Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Super gaaf Gerdien wat een uitzicht zeg ( jaloers hier dat zeker ). Dat wat de kachel betreft is denk gewoon vaker doen.
jammer van de slaapzak. Goed is goed wat dat betreft denk ik. Als je je spullen op eenmaal op orde hebt hoef je er ook niks meer aan te veranderen denk ik dan maar.
 
Was vannacht 5 graden en ik had het koud in de M90 legerslaapzak.
Dat zou ik niet hebben gedacht.
Steeds alleen maar lovende berichten gelezen over de M90. Deze is kennelijk toch niet super.

Zo koud is 5°C nu ook weer niet.

Ik had 2 jr geleden 7°C met mijn zomer-slaapzak.
Gelukkig had ik de fleece-binnenslaapzak ook mee. Maar het was toch wel een fris nachtje.
Met mijn winter-slaapzak zou ik zeker geen problemen hebben gehad.
 
Dat soort dingen gaan een eigen leven leiden, veel napraterij en niemand wil toegeven dat hij rommel gekocht heeft.

Ik denk/ vermoed dat er meerdere types M90 zijn.
Ik heb er nu 2 en die zijn niet hetzelfde. Misschien enkel de leeftijd, dat weet ik niet.

De ene is lekker warm, daar zit ook een bijpassende lakenzak in met drukkers zodat die op zijn plaats blijft.
De ander is niet zoveel bijzonders, behalve dat het een lomp ding is en heel dik. Het stof is van zichzelf gewoon koud. Daar doe ik een zomerslaapzak in en dan is het nog kouder dan in de ene slaapzak met lakenzak.
Hier zitten ook geen bevestiging in voor een lakenzak.
 
Ik heb een Snugpack die goed zou moeten zijn voor -7 (comfort).
Die is rond het vriespunt lekker warm totdat je jezelf omdraait.
Precies wat Gerdien beschrijft
Het is ook best een lomp ding om mee te nemen, zelfs in een compressie zak en met een zijspan.
 
Zou dit echt kunnen, lage comfprt temperatuur voor deze prijs.?



Screenshot_20240129_124843_Chrome.jpg
 
Mijn M90 heeft ook een losse lakenzak met drukknopen. Maar ik kan die drukkers niet dicht krijgen, teveel problemen met mijn handen momenteel. Dus ik sliep zonder lakenzak in de veronderstelling dat het bij 5 graden voldoende moet zijn.

Soms kun je inderdaad hele warme slaapzakken kopen voor weinig. Maar meestal is die comfort temperatuur te optimistisch.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk/ vermoed dat er meerdere types M90 zijn.
Ik heb er nu 2 en die zijn niet hetzelfde. Misschien enkel de leeftijd, dat weet ik niet.

De ene is lekker warm, daar zit ook een bijpassende lakenzak in met drukkers zodat die op zijn plaats blijft.
De ander is niet zoveel bijzonders, behalve dat het een lomp ding is en heel dik. Het stof is van zichzelf gewoon koud. Daar doe ik een zomerslaapzak in en dan is het nog kouder dan in de ene slaapzak met lakenzak.
Hier zitten ook geen bevestiging in voor een lakenzak.
Er zijn idd verschillende types en leeftijden. En daarbij, sommige hebben al heel wat jaartjes dienst gedaan en zijn vaak gewassen, daar worden ze op den duur ook niet beter van. Je kan het vaak wel zien aan de ritsen en drukknopen, zijn die helemaal kaal gesleten dan is hij al flink gebruikt of gewassen.
 
Dan is er toch iets mis met die slaapzak want oha kan je tot -10 liggen zweten in die dingen als alles erop en eraan goed funktioneert.
Ik houd het toch maar bij mn Nomad winterslaapzak geloof ik. ;)
Mooi dat je dit doet trouwens :t
 
Welke periode is die M90 gebruikt?
Ergens eind jaren 80 heb ik overal en nergens veel buiten geslapen in een militaire modulaire slaapzak.
Nooit koud gehad, of nat, altijd lekker comfortabel.

Zou het nu niet meer doen, maar wakker worden in een warme slaapzak in de open lucht is wel iets heel bijzonders.
 
Ik heb al meer dan 10 jr een M90 met lakenzak die heeft geen drukknopen maar gewone knopen.
Heb hem al vaker gebruikt bij minus temperaturen maar halverwege de nacht moet de rits open omdat het mij te warm wordt.
 
Rare vraag: mijn Transalp 700 heeft binnenbanden uiteraard. Ik ga misschien een wat verre kampeertrip maken in juli, misschien wel nr de Noordkaap of Spaanse Pyreneeën/Banderas Reales.
Bij een evt lekke band zie ik niet zitten deze zelf te plakken. Stel ik koop zo'n compact motorbanden-oppomp ding (bij motorshop), dan kan ik bij een wat kleinere lek de motorband oppompen en naar een garage rijden, desnoods vaker pompen.
Ik heb wel een pechhulp Europa verzekering: dus kan ik ook bellen en wachten natuurlijk....
Ik rij geen single tracks, soms wel wat onverhard.
Wat is wijsheid?
 
Ik had ook een Transalp en mijn ervaring is dat je met een binnenband geen klein lek oploopt zoals bij een tubeless band. Kleine schroef door de buitenband en daardoor in een paar tellen een compleet lege achterband.

Wat ik bij me had, maar nooit heb gebruikt, was zo'n spuitbus met schuim. De keer dat ik een lekke band had heb ik de Wegenwacht gebeld en die waren er binnen een kwartier.
 
Rare vraag: mijn Transalp 700 heeft binnenbanden uiteraard. Ik ga misschien een wat verre kampeertrip maken in juli, misschien wel nr de Noordkaap of Spaanse Pyreneeën/Banderas Reales.
Bij een evt lekke band zie ik niet zitten deze zelf te plakken. Stel ik koop zo'n compact motorbanden-oppomp ding (bij motorshop), dan kan ik bij een wat kleinere lek de motorband oppompen en naar een garage rijden, desnoods vaker pompen.
Ik heb wel een pechhulp Europa verzekering: dus kan ik ook bellen en wachten natuurlijk....
Ik rij geen single tracks, soms wel wat onverhard.
Wat is wijsheid?
Thuisblijven...
 
Rare vraag: mijn Transalp 700 heeft binnenbanden uiteraard. Ik ga misschien een wat verre kampeertrip maken in juli, misschien wel nr de Noordkaap of Spaanse Pyreneeën/Banderas Reales.
Bij een evt lekke band zie ik niet zitten deze zelf te plakken. Stel ik koop zo'n compact motorbanden-oppomp ding (bij motorshop), dan kan ik bij een wat kleinere lek de motorband oppompen en naar een garage rijden, desnoods vaker pompen.
Ik heb wel een pechhulp Europa verzekering: dus kan ik ook bellen en wachten natuurlijk....
Ik rij geen single tracks, soms wel wat onverhard.
Wat is wijsheid?

Je zou er bijvoorbeeld preventief iets zoals Slime of RideOn in kunnen doen, dat werkt redelijk goed voor niet al te grote gaten. Ik heb het één keer gebruikt, niet preventief maar pas er in gedaan toen ik met een lekke band stond. Toen werkte het prima.

Wat is wijsheid, tjsa. Ik rij redelijk wat onverhard, maar alle keren dat ik lek heb gereden was gewoon op straat. Afgelopen jaar in Canada wegen gereden waar ik van andere motorrijders hoorde dat ze meerdere keren lek hadden gereden. Ik had op dezelfde route geen een. Waar het aan ligt, geluk?
 
Bijzonder. Ik heb mijn m90 al vanaf mijn dienst tijd. Dat was 1992. Toen sliep ik buiten met -30. Dat zou ik nu niet zomaar meer doen. Maar het moet tot voorbij het vriespunt lekker warm blijven.
 
Rare vraag: mijn Transalp 700 heeft binnenbanden uiteraard. Ik ga misschien een wat verre kampeertrip maken in juli, misschien wel nr de Noordkaap of Spaanse Pyreneeën/Banderas Reales.
Bij een evt lekke band zie ik niet zitten deze zelf te plakken. Stel ik koop zo'n compact motorbanden-oppomp ding (bij motorshop), dan kan ik bij een wat kleinere lek de motorband oppompen en naar een garage rijden, desnoods vaker pompen.
Ik heb wel een pechhulp Europa verzekering: dus kan ik ook bellen en wachten natuurlijk....
Ik rij geen single tracks, soms wel wat onverhard.
Wat is wijsheid?
Ik neem op vakanties altijd een setje binnenbanden mee. Bij het monteren van nieuwe banden bewaar ik de oude binnenbanden dan voor vakanties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan