Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Heren, kijk ook eens waar @sammie op rijdt... Da's o.a. een Enfield Bullit Diesel uit het jaar kruik.. Daarmee kom je eigenlijk niet op een een snelweg en ben je veroordeeld tot de binnendoorwegen..
Ik rijd ook een 250cc Vespa, daar doe ik het zelfde mee.
Ga er vanuit dat die diesel ook wel gewoon 100 loopt.

Maar ook via N wegen kun je best lekker rijden toch?.
Ik heb nog ergens een Motoplus route liggen: in 8 dagen naar Zuid Frankrijk en terug via binnendoor weggetjes.
 
Een tip:
Campz.nl geeft nu 35% korting bovenop de opruimingskorting. Dat kan oplopen tot meer dan 70% korting. Dat geldt ook voor sommige tenten, zoals deze Lacanau driepersoonstent (115 cm hoog). Een ruime tent met aluminium stokken voor zo'n 62 euro inclusief verzenden.



IMG_20230520_060235.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar ook via N wegen kun je best lekker rijden toch?.
Ik heb nog ergens een Motoplus route liggen: in 8 dagen naar Zuid Frankrijk en terug via binnendoor weggetjes.

100% met je een bommes, ik rijd juist het liefst via N en kleinere wegen.. En voor mij is het ook een beproefd concept om de eerste uurtjes even een stukje afstand te trekken via de snelweg, maar hooguit 3 á 4 uur.. En wellicht betrek ik het op mijzelf, maar als ik hier (D) de autobahn op ga, zou ik mij niet zo veilig voelen met iets wat max. 100 zou lopen..
 
@Gerdien : ziet er wel uit als een interessante aanbieding! Ga ik overwegen.
Iemand hier ervaring met deze Campz tent?


Heb de reviews van deze tent op hun eigen site gelezen, en die zijn wisselend, maar een google-search levert mij vooral beoordelingen over de webwinkel an sich op, en niet over de kwaliteit van hun eigen merk tenten.....
 
Ik denk erover een nachtje in Teutoburgerwoud te gaan doen. Heeft iemand tips voor camping of routes binnendoor?

Ik wil op mijn "nieuwe" motor eens kijken hoe dat bevalt qua bagage en rijden. Op mijn vorige motor had ik een lading koffers. Nu een topkoffer en thats it. Tentje achterop denk ik.
 
vanuit Dedemsvaart is dat toch 3x hoesten en je bent er? :+
Heb nog wel een route liggen vanaf grofweg omgeving Uelsen/Nordhorn liggen, indien belang PM maar even..
 
Een tip:
Campz.nl geeft nu 35% korting bovenop de opruimingskorting. Dat kan oplopen tot meer dan 70% korting. Dat geldt ook voor sommige tenten, zoals deze Lacanau driepersoonstent (115 cm hoog). Een ruime tent met aluminium stokken voor zo'n 62 euro inclusief verzenden.



Bekijk bijlage 1881191
Mooi tentje. Ik heb de tent vorige maand ook besteld. De klachten over de tent, dat er tentstokken te lang zijn ten opzichte van het doek, herken ik niet. 4 haringen is genoeg om het doek strak te zetten.
 
Wat zijn jouw ervaringen? Is het een redelijk stevige tent? Ben erg benieuwd.....
Ik heb de Torreilles 3 van Campz, dat is dezelfde kwaliteit. De prijs/kwaliteit verhouding is onverslaanbaar.
De reviews van de tweepersoons Lacanau zijn al stukken beter en die is vergelijkbaar.
De klantenservice van Campz is ook goed. Ik had een keer een defect product en dat werd snel en goed opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Met dat verschil dat Decathlon tenten vaak fiberglass stokken hebben en deze van Campz aluminium en dat is een stuk sterker.
 
Tentjes blijven toch persoonlijk en locatie afhankelijk.

Twee jaar geleden heb ik een vier persoons koepeltentje meegenomen op de motor. Koepeltent heeft als voordeel dat je in het midden nog kan zitten op een stoeltje. Opzetten in regenachtig weer was ook ideaal door de binnentent die r er als laatste in moet. Koken onder een luifeltje. Vorig jaar ben ik weg geweest met een twee persoons tunneltentje. Dit is net te klein. Geen luifel met slecht weer. Voordeel is wel dat alles in de koffer past. Dit jaar ga ik voor de gulden midden weg. Een drie persoons tentje. Net iets meer ruimte zodat het pak en de helm ook in de tent passen. En eventueel de koffers. Kijken wat volgend jaar brengt. Misschien wel een hangmat tent 😃

Heeft iemand hier ervaring mee btw?
 
Kijken wat volgend jaar brengt. Misschien wel een hangmat tent 😃

Heeft iemand hier ervaring mee btw?
Ja, voor mij als buikslaper niet zo fijn. Tevens heb je dus altijd bomen (of eventueel hoge palen) nodig om te bevestigen, dat is dus niet zo bruikbaar op campings met 'veld.'

Wil je meerdere dagen door het bos gaan lopen met een rugtas, dan zeg ik doen, vanwege o.a. kleine pakmaat en gewicht. Maar anders zou ik er geen gebruiken.
 
Edit: VERKOCHT

Onze Vaude Chapel L XT 3P tent staat op Marktplaats. Deze tent is ideaal voor motorrijders vanwege de grote voortent van 170 cm hoog en het geringe gewicht van 4200 gram. Mag weg voor € 400 euro (inclusief footprint van € 65).

 
Laatst bewerkt:
Zo, gisteren van de Motorcamping Lef richting Cevennen gegaan.
Zou een klein beetje gaan regenen.

In het begin was dat ook zo, later werd het een flinke wolkbreuk.
Gelukkig is mijn regenoveral niet alleen goed waterdicht maar ook lekker warm.

Nu een rustdag tussen de grijze golf🤣.
Ze vinden het allemaal maar prachtig interessant, krijg biertje hier, koffie daar .

En gelukkig is er hier een action in de buurt dus kon mijn verloren oordoppen, mijn kapotte leesbril en het thuis vergeten tentlampje aanschaffen.
 
Nu een rustdag tussen de grijze golf🤣.

En gelukkig is er hier een action in de buurt dus kon mijn verloren oordoppen, mijn kapotte leesbril en het thuis vergeten tentlampje aanschaffen.
Daar hoor je zelf ook wel bij denk ik zo als ik je boodschappenlijstje zie :+
Dan heb ik het nog niet eens over de vergeetachtigheid die bij oudere wel eens vaker voorkomt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan