarmen en ontbijt is klaar.

Ik heb ook nog een kleinere MSR Stowaway, maar die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.
 
Msr whisperlite voor mij al 30 jr een fijne brander.
Heb al zoveel andere gehad.
De whisperlite wint elke keer weer.
Ooit nog eens zo gek geweest om een muka stove te kopen.
Vlammetje is mooi hoor.
Maar m.n vrouw stond bijna in de hens.
Dat wil wel als er pure benzine uitspuit.
 
Msr whisperlite voor mij al 30 jr een fijne brander.
Heb al zoveel andere gehad.
De whisperlite wint elke keer weer.
Ooit nog eens zo gek geweest om een muka stove te kopen.
Vlammetje is mooi hoor.
Maar m.n vrouw stond bijna in de hens.
Dat wil wel als er pure benzine uitspuit.
Ik heb nog nooit een andere gehad. Deze bevalt prima, dus ook geen plannen voor een ander.
Benzinebranders zijn wel iets minder foolproof ivb met starten.

Ik hoef geen benzine vs gas discussie te starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan