Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb het verhaal over Luik-Lubumbashi laten verplaatsen: het dreigde teveel een eigen leven te gaan leiden.
 
Tentje staat weer voor 2 daagjes Veluwe.
IMG_20221227_151909.jpg


IMG_20221227_152124.jpg
 
Ik heb gister nog door het bos gelopen.
Mijn tent ligt opgeborgen en de motor staat op stal.
Toch viel de modder in het bos best wel mee. Zal vandaag na urenlang regen wel anders zijn.
 
Nee is geen echte DeWaard. Wel zelfde bouw en materialen. Gaat alweer meer dan 20 jaar mee en bevalt goed. Voor de zomer hebben we wel en nieuwe esvo.

Modder valt nog wel mee. Droog is het helaas niet.
Varkentje hangt aan het spit onder een paddock tentje.
Bekijk bijlage 1834272
Je moet eigenlijk een bakker zien te strikken die hem voorgaart in z'n oven....dan kun je na het opwarmen gelijk eten.. ;)

Trucje geleerd van een doorgewinterde Elefantentreffen bezoeker..
 
Weer lekker een nachtje gekampeerd. Ik was niet de enige, er stond ook nog een caravannetje van twee pensionado's die 1 of andere ellenlang pad liepen, in stukken dan.

Lekker een potje eten gemaakt, en daarna met nootjes en bier een filmpje op de iPad gekeken.

Het was ca. 8 graden 's-nachts. De slaapzak is een Nomad Tennant Creek slaapzak, het was een retourzending die ik voor 25% korting kon krijgen. Die heeft als specificatie "comfort women: 4C, comfort men: 2C". Maar ik koelde toch langzaam af, en moest om een uur of 3 in de ochtend nog even de motorjas er overheen trekken.

Het waaide flink. Ik had een tarp opgezet, die ik in het midden omhoog trok aan een koord, en dan over een heup-hoge tak. Toen ik 's-ochtends wakker werd, zag ik dat die tak omgekukeld was. Maar beter ook, nu lag die tarp netjes vlak. Dat had ik eigenlijk zelf moeten doen.

Ik had voor de tarp zware haringen meegenomen, deze: https://www.amazon.nl/gp/product/B07FKQ9LSL/
Echt fantastische dingen voor in een zanderige grond. Lekker breed en lang.

IMG_4858_small.JPG
 
Volgende keer een fleece binnen-slaapzak meenemen! Die van mij is een tientje gekocht bij Xenos. Geld meer dan waard.
Begin aug had ik 1 nacht dat het maar 7°C werd met mijn zomerslaapzak. Gelukkig ook de fleece mee.
Oke, ik heb ook de sokken en de trui moeten aanhouden. Nooit verwacht dat 't zó koud zou gaan zijn.

Mooie haringen. Ik ken alleen storm (strand?) haringen als dikke houten pennen. (veel volume/ niet geschikt voor op motor)
Afgelopen zomer was ik op Ameland en daar zie je (meestal de Waard) tenten staan, met veel scheerlijnen en allemaal dikke houten pennen.
Die waaien echt niet los met een briesje vanuit zee.
 
Nee is geen echte DeWaard. Wel zelfde bouw en materialen. Gaat alweer meer dan 20 jaar mee en bevalt goed. Voor de zomer hebben we wel en nieuwe esvo.

Modder valt nog wel mee. Droog is het helaas niet.
Varkentje hangt aan het spit onder een paddock tentje.
Bekijk bijlage 1834272
Lijkt op een Gerjak tent, wij hebben een 6-persoons tent van dit merk en die is van rond 1995 en is nog in prima staat en lijkt qua bouw en kleurstelling heel erg op deze.
Lekker hoor zo'n varken.
 
Laatst bewerkt:
De kleine kustweg tussen Perpignan en Barcelona...

Zeker de moeite waard.

Heb je een naam/nummer van deze weg? Ik plan een reis van Rotterdam - Gibraltar -Rotterdam (eind mei - begin juni, ca. 2,5 week en nog niet te warm hoop ik)
 
Heeft iemand interesse in een bijna nieuwe Exped MegaMat Lite 12 MW? Gekocht in juni 2022 en slechts 2 nachten op geslapen. Dit comfortabelste luchtbed van Exped is 12 cm dik en een R-waarde van boven de 5. Compleet met opblaaszak.
Nieuwprijs was € 230.
Mag weg voor € 180.
Deze zijn inmiddels niet meer te verkrijgen.
Het is geen zelfopblazende mat, het is echt een luchtbed met kleine pakmaat.
exped-megamat-lite-12-isomatte-ep-7640171993256-_0_600x600.jpg

IMG_20230107_064659.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen interesse, maar wel de bevestiging dat dit een zeer comfortabele mat is die tijdens transport gewoon lekker klein is. Opblazen via de bijgeleverde pompzuiger is een eitje.

Succes met de verkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan