Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

@maxvanv, kan je helaas niet helpen met een perfect grondzeil, maar die van Decathlon lijkt volgens de beschrijving bij de tent zelf wel de goede te zijn die ze zelf aanraden, maar bedekt niet de volledige bodem ("Bedekt de absides niet)". Of juist wel de bodem, maar niet de extra zij-flappen van de koepel. Weet niet echt wat ze bedoelen met absides :P

Als ik kijk naar de breedte van het grondzeil komt het niet uit. Zeil is aan de ene kant 125 breed en loopt af naar 105. Het slaapgedeelte van mijn tent is over zijn geheel 120, dus echt ideaal is het niet, vooral als je hem ook vast gaat zetten met haringen etc.
 
Die eco doek gaat helemaal rafelen en uit elkaar vallen als je het knipt? Heb je toevallig zo'n soldeerpistool met een smelt elementje? Volgens mij is dat een manier om het goed te doen (of met iets anders wat het kan smelten natuurlijk).
Daar ben ik wel bang voor inderdaad. Helaas geen soldeerpistool, wel een crème brulée brander, maar ik twijfel of dat de beste oplossing gaat zijn:+
Ik zal het wel in mijn achterhoofd houden.
 
daily_picdump_4405_640_48.jpg
 
Hoi allemaal,

Ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag, vond een heel topic open hiervoor ook overdreven
Ik heb voor mijn komende tripje van een aantal weken naar Tsjechië, Slowakije en Hongarije dit tentje gehaald Koepeltent voor trekking MT900 2 personen
Met het idee dat daar gewoon een footprint voor te halen is, want voor de 1 persoons en de 3 persoons is er ook eentje. Niet dus.

Grondzeil voor tweepersoonstent MT900 Minimal Editions ongeverfd
deze lijkt erbij te horen, maar er zijn verschillende tentjes met dezelfde naam.

Door de afwijkende vorm heb ik een beetje moeite met een fatsoenlijk onderzeil vinden. Ik gebruik zoiets als dit:
Goldcamp Eco gronddoek

Maar die is toch vrij groot in pakmaat en niet bij te knippen.
Hebben jullie een goede tip voor een grondzeiltje?

Groet, Max

Dit is inderdaad het grondzeil dat er volgens de Decathlon bij hoort. Grondzeil voor tweepersoonstent MT900 Minimal Editions ongeverfd

Vroeger hadden ze ook een zelfde model voor de 2 persoonstent als voor de 1 en 3 persoons, maar dat verkopen ze niet meer. Nu wordt alleen je centrale gedeelte beschermt, maar meer is eigenlijk ook niet nodig. De zijgedeelten zul je niet heel veel belasten waarschijnlijk.
 
Dit kwam ik tegen op AliExpress. Ik vind het een superleuke tent. Creatief bedacht ook.
En leuk genoeg om te delen.

14780297801749150348.jpg


Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €172,06 40%OFF | Zwarte Hert Tent Met Luifel Waterdichte Camping Luifel Voor Koken Reizen Woonkamer Zeildoek Tent Pu 3000Mm 3.3Kg
https://a.aliexpress.com/_EzoMDIX
 
Leuk idee inderdaad!, maar als het een beetje waait en regent wordt je nog steeds zeiknat of je tent waait weg 8-)
 
Het is wel een grote luifel, hoor. En die kan vast ook lager worden opgezet dan 1.8 meter.
 
Die eerste foto, daar kan je dwars door de tent heen kijken, tweede foto lijkt de achterkant toch echt vrij dicht? Slechte photoshop?

Verder wel een grappig idee tent, maar ben ook wel wat bang voor de wind onder die luifel.

Edit, tweede foto is ook van de voorkant maar met luifel dicht, dat had ik even gemist. Maar kan de tent dan aan twee kanten open?
 
Die eerste foto, daar kan je dwars door de tent heen kijken, tweede foto lijkt de achterkant toch echt vrij dicht? Slechte photoshop?

Verder wel een grappig idee tent, maar ben ook wel wat bang voor de wind onder die luifel.

Edit, tweede foto is ook van de voorkant maar met luifel dicht, dat had ik even gemist. Maar kan de tent dan aan twee kanten open?
Ja, de binnentent heeft 2 ingangen. Bij een gesloten luifel kun je aan de achterzijde de tent in.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
20230722_113630.jpg

Grrrr. Coleman Darwin3+ tent. Al 3 van de 4 hoekpunten volledig afgescheurd. Is binnentent waarin je de stokken fixeert. Denk ca 6 jaren oud (×3 weken) en deze dingen zitten niet in de zon Denk maar weggooien helaas.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: dgr
Haha, klopt. En dan 2 scheerlijnen diagonaal onder het grondzeil verlijmen.

Wel apart, vaak zijn dit soort "bandjes" juist erg sterk. Lijkt wel vergaan. Krijgen nauwelijks zonlicht.
 
Klopt. En ik denk met wat weemoed aan de Vendex (esvo?) katoenen tent kwaliteit..... Das war einmal.
We hebben er nog 1: Adelaar, met die karakteristieke voortent. Te zwaar voor een motorkampeervakantie maar verder prima voor autogebruik.
 
Niet om af te kraken.
Maar dit is ook wel de goedkoopste rotzooi die je kan hebben als grondzeil.
Dat spul is eigenlijk hetzelfde als de oranje bouwzeilen.
Gaat snel kapot door uv
 
Over het algemeen wordt er voor een tent over 12 weken gebruik gesproken. Tenzij je echt in de hele dure merken als Hilleberg komt.
Ik zat even globaal te tellen, ik zit al bijna op 30 weken met m'n MSR, dan heb ik de losse weekenden nog niet eens meegeteld want die kan ik me echt niet meer allemaal herinneren. Moet wel zeggen dat hij inmiddels ook echt wel gaar is. Rits van de binnentent kapot, maar gelukkig 2 ingangen dus de ene gebruik ik gewoon niet meer. Trok pas zomaar uit het niets een scheur in de buitentent, wel weer geplakt maar dit wordt wel echt het laatste jaar voor hem. In het najaar maar eens op zoek naar een leuke aanbieding voor een nieuwe.
 
Nou, ik denk dat je er ook een beetje geluk mee moet hebben allemaal, ik heb een jaar bijne elkedag gekampeerd met mijn oude sentiment tentje, hij is uit 1999 in australie gekocht niet eens zo heel duur staat me bij, ik had toen als backpacker helemaal niet veel geld dus veel zal het niet geweest zijn. Wel heel weinig regen gehad in dat jaar. ik gebruik hem nu nog wel eens. en begint nu wat poreuser te worden, maar dat mag wel whahhahaha.
IMG_9769 - kopie.jpg
weet eigenlijk niet eens welk merk. het is. Aha opgezocht een oz tent Rdome of zoiets. Niet meer te krijgen ook whahahah
 
Terug
Bovenaan Onderaan