Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

We staan weer!

20230916_193534.jpg
 
Jullie als ervaren motorkampeercowboys..

Ik kan verlof krijgen maar pas vanaf 25 september, en dan 7 oktober weer aan de arbeid.
War zijn jullie ervaringen met kamperen in Oktober, qua openingstijden campings etc?

En, heeft iemand interesse in mijn oude tent?
Coleman Kobuk Valley 2 persoons.
40 euro.

Bekijk bijlage 1923796
Wij gaan ook eind september tm begin oktober naar Frankrijk. Met twee motoren en kampeer spullen mee.
De verschillende motor campings gaan rond 24 september dicht. Dus dat wordt wat dat betreft wel gezien als einde seizoen.

Hopelijk in het zuidelijke van Frankrijk gewoon lekker weer en nog wel kampeerders actief.

Afhankelijk van weer en toeval gaan wij er ook waarschijnlijk wel eens een pension of hotelletje bij doen als optie.
 
Wij gaan ook eind september tm begin oktober naar Frankrijk. Met twee motoren en kampeer spullen mee.
De verschillende motor campings gaan rond 24 september dicht. Dus dat wordt wat dat betreft wel gezien als einde seizoen.

Hopelijk in het zuidelijke van Frankrijk gewoon lekker weer en nog wel kampeerders actief.

Afhankelijk van weer en toeval gaan wij er ook waarschijnlijk wel eens een pension of hotelletje bij doen als optie.

Ik vertrek dinsdag, en heb dan tot de dinsdag er op.
Plan is nu vooralsnog richting zuidoost France, enkel de donderdag en vrijdag is het daar minder, daarna weer prachtig weer.
 
Wij gaan ook eind september tm begin oktober naar Frankrijk. Met twee motoren en kampeer spullen mee.
De verschillende motor campings gaan rond 24 september dicht. Dus dat wordt wat dat betreft wel gezien als einde seizoen.

Hopelijk in het zuidelijke van Frankrijk gewoon lekker weer en nog wel kampeerders actief.

Afhankelijk van weer en toeval gaan wij er ook waarschijnlijk wel eens een pension of hotelletje bij doen als optie.
Het hangt er heel erg van waar je naar een camping zoekt. Zodra die op hoogte liggen, is het merendeel gesloten na eind september. Gewoon, omdat ze geen aanloop meer krijgen omdat de nachten veel te koud worden èn het pas na 9.00 weer gaat opwarmen. De enige campings in die regio's die dan nog open zijn, zijn de campings die echt zijn ingericht op winterkampeerders. Maar die zijn dan vooral ingericht op campers. Kan je met een tent ook wel terecht, maar denk dan niet aan de grote groene grasvelden zoals je die haar vaak voorbij ziet komen op foto's.

Als je naar de westkust gaat zijn campings vaak veel langer open. Het weer is er ook veel meer voor geschikt omdat de nachten niet zo afkoelen.
 
Ik ben gisteren met vrouwlief in de rijdende accu vertrokken naar onze gite in een klein dorpje vlakbij Blois, waar we gisteren eind vd middag zijn aangekomen. Vannacht / vanochtend wat regen gehad, het is hier nu zwaar bewolkt maar wel een comfortabele temperatuur. We zitten nu lekker buiten te relaxen.
De komende dagen wordt er wisselvallig weer voorspeld maar altijd nog beter dan de 37 graden die het hier afgelopen week was volgens de gastvrouw.

Sorry geen tent en geen motor ...

20230917_105735.jpg


Aankomende zaterdag rijden we verder naar het zuiden voor nog een week Provence. We zitten dan wel in een 'tent' maar da's toch anders dan met motorkamperen, ik zal dan nog wel eens een foto maken van die tent.
 
Anders ga ik wel weer zo.
Al dat krampachtige motorrij gedoe.😆😆
20230706_183343.jpg


Dit was overigens ook Crest, maar dan de camping waar je langs rijdt vanuit de richting Die, met winkeltje aan de weg.
Ik twijfel nog of ik deze zal nemen of Le Moto.
Deze heeft als voordeel dat ze een restaurant met kaart hebben , Le Moto enkel daghap en ik ben een moeilijke eter.😁
Daarbij is deze camping ook relaxed.
Met een beetje mazzel kan ik een plek met picknick tafel aan de drome krijgen.

Keuzes..
 
Vrees dat mijn reisje niet doorgaat.
Had wat problemen met stationaire loop, boel aan gedaan.
Liep nig steeds wat hoog maar blijkbaar kan je een triumph resetten door hem 12 minuten stationair te laten lopen, even kort gezegd.

Zojuist gedaan, motor uit en weer gestart en vliegt naar de 4000 toeren en blijft daar.
Ik denk dat ik hem maar in de fik steek.



Kutding
 
Laatst bewerkt:
Je geeft 2 postst hierboven aan dat je niet krampachtig op de motor zou hoeven te gaan.
Dan stap je nu gewoon in de auto!

Een jaar of wat terug ben ik met de motor terug gekomen van Polen.
(Ik was oa op weg naar Rusland. Nee, dat gaat er nu niet snel meer van komen!)
Hevige pijn aan de arm: Dokter zei overbelast. Bleek een slijmbeursontsteking. En dat doet erg ZEER!!

Natuurlijk vreselijk de pest in.
Na 2 dagen thuis alles in de auto gemikt en vertrokken naar de invasie-stranden van Normandië.
Toch nog een leuke vakantie geworden.
Zo lang ik maar niet op de motor zat (=houding) had ik nauwelijks pijn.
 
Je geeft 2 postst hierboven aan dat je niet krampachtig op de motor zou hoeven te gaan.
Dan stap je nu gewoon in de auto!

Een jaar of wat terug ben ik met de motor terug gekomen van Polen.
(Ik was oa op weg naar Rusland. Nee, dat gaat er nu niet snel meer van komen!)
Hevige pijn aan de arm: Dokter zei overbelast. Bleek een slijmbeursontsteking. En dat doet erg ZEER!!

Natuurlijk vreselijk de pest in.
Na 2 dagen thuis alles in de auto gemikt en vertrokken naar de invasie-stranden van Normandië.
Toch nog een leuke vakantie geworden.
Zo lang ik maar niet op de motor zat (=houding) had ik nauwelijks pijn.

Autovakanties doe ik met het meisje.
 
Iemand tips over polyester tent impregneren? Hoe en met welk spul?

Ik heb een Vango en met harde regen lijkt het door het zeil heen te komen, hopelijk helpt opnieuw impregneren dan.
 
Iemand tips over polyester tent impregneren? Hoe en met welk spul?

Ik heb een Vango en met harde regen lijkt het door het zeil heen te komen, hopelijk helpt opnieuw impregneren dan.

Spuitbus halen bij kampeerspeciaal zaak
Tent opzetten, schoonmaken/borstelen en dan inspuiten.
Is wel enorme zooi, dus evt mondkapje.

Klaar.
 
Ik heb deze
reparer-arceaux-tente-arpenaz-3-personnes-fresh-and-black-quechua-cassee.jpg


Vannacht voor eerst gebruikt.

Opzetten: rap. Gemakkelijk. Staat gewoon netjes. Plus.

Ruimte binnen is dikke prima voor 1 persoon met motorzooi. Voor ook dikke prima. 2 personen kan ook goed, maar dat is er beperkt ruimte voor bagage.

Fresh: ik denk t wel. Nou was t niet zo warm, maar wel een zonnetje vanochtend.
Black: ja. Heb er tot 11 uur ingelegen O-)

Minpunt: ik mis een voorportaal of voortent. Met regen is dit model niet praktisch.

Ik moet dus op zoek naar iets anders.
 
Minpunt: ik mis een voorportaal of voortent. Met regen is dit model niet praktisch.

Ik moet dus op zoek naar iets anders.
Of een kleine tarp, die weegt iets meer dan een halve kilo en met een stok nog steeds minder dan een kilo. Heb je direct iets om schaduw te maken als dat nodig is of een soort afdakje als je buiten wilt zitten als het regent. En als je tent toch niet waterdicht is heb je een extra laagje. Die tarp knoop je aan je spiegel en aan de stok of je tent en verder gewoon met haringen een droge ruimte aan het tent maken
 
Of een kleine tarp, die weegt iets meer dan een halve kilo en met een stok nog steeds minder dan een kilo. Heb je direct iets om schaduw te maken als dat nodig is of een soort afdakje als je buiten wilt zitten als het regent. En als je tent toch niet waterdicht is heb je een extra laagje. Die tarp knoop je aan je spiegel en aan de stok of je tent en verder gewoon met haringen een droge ruimte aan het tent maken
Ja, goed alternatief :t

Zeker omdat ik net nieuwe tent aan t uitzoeken ben, met de vinger boven 'bestellen' hang, en mn oog op de prijs valt.... :X

De huidige tent is nieuw. 1x opgezet als proef paar jaar terug. Vannacht voor t eerst gebruikt.
Hangt nu nog ff buiten ivm condens, deze gaat op de juiste manier ingepakt worden :Y

Ok. Kijken voor tarp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan