Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Dat heb ik ook.
Gewoon opgerold in het blikje van de Primus 8.
Tankdop open, slang zover mogelijk de tank in, duim op het uiteinde, slang uit de tank, slang in brandstof tankje van Primus, duim van de slang en klaar.
 
In je zijspan zeker.
Als ik en slangetje gebruik heb er 1 tje bij me voor noodgevallen.
Dan stinken me hele tassen en kleding naar benzine.
Dat gaat je tegenstaan na paar dagen dragen.
En een beetje benzinebrander is 10 x zuiniger met benzine als je motor :)
Met flesje van 700 ml doe je denk ik langer als een week.
Dit is mijn complete keuken.
De komende 2 weken.
20230514_134022.jpg
 
Wat anders heb m.n tent vanmorgen ff omgedraaid.
Alles zeiknat binnen.
Exped matje staat te drogen tegen de heg.
Dit was geen goedkoop tentje.
Ik ben niet zo van de cijfertjes.maar op papier waterkolom paar duizend mm bla bla bla.
En vannacht beetje hagel en regen paar mm regenwater op het veldje en m.n tent zeiknat.
Heb er grondzeil onder van Ali.
Nu zal dat misschien niet waterdicht zijn
Maar die heb ik er meer onder tegen steentjes takjes noem maar op
 
Ff opgezocht stof van vloer heeft 5 mtr waterkolom.
5000 mm dan lijkt het nog meer:(
Maar het water trekt er dus gewoon doorheen.
Tentje is niet meer in productie maar ze hebben vele opvolgers.
Lijkt me niet dat ze telkens van stof wisselen.
Het is siliconendoek dus geen enkel lapmiddeltje uit welke spuitbus dan ooit hecht hier op.
Screenshot_20230514_150834_Firefox.jpg
Screenshot_20230514_150834_Firefox.jpg
 
Ik had ook een duur tentje. Echter ook een grondzeil van de Action. Met een leuk printje. Goedkoop bouwzeil bevat weekmakers die de waterdichtheid van het onderzoek van je tent behoorlijk aantasten. Ook voor mij dus een dure les. Voortaan bij mijn nieuwe tent dus een weekmakerloos worteldoekachtig grondzeil eronder.
 
Je hebt toch ook een waterdicht grondzeil van de tent?
Desalniettemin gebruik ik al 30 jr ofzo een bouwzeil als ondergrond.
Ter bescherming van het grondzeil en extra waterkering.
Tot dusver al die tijd geen water problemen gehad.
 
Ik zoek een tent.

Polyester, 3-persoons met een voortent die groot genoeg is om met twee personen op een stoeltje te zitten. Snel op te bouwen, binnentent die je erin hangt. Gewicht onder 8 kilo. Wie heeft een tip?
 
Ik zoek een tent.

Polyester, 3-persoons met een voortent die groot genoeg is om met twee personen op een stoeltje te zitten. Snel op te bouwen, binnentent die je erin hangt. Gewicht onder 8 kilo. Wie heeft een tip?
Vango Galaxy 300, laag slaapdeel, hoge voortent (stahoogte).
 
Een discussie in huize Gung-ho! welke ik graag aan de experts voorleg: uiteraard ligt Gung-ho! regelmatig met de zak op de mat….maarrrr…. Wat is de gemiddelde MF ligrichting?
Hoofden naar de achterzijde? Dus voetjes richting de voordeur?
Of omgekeerd, voetjes naar de achterzijde en hoofden richting de voordeur?

Deze vraag betreft overigens de samen-kampeer-avonturen. In een wat grotere tent. Bij solo kamperen begin ik met de voeten naar de deur en op de mat. Maar wordt ik ergens anders, gedraaid en naast de mat wakker. Hoewel ik nu een veel bredere nieuwe thermarest Neo mat heb. Moet ik nog uitproberen.
 
Ik zoek een tent.

Polyester, 3-persoons met een voortent die groot genoeg is om met twee personen op een stoeltje te zitten. Snel op te bouwen, binnentent die je erin hangt. Gewicht onder 8 kilo. Wie heeft een tip?
redverz heeft een mooie, ik heb hem ook ben zeer tevreden staat zo en ook zo weer afgebroken
 
Een discussie in huize Gung-ho! welke ik graag aan de experts voorleg: uiteraard ligt Gung-ho! regelmatig met de zak op de mat….maarrrr…. Wat is de gemiddelde MF ligrichting?
Hoofden naar de achterzijde? Dus voetjes richting de voordeur?
Of omgekeerd, voetjes naar de achterzijde en hoofden richting de voordeur?

Deze vraag betreft overigens de samen-kampeer-avonturen. In een wat grotere tent. Bij solo kamperen begin ik met de voeten naar de deur en op de mat. Maar wordt ik ergens anders, gedraaid en naast de mat wakker. Hoewel ik nu een veel bredere nieuwe thermarest Neo mat heb. Moet ik nog uitproberen.
Hoofd op de hoogste plek. Voeten naar de laagste plek. Waar dat is in de tent hangt van de plek af.
 
Ik zoek een tent.

Polyester, 3-persoons met een voortent die groot genoeg is om met twee personen op een stoeltje te zitten. Snel op te bouwen, binnentent die je erin hangt. Gewicht onder 8 kilo. Wie heeft een tip?
Wij hebben net de earth 2 gekocht van outwell , deze was er ook in 3 personen. simpel tentje , ik had hem voor 87,-
 
Hoofd op de hoogste plek. Voeten naar de laagste plek. Waar dat is in de tent hangt van de plek af.
En daar hou ik rekening mee hoe de tent op te zetten , tent opening/rits op laagste punt en niet te dicht langs het pad. zo gaan ook die bagger poten niet door de hele tent.
 
Een discussie in huize Gung-ho! welke ik graag aan de experts voorleg: uiteraard ligt Gung-ho! regelmatig met de zak op de mat….maarrrr…. Wat is de gemiddelde MF ligrichting?
Hoofden naar de achterzijde? Dus voetjes richting de voordeur?
Of omgekeerd, voetjes naar de achterzijde en hoofden richting de voordeur?

Deze vraag betreft overigens de samen-kampeer-avonturen. In een wat grotere tent. Bij solo kamperen begin ik met de voeten naar de deur en op de mat. Maar wordt ik ergens anders, gedraaid en naast de mat wakker. Hoewel ik nu een veel bredere nieuwe thermarest Neo mat heb. Moet ik nog uitproberen.
Mijn deuren zitten aan de zijkanten, en nu? ;)
 
Wij hebben net de earth 2 gekocht van outwell , deze was er ook in 3 personen. simpel tentje , ik had hem voor 87,-
Interessant, en we zijn wel fan van Outwell. Hebben ook een grote Outwell tent. De Earth 3 is net een fractie te laag, 120 cm. Ik wil graag minimaal 120. Maar dank, ga een verder bij Outwell kijken.
 
Goed om te weten, maar niet echt van belang. Zit nu te kijken naar de Coleman Tasman Plus. Die is 155 cm hoog en schijnt maar 3,4 kg te wegen. Het dubbele gewicht had ik trouwens ook prima gevonden. Vind alleen zo’n los zeiltje voorin niet fijn. Liever vastgestikt of geritst. Coleman Tasman 3 Plus tunneltent
 
Als het goed is ga ik volgende week 3 weken op motorreis. Als beginnend kampeerder heb ik de volgende vragen:

Campinggaz tankje met schroefdraad.
Vul je die onderweg bij in de campingwinkel of zo? Neem je er 1 of 2 mee?

Mbt de tent, deze heeft aan weerszijden, 2 kleine voorruimtes. Leg je daar ook iets van zeil/plastic neer om je bagage droog en schoon te houden?

Ik ga beginnen in Duitsland en heb verder geen route in gedachten.
Kun je milieustickers en /of vignetten ook ter plaatse kopen bij tolwegen of benzinestations of zo?
Of ergens voordelig online te krijgen?
Ik zag bijvoorbeeld dat die van Zwitserland €45,— kost.

Reis waterdompelaar
Is dat handig om mee te nemen om bijvoorbeeld in het wc / douchegebouw te gebruiken? Lijkt me wel handig om dan een thermosfles te vullen. Ipv steeds water koken met gas. (Hardcore theeleut ☕ hier).

Plastic hamer voor de haringen.
Wel/niet meenemen?
Of gebruiken jullie een steen in harde grond?

Ik sta open voor verdere newbee tips. 🙏
 
Als het goed is ga ik volgende week 3 weken op motorreis. Als beginnend kampeerder heb ik de volgende vragen:

Campinggaz tankje met schroefdraad.
Vul je die onderweg bij in de campingwinkel of zo? Neem je er 1 of 2 mee?

Mbt de tent, deze heeft aan weerszijden, 2 kleine voorruimtes. Leg je daar ook iets van zeil/plastic neer om je bagage droog en schoon te houden?

Ik ga beginnen in Duitsland en heb verder geen route in gedachten.
Kun je milieustickers en /of vignetten ook ter plaatse kopen bij tolwegen of benzinestations of zo?
Of ergens voordelig online te krijgen?
Ik zag bijvoorbeeld dat die van Zwitserland €45,— kost.

Reis waterdompelaar
Is dat handig om mee te nemen om bijvoorbeeld in het wc / douchegebouw te gebruiken? Lijkt me wel handig om dan een thermosfles te vullen. Ipv steeds water koken met gas. (Hardcore theeleut ☕ hier).

Plastic hamer voor de haringen.
Wel/niet meenemen?
Of gebruiken jullie een steen in harde grond?

Ik sta open voor verdere newbee tips. 🙏
voor Duitsland heb je voor de motor geen milieu-sticker nodig. veel plezier
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Als het goed is ga ik volgende week 3 weken op motorreis. Als beginnend kampeerder heb ik de volgende vragen:

Campinggaz tankje met schroefdraad.
Vul je die onderweg bij in de campingwinkel of zo? Neem je er 1 of 2 mee?
Wrs ruilen
Mbt de tent, deze heeft aan weerszijden, 2 kleine voorruimtes. Leg je daar ook iets van zeil/plastic neer om je bagage droog en schoon te houden?
Jep
Ik ga beginnen in Duitsland en heb verder geen route in gedachten.
Kun je milieustickers en /of vignetten ook ter plaatse kopen bij tolwegen of benzinestations of zo?
Of ergens voordelig online te krijgen?
Ik zag bijvoorbeeld dat die van Zwitserland €45,— kost.
In Zwitserland is het vignet alleen voor de snelweg, daar hoef je op zich niet te zijn
Reis waterdompelaar
Is dat handig om mee te nemen om bijvoorbeeld in het wc / douchegebouw te gebruiken? Lijkt me wel handig om dan een thermosfles te vullen. Ipv steeds water koken met gas. (Hardcore theeleut ☕ hier).
Kan, maar in de afwasbakken heb je vaak genoeg diepte voor je thermosfles
Plastic hamer voor de haringen.
Wel/niet meenemen?
Of gebruiken jullie een steen in harde grond?
Steen of een hamer lenen van campers/caravan mensen. Hoe harder de grond, hoe meer stenen je kunt vinden
Ik sta open voor verdere newbee tips. 🙏
Plan je dagtochten niet te lang en veel plezier!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Esta
Terug
Bovenaan Onderaan