Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

hmmm als ik de reacties hier zo lees dan neig ik naar de Coleman benzinebrander met vast tankje.....

Gas:

Pro: Verbranding is 'schoon'/geen roetaanslag op pannen, start snel op, is compacter wat reisformaat betreft, geen 'stank' bij vervoer
Contra: Niet werken bij wind, minder power dus duurt langer, 'duurdere blikjes', blikjes met schroefdraad niet altijd verkrijgbaar, blikje kan 'op raken'/leeglopen bij niet gebruiken


Benzine:

Pro: werkt wel bij wind, meer power, altijd brandstof bij de hand in de tank,
Contra: opstarten duurt langer, 'roetaanslag' op pannen bij te snel willen gebruiken, 'stank' bij vervoer

Vat ik het zo goed samen ;)
Nee geen stank bij vervoer. Ik heb hem in een zak zitten voor de was pods. Ik gebruik deze zak nu al 2 jaar en ruikt nog steeds naar de was.
En in de coleman zit gewoon E10 benzine. Wel merkte ik dat bij een klein pannetje wat er net op past de coleman bleef walmen. Een grotere pan gekocht en dat werkt een stuk beter. Zit gewoon in de koffer en je ruikt echt niks.
20230829_193851.jpg
 
Nadeel gas als je 500 gr fles hebt je pan heel hoog staat.
Met 100 gr potje geen last.
Benzinebrander is altijd laag want je fles ligt ernaast.
Coleman benzinebrander is trouwens stuk hoger als whisperlite die is iets van 6cm.

Als ik met de motor weg ben heb ik geen ruimte voor benzinebrander.
En zet alleen smorgens water voor korrelkoffie niet lekker maar het weegt niks en na paar dagen overwint je caffeïne verslaving het van de ranzige smaak.
Heb dan Alibrandertje met piezo ontsteking en past precies in m.n afgezaagde drinknap.
Daarbij gasblikje 100 gram en ik red het 2 weken.
ik zie nu zo ali brander 6.78€ 72% OFF|Outdoor Camping Gas Stove Toerist Draagbare Winddicht Kachel Camping Picnic Overleven Brander 5800W Big Power Opvouwbare BBQ Hoofd Kachel

https://contents.mediadecathlon.com...asy-fresh-and-black.jpg?format=auto&f=969x969
 
Ik heb mijn coleman brander in een ikea bestekbakje gedaan, meer voor de stevigheid dan wat anders.
Bekijk bijlage 1919523
Mooie oplossing!

Ik heb jaren geleden voor weinig een gebruikt origineel blik kunnen scoren. Die waren ooit bedoelt om ook in te kunnen koken maar dat doe ik er niet mee. Wel top voor het vervoer, en mocht hij ooit toch lekken dan blijft het in het blik.
IMG_8154.jpeg

(Willekeurig plaatje van internet)
 
2 en 3 september doen? Geen idee wat er nodig is om het te organiseren maar als iedereen zelf een plekje reserveert kan er weinig mis gaan

Voorstel voor programma :
- zaterdag aankomen
- zaterdag einde middag bier proeven in het bierlokaal
-zaterdagavond sterke verhalen bij de pasta van het campinggasstel
Dat wordt een ander weekend plannen ;-)
 
We moeten nog steeds een MF-lijst met goede campings maken.. Per land ingedeeld.. misschien een idee? Hoe dinges je dat samen in 1 overzicht?
Alle plekken genoemd op MF die mooi worden aangeduid, maar ook goede campings zet ik in Basecamp in een mapje per land.
Soms ook van een positief genoemd traject zet ik de route in deze lijst Bijv Kyffhäuser in de Harz.

Als ik ergens heen rijd dan 'gooi' ik het hele mapje van dat land in 1x in de Zumo.
Alle goede campings en mooie routes/ plekken in 1 handeling in de GPS.
Onlangs rondje Frankrijk gedaan. Werkte prima!
(Zo had ik bijv de Lacets de Montvernier willen rijden. Maar dat bleek toch iets te ver voor 1 dag vanuit de Vercors)
 
Laatst bewerkt:
Coleman 1 pitsbranders zijn ook tijdje door defensie gebruikt.
Daar hoort een groene kunstof 2 delige bus bij.
Daarom staan er zoveel benzinebranders te koop.iedereen ruimt z.n psu op uit die tijd
 
Ik gebruik deze met een 100gr gas cartouche van decathlon.
Er zit denk ik 1 uur aan branduren (het kraantje op 75%) in deze set.
Cartouche past samen met de brander in het pannetje van de kookset.
Lekker klein en compact.
Ik heb dit niet bovenop een berg of bij stevige wind gebruikt, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Bij wildkamperen of op de camping is het een ideaal setje wanneer je minimalistisch reist.
61NYu6vapiL._AC_SX679_.jpg

71qLDxw6xpL._AC_SX679_.jpg
 
Nu de data wat beter is.
Hierbij bodem van ons koffie keteltje.jaar of 6 oud.
Geen roet te bekennen op de bodem.
Onderkant msr zit wel wat roet op.
Ik vermoed dat dit komt als je opwarmschaaltje aansteekt.
Dan zie je de vlam ook best wel walmen.
Ik gebruik altijd wasbenzine.


 
Terug
Bovenaan Onderaan