Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Maar ook via N wegen kun je best lekker rijden toch?.
Ik heb nog ergens een Motoplus route liggen: in 8 dagen naar Zuid Frankrijk en terug via binnendoor weggetjes.
Ik rij vaak eind September de laatste dag van mijn vakantie in één dag naar huis met ca 900-1000km. Zeker vanuit Frankrijk is dat makkelijk, zet de navigatie op het vermijden van tolwegen en kies de snelste route naar huis. Zorg met een paar tussenpunten dat je niet dwars door grote steden gaat en je rijdt heerlijke binnendoorwegen en ziet het landschap langzaam veranderen. Bij Luxemburg of België rij je de snelweg op. Maar meestal is dat rond filetijd dus daar ook nog even binnendoor, ergens een snelle hap scoren en dan zo rond 20.00 de snelweg op en om 22.00 thuis.

Dan heb ik op mijn dooie gemak 700km binnendoor gereden.
 
Ik ben nu 46 en heb ook al weer ruim 1,5 jaar een bril met lees gedeelte onderin.
Niks menselijks is mij dus vreemd.
Ik op mijn 40e al. Toen werd ik aan staar geopereerd waarbij mijn eigen ooglenzen zijn vervangen door kunstlenzen. Voordeel is dat ik in de verte nu zonder bril redelijk scherp heb zien. Het nadeel was dat ik meteen een leesbril nodig had.
 
Ik rij vaak eind September de laatste dag van mijn vakantie in één dag naar huis met ca 900-1000km. Zeker vanuit Frankrijk is dat makkelijk, zet de navigatie op het vermijden van tolwegen en kies de snelste route naar huis. Zorg met een paar tussenpunten dat je niet dwars door grote steden gaat en je rijdt heerlijke binnendoorwegen en ziet het landschap langzaam veranderen. Bij Luxemburg of België rij je de snelweg op. Maar meestal is dat rond filetijd dus daar ook nog even binnendoor, ergens een snelle hap scoren en dan zo rond 20.00 de snelweg op en om 22.00 thuis.

Dan heb ik op mijn dooie gemak 700km binnendoor gereden.

Ik heb vanaf België tot Reims tolvrije snelweg gepakt en vanaf daar hoofdzakelijk N wegen gereden.

Vanaf 2de slaapdres ( Camping LEF, aanrader), toch even de A75 tolrvij gepakt vanwege de tijd en het #### weer.

Had in de gorge du tarn mijn navi op korste route gezet, ben op plekken geweest waar je zo 2 dagen dood neer kan liggen voor ze je vinden..
Mini haarspeldbochten in de stromende regen op slecht asfalt.
Moet zeggen dat ik daar mijn buik wel vol van heb, geef mij maar lekkere doordraaiers.

Morgen naar Crest, is niet zo ver vanaf waar ik nu ben, pak lekker de N wegen.
 
Goedeavond allemaal,

ga ook een poging wagen dit jaar een weekendje te kamperen met de motor. laatste keer is al veel te lang geleden, 2008 ofzo...
slaapzak heb ik nog, nu nog inderdaad een tent en een matje, maar voor die ene dag ga ik dan wel voor zon zelf inflated matje van de decatlon of zo. Neem aan dat er meerdere mensen zijn die nog zulke matjes gebruiken :)

grt thijs
 
Goedeavond allemaal,

ga ook een poging wagen dit jaar een weekendje te kamperen met de motor. laatste keer is al veel te lang geleden, 2008 ofzo...
slaapzak heb ik nog, nu nog inderdaad een tent en een matje, maar voor die ene dag ga ik dan wel voor zon zelf inflated matje van de decatlon of zo. Neem aan dat er meerdere mensen zijn die nog zulke matjes gebruiken :)

grt thijs
Decathlon verkoopt ze niet voor niets.

Voor pakmaat heb ik zelf een luchtbed van Thermarest en gebruik een drybag met ventiel als pompzak.

Ik heb een comfortabel dikke grote thermarest als zijslaper.
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond allemaal,

ga ook een poging wagen dit jaar een weekendje te kamperen met de motor. laatste keer is al veel te lang geleden, 2008 ofzo...
slaapzak heb ik nog, nu nog inderdaad een tent en een matje, maar voor die ene dag ga ik dan wel voor zon zelf inflated matje van de decatlon of zo. Neem aan dat er meerdere mensen zijn die nog zulke matjes gebruiken :)

grt thijs
Juist dit is de ideale manier om snel van het kamperen af te komen.

Vaak genoeg zijn er beginnende kampeerders vertrokken met zooi wat de buurman nog op zolder had liggen en de goedkoopste troep van de Decathlon/ Action. (trouwens niet alles zal slecht zijn) Na een heftige regennacht met lekkende tent en half-gare slaapzak wordt daarna het kamperen als iets vreselijks ervaren. De nieuwe hotel-klant is dan geboren.
Vertrek je direct met fatsoenlijke spullen, dan is het al een veel beter startpunt.
En nee, niet alles hoeft persé duur te zijn. Laat je goed adviseren door een ervaren kampeerder!
 
Juist dit is de ideale manier om snel van het kamperen af te komen.

Vaak genoeg zijn er beginnende kampeerders vertrokken met zooi wat de buurman nog op zolder had liggen en de goedkoopste troep van de Decathlon/ Action. (trouwens niet alles zal slecht zijn) Na een heftige regennacht met lekkende tent en half-gare slaapzak wordt daarna het kamperen als iets vreselijks ervaren. De nieuwe hotel-klant is dan geboren.
Vertrek je direct met fatsoenlijke spullen, dan is het al een veel beter startpunt.
En nee, niet alles hoeft persé duur te zijn. Laat je goed adviseren door een ervaren kampeerder!
Ik heb juist gisteren wat 'goedkope troep' gekocht in aanvulling op mijn nieuwe Decathlon tent en tarp.
Wat extra haringen, scheerlijnen, usb 12v adapter, reisslotje en lakenzak
En een strandmatje met aan de ene kant alufolie en aan de andere kant van dat bamboo riet.

Er gaat een Exped luchtbed en donzen slaapzak mee van Marmot.(beiden 10 jaar oud)

Vervolgens heb ik Froyak (action) pannen aangevuld met een kleine keramische koekepan voor €4.

Als je overal merk artikelen voor moet kopen ben je een vermogen kwijt en ik verdien ze niet zo snel.

Ga na 25 jaar weer kamperen en kan het zo betaalbaar houden en toch comfort hebben.

Mocht het bevallen ga ik spullen upgraden.
Maar veel dingen van goedkope winkels gebruik ik jarenlang met plezier.
 
Decathlon dus slecht wat een koeiestront.
Heb Icebreaker merino.
En decathlon merino.
Decathlon vallen niet spontaan de bekende gaatjes in als je merino in de wasmachine wast.
Het zal iets minder warm zijn als icebreaker maar dan koop je toch 4 shirt's.
Hou je nog geld over.
 
Decathlon dus slecht wat een koeiestront.
Heb Icebreaker merino.
En decathlon merino.
Decathlon vallen niet spontaan de bekende gaatjes in als je merino in de wasmachine wast.
Het zal iets minder warm zijn als icebreaker maar dan koop je toch 4 shirt's.
Hou je nog geld over.
Ik mag hopen dat je merino kleding in een waszak hebt gewassen en niet los in combinatie met kleding met ritsen bijvoorbeeld.

Zelf heb ik merino van icebreaker en die gaan lang mee. Soms ligt het jaren in de kast en gebruik je het intensief voor een korte periode.

De stukken over de jaren verzameld in de uitverkoop.
 
Ik sta nu in Crest, gezien de weersverwachting heb ik lekker een huurtent genomen, voor die paar euro meer ga ik niet tobben.

Na de zomer eens kijken voor een 3 persoons met luifel.

Overigens is de bevolking hier op de camping nogal van de GS en dure pakken geloof ik 🤣.

Pas er mooi tussen met mijn oude Engelsman.

IMG-20230523-WA0027.jpeg
20230523_143047.jpg
 
Decathlon dus slecht wat een koeiestront.
Heb Icebreaker merino.
En decathlon merino.
Decathlon vallen niet spontaan de bekende gaatjes in als je merino in de wasmachine wast.
Het zal iets minder warm zijn als icebreaker maar dan koop je toch 4 shirt's.
Hou je nog geld over.
Het is heel teer spul dat Merino. Ik heb een merino t-shirt en een met lange mouwen van decathlon. Paar keer (langdurig) gedragen op de motor en tijdens hiken door de alpen. Paar keer met de hand gewassen met wasmiddel voor wol en fijne was, alsnog gaatjes er in...🤷‍♂️
 
Ik sta nu in Crest, gezien de weersverwachting heb ik lekker een huurtent genomen, voor die paar euro meer ga ik niet tobben.

Na de zomer eens kijken voor een 3 persoons met luifel.

Overigens is de bevolking hier op de camping nogal van de GS en dure pakken geloof ik 🤣.

Pas er mooi tussen met mijn oude Engelsman.

Bekijk bijlage 1882697Bekijk bijlage 1882698
Wat een geinige huurtent. Lijkt mij een prima keuze. 👍🏻
 
Wat een geinige huurtent. Lijkt mij een prima keuze. 👍🏻

Is prima tent, voor die 33 euro per nacht ga ik niet tobben.
Groot 2 persoons bed, soort van terrasje.
Verlichting binnen en buiten, stoeltjes.

En gezelschap in bed, mieren.
Geplet door mijn slaapzak, dat wel 🤣.

Moet even langs een motorzaak in de buurt, heb het idee dat mijn oude motortje stiekem toch wat olie verbruikt.

Mag ook wel met 90500 op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan