Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

De weg die er langs loopt is wel hoorbaar maar ik heb er geen last van gehad.
Hoe fijn is dat?

Vorige week was ik op de motor-camping in de Dordogne..
Het avond-eten de dag ervoor was mij niet echt bevallen. (ook veel te duur voor een simpele pasta)
Ondertussen had ik daar vlakbij een pizza-resto ontdekt.
Eenmaal op het terras, overviel mij de STILTE...........................stil-stil-stil! Heerlijk gewoon. :t
Enige wat je hoorde was een enkele vogel en wat krekels. Op zo'n moment besef je hoe erg het is in NL!!

Voor half geld van de pasta had ik een uitstekende pizza. Mmmmmmmmmmm
20230817_201600.jpg

BTW Je ziet de Zumo, maar ik ben er lopend naar toe geweest. Ik wilde zeker niet onnodig te ver moeten lopen.
 
Deze vakantie een prikblikje nodig gehad en hadden ze in de supermarkten (Frankrijk) alleen Campingaz met hun eigen bajonetsluiting. Normaal heb ik prikblikjes met adapter naar schroefdraad, omdat je eerst overal prik had en minder schroefraad en ik de brander van het blikje haal ivm opbergen.

Heeft er iemand ervaring met een adapter van bajonet naar schroefdraad?

En omdat kapitalisme en standaarden niet altijd samengaan, zijn er verschillende soorten schroefdraad bij blikjes/branders?
 
Prikblikjes zijn een stuk goedkoper en ik heb tot nog toe altijd prikblikjes in Franse supermarkten zien liggen. Ik kom ook vaak met meer blikjes terug van vakantie dan dat ik er mee vertrokken ben.
 
Campinggaz is gewoon de meest voorkomende met bajonetsluiting en overal te krijgen dus waarom mensen voor iets anders kiezen.... ?

Omdat het duur is, dat is voor mij de reden.
Als absoluut getal is het natuurlijk niet veel geld ten opzichte van de rest van de vakantie.

Maar 8 euro (of zoiets) voor zo weinig gas terwijl je er 14 liter lpg voor hebt dat vind ik belachelijk. Is dus een principekwestie.
 
Campinggaz is gewoon de meest voorkomende met bajonetsluiting en overal te krijgen dus waarom mensen voor iets anders kiezen.... ?
Omdat ik al branders met schroefdraad heb en ik weiger iets wat prima werkt weg te gooien
Prikblikjes zijn een stuk goedkoper en ik heb tot nog toe altijd prikblikjes in Franse supermarkten zien liggen. Ik kom ook vaak met meer blikjes terug van vakantie dan dat ik er mee vertrokken ben.
Idd, totnutoe altijd prikblikjes gevonden. Nu niet, zelfs in 1tje wel die grotere stalen Campingaz ruiltankjes ,et schroefdraad en bajonet in 2 of 3 maten, maar geen prik meer. Staat wel op de site van CG.

Niet bij de Brico's gekeken, maar dit was ik niet gewend. En wel 4 blikjes op voorraad thuis natuurlijk :')
 
Gemak dient de mens, die paar euro... Vroeger had een telefoon ook een Nokia lader.... Als jij nog steeds je Nokia gebruikt omdat deze het nog doet en je lader gaat op vakantie kapot kun je ook stad en land afzoeken terwijl er op iedere straathoek usb-c laders te koop zijn.
 
Ik ben bezig om mijn kampeeruitrusting bijelkaar te verzamelen. O.a. dus nog een brander nodig. Tip is dus om één geschikt voor schroefdraad gasflesjes te zoeken?
 
Ik ben bezig om mijn kampeeruitrusting bijelkaar te verzamelen. O.a. dus nog een brander nodig. Tip is dus om één geschikt voor schroefdraad gasflesjes te zoeken?
Gewoon benzine brander, is toch veel leuker dan zo'n gas ding. Benzine heb je altijd bij, dus nooit zonder.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230825_155704_Gallery.jpg
    Screenshot_20230825_155704_Gallery.jpg
    49 KB · Weergaven: 3
Waar wil je hem voor gebruiken? Qua verkrijgbaarheid van blikjes was het in Frankrijk dus bajonet handiger. Wil je heel erg lichtgewicht, dan zijn er blikjes en brander met schroefdraad die nog een slagje kleiner zijn
 
Ik heb er een met schroefdraad, en mijn ervaring is dat die met name in Scandinavië een stuk beter te krijgen zijn dan die andere types. Evt ook nog iets om rekening mee te houden mocht je die kant op gaan.
 
Ik zet alleen koffie en een beetje water voor bv noedels. Heb al jaren hetzelfde reserve blikje bij me
 
MeToo, met een blik van 125 gram gedurende 2 weken dagelijks meerdere keren koffie gezet en met enige regelmaat water gekookt voor die Unox carbonara zakken. Blik is nu wel bijna leeg. Ik heb wel zo'n alu windscherm.
 
Als ik het plaatje van hierboven zie, lopen bij mij al de rillingen over de rug.
Wat het nog erger maakt, is dat het een Duitse camping betreft. Alles ist verboten en veel andere dingen juist weer verpflichtet.
Verder rijen met Dauer-Wohnwagen. Dus met kerst-verlichting en eigen mini-tuintje.
Duitse campings zijn bij mij sowieso al niet favoriet, maar sommige zijn extreem.
Grrrrrrrrrrrr:X
Snap dat hele gedoe niet met Duitse campings.. nooit strenge regels en gedoe, behalve dan als er een nl eigenaar is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan