Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Natuurlijk, dan isoleert dat matje. Zonder matje is het een slecht idee in koude nachten.

Dus als in mijn voorbeeld van de stretcher tent er een matje aan de onderkant aanwezig is dan zou de kou geen probleem hoeven zijn.
Ik dacht ik dat in 1 van de advertenties gezien had, maar dit vind ik niet zo direct.
 
Ja, daarom vroeg ik het (over hoeveel personen in die tent), maar met twee dus ;)
 
Dus als in mijn voorbeeld van de stretcher tent er een matje aan de onderkant aanwezig is dan zou de kou geen probleem hoeven zijn.
Ik dacht ik dat in 1 van de advertenties gezien had, maar dit vind ik niet zo direct.
Nee, matje erbovenop, waar je op ligt. Het matje niet de luchtstroom van jouw lichaam isoleren.
 
Voor mijn komende trip neem ik wat kampeerspullen mee als backup. (Goedkope hostel/hotel is eerste keuze)

Tentje heb ik, slaapzak/lakenzak ook. Maar ik ben aan het kijken naar matjes.

Wat is belangrijk om naar te kijken? Zal dus alleen gebruikt worden igv nood. Liefste zo weinig mogelijk ruimte en gewicht. Tegen een zeer beperkt budget indien mogelijk (MP biedt genoeg volgens mij)

Ik zie bijv. gewichtsaanduiding. Basic matje was max gewicht van 70kg (2,5cm hoog) en 1 niveau hoger is 110 kg (4cm dik).

Hoe "hard" zijn dat soort indicaties? Gaat het matje stuk als ik 90kg weeg of is het een comfort dingetje?
 
Laatst bewerkt:
Mooie tent. Ga je hier met twee personen in?
1 of 2, beide zal voorkomen. Maar met 2 zal met de auto zijn. Voordeel is dat ik heel makkelijk bij mijn spullen kan. Bij 1 ingang mijn bed en bij de andere ingang de spullen. Ik kan er dan van buiten heel makkelijk bij. Ik hoef dan niet steeds mijn tent in te kruipen en is beter voor mijn rug.
 
Voor mijn komende trip neem ik wat kampeerspullen mee als backup. (Goedkope hostel/hotel is eerste keuze)

Tentje heb ik, slaapzak/lakenzak ook. Maar ik ben aan het kijken naar matjes.

Wat is belangrijk om naar te kijken? Zal dus alleen gebruikt worden igv nood. Liefste zo weinig mogelijk ruimte en gewicht. Tegen een zeer beperkt budget indien mogelijk (MP biedt genoeg volgens mij)

Ik zie bijv. gewichtsaanduiding. Basic matje was max gewicht van 70kg (2,5cm hoog) en 1 niveau hoger is 110 kg (4cm dik).

Hoe "hard" zijn dat soort indicaties? Gaat het matje stuk als ik 90kg weeg of is het een comfort dingetje?
Ik heb nog wel wat liggen als je interesse hebt. Heel compacte budget matjes voor een paar tientjes. Als gear junkie verzamel je wat bij elkaar. :$
Stuur anders maar een pb.
 
@Alexxx_the_one . Ik heb een Thermarest luchtbed: superkleine pakmaat en slaapt prima voor mij (ca 80kg en 1,80m ikke). Niet heel goedkoop volgens mij, was een top verjaardagscadeau. Ik reis max ca 8 dagen per jaar met motor plus tent hoor. Tegen de kou neem ik een extra alu matje mee wat je normaal in de winter gebruikt op de voorruit vd auto tegen bevriezen, die leg ik onder de thermarest. Nooit kou van onderen.

Voor slaapzak: hierboven al wat tips gelezen maar ik wil graag de stof voelen. Dat synthetische spul van decathlon is niets voor mij. Binnenkort maar eens naar Obelink, die heeft ze van Nomad hangen.
 
Laatst bewerkt:
Tent is altijd personen -1, motorrijders -2, ivm motorzooi.
Mijn tentje wordt verkocht als 3p, maar is in praktijk gewoon 1p.
Dat die tentenboeren dat nog steeds niet kunnen begrijpen.

Dit tentje is prima, maar toch 't houdt nix over voor alleen mezelf. (met alle zooi)
Het is dat ik nog eea kwijt kan in voorportaal, anders is ie te klein.

Toch verschilt dat per tent.
Mijn Vango Omega 350 is ook 3p.
Dat is binnen bijna een balzaal. Daarom ruimte meer dan voldoende.
 
ahahha 🥴 Ik had ooit geboden op een hoop gereedschap uiteindelijk bleef alleen maar de kruiwagen over voor 80 euro waar het hoogste bod van was blijven staan|(, ik heb hem maar laten staan. gezien de kosten voor het op en neer rijden. aldoende leerd men hihihi,. om het af te leren heb ik wel op een pannesetje wat tot nu 100 euro schild geboden dit omdat ik bijna zeker weet dat ik overboden wordt, mocht het niet zo zijn is het mooi mee genomen.
 
Laatst bewerkt:
Bva is zo.n waardeloos iets.
Ze maken elkaar helemaal gek door tegen elkaar op te bieden
Dat heb ik idd ook al vaker gezien.
Verder zoveel heisa voor een tentje? Verdienste vrijwel zero (of mss zelfs wel meer?) en service is noppes.
Kan je beter naar een tentenboer gaan. Vaak staan de tentjes opgesteld, dus makkelijker kiezen.
 
ahahha 🥴 Ik had ooit geboden op een hoop gereedschap uiteindelijk bleef alleen maar de kruiwagen over voor 80 euro waar het hoogste bod van was blijven staan|(, ik heb hem maar laten staan. gezien de kosten voor het op en neer rijden. aldoende leerd men hihihi,. om het af te leren heb ik wel op een pannesetje wat tot nu 100 euro schild geboden dit omdat ik bijna zeker weet dat ik overboden wordt, mocht het niet zo zijn is het mooi mee genomen.
en ja hoor overboden hahahah .
 
Dus als in mijn voorbeeld van de stretcher tent er een matje aan de onderkant aanwezig is dan zou de kou geen probleem hoeven zijn.
Ik dacht ik dat in 1 van de advertenties gezien had, maar dit vind ik niet zo direct.

Ik slaap al jaren op een veldbedje. Nouja, als ik ga kamperen dan.....
Het weekend bij Erwin had ik mijn slaapzak zo op het veldbed, niks aan de hand.
Gewoon zorgen dat je een goede slaapzak hebt.
Als je bang bent dat je het snel koud hebt dan kan je er een iso matje, of schapenvachtje tussen het veldbed en de slaapzak leggen.
 
Volgens mij heb ik het hier al eerder geplaatst, maar ik weet het niet meer zeker. Ik heb hier nog 2 oude Thermarest zelfopblazende matjes liggen die ik niet meer gebruik. Zijn al een paar jaar oud maar niet lek. Mogen gratis afgehaald worden, anders gaan ze naar de kringloop.
 
Volgens mij heb ik het hier al eerder geplaatst, maar ik weet het niet meer zeker. Ik heb hier nog 2 oude Thermarest zelfopblazende matjes liggen die ik niet meer gebruik. Zijn al een paar jaar oud maar niet lek. Mogen gratis afgehaald worden, anders gaan ze naar de kringloop.
Graag!

Kom niet vaak of snel in de buurt dus even per pb verder?
 
Volgens mij heb ik het hier al eerder geplaatst, maar ik weet het niet meer zeker. Ik heb hier nog 2 oude Thermarest zelfopblazende matjes liggen die ik niet meer gebruik. Zijn al een paar jaar oud maar niet lek. Mogen gratis afgehaald worden, anders gaan ze naar de kringloop.
1tje toevallig over ?
Ook wel intresse in, heb nu zo'n nomad inflate 10cm dus best wel een dikke rol achterop de motor.
Al woon ik ook helemaal in het zuiden des lands eindhoven!
 
Terug
Bovenaan Onderaan